• Hoşgeldin ziyaretçi , forumdan daha fazla yararlanmak için buradan üye olunuz...

Unlu keman ustaları

Okunuyor :
Unlu keman ustaları

mopsy

Emektar
Üye
keman sanatçıları , keman ustaları isimleri , günümüz keman virtüözleri , keman ustaları türk , türk keman sanatçıları , keman ustaları yabancı , keman sanatçısı , erkek keman virtüözleri

Antonio Stradivari
(1644 18 Aralık 1737) İtalya doğumlu bir müzik aletleri yapımcısı olup, 18. yüzyılın Avrupa'da kendi konusunda en ünlü üreticisiydi.
Yaşamı boyunca 512'si keman, diğerleri viyola, viyolonsel, arp, çello gibi toplam 1100 enstrüman üreten ustanın ölümünden sonra mesleği çocukları tarafından sürdürülmüşse de, Antonio'nun günümüze kadar korunabilen özgün enstrümanlarının yerini tutamamış, onlar kadar değer kazanamamışlardır.
Halen tüm dünyada tahmini 700 tane Stradivarius enstrüman olduğu bilinmekte, bunlardan biri, İzmir Buca'da bulunmaktadır.

Gasparo da Salo
İtalyanın Salo kasabasında dünyaya gelmiştir.1540 ve 1609 yılları arasında yaşamıştır.
Babası ve akrabaları dönemin iyi kemancılarındandı.Kuzeni ise o dönemin çok ünlü müzisyen ve bestecilerinden biriydi.Erken dönem keman yapımcılarındandır.Kemanın bugünkü şeklini almasından önceki dönemde üretmiş olduğu enstrumanlar dönemin en iyileri arasındaydı.
1562 yılınca Salo kasabasından Brescia şehrine göç etmiş ve burada büyük ün kazanmıştır.Üretmiş olduğu 60 enstrüman ve 90 adet dökümanı günümüze ulaştıştır.

Bartolomeo Giuseppe Antonio Guarnieri
1698 ve 1744 yılları arasında yaşamış olan italyan luthier Cremonan ın Guarneri evinin yapımcılarındandı.
Rakibi Antonio Stradivari ye karşı derin bir saygı içerisinde olmuştur.Guarneri ailesinin en yetenekli bireyi olan Giuseppe Guarneri Giuseppe Giovanni Battista nın oğlu ve Andrea Guarneri nin torunudur.
Giuseppe Antonio Guarnierinin yapmış olduğu kemanlar Joseph Joachim, Eugène Ysaÿe, Fritz Kreisler, Jascha Heifetz, Isaac Stern, Leonid Kogan, Henryk Szeryng, Itzhak Perlman, Gidon Kremer, Pinchas Zukerman, Michael Rabin, Bartek Niziol, Marie Soldat, Maud Powell, Rachel Barton Pine, Richard Tognetti, Midori, Nigel Kennedy, Ruth Palmer and Sarah Chang gibi kemancılar tarafından çalışmış ve kullanılmıştır halen de kullanılmaktadır.

Nicola Amati
Amati ailesinin en çok bilinen ve en yetenekli enstrüman yapımcısı olp 1596 ve 1684 yılları arasında yaşamıştır.
Ürettiği kemanları daha küçük ve farklı ölçülerde imal ederek fark yaratmış enstrümanlarına müthiş bir ton zenginliği kazandırmıştır.
Aynı zamanda zamanının standart ölçülerinde büyük olarak imal ettiği enstrümanlarına da Grand Amati adını koymuştur.National Music Museum da bir çok enstrümanı bulunmaktadır.
Antoni Stradivari ve Andrea Guarnerinin hocasıdır.

Charles Jean Baptiste Collin-Mezin
1841 ve 1923 yılları arasında yaşamış olan Fransız luthier ve keman yapımcısıdır. l'Académie des Beaux-Arts akademisinde görev almış olup Paris fuarında 3 kez gümüş ve altın madalyalar ile ödüllendirilmiştir.Luthier C.L. Collin in oğlu ve yine luthier Charles Collin Mezin in babasıdır. Yapmış olduğu kemanlarda birçok yenilik denemiş ve elde etmiş olduğu esnek sound ve güçlü ton yapısı kemanlarını eşsiz kılmaktadır.
Ürettiği Enstrümanlar
Longeur: 9 cent. Lauteur: 2 cent Ch J. B. Collin-Mézin fils Luthier. Paris l'an 1870 From 1876 onwards
Longeur: 9 cent. Hauteur 3 1/2 Ch. J. B. Collin-Mézin Luthier á Paris Rue du Faubg: Poissonnière No. 29 Ch. J. B. Collin-Mézin Luthier á Paris Rue du Faubg: Poissonnière No. 10 His later violins
Ch. J. B. Collin-Mézin Luthier C. M Grand Prix-Exposition Universelle, 1900 Paris, 1921

Giovanni Paolo Maggini
1580 ve 1630 yılları arasında yaşamış olup italyanın Brescia kasabasında dünyaya gelmiştir.
Gasparo da Salo nun öğrencilerinden biridir.İlk zamanlar öğretmenlerinden öğrenmiş olduğu tasarımları uygulamış olup 1606 dan itibaren kendi tasarımlarını ve düşüncelerini ortaya koymaya başlamıştır.
Enstrümanları derin ses anlayışı ve güçlü ton yapısı ile ün yapmıştır.National Music Museum da iki adet enstrümanı bulunmaktadır. Kemanlarının satış fiyatı günümüzde 200.000 ile 2.000.000 arasında değişmektedir.

