Vahiy'e farkli bakis!

Selam!

Bir ara bilgi:
Vahiyin belli bir sure kesilmesine
Gelenekte verilen isim;
Fetretul Vahiy
...dir!

Simdi buraya kadar
Bir sonuc olusturursak;
Basimiza bir sey geldiginde
Hemen telasa vermek yerine
Su bilgiyi hatirlamamiz lazim.

Bismillâhir rahmânir rahîm.
2.216. ... ve asâ en tekrehû şeyen ve huve hayrun lekum,
ve asâ en tuhıbbû şeyen ve huve şerrun lekum vallâhu yalemu ve entum lâ talemûne

Bir şey sizin için hayırlı olduğu halde siz ondan tiksinebilirsiniz.
Ve bir şey sizin için şer olduğu halde siz onu sevebilirsiniz.
Allah bilir, siz bilmezsiniz.
Sadakallah

Yani
Algiya gore hukum yanlistir.
Niyetimizi ve kalbimizi Vahiyile
Birlestirerek basladigimiz iste

Kayip asla olusmaz.

Bu ayet bize bir hayat dusturunu
Onumuze koymaktadir.

Herkesin hayatinin
Mekkesi-Medinesi olacaktir.

Ancak,
Medineyi dileyenler
Mekkeyle yuzlesmek zorundadirlar....


Peygamber acisindan da bakarsak
Peygamber bir POSTACI degildi.

Yani
Vahiyi teblig et!
Isin bu denmedi.

Dendi ki;
Once sen yasa,
Vahiyin sinirlarina uy/Tabi ol!!!


Bismillâhir rahmânir rahîm.
33.2. Vettebi mâ yûhâ ileyke min rabbike
Rabbinden sana vahyedilene uy!
Sadakallah

Ve
Hatta..........;

Bismillâhir rahmânir rahîm.
2.285. Âmener resûlu bimâ unzile ileyhi min rabbihî vel muminûne, kullun âmene billâhi
ve melâiketihî ve kutubihî ve rusulihî, lâ nuferriku beyne ehadin min rusulihî,
ve kâlû seminâ ve atanâ gufrâneke rabbenâ ve ileykel masîr


Resul, Rabb'inden kendisine indirilene inanmıştır; müminler de.
Hepsi; Allah'a, onun meleklerine, kitaplarına, resullerine inanmışlardır.
Allah'ın resullerinden hiç birini ötekinden ayırmayız.
Şöyle demişlerdir: "Dinledik, boyun eğdik. Affet bizi, ey Rabb'imiz.
Dönüş yalnız sanadır."
Sadakallah

Kendisine indirilene ONCE kendisi iman etti.
Sonra tebligi yapti Muminler de....

Ve
Once kendisi
...boyun eğdik...
Dedi.

Yani
Her soyleneni yerine getirdi.
Vahiye teslim oldu.
Ehl-i Kuran oldu.


Bu yuzden de muminlere
Ornek olarak gosterildi!

Yani;
Muhammed Mustafa as
Bir ara kablosu degildir...


Devam edecek.......
 
Selam!

Bizde bir parcaci okuma hastaligi vardir.
Halbuki,Kur’an okurken once
O konu ile ilgili BUTUN ayetlerin,
Sonrada Kur’an’in atifta bulundugu
Diger ayetlerin de okunmasi gerekmektedir.

Kur’an da dunya hayati ile ilgili
Olumsuz ifadeler vardir!

Fakat
Baglama bakarsaniz bunlarin,
Kimler ile alakali olduguna ve
Nasil bir olumsuzlama olduguna bakarsaniz,
Gercekte ne oldugunu anlarsiniz.

Eger dunyanin kendisinde bir kotuluk olsaydi,
Ahireti kazanma yeri olarak yaratilir miydi?
Corak araziden/tasliktan
Verimli urun/bugday cikar mi?

Gelenekte
Dunya surgun yeri olarak gorulmektedir.
[Adem as’in cennetten kovulma kissasi]

Tabii;
Onlarin cikarildigi cenneti
Mahserde muminlere vaad edilen
Cennet olarak kabul edilirse
Bu yanlisa dusulmesi normaldir!

Ama
Isin asli hic de oyle degildir!

