• Hoşgeldin ziyaretçi , forumdan daha fazla yararlanmak için buradan üye olunuz...

Yaşlılıkta Beslenme Nasıl Olmalı, Nelere Dikkat Edilmelidir?

Okunuyor :
Yaşlılıkta Beslenme Nasıl Olmalı, Nelere Dikkat Edilmelidir?

diyetisyenmerve

Acemi
Üye
Yaşlılık döneminde değişim gösteren vücut fonksiyonları ve hayat şartları insanların beslenme alışkanlıklarını birinci derece etkilemektedir. Yaş itibariyle vücutta oluşan değişimlerin yaşam kalitesini olumsuz etkilememesi adına kişi beslenme alışkanlıklarına dikkat etmelidir. Tükettiği gıdaların besin değerlerini kontrol ederek yaştan dolayı yaşanan vücut sorunlarının giderilmesine destek olmalıdır. Yaşlılık döneminde beslenme düzeninin sağlanmasıyla var olan hastalıklarda tedavi sürecini iyileştirirken oluşabilecek hastalıklarında önüne geçebilirsiniz. Beslenme ve yaşam şartlarının düzenlenmesi ile beraber yaşın getirmiş olduğu olumsuz sonuçlar giderilerek yaşamdan alınacak kaliteyi arttırabilirsiniz.

Yaşlılık döneminde kas gücünün azalmasıyla beraber kişinin hareket kabiliyetinde güçlükler meydana gelir. Kas kütlesindeki mineral eksikliğinin birincil sebebi olan bu durumun önüne geçilmesi için bağışıklık sisteminin güçlendirilmesi ve kaybedilen minerallerin kazanılması gereklidir. Özellikle Büyükçekmece diyetisyen arayışıyla gelen danışanlarımıza belirttiğimiz en önemli tavsiyemiz besin tüketimlerinde kalsiyum ağırlıklı gıdalara yer vermek kas gücünü arttıracaktır. Yaşlılık döneminde yaşanan sorunlardan kaynaklı olarak karbonhidrat, protein, vitamin ve mineral eksiklikleri meydana gelmektedir. Kontrolümüz dışında gelişen durumlara müdahale edemediğimiz için var olan eksiklerin tamamlanması için yaşlıların beslenme düzenine dikkat edilmesi ve gerekli durumlarda diyetisyen desteğine başvurulmalıdır. Kişiye özel gelişen durumların uzman eşliğinde takip edilerek belirli bir düzen çerçevesinde yürütülmesi geçmiş hastalıkların iyileştirilmesi ve yeni hastalıkların önüne geçilmesi için doğru bir tercih olacaktır.

Yaşlıların beslenmesinde dikkat edilmesi gereken en önemli noktalardan bir tanesi her öğünde farklı besin guruplarından tüketilmesidir. Her öğünde yalnızca sebze veya et tüketmek dengesiz bir beslenmeye ve var olan eksiklerin artarak devam etmesine yol açacaktır. Kasların zayıflamasından kaynaklı hareket güçlüğünü önlemek için kalsiyum alınması gerekli iken diyabet, tansiyon gibi hastalıkların ilerlememesi için sebze ağırlıklı besinler tüketilmelidir.
Her gıdanın bizim için farklı bir yararının olduğunu göz önünde bulundurarak vücudumuzda var olan eksikliklerin tespit edilerek alınması gereken gıdaların belirlenmesi için uzman diyetisyen desteği her zaman yol gösterici olmuştur. Yaşlılıkta beslenmeye özen gösterilerek yaşamdan alınacak kaliteyi arttırmak, yeterli ve dengeli beslenmek için diyetisyen desteğiyle özel beslenme programı hazırlanmaktadır.

Yaşadığınız sıkıntıların size özel komplikasyonlar geliştirdiğini unutmayın! Yaşam şartları, geçim sıkıntısı, vücut yapısı ve organların fonksiyonel durumlarına göre her insanda oluşacak hastalıklar farklı nüksedebilir. Psikolojik açıdan da bir sıkıntı ve bunalım içerisinde olunduğu göz önüne alındığı zaman yaşlıların bu süreçlerinin en iyi şekilde sonuçlanması için özel olarak ilgilenilmesi gereklidir. Danışanın vücut ve yaşam şartları göz önünde bulundurularak hazırlanan beslenme programıyla yaşam kalitesini arttırabilir, sağlıklı ve dengeli beslenmesine yardımcı olabilirsiniz. Merve Diyet danışmanlık merkezinden yaşlılıkta beslenmenin nasıl olması gerektiğine dair uzman desteği alabilirsiniz..

Kaynak: mervediyet.com
 
Üst Alt