Jacob Stainer
1617 ve 1683 yılları arasında yaşamış olan ve en ünlü avusturyalı keman yapımcısıdır.
Absam Avusturyada doğmuş olup Almanya Büyük Britanya Hollanda ve italya da hayatını geçirmiştir. İtalya da bir çok yapımcı aile ile çalışmış ve yapımlarında bu nedenden ötürü italyan üslübu görülmektedir.
Yapmış olduğu keman ve diğer enstrümanlar günümüzde halen kullanılıyor olup birçok başarılı sanatçı bu enstrümanları tercih etmişlerdir.

Valentino Siani
1595 1672 arasında Brescia da dünyaya gelmiş ve hayatı bayunca Brescia ile Floransa da çalışmıştır.
Sianinin enstrumanları geniş f delikleri güçlü sesi ve düzgün işçiliği ile ünlüdür.Genellikle tücari alanda enstrümanlarına rastlanmaz fakat yapmış olduğu violalardan bazıları mükemmel derecede az bulunacak enstrümanlardandır.
Çalışmaları genellikle Hocası Maggininin çalışmalarını andırmaktadır.
kemanegitimi.com
 

mopsy

Emektar
Üye
Uretim asamalari

Merhaba!

GÖVDE
Kemanın temelini oluşturan alt kapak üst kapak ve yanlıkların birleşiminden oluşan yapıdır.Üst kapağın üzerinde sesin dışarı aktarılmasına yarayan f delikleri bulunmaktadır.Ayrıca yine üst kapağın altında basbalkon bulunmaktadır.Keman boyutu gövdesine bağlı olarak değişmektedir.

Tam keman, 3/4, 1/2, 1/4, 1/8, 1/10, ve 1/16 boyutlarında olabilir.Arşe ile tellerin oluşturduğu titreşim köprü vasıtası ile gövdeye iletilir.
Gövdede oluşan ses yapı içerisinde oluşumunu tamamlar ve f delikleri vasıtası ile dışarıya aktarılır.

BURGU
Sol re la ve mi tellerini akort edebilmek için kullandığımız salyangozun üzerinde bulunan 4 adet parçaya kulak denir.
Genellikle sert bir ağaç olan abanozdan yapılırlar bunun yanında şimşir ve diğer ağaç türlerinden de yapıldıkları görülür.

Kulaklar genellikle şekil olarak aynıdır.Fakat bazı yapımcılar kulaklar üzerine özel motifler ve şekiller yapabilmektedirler.

FIX
Kuyruk bölümü üzerinde yer alırlar.Sol re la ve mi tellerinin ince akortlarını yapmak üzere üzeretilmiş 4 det basit makenik düzenektir.Kulak ile yapamadığımız çok ince ses ayarlarımızı fixler sayesinde yapabiliriz.

Birçok kemancı 4 teli içinde fix kullanmaktadır.Fakat Sesi kapattığı gerekçesi başta olmakla birlikte çeşitli nedenlerden ötürü bazı kemancılar bazı tellerde fix kullanmayı tercih etmemekte yada sınırlı sayıda kullanmayı tercih etmektedirler.

KUYRUK
Gövdeye bağlı olup teller ile gövdenin bağlantısını sağlayan üzerinde fixler bulunan yapıdır.Temel görevi tellerin gövde ile bağlantısını sağlamaktır.

Eger kuyruk üzerinde fixler varsa teller kuyruğa değil kuyruk üzerindeki fixlere bağlanır.
Genellikle abanozdan yapılır fakat şimşir gibi malzemelerde tercih edilebilir.

F DELİKLERİ
Gövdenin üst kapağında bulunurlar.Adını f şeklindeki yapısından almaktadır.Keman gövdesinde oluşan tüm ses f delikleri vasıtası ile gövdeden dışarı aktarılmaktadır.

F deliklerinin simetrisi ve boyutları sesin doğru oluşumu için çok önemlidir.Ayrıca f delikleri üzerinde bulunan işaretler üst kapak üzerinde köprünün bulunması gereken konumu belirlemektedir.

KÖPRÜ
Köprü genellikle akçaağaç yapılmıştır. Bu da tellerin oluşturmuş olduğu basınca dayanacak düzeyde olan güçlü iyi bir ahşaptır.Bu malzeme ayrıca tellerde oluşa titreşimi gövdeye iletmek konusunda çok başarılıdır.Birçok köprüde mi telinin inceliğinden dolayı oluşacak olan kazınmayı engellemek için küçük bir ekleme yapılmaktadır.

