• Hoşgeldin ziyaretçi , forumdan daha fazla yararlanmak için buradan üye olunuz...

yaradılış gayesi

Okunuyor :
yaradılış gayesi

atmaca34

Kıdemli
Üye
YARATILIŞ GAYESİ

Allah, kâinattaki bütün eşyayı bir hikmet ve nizam ile yaratmıştır. Bu nizam bir gayeyi hedeflemekte olup yaratıcının bilinmesinin en önemli delilidir. Kâinattaki nizam ve gaye, düşünce tarihi ile birlikte düşünen insanların dikkatini çekmiştir. Sokrat ve Çiçeron kâinattaki nizam ve gayenin yaratıcının delili olduğunu belirtmişlerdir. Varlıkların hikmeti ve nizamlı yaratılışı İslâm düşünürlerinin de dikkatini çekmiş ve Allah'ın birliğine delil olarak kullanılmıştır. Bu delili "hikmet ve inâyet" diye isimlendirmişlerdir.

Filozof el-Kindî, tabiatta müşahede edilen ve yaratıcı hikmetin enginliğini, lütuf ve merhametinin sonsuzluğunu gösteren ahenk ve nizâmın, eşya arasında mevcut türlü tesir ve tepkilerin yüksek gayelerinin bulunduğunu söyler. Âlemin nizâm ve tertibe konulmasında, eşya ve hâdiselerin birbirine tesir icra etmesinde bir kısım varlıkların bir kısmının emri altına girmesinde, âlemin en uygun ve en yarayışlı tarzda yaratılmasında en sağlam tedbirin ve en yüce hikmetin yani Allah'ın delilleri vardır (B. Topaloğlu, Allah'ın Varlığı, 57, 58,143).

Bütün varlıkların yaratılış gayesi Allah'a kulluktur (Sâf, 61/1). İnsanın, küçük canlıların, nebatların, dağların, yeryüzünün ve semânın yaratılışı bir gayeye yöneliktir: "Onlar üzerindeki göğe bakmazlar mı onu nasıl yükseltip süsledik? Göğün hiç bir kusuru ve eksik yeri de yoktur. Yeri de döşedik ve sabit dağlar koyduk. Yerde göze hoş gelen her çiftten bitkiler bitirdik. Bütün bunları Rabbine yönelen bütün kullar ibretle incelesinler ve tefekkür etsinler diye yarattık" (ez-Zâriyât, 50/56).

Yaratılışın en yüce gayesi, Allah'a iman ve onu tanımaktır. Bütün noksan sıfatlardan yüce ve en üstün sıfatlarla muttasıf olan Allah'ı, tanımak ve ona kulluk borcunu yerine getirmek, gönül huzurunun kaynağıdır: "Onlar inanmışlardır. Allah'ı zikretmeleri sebebiyle kalbleri huzura kavuşmuştur. Uyanık olun, kalbler ancak Allah'ı zikretmekle huzura kavuşur" (er-Ra'd, 13/28).

bu konularla ilgili birazda araştırma yapılarsa özüde anlaşılır sanırım
alıntı:sorularlaislamiyet.com
 

erkişi1

Tecrübeli
Üye
Yaşam denen peryotda cüz!i iradenin gayesi olurda hiç Küll'i iradenin gayesi olmaz mı? Hemde tüm yaratılmışlar için. Emeğinize sağlık,
 

Venhar

1. Hikaye yarışma birincisi, 2. Avatar yarışma bir
Üye
HER ŞEYİN, BİR YARADILIŞ GAYESİ VAR,

KAİNATTA GAYESİZ LÜZUMSUZ HİÇBİR ŞEY YOKTUR,

YARADILIŞ SEBEBİNİ BİLEMEDİGİMİZ, DAHA DOĞRUSU ÇÖZEMEDĞİMİZ OLAYLAR MUTLAKA VARDIR,

FAKAT BU ÇÖZÜLMESİ ZOR OLAN KAVRAMLARIN BİRER GAYESİ OLDUGUNU HEPİMİZ BİLİYOR OLMALIYIZ

ŞİMDİ BİR KAÇ ÖRNEK VERMEK İCAP EDERSE,

AGAÇ
YARATILIŞ GAYESİ NEDİR?TABİKİ , MEYVE VERMESİDİR ,

AYAKKABI
AYAGIMIZI GEREKLİ TÜM TEHLİKELERE KARŞI KORUMAKTIR

BUDA DEMEK OLUYOR Kİ BUNUN GİBİ İNSANLIĞIN YARARLANDIĞI TÜM EŞYANIN YARATILIŞ GAYESİNİ BÖYLELİKLE DÜŞÜNEBİLİRİZ,

ŞİMDİ GAYESİNE GÖRE HAREKET ETMEYEN, YADA GAYESİNE HİZMET ETMEYEN EŞYANIN SONUNA BAKALIM,

AGAÇ
BİR SENE MEYVE VERMES iSE, İLAÇLANIR, BAKIMI GÖZDEN GEÇİRİLİR VE BİR SENE SONRASI BEKLENİR, YİNE MEYVE VERMEZ iSE, BİR SENE DAHA BEKLENİR,
AMA ÜÇ SENE MEYVE VERMEYEN BU AGAÇ, SAHİBİ TARAFINDAN KESİLİR VE YİNEDE FAYDALI OLMASI İÇİN SOBADA ODUN OLARAK YAKILIR,

AYAKKABI
KIŞIN SU ALAN BİR AYAKKABIYI KİM MUHAFAZA EDER, YADA TAM TERSİ ONU KİM SAKLAR BİRDAHA Kİ KIŞA GİYERİM DİYE YA BİR KÖŞEYE ATARIZ ONU YAZ MEVİMİNDE GİYMEK İÇİN YADA ÇÖPE ATARIZ DEĞİLMİ?