Bismillâhir rahmânir rahîm.
87.16. Bel tu’sırûnel hayâted dunyâ.
Fakat sizler dünya hayatını tercih ediyorsunuz.
Sadakallah

Bismillâhir rahmânir rahîm.
87.17. Vel âhıretu hayrun ve ebkâ.
Oysaki sonraki hayat daha mutlu, daha kalıcıdır.
Sadakallah

Peki
Kimdir bu hayati tercih edenler?

Bunlar
Bu hayattan baska hayat yoktur diyenlerdir.

Bu
Onlarla alakali bir karsilastirmadir.

Yoksa dunyanin kendisiyle alakali bir
Karsilastirma degildir!

Bilindigi gibi
Dunya metaasina mutaber etme anlayisi var.
“Guclu mumin zayiftan hayirlidir!i
Nereye koyacagiz?

Bilndigi gibi
Bu gucun ekonomik guc olduguna dair
ICMA var!

Veren el alan elden ustundur”
Kim,nasil verecek?

Infak emri,zekat emri,sadaka emri,
Yetimlerin bakim kurumunun islemesi,
Keffaret,diyet,kurban,fitreler...


KIM YAPACAK BUNLARI?

Tasavvuf’un iddaasindaki gibi;
” dunyadaki hersey luzumsuz
Uzak durulmasi gereken” ise;

Allah cc:
Zekat-Infak ibadetini neden koymus?

Bu yanlis bir anlayistir.
Kiyamet suresine bir goz atalim

Bismillâhir rahmânir rahîm.
75.20. Kella bel tuhıbbunel'acilete.
Hayır, hayır! Siz hemencecik geleni seversiniz.
Sadakallah

Acilete;
Bilindigi gibi Dunya hayati demektir.

Bismillâhir rahmânir rahîm.
75.21. Ve tezerunel'ahırete.
Ve sonradan geleceği terk edersiniz.
Sadakallah

Gordugunuz gibi
Burada dunyayi sevdigi soylenenler
Ahireti inkar edenler/kafirler dir.

Soylem onlarin tercihlerine karsidir.
Bu tercihleri ile ilgili bir olusuzlama soz konusudur!

Yoksa dunya hayati olumsuzlanacak yer degildir.
Bizi buraya getiren bizzat Allah cc dur!

Getirme sebebi de;
Ahiretteki sorguyu,cenneti kazanacak
Tum argumanlarin bulundugu yer oldugu icin
Bizleri buraya getirmistir!

Dunya ahiretin mezrasidir!”
Yani buradaki ekinlerin karsiligi cennet dir!

Dunyada ekilen ahirette bicilecek.
Burada hersey luzumsuz ise,ne ekeceksiniz?
Luzumsuzdan cennet mi cikaracaksiniz?

Simdi konuya donersek;

Bismillâhir rahmânir rahîm.
93.5. Ve le sevfe yu’tîke rabbuke fe terdâ.
Rabbin sana verecek de sen hoşnut olacaksın!
Sadakallah

Iste burada verilecek olanin
Ahiret hayatindaki cennet oldugunu
Iddaa edenler yukaridaki
Inanisa tabi olanlardir.

Dunyevi nesneleri degersiz gormenin
Bir sonucudur bu anlayis.

Zaten
Daha once de belirttigimiz gibi
Hemen akabinde gelen ayetler
Bu nimetlerin DUNYEVI oldugunu
Acik/net olarak belirtiyor.

Bismillâhir rahmânir rahîm.
93.6. E lem yecidke yetîmen fe âvâ.
O seni bir yetim olarak bulup da barınağa kavuşturmadı mı?
Sadakallah

Bismillâhir rahmânir rahîm.
93.7. Ve vecedeke dâllen fe hedâ.
Seni şaşırmış olarak bulup da kılavuzluğunu üstlenmedi mi?
Sadakallah


Bismillâhir rahmânir rahîm.
93.8. Ve vecedeke âilen fe agnâ.
Seni aile geçindirme zorluğu içinde bulup da zengin etmedi mi?
Sadakallah

Goruldugu gibi
Verecegi nimetler icin yaptigi orneklemeler
Hep dunya hayati ile ilgili.

Hic;
Ahirete dair soylem,atif
...............YOK!