Köprüyü oluşturan yapının 75% lik oranı köprünün dayanıklılığı için geri kalan %25 lik kısım ise ses titreşimleri için tasarlanmıştır.Köprünün ayakları üst kapak üzerine kapağın kıvrımlarına göre oturtulur.Ayaklar eğimlidir.Köprünün yerleştirilmesi için en iyi rehber f delikleri üzerindeki işaretlerdir.

TELLER
Kemanda 4 telimiz vardır.Bastan tize doğru sol re la ve mi olarak sıralanırlar.Organik malzemelerden üretilmiş teller olduğu gibi günümüzde daha çok çelik ve krom sarma teller kullanılmaktadır.

ARŞE (YAY)
Yaklaşık 73 cm. uzunluğunda eğimli esnek ve dayanıklı bir sopa ile içinde kılları sıkıp gevşetmek için bir mekanizma bulunan ana bölümdür.
Ayrıca arşenin ucu ile topuk kısmı arasında kıllar bulunur.Bu kılar at kılı yada sentetik malzemeden yapılmaktadırlar.Topuk kısmındaki mekanizma arşenin en alt kısmındaki metal anahtarın çevrilmesi ile hareket eder ve kılları gevşetir yada gerginleştirir.

TUŞE
Keman üzerinde notaları bastığımız en önemli bölümlerden biridir.Abanozdan yapılmaktadır.Sürekli olarak baskı uygulandığından ve kemanın aşınmaya en müsait olan bölümü olduğundan dolayı dünyanın en sert ahşaplarından biri abanoz kullanılmaktadır.

ÇENELİK
Kuyruk bölümünün hemen yanında gövde üzerine monte edilir.Genellikle abanoz ve şimşir gibi ağaçlardan yapılır.
Amacı keman tutuşumuzu daha kolay ve ergonomik hale getirmektir.
Keman gövdesi çene yapımıza uygun değildir ama çenelik çene yapısına ergonomik anlamda uygun olduğundan dolayı kullanılır.

YASTIK
Boynumuz ve çenemiz arasındaki mesafe kemanın yerleştireceğimiz mesafeden daha büyüktür ve bu mesafeyi kapatabilmek adına kemanın alt kapağının üzerine yastık monte edilir.
Boylece keman tutuşumuz kolaylaşır ve kemanı tutmak için sol kolumuzla ekstra bir çaba harcamayız.
Boyun ve çene arasındaki mesafemize göre yastığımızın ayarlarını yaparak en doğru ergonomiyi elde edebiliriz.
kemanegitimi.com
 

shgiptare

Kıdemli
Üye
acaba syn mospy kemanı ağlatan adam Farid farjadı da sayabilirmiyiz..çok beğenerek dinliyorum..
 

shgiptare

Kıdemli
Üye
doğru çok acele girip okumanın zararı diyebiliriz.keman deyinde aklıma ister istemez farid farjad geliyor..
 

mopsy

Emektar
Üye
Keman alirken

Merhaba!

KEMAN BOYUTU SEÇİMİ
Yetişkinseniz ve kendiniz için bir keman seçecekseniz 4/4 oranında tam keman seçmelisiniz.Eğer çocuğunuzun eğitimi için bir keman seçecekseniz yaş tablosuna göre seçimizi yapabilirsiniz.

Ülkemizde tüm oranlarda keman bulabilmek mümkün olduğu gibi zaman zaman bazı oranlardaki kemanları her yerde bulmak mümkün olamayabilmektedir.Bu durumda tablodaki oranlara bakarak yakın yaş grupları için üretilmiş enstrümanlardan birini alabilirsiniz.

FABRİKASYON VE EL YAPIMI KEMANLAR
Fabrikasyon kemanlar seri üretimden geçerek üretilen, işçilik, ses ve malzeme kalitesi açısından düşük seviyeli enstrümanlardır.Fiyatları ülkemiz şartlarında 100 ile 400 tl. arasında değişmektedir.Başlangıç seviyesi için fabrikasyon kemanlar yeterlidir çünkü ilk olarak tutuş, sesleri öğrenme gibi konular işlenileceği için kalite farkı pek hissedilmez.Fakat ilerleyen dönemlerde, belli bir seviyeden sonra ihtiyaçlarımız doğrultusunda daha iyi bir keman alınması gereklidir.Birçok kişi ileride devam etmeyeceğini düşünerek ilk etapta yüksek bir bedel ödemek istemez ve fabrikasyon kemanları tercih eder.

El yapımı kemanlar ise bir usta ve yardımcıları tarafından üzerinde özel olarak çalışılan, ustasının stilini taşıyan, ses kalitesi fabrikasyon kemanlara göre yüksek ve iyi malzemeden yapılmış kemanlardır.Fiyatları fabrikasyon kemanlara göre daha yüksek ve yapan ustaya göre değişen kemanlardır.Genellikle başlangıç seviyesi bir el yapımı keman 600 ile 1500 tl. arasında bulunabilir.
Fabrikasyon ve el yapımı kemanlar arasında tercih tamamen kişinin bütçesi ile doğru orantılıdır.İyi bir keman ile başlamak tabi ki kişiye daha büyük bir keyif ve çalışma azmi verecektir fakat başlangıç seviyesi için fabrikasyon bir keman kullanmanın dezavantajları çok fazla değildir. İstanbul’da Beyoğlu Tünel başta olmak üzere keman temin edebileceğiniz music shoplar bir çok ilçe ve semtte mevcuttur.Bunun yanı sıra bulunduğunuz şehir yada ilçede böyle bir imkan mevcut değil ise internet üzerinde satış yapan sitelerden enstrümanınıza kargo vasıtası ile ulaşabilirsiniz.
 

mopsy

Emektar
Üye
Ünlü Keman Virtüözleri

Merhaba!

