• Hoşgeldin ziyaretçi , forumdan daha fazla yararlanmak için buradan üye olunuz...

YAĞ YAKIMI,EKLEMLER ve SIRT

  • Konbuyu başlatan mopsy
  • Başlangıç tarihi
  • Cevaplar 0
  • Görüntüleme 2K

Okunuyor :
YAĞ YAKIMI,EKLEMLER ve SIRT

mopsy

Emektar
Üye
Merhaba

İnsan vücudunun enerji sağlaması için birkaç tane yol izliyor. Bunlardan birincisi karbonhidratları yakmak, diğer ise en büyük enerji depomuz olan yağlar. Günlük yaşantımızda genelde kısa süreli efor sarfettiğimizden ihtiyacımız olan enerjiyi çabuk yakılan karbonhidratlardan alıyoruz. Bu duruma bugünün dünyasında vücudumuz öylesine alışmış durumdaki, yağ yakmak için özel olarak çalışmak gerekiyor. Öte yandan özellikle yağ yakımı son derece sağlıklı. Bilhassa metabolizmadan kaynaklanan hastalıklarda önemli rol oynayan kolesterol dengesi yağ yakımı ile olumlu etkileniyor. yağ yakımı sayesinde kötü kolesterin olan LDL düşerken, iyi kolesterin olan HDL oranı yükseliyor.

Yağ yakımı en iyi uzun süreli ve düşük yoğunluklu aerobik sahadaki çalışma ile sağlanıyor. Dolayısıyla vücudu fazla zorlamadan çalışmayı mümkün kılan bisiklet sporu yağ yakımı için ideal. Özellikle spora yeni başlayanlarda asgarî 20-30 dakikalık, daha iyisi 45 dakika-1saatlik antrenmanlar yağ yakımını başlatmak için uygun. Özellikle fazla kiloya sahip insanlarda koşu sporunun eklemlere yaptığı baskı ve zorlayıcılığı göz önünde bulundurulduğunda bisikletin bu sahada ne kadar olumlu bir spor olduğu bir kere daha anlaşılır.

Eklemleri korumak için bisiklet

Çeşitli sporlar eklemlere oldukça büyük yük bindirebiliyorlar. Örneğin koşu sporunda pek çok insan dizlerinde ve ayak bileklerinde ağrılardan şikayet ediyor. Dolayısıyla yüksek kilolu grup için eklemleri zorlamayan sporlar önemli. Bu hal eklemlerin dairesel ve ritmik hareket ettikleri ve doğrudan güçle karşılaşmadıkları sporlarda mümkün. Çünkü bu sayede eklemleri koruyan kıkırdak dokusu en iyi şekilde beslenmesini sağlayabiliyor. Bu durum da özellikle vücut ağırlığının %70inin sele, gidon ve pedallarla taşındığı bisiklette sağlanabiliyor. Buna ek olarak eklemlerin bisiklet sporunda yaptıkları dairesel hareket de kıkırdağa son derece faydalı. Bu sayede enerji ve diğer maddeler zorlanmadan difüzyon aracılığı ile kıkırdağa ulaşabiliyorlar. kıkırdak doğrudan damarlarla beslenmediği için bu şekilde beslenmesinin tek yolu bisiklet sporunda olduğu gibi dairesel hareketler vasıtasıyla. Dolayısıyla bisiklet özellikle belirli bir yaştan sonra eklemlere son derece faydalı.

Herşeyden önce bütün sporlarda olduğu gibi kas gelişimi sayesinde bisiklet de ağrıları azaltıcı bir etkiye sahip. Ayrıca kas sisteminin güçlenmesi sayesinde vücudun dengede tutulması da mümkün. Sırt jimnastiği ile beraber bisiklet sırt ağrılarını azaltıcı etki gösteriyor. Bisiklet üzerindeki durusun sırt dostu bir şekilde ayarlanmasının, bacaklara olan açının büyük, yani selenin nispeten öne ve gidonun yukarı tutulması sayesinde sırta faydalı olduğu biliniyor.

Ayrıca selenin ucunu bir miktar aşağı eğme sırta binen yükü azaltıyor. Bu esnada kas sistemi hafif gergin tutulması, ki darbeleri emebilsin. Çünkü kas sistemi aslında bugünün amortisörlü bisikletlerinde de- en önemli süspansiyon öğemiz. Hafif öne eğik bir konumda alt sırt bölgesindeki kasları gererek bunların zaman içinde güçlenmesini ve omurgayı korumalarını sağlamak mümkün. Bunun yanında bacakların sürekli olarak yukarı aşağı çalışmaları sayesinde segmental dengeleme denen olay, yani omurların teker teker dengede durmasını sağlamaya yarıyor. Özellikle bu kas grubu zor çalıştırılan bir grup olduğundan bu tarz pedal çevirirken oluşan yan etkilerle geliştirilmesi mümkün.
MegaForum
 
Üst Alt