Peygamberine
Cocuklugunda verdiklerini hatirlatarak
Ayetin geldigi donemdeki
Yani
Peygamberligin baslangic/cocukluk donemine atifta bulunuyor.

Nasil
Ergenliginde ona guc verdiyse,
Peygamberliginin ergenliginde de
Ayni sekilde nimetleneceginin garantisini veriyor.

Nitekim
Medine bahsedilerek,Mekke guclugu
Sona erdirilmistir.

Meseleyi
Ahirete yonelik algilamak
Ayetleri baglamindan koparmaktir.

Bilndigi gibi;Mekke musriklerinin
Asiri presi Peygamberi yilginliga dusurmus
Allah cc nusretini arar hale getirmisti.

Bismillâhir rahmânir rahîm.
18.6. Fe lealleke bâhiun nefseke alâ âsârihim in
lem yu'minû bi hâzel hadîsi esefâ

Şimdi sen, bu söze inanmazlarsa, belki de arkalarından kendini eritircesine üzüleceksin.
Sadakallah

Bismillâhir rahmânir rahîm.
35.8. E fe men zuyyine lehu sûu amelihî fe reâhu hasenâ,
fe innallâhe yudıllu men yeşâu ve yehdî men yeşâu,
fe lâ tezheb nefsuke aleyhim haserât,
innallâhe alîmun bimâ yesneûn

Ya o kişi? Yaptıklarının kötülüğü kendisine allanıp pullanmış da onu güzel görüvermiş.
Doğrusu şu:
Allah dilediğini/dileyeni saptırır, dilediğini/dileyeni de doğruya ve güzele kılavuzlar.
O halde canın onlar için üzüntülere dalmasın.
Hiç kuşkusuz, Allah onların ürettiklerini/ortaya koydukları oyunları çok iyi bilmektedir.
Sadakallah

Bismillâhir rahmânir rahîm.
26.3. Lealleke bâhıun nefseke ellâ yekûnû mu’minîn
Onlar iman etmiyorlar diye kendini üzüntüden tüketir gibisin.
Sadakallah

Iste
Bu yilginligina DUHA suresinde;
Gelecek dunyevi nimeti mujdeleniyor.
MEDINA BEYATI!

Artik gelelim
Uzerinde firtinalar koparilan
7. ayete...

Bismillâhir rahmânir rahîm.
93.7. Ve vecedeke dâllen fe hedâ.
Seni şaşırmış olarak bulup da kılavuzluğunu üstlenmedi mi?
Sadakallah

Devam edecek..............
 
Selam!

Bismillâhir rahmânir rahîm
937 Ve vecedeke dâllen fe hedâ
Seni şaşırmış olarak bulup da kılavuzluğunu üstlenmedi mi?
Sadakallah

Bazi dusunurler bu ayetteki;
Daallen! Kelimesini irdelemisler
daal dalaletteki daali esas almislardir

Bilindigi gibi
dal/yol gosteren demektir
Daal/delalete dusen demektir

Kur’an daki kelimeler ve anlamlari
Standart bilinenler degildir
“Kur’an da cok anlamlilik
Denen bir anlatim metodu vardir

Daallen kelimesini her gordugunuz yerde
Saskinlik olarak algilanmasi da dogru degildir

Baglaminda hidayet kelimesinin her gectigi yerdeki
Anlamida sirat-i mustakim degildir

Bu ve bunun gibi fakli
Anlam acinimi olan kelimelerde
Bu acinimdan faydalanmak yerine
Bu ayetteki daalen kelimesine
Delalet anlami vermek istemeyenler
Soyle bir menkibe ortaya koymuslardir

“Peygamberimiz cocukken,
Mekkede dolasiyor mus
Yolunu kaybetmis????
Cebrail as Gelip ona yolu goster mis???”

Boyle absurdlerle ayetin motive
Ediciligini de yok eden basit bir sallama

Halbu ki
Kur’an’in donem Mekkesine yonelik
Ayetlere bakarsak,ahlaksizlik,sapkinlik
Heryeri kapkamis ve yine ayetlerden
Muhammed as Buyuk bir saskinlikla
Cikis bulmaya calismakta

Yani
Delalete dusme sebebi toplumunun
Durumu karsisinda ne yapacagini bilemez
Hale gelmesidir

Hira magarasina cikislari
Piknik yapmasi gibi algilanmamali !?