İtzhak Perlman,

1945 yılında İsrael'de doğmuştur. Öğrenimini, Tel Aviv'deki Müzik Akademisi'nde bitirmiştir. 1958 yılında New York'a gitmiştir ve uluslararası alanda başarılar göstermiştir. Daha sonra çalışmalarını Juilliard Okulu'nda devam etmiştir. 1964 yılında Perlman büyük prestije sahip Leventritt Yarışması'nı kazandı. Kazandığı prestijli ödül sayesinde şu an dünya çapında kariyer yapmış bir müzisyen (kemancı) olmuştur. O zamandan beri, İtzhak Perlman karşımıza birçok orkestrada çıkmıştır. Dünyanın birçok ülkesindeki festivallere katılıp oralarda konserler vermiştir.

1987 yılının Kasım ayında, İsrael Filarmonik Orkestrası'na katılmıştır. Varşova'da ve Budapeşte'de konserler vererek ilk performansını göstermiştir. 1990 yılında Rusya'ya konser vermeye gitmiştir. Moskova halkı onu, büyük bir neşeyle karşılamıştır. İtzhak Perlman, bu orkestrayla neredeyse tüm dünyayı gezmiştir. 1994 yılının Aralık ayında, bu sefer Çin'e ve Hindistan'a gitmiştir. 1980 yılında Amerika'da bir magazin gazetesinde senenin müzisyeni seçilmiştir. Yeşiva veİbrani Üniversiteleri tarafından onurlandırılmıştır. 1986 yılında Başbakan Reagan tarafından ödüle layık görülmüştür. 2000 yılının Aralık ayında Clinton tarafından da "National Medal of Arts" ödülüne layık görülmüştür.
İtzhak Perlman'ın imza attığı başka bir başarı ise " Schindler's List" filminde görülmüştür. Keman solosu performansı başarı ile sonuçlanmıştır. İtzhak Perlman'ın fiziksel bir problemi vardır. Çocukluk yıllarında çocuk felcine yakalanmıştır. Maalesef, her iki bacağında da destekleyici ateller vardır ve ancak koltuk değnekleri yardımı ile yürümektedir. Her türlü zorluğa rağmen sahneye çıkmaktan çekinmemiştir ve ağır aksaklıklar da olsa sahneye çıkmıştır. İnsanlar tarafından azmi ve hırsı ile bilinen bir müzisyendir. Hatta 1995 yılında verdiği bir konserde karşılaştığı terslik onu zor durumda bırakmasına rağmen bozuntuya vermeden işini sürdürmüştür. Bu terslik de çaldığı kemanın tellerinden birinin kopmasıydı ama o kalan tellerle konserini tamamlamıştır.
İtzhak Perlman yeteneği ile öne çıkan bir müzisyen olduğu gibi yaptığı işten zevk alan bir kemancı olarak da bilinmektedir. Perlman tüm dünya tarafından benimsenmiş bir sanatçıdır. İnsanlarla sağladığı güzel iletişim yaptığı eğlenceli müzik sayesinde gerçekleşmiştir.

Suna Kan
1936 da Adana da dünyaya geldi ve müziğe 5 yaşında babasından keman dersi alarak başladı. Ankada Devlet Konservatuarı'nda Lico AMAR gözetiminde eğitim gören sanatçı, devlet tarafından 1949'da özel bir yasayla Fransa'ya gönderilip, Paris Konservatuarı'nı birincilikle bitirdi. Türkiye'de ve uluslararası alanlarda birçok başarı elde etti. Piyanist Ferhunde Erkin'le kurduğu keman-piyano ikilisi ile yurdun pek çok yerinde oda müziği konserleri ve resitaller verdi. Şu anda Bilkent Üniversitesi'nde öğretim görevlisidir.

Ankara Oda Orkestrası'nın kurucusu ve başkemancısı olan Suna Kan, 1971'de devlet sanatçısı unvanını aldı. 1996 yılında Sevda Cenap And Vakfı Onur Altın Madalyasını aldı. 1997 yılında Müşerref Hekimoğlu'nun yazdığı "Suna Kan: Öz Şarkısını Duyuran Keman" adlı kitap Sevda Cenap And Vakfı tarafından yayınlandı
Birincilikleri:

Beraber Çalıştığı Orkestralar:
Londra Senfoni / Los Angeles Filarmoni / Bamberg Senfoni / Moskova Senfoni / Fransa Ulusal Radyo Senfoni