PEKİ İNSANIN GAYESİ NEDİR?

CENAB-I HAKKI TANIMAK, VE KENDİSİNE VERİLEN TÜM DUYGULARLA, HİSLERLE, AZALARLA, KISACA TÜM YAŞANTISIYLA, BEN HER ŞEYİ YARATAN BİR YARATICININ EN MÜKEMMEL BİR ÖLÇÜ VE MİZANLA YARATILMIŞ BİR KULUYUM,

SAHİB OLDUGUM HERŞEY ASLINDA ONA AİT, VE BENİ BU DÜNYA YA BİR GAYE İÇİN GÖNDERMİŞ, KENDİSİNİ BANA TANITTIRMAK İSTİYOR, VE BENİM ONU TANIMAMI VE ONA ŞÜKRETMEMİ, İBADET ETMEMİ EMREDİYOR, BU EMİRLERİNİ BİZE BİR KİTAB'LA BİLDİRMİŞ, VE ADETA BU KAİNATI OKUYAN KİTABINI BİZE AÇIKLAMASI İÇİN, O KİTABIN YAŞAYAN BİR ÖRNEGİ OLARAK PEYGAMBER S.A.V. EFENDİMİZİ BİZE ÖRNEK GÖSTERMİŞ,

EGER BENİ TANIMAK İSTİYORSAN KUR-AN-I OKUMAN YETERLİDİR DİYE BUYURUYOR, VE SANA PEYGAMBER OLARAK GÖNDERDİĞİM ZAT'IN HAYATINA BAK,VE OZAMAN ŞUNU ÖĞRENECEKSİN ; BU KAİNATIN YARATILMASININ TEK SEBEBİ SEMADAKİ NURLU IŞIK AHMET MUHAMMETİR.VE ANLAKİ HİÇBİR ŞEY YARATILMADAN ÖNCE PEYGEMBERİMİZİN İSMİ GÖKLERDE ZİKREDİLİYORDU.

BU DÜNYANIN NE İÇİN YARATILDIGINI, KISACIK DÜNYA HAYATINDA BİZLERDEN NE TALEB ETTİĞİNİ, VE DAHA FAZLASINI, ÖĞRENECEK VE BU ÖĞRENDİGİN HAKİKATLAR SENİN HAYATINA YÖN VERMELİDİR DİYOR GERÇEK HUZUR ONDA GERÇEK MUTLULUKTA…

YANİ YARADILIŞ GAYENE HİZMET ETMELİSİN, VE BU KAİNATIN EN MÜKEMMEL MEYVESİ İNSAN MANASINI HİSSETMEK, VE DAHA BUNUN GİBİ GÖRDÜGÜN HERŞEY DE SENİ YARATAN RABBİNİN İMZASINI, MÜHRÜNÜ OKUYUP, ONA KULLUGUNU İCRA EDECEKSİN,

EGER BUNDAN UZAK YAŞARSAN, YANİ YARATILIŞ GAYENİ BİLMEDEN, YADA BİLDİGİN HALDE YAŞAMASSAN,YADA ONU HİÇE SAYARSAN

AKLINA ŞUNU GETİR VE UNUTMA GAYESİNE HİZMET ETMEYEN EŞYANIN BAŞINA GELENLER SENİN DE BAŞINA MUTLAKA BİRGÜN GELECEKTİR...
ben yeteri kadar araştırıyorum istediğiniz konu ve konularda konuşabiliriz sayın atmaca..
kaynak yaradılş gayesi..
 

atmaca34

Kıdemli
Üye
HER ŞEYİN, BİR YARADILIŞ GAYESİ VAR,
ben yeteri kadar araştırıyorum istediğiniz konu ve konularda konuşabiliriz sayın atmaca..
kaynak yaradılş gayesi..
ben sana karşı araştırma yapmıyorsun demedim

hepimiz yani tüm arkadaşlar ilmin sınırıyoktur babında yazmıştım

bilgili olmadığını düşünmüyorum
 

Venhar

1. Hikaye yarışma birincisi, 2. Avatar yarışma bir
Üye
Yani kendimi öyle bir hazırlamıştım ki tamam dedim harika bir tartışma olacak tabi ki saygı çerçevesinde ama şimdi siz bilgim olmadığını düşünmediğinizi yazmışsınız bende şimdi size tşk ederim diye yazacam olmadı ki şimdiiii:)))))))
 

atmaca34

Kıdemli
Üye
Yani kendimi öyle bir hazırlamıştım ki tamam dedim harika bir tartışma olacak tabi ki saygı çerçevesinde ama şimdi siz bilgim olmadığını düşünmediğinizi yazmışsınız bende şimdi size tşk ederim diye yazacam olmadı ki şimdiiii:)))))))

fikirler tartışılmamalı paylaşılmalı derim sanırım oldu şimdiii:Seguridad:
 