Hira zaten
ARAYIS demektir.

Oraya
Kendisini delalete dusuren
Mekkenin bu hali karsisinda
Hakikati aramaya yonelik
Olarak gitmekteydi

Iste
Bu delaletinin cozumu ise
fe hedâ,yani
Onun Vahiy ile bulusturulmasi dir!

Baglaminda;
Toplumuna sunabilecegi
COZUM KAPISININ
Aralanmasidir

Bunaliyordu,
Ama ortaya koyacak bir BILGI’ye
Sahip degildi

Bismillâhir rahmânir rahîm
42.52.mâ kunte tedrî mel kitâbu ve lel îmânu
Sen, kitap nedir, iman nedir bilmezdin
Sadakallah

Evet!
Ibrahim’i (as)dan gelen
Bir tevhid anlayisi var idi

Ancak
Ici dolu olan,
Kufrun kiyas yapilarak anlasilmasini
Saglayacak bir Ilahi metin kaynagina/
Kitaba sahip degildi

Azinlikta idiler.
Mucadele de ediyorlardi,
Ama
Cozum/delil sunamiyorlardi

Iste
Onun heda olmasi/
Hidayete erdirilmesi
Gercekte,
Vahiy ile bulusturulmasidir

Bazilarida
Onceden sapkindi,
Sonra duzeldi hezayanlarini
Ortaya atmistir

Ancak
Kafirun suresi onun
Risalet oncesi hayatinda da
Kufre dusmedigini aciklamaktadir
[Bu sure aciklanirken genis izahi yapilacak]


Devam edecek....
 
Selam!

Bismillâhir rahmânir rahîm
93.8. Ve vecedeke âilen fe agnâ.
Sen yoksulken O seni zengin etmedi mi?
Sadakallah

Duha suressinin 6-7-8. Ayetleri
peygambere yonelik 3 hatirlatmayi kapsar.
Bu 3. Olan hatirlatmadir.

ail=yoksul/muhtac/kimsesiz
veced ke= Seni /Muhammedi (as) buldu
fe agnâ= gani kıldı.

Geleneksel yaklasim ekonomik baglamdadir.
Hatice ra ile evlenip zengin olmasidir.
Dolayisiyla zenginlesen Resul un arkadaslarida
Sosyal olarak cogalacaktir.

Ikinci bakis olarak;
Rasulun taraftarlari/iman edenleri olarakta
Zenginlesecegi,yalnizliktan cokluga donusecegi bildiriliyor.
Zaten de boyle olmustur.

Agnâ/Gani
Kuranin Fatir suresinin 15. Ayetinde;
Gani olanin Allah oldugunu
Herkesin ise muhtac oldugunu bildirir.

Yani
Allah cc verirse adam gani olur.

Adam verileni ben buldum derse
Buna;
Istiina derler.

Yani
Kendini mustagni
(hiçbir şeye muhtaç olmayan,
zengin ve kendi kendine yeterli) gören dir.

Bismillâhir rahmânir rahîm
92.8. Ve emmâ men bahıle vestagnâ.
Ama kim cimrilik etti ve kendini müstağni
(hiçbir şeye muhtaç olmayan, zengin ve kendi kendine yeterli) gördü ise.
Sadakallah

Boyle olana
aslinda gitmesi zor olani/cehennemi
Kolaylastiririz diyor.

Bismillâhir rahmânir rahîm
92.10. Fe se nuyessiruhu lil usrâ.
biz de onu en zor olana kolayca iletiriz.
Sadakallah

Buradaki istiina, ley suresindeki
5. Ayetteki Ittikanin zittidir.

Bismillâhir rahmânir rahîm
92.5. Fe emmâ men a’tâ vettekâ.
Kim verir ve sakınırsa,
Sadakallah

Ittika;
Aslinda insanin duyarli olmasi demektir.
Muttaki/Takvali adam duyarli insandir.

Takva;
Sakinmak,korkmak.

Ittika;
Kok anlaminda korku yok.
Korunmak anlami var.

Ayette;
Bir adam a’tâ ederse,
Yani yardimda bulunursa,
Onun muttaki olmasini sagalar.

Ama
Ayeti soyle de okuyabiliriz.
Sizin yaptiginiza a’tâ denmesi icin
Sizin muttaki olmaniz lazim.