Beraber Konser Verdiği Ünlü Şefler ve Solistler
Istvan Kertesz (Şef) / Walter Susskind (Şef) / Zubin Mehta (Şef) / Hans Rosbaud (Şef) / Louis Fremaux (Şef) / Gotthold Lessing (Şef) / Michel Plasson (Şef) / Yehudi Menuhin (Solist) / Igor Bezrodni (Solist) / Pierre Fournier (Solist) / Andre Navarra (Solist) / Frederick Riddle (Solist)

Niccolo Paganini,

27 Ekim 1782 yılında Genoada doğmuştur. Babası tersane işçisidir. Aynı zamanda keman çaldığı için Paganininin ilk müzik öğretmenidir. Niccolo 11 yaşına geldiği zaman usta bir kemancı olmuştur artık. Çevresindeki ünlü bütün keman öğretmenleri ona parasız ders verirler. İlk turnesini yaptığında henüz 13 yaşındadır. Bu arada, kendi yeteneğine uygun, zor yorumlanacak yapıtlar besteler.

Yalnız keman değil, gitar, viyola ve mandolin de çalar. 1805 1813 yılları arasında LUCCA prensesinin müzik yönetmeni olur. Paganininin içki ve kumara olan düşkünlüğü de çok ünlüdür. Elde ettiği büyük başarılar onu kumara ve içkiye alıştırır. Kumar alışkanlığı ona herşeyini, hatta kemanını kaybettirir. Zengin bir işadamı ona Guamerius yapımı bir keman armağan eder. Sonradan Stradivarius ve Amati yapımı kemanlara da sahip olur.

Bu kemanlar onun hazinesidir. 23 yaşına geldiğinde konserlerini azaltır. 1824 yılında bunalıma girer ve 1827 yılında iyileşip Avrupa turnelerine çıkar. Avusturya, Almanya ve Fransaya gider.
Paris ve Londrada ilk sahneye çıkış tarihi 1831 yılıdır. 1833 yılında Pariste Berlioza içinde viyola solo olan bir senfonik yapıt ısmarlar. Ortaya Harold en İtalie adlı eser çıkar. Ancak Paganini bu yapıtı hiçbir zaman seslendirmez. 1834 yılından sonra konserlerini çok azaltır. Gırtlak kanseri hastalığına yakalanır ve 27 Mayıs 1840 yılında Nicede ölür.
Gelmiş geçmiş en büyük keman virtüözü olan Paganini, baş döndürücü çevikliği, son derece duygusal yorumu ile inanılmaz bir müzisyendir. Yeteneği o kadar olağanüstüdür ki, şeytanla işbirliği yaptığı inancı yayılmıştır. Teknik olarak çağının çok ilerisindedir. Bugün bile eşliksiz keman için yazdığı 24 Capricesi tek resitalde seslendirecek ustalıkta kemancı sayısı çok azdır. Özellike 24. Kapriçyonun teması üstüne en çok çeşitleme yapılmış tema olarak müzik tarihine geçmiştir. Brahms, Rachmaninof, Blacher, Lutoslawski, Snitke, Ernst ve Rochberg gibi besteciler kendi çağlarına, kendi akımlarına göre, Paganini temasını çeşitlemişlerdir.

Paganininin bestlerinin çoğu teknik bir beceri gösterisidir. Konçertoları, kaprisleri ve oda müziği çalışmaları vardır. Yapıtlarının çoğu, zamanında basılmamıştır. Paganininin çalış tekniğindeki şeytansı tılsım, uzun yıllar çözülememiştir. Armonikleri kullanmaktaki öncülüğü, kemanını değişik tınılar elde etmek için akort edişi, yay tekniğindeki ustalığı, staccato ve pizzicato yönetmini yaygınlaştırması, Paganiniye özgü, daha önce hiç duyulmamış yeniliklerdir. Kemandaki doğru tonlaması, net ve temiz sesleri yine onun hüneridir. Keman konçertosunun son bölümünde pizzicatolar en alımlı şekliyle canlanır.

Yehudi Menuhin

(d. 22 Nisan 1916, New York - ö. 12 Mart 1999, Berlin), keman virtüözü. Rus asıllı Yahudi bir ailenin çocuğu olan Menuhin, henüz üç yaşındayken, bit pazarından alınıp kendisine hediye edilen bir kemanı çalmakta gösterdiği ustalıkla, müzik derslerine 4 yaşında başladı. Yedi yaşındayken San Fransisco'da ilk dinletisini yaparak yeteneğini kanıtladı.

1927 yılında New York Senfoni Orkestrası'yla birlikte Carnegie Hall'da sahneye çıkan sanatçı, iki yıl sonra ilk kişisel konserini Einstein'ın da davetli olduğu bir salonda Berlin'de verdi. Uzun süren konserler dizisiyle yorgun düşen Menuhin, ara verdiği bir buçuk yılın ardından yine sahneye çıktığı zaman, Schumann'ın sonradan bulunan keman konçertosu, Mendelssohn'un bilinmeyen ve Berlin'de bir kütüphanede bulduğu Re Minör keman konçertosu gibi eserleri ilk kez seslendirdi. 1958 yılından itibaren çeşitli müzik festivalleri düzenledi, orkestra yöneticiliğine başladı. 1962de İngilterede, 8-18 yaş arasındaki üstün yetenekli gençlere mali konumlarına bakmaksızın eğitim olanağı tanıyan, The "Yehudi Menuhin School"u kurdu. Ünlü sanatçılar Nigel Kennedy, Benjamin Marquise Gilmore, Miho Kawashima, Ella Rundle bu okuldan yetişmiştir.
İki kez Türkiye'ye gelerek İstanbul Müzik Festivali'nin konuğu olarak Aya İrini'de bir konser veren ünlü virtüöz, Tchaikovsky, Mozart, Schumann, Paganini gibi sanatçıların eserlerini en iyi yorumlayan usta olarak bilinir. 1972 yılında festivalin ilk açılış konserinde, Vivaldinin Üç Keman Konçertosunu Suna Kan ve Ayla Erduran'la birlikte yorumlayan sanatçı, dünyanın bir çok ülkesinde konserler verdi. Bela Bartok, Georges Enhescu, William Walton gibi ünlü besteciler Menuhin için eserler yazdı. Öldüğünde, İngiliz vatandaşıydı ve Lordlar Kamarası üyesiydi.

Vanessa Mae

3 yaşında piyano çalan sanatçı, iki sene sonra da keman çalmaya başladı. İlk başarısı 7 yaşında "Yılın En Başarılı Genç Sanatçısı" seçilerek yaşadı. 10 yaşında Londra Filarmoni Orkestrası'nda çaldı ve London Mozart Players adlı grupla uluslararası turnelerde çalma fırsatı buldu.İlk solo turnesine 12 yaşında çıktı ve tüm İngiltere'yi dolaşarak Çaykovski'nin eserlerini yorumladı. 13 yaşında kaydettiği Çaykovski ve Beethoven keman konçertoları ile bu eserleri yorumlayabilen en genç müzisyen unvanını da elde etti.

The Violin Player albümünde, elektronik keman kullanarak farklı bir tarz yarattı. Müzik otoriteleri, pekçok müzik türünü içinde barındıran bir tekno-füzyon (ing. techno-fusion) olarak değerlendirilen Mae tarzına, olumlu eleştirilerde bulundular. Yaptığı müzik hakkındaki sorulara ise: "Beethoven ve Beatles, Mozart ve Michael Jackson, Paganini ve Prince. Ben hepsini seviyorum.
Bu dünyaya bir kez geldim ve bu şansımı iyi değerlendireceğim. Dinlemekten zevk aldığım her tür müziği kemanla çalmaya çalışmaktan büyük haz duyuyorum" şeklinde cevap verdi. Kemanıyla klasik eserlere farklı yorumlar getiren sanatçı, klasik müzik repertuarını çalmanın yanında kendi düzenlemeleri ile de boy gösterdi, ayrıca pop şarkılarına da kendi düzenlemelerini yaptı. Vanessa Mae'nin en çok kullandığı iki keman türü var; bunlardan birisi Guadagnini akustik keman, diğeri Zeta Jazz model elektro keman. Kullandığı Guadagnini kemanının yapım tarihi 1761. Bu kemanı annesi ve babası bir artırmada £150,000'a satın aldılar. Ocak 1995'de kemanı çalındı ve iki ay sonra polis tarafından yine bulundu. Bir kere kendisi kemanıyla düştüğünde kemanı kırıldı ve sonra yine tamir edildi.
İki farklı Zeta Jazz model elektro keman kullanır; birisi beyaz, öbürü ABD bayrağının renklerinde. 2001 yılından beri gri renkte bir model kullanmakta. Bu kemanlar dışında yeni kemanlar satın alır ve bunları bir süre sonra yine satar; kazandığı parayı hayır için bağışlar.

Alexander Markov

Olağanüstü bir teknik hakimiyete sahip olan Markov, keman çalışmalarına babası Albert Markov ile başladı ve dokuz yaşında solist olarak sahnelerde yerini aldı. 14 yaşında iken Nicollo Paganini Yarışmasında elde ettiği altın madalya dışında; 1977 yılında Juilliard Yarışması; 1979 yılında Waldo Mayo Ödülü ve 1980 yılında Los Angles Ulusal Yarışmasında birincilik ödülünü aldı.

Uluslararası alanda başarı göstermiş ve beğeni toplamış olan sanatçının, N.Paganininin Op.1 yirmidört Kaprisi ile yaptığı kayıt 1990 yılında Erato Firmasınca dinleyicilere sunulmuş ve yine Erato Firmasınca N.Paganinini n 2 Keman Konçertosunu Saarbrücken Radyo Orkestrası ile kayda alma çalışmalarına da başlamıştır. Sanatçı, Baltimore, Huston, San Diego, Cincinnati, Mexico, BBC Filarmoni, Budapeşte Festival Orkestrası gibi birçok senfonik orkestralar ile konserler vermiş; Avrupada içlerinde Fransa, İtalya, Finlandiya, Portekiz, Almanya, İngiltere; Uzakdoğuda ise Japonya, Kore, Hong Kong ve Tayvanın bulunduğu ülkeleri kapsayan turneler gerçekleştirmiştir. Ayrıca Markovun J.Remington ile bestesini yaptığı ve İzmir Devlet Senfoni Orkestrası solistliğinde olağanüstü bir performansla seslendirdiği Elektro Keman ve Orkestra İçin Rock Konçerto sanatseverler ve Türk basını tarafından büyük ilgi toplamıştır.

Farid Farjad

Farid Farjad, 1938 yılında Tahranda (İran) doğdu. Fars Halk Müziğinde derin bir birikime sahip olan Farjad, keman ile Batı Klasik Müziği üzerinde de çalışmalarda bulundu. Batı Klasik Müziği üzerindeki çalışmaları Fars müziğinin gelişiminde büyük öneme sahiptir.

Dünyanın en iyi keman virtüözlerinden biri olan Farjadın Anroozha (O Günler) I, Anroozha II, Anroozha III, Anroozha IV ve Anroozha V olmak üzere beş parçadan oluşan albüm serisi bulunmaktadır. Ayrıca Golha Orkestrası adlı kolektif bir albüm de sanatçının eserleri arasındadır.Anroozha serisinin ilk dördünde Farjad'a Abdi Yamini, beşinci albümde eşi Mitra Tavakkoli Farjad piyano ile eşlik etmiştir.

David Oistrakh

1908 odesa doğduktan sonra keman çalmaya beş yaşında doğduğu şehirde başlamış.aynı zamanda keman virtüözü nathan milsteina da hocalık yapmış olan piotr stoliarsky den keman ve viyola dersleri almış.On altı yaşındaki ilk konserinde bir yandan keman çalarken bir yandan da odesa senfoni orkestrasını idare etmiş.bir sonraki yılda kievde Glazunovun konçertosunu bestecinin idaresinde çalmış.1928de moskovaya yerleştikten sonra kendi kültürel gelişiminde hedeflediği mükemmeliyete doğru ilerlerken kendi başına keman çalışmalarınada devam etmiş.Bu arada çok sayıda konser verdiğinden rusyada meşhur olmuştur.

1930da ukraynada, 1935 de rusyada birincilik ödülü almış ve aynı senede varşovada wieniavski yarışmasında ise birinci Ginette Neveudan sonra ikinci olmuş.1934te yirmi altı yaşındayken moskova konservatuvarına keman profesörü olarak atanmış.1937de Brükselde gerçekleşen Eugene Ysäye yarışmasındaki birinciliğiyle asıl uluslararsı solistlik kariyerinin başladığı söyleniyor.Senede neredeyse yüz konserlik bir kariyere sahiptir.
ikinci dünya savaşında Oistrakh ülkesi için aktif katılımda bulunmuş, birliklere destek olmak için, hastanelerde ve fabrikalarda çalmış.Barış geldiğinde ise savaştan sonra sscbye giren ilk batılı sanatçı yehudi menuhinle Bachın iki keman konçertosunu çalmıştir. Oistrakhın Bachtan tutup Bartoka kadar uzanan uçsuz bucaksız bir repertuvarının dışında günün bestecileri tarafından kendisine ithaf edilmiş eserler bulunmakta.Miyaskovsky,Khatchaturianın bazı eserleri,Prokofievin ikinci keman sonatı ve shostakovichin keman sonadı ve daha pek çok eser oistrakha adanmış.
Bir keman öğretmeni olarak 1931de dünyaya gelen oğlu igoru da kendi hocasından ders aldırdıktan sonra yetiştirmiş.Viktor Pikaisen, Oleg Kagan ve Gidon Kremer gibi pek çok başarılı kemancıyada hocalık yapmıştır.

oistrakh otuzlu yaşlarının ortalarındayken uluslararası platforma çıkışıyla müzik eleştirmenleri camiasında büyük sansasyon kopartmış.Başta tekniğine büyük bir hayranlık duyulmuş, insan üstü bir zamanlama ve duyarlılığının olduğunu düşünmüşler.En etkilendikleri nokta ise bu kadar doğru çalarken bir yandan da ruhları titreten dışavurumculuğu imiş.Ozellikle Rostropovichle olan brahms ikili konçerto kaydı ruh sarsıcıdır.Mutlaka dinlenmelidir.
 

mopsy

Emektar
Üye
Keman Repertuarı

Merhaba!

Vivaldi Concerto in A-minor, Op. 3, No. 6
Vivaldi Concerto in G-Major, Op. 3, No. 3
Bach, J.S. Concerto in A-minor, No.1
Bach, J.S. Concerto in E-Major, No.2
Bach, J.S. Double Concerto in D-minor for 2 Violins
Accolay Concerto in A-minor, No.1
Haydn Concerto in G-Major, No. 2
Beriot Concerto in A-minor, No. 9, Op. 104
Beriot Scene de Ballet, Op. 100
Haydn Concerto in C-Major, Op. 48
Kabalewski Concerto
Mozart Concerto in D-Major, No. 2, K 211
Beethoven Romance in G-Major, Op. 40
Beethoven Romance in F-Major, Op. 50
Haydn Concerto in C-Major, No. 1
Kreisler Concerto in C-Major (in the style of Vivaldi)
Mozart Concerto in G-Major, No. 3, K 216
Mozart Concerto in D-Major, No. 4, K 218
Vivaldi Four Seasons: Spring in E-Major, Op. 8, No. 1
Vivaldi Four Seasons: Summer in G-minor, Op. 8, No. 2
Vivaldi Four Seasons: Autumn in F-Major, Op. 8, No. 3
Vivaldi Four Seasons: Winter in F-minor, Op. 8, No. 4
Bartok Rhapsody No. 1
Bartok Rhapsody No. 2
Beethoven Triple Concerto
Mendelssohn Concerto in D-minor
Mendelssohn Double Concerto in D-minor, Violin and Piano
Mozart Concerto in B-flat Major, No. 1, K 207
Mozart Concerto in A-Major, No. 5, K 219
Mozart Sinfonia Concertante in E-flat-Major
Vaughan Williams The Lark Ascending
Viotti Concerto in A-minor, No. 22
Viotti Concerto in G-Major, No. 23
Bartok Concerto No. 1
Khatchaturian Concerto
Barber Concerto, Op.14
Bruch Concerto in G-minor, No. 1, Op. 26
Bruch Concerto in D-minor, No. 2, Op. 44
Bruch Scottish Fantasy, Op. 46
Chausson Poeme, Op. 25
Dvorak Romance in F-minor, Op. 11
Lalo Symphonie Espagnole, Op. 21
Mendelssohn Concerto in E-minor, Op. 64
Prokofieff Concerto in D-Major, No. 1, Op. 19
Prokofieff Concerto in G-minor, No. 2, Op. 63
Ravel Tzigane
Saint-Saens Concerto in B-minor, No. 3, Op. 61
Saint-Saens Havanaise, Op. 83
Sarasate Zigeunerweison, Op. 20
Spohr Concerto in A-minor, No. 8
Wieniawski Concerto in D-minor, No. 2, op. 22
Berg Concerto
Penderecki Concerto
Beethoven Concerto in D-Major, Op. 61
Brahms Concerto in D-Major, Op. 77
Brahms Double Concerto in A-minor, Op. 102, for Vln & Cello
Dvorak Concerto in A-minor, Op. 53
Glazunov Concerto in A-minor, Op. 82
Goldmark Concerto, Op. 28
Nielsen Concerto, Op. 33
Saint-Saens Introduction and Rondo Capriccioso, Op. 28
Sarasate Carmen Fantasy, Op. 25
Sibelius Concerto in D-minor, Op. 47
Stravinsky Concerto in D-Major
Tchaikovsky Concerto in D-Major, Op. 35
Vieuxtemps Concerto in D-minor, No. 4, Op. 31
Vieuxtemps Concerto in A-minor, No. 5, Op. 37
Szymanowski Concerto No. 1
Szymanowski Concerto No. 2
Paganini Concerto in D-Major, No. 1, Op. 6
Paganini Concerto in B-minor, No. 2, Op. 7
Wieniawski Concerto in f-sharp-minor, No. 1, Op. 14
Bartok Concerto No. 2
Kuechler Concerto in D-Major Op. 14
Perlmen Indian Concertino
Perlmen Israeli Concertino
Portnoff Concertino in E-minor, Op. 13
Rieding Marcia
Rieding Concerto in G-Major, Op. 34
Rieding Concerto in D-Major, Op. 36
Seitz Concerto in G-Major, No. 1, Op 13
Fiocco Allegro
Kuechler Concerto in D-Major, Op. 12
Portnoff Concertino in A-minor, Op. 14
Rieding Concertino in D-Major ,Op. 5
Seitz Concerto in D-Major, No. 4, Op.15
Severn Polish Dance
Debussy Girl with the Flaxen Hair
Dvorak Sonatina Op. 100
Elgar Salut d'Amour
Faure Apres un Reve
Händel 6 Sonatas
Kreisler Rondino on a Theme by Beethoven
Kreisler Liebesleid
Rachmaninov Vocalise, Op. 34, No 14
Schubert Sonatinas, Op. 137
Seitz Concerto in G-minor, No. 3, Op.12
Vitali Chaconne in G-minor
Bach, J.S. Sonatas for Violin & Harpsichord, BWV 1014 - 1019
Bartok Romanian Folk Dances
Dancla 6 Airs Variés, Op. 89
Kreisler Sicilienne & Rigaudon
Mozart Sonatas
Prokofieff Five Melodies
Ries Perpetuum Mobile, Op. 34, No. 5
Rieding Concerto in E-minor, Op. 7
Saint-Saens Sonata in D-minor, No. 1, Op. 75
Sarasate Introduction & Tarantella, Op. 43
Tartini Sonata 'Didone Abandonata', Op. 1, No. 10
Tchaikovsky 3 Pieces (Meditation,Scherzo,Melodie) Op. 42
Tchaikovsky Serenade Melancolique, Op. 26
Wieniawski Legende, Op. 17
Beethoven Sonatas, No. 1-8
Bloch Nigun
Brahms Sonatas, Op. 78, 100, 108
Brahms Sonatensatz from F.A.E.Sonata
Falla Suite Populaire Espagnole
Faure Sonata in A-major
Faure Sonata in E-minor
Grieg