Venhar

1. Hikaye yarışma birincisi, 2. Avatar yarışma bir
Üye
Tabi ki haklısınız ama az önce bu fikirde değildiniz eğer bu fikirde olsaydınız (yaradılış gayesi )diye yazmaz konuyu direk eklerdiniz ki hepimiz de faydalanırdık konudan efendim ok
 

atmaca34

Kıdemli
Üye
Tabi ki haklısınız ama az önce bu fikirde değildiniz eğer bu fikirde olsaydınız (yaradılış gayesi )diye yazmaz konuyu direk eklerdiniz ki hepimiz de faydalanırdık konudan efendim ok
insanları bir oluşumdan faydalandırmak güzel dir ama seçilen yolu bulmak zordur yaradılış gayemizdede bazı görevlerimiz vardır
hani rahmeti bol olan bir rabbın kulu rahmeti bol olan bir peygamberin ümmetiyken insanlara rahmet nazarıyla bakmayı öğretmek için insanların bilinçlenmesi gerekir

bu işlemi hanki yolla yapmalıyız

insanları bilinçlendirmek için sistemlerimi değiştirmek lazım
sistemleri değiştirmek için insanlarımı bilinçlendirmek lazım

sen olsan hanki yolu seçerdin?
 

Venhar

1. Hikaye yarışma birincisi, 2. Avatar yarışma bir
Üye
bence her iki şekilde de olabilir çünkü insanız ve her insan aynı tepkiyi vermez hani derler yaa nabza göre şerbet vermek lazım ve bence işin püf noktası bir insanı önce tanımak anlamak sonra hangi yolu uygulamak gerektiğine karar vermektir..
 
Son düzenleme:

yunusssen_sen

Acemi
Uzaklaştırıldı
Yaratılış gayesi

Allah, kâinattaki bütün eşyayı bir hikmet ve nizam ile yaratmıştır. Bu nizam bir gayeyi hedeflemekte olup yaratıcının bilinmesinin en önemli delilidir. Kâinattaki nizam ve gaye, düşünce tarihi ile birlikte düşünen insanların dikkatini çekmiştir. Sokrat ve Çiçeron kâinattaki nizam ve gayenin yaratıcının delili olduğunu belirtmişlerdir. Varlıkların hikmeti ve nizamlı yaratılışı İslâm düşünürlerinin de dikkatini çekmiş ve Allah'ın birliğine delil olarak kullanılmıştır. Bu delili "hikmet ve inâyet" diye isimlendirmişlerdir.

Filozof el-Kindî, tabiatta müşahede edilen ve yaratıcı hikmetin enginliğini, lütuf ve merhametinin sonsuzluğunu gösteren ahenk ve nizâmın, eşya arasında mevcut türlü tesir ve tepkilerin yüksek gayelerinin bulunduğunu söyler. Âlemin nizâm ve tertibe konulmasında, eşya ve hâdiselerin birbirine tesir icra etmesinde bir kısım varlıkların bir kısmının emri altına girmesinde, âlemin en uygun ve en yarayışlı tarzda yaratılmasında en sağlam tedbirin ve en yüce hikmetin yani Allah'ın delilleri vardır (B. Topaloğlu, Allah'ın Varlığı, 57, 58,143).

Bütün varlıkların yaratılış gayesi Allah'a kulluktur (Sâf, 61/1). İnsanın, küçük canlıların, nebatların, dağların, yeryüzünün ve semânın yaratılışı bir gayeye yöneliktir: "Onlar üzerindeki göğe bakmazlar mı onu nasıl yükseltip süsledik? Göğün hiç bir kusuru ve eksik yeri de yoktur. Yeri de döşedik ve sabit dağlar koyduk. Yerde göze hoş gelen her çiftten bitkiler bitirdik. Bütün bunları Rabbine yönelen bütün kullar ibretle incelesinler ve tefekkür etsinler diye yarattık" (ez-Zâriyât, 50/56).

Yaratılışın en yüce gayesi, Allah'a iman ve onu tanımaktır. Bütün noksan sıfatlardan yüce ve en üstün sıfatlarla muttasıf olan Allah'ı, tanımak ve ona kulluk borcunu yerine getirmek, gönül huzurunun kaynağıdır: "Onlar inanmışlardır. Allah'ı zikretmeleri sebebiyle kalbleri huzura kavuşmuştur. Uyanık olun, kalbler ancak Allah'ı zikretmekle huzura kavuşur" (er-Ra'd, 13/28).
İSLAM ANSİKLOPEDİSİ
KAYNAK:Zubeyr TEKKEŞİN
 
Üst Alt