Iste
isiina bu ittkanin zittidir
DUYARSIZ!!!!

Kimseden birsey beklemem,
Kimseye ihtiyacimda yok!
Baglaminda kimseye duyarliligimda yok!
Seytani bir anlayisin diktesidir….

Sahibi oldugunuz malin
EMANETEN sizde oldugunun
farkina varmak gerekir.

MALIK’iyet- MULK’iyet iddasi
Ancak Allah cc na mahsustur!


Ayetin ucuncu bir anlami da;
Peygamber fakir bulunmustur.
Allah cc nun bir adami zenginlestirmesi
Allah cc nun o adama arkadas olmasidir.

ZENGINLIK:
ALLAH cc ILE OLAN
ARKADASLIKTIR
.

Peygamberin Hiradaki yalnizligi,
Vahiyin gelmesiyle sona ermistir.

Artik Rasul; sahdamarindan
daha yakin olani dost edinmistir. Kaf 16.

Rasul o gun Allah ile arasinda bir
BOSLUK olmadigini gordu.
Olmayan boslukta olamayacak
Tum ARACILARA sirtini dondu.

{Musluman
sende Allah cc ile aranda bosluk olmadigini bil.
Aracilari evliyalari seyhleri gavslari mehdileri
zihin dunyandan AT!}

Devam edecek....
 
Selam!

Refik-I Ala;
En yuce dostu
olumunden hemen once isaret eden
Nebiye selam olsun!

Olmek kolay ama
Oldukten sonra Refik-i alaya ulasmak
Daha onemlidir.
Yasarken dost olamamissan
Yazik etmissin hayatina

Bismillâhir rahmânir rahîm.
93.9. Fe emmâl yetîme fe lâ takher.
O halde, yetimi örseleme,
Kuran in uzerinde en cok durdugu
Konulardan biridir.
YETIMI SAHIPLENMEK!

Kuran da yetimlerle ilgili;
Bismillâhir rahmânir rahîm.
107.1. E raeytellezî yukezzibu bid dîn(dîne).
Dîni yalanlayanı gördün mü?
107.2. Fe zâlikellezî yeduul yetîm(yetîme).
Sadakallah!

YETIMI SAHIPLENMEK!
Oysa yetimi itip kakan işte odur.

Yetime saldiriyi
dini yalanlamakla eslestiriyor.
Bismillâhir rahmânir rahîm.
89.16. Ve fakat, ne zaman onu imtihan edip, böylece onun rızkını ölçülü verirse (daraltırsa), o zaman: Rabbim bana ihanet etti. der.
Sadakallah!

Yani
NANKOR INSAN TIPI.
Bakin ne yapiyor?
Bismillâhir rahmânir rahîm.
89.17. Hayır, bilâkis siz yetime ikram etmiyorsunuz.
Sadakallah!

Nankorlugunun ilk alameti olarak
Yetime bakmamasini isaret ediyor.
Dikkat edin;
Zekat vermiyorsun,namaz kilmiyorsun,
Oruc tutmuyorsun.
Falan degil!
Yetime ikram etmiyorsun.
Basina gelen sikintinin sebebi
Yetime karsi DUYARSIZ olmanizdir.

Yine cenneti kazanacak insanlarin
ozelliklerini anlatirken
Soyle bi ayeti one cikariyor.
Bismillâhir rahmânir rahîm.
76.8. Yoksula, yetime ve esire, yemeği severek yedirirler.
ve yut'ımûne et taâme
: ve yemek yedirirler

alâ hubbihî
-Bu kelimenin dort anlami var
-Sevdiklerine
-Sevdigi (yemekler)
-Kendi sevdigi halde Allah icin
-Seve seve
Sevdigi yemegi,sevdigine,kendi muhtac oldugu halde
Allahi sevdigi icin seve seve veren adam

[Vermenin de ahlakini anlatan bir kelime]

KIME yedirirler?
Yoksula ve YETIME ve esire/borclulara

Yetime yediginden veren
Borcluya giydiginden veren

Ve
Bunlari yaparken
En onemlisi
YETIMIN:
DINI IMANI ARANMAZ!!!


Devam edecek..
 

Benzer konular ↴

Benzer konular ↴

Üst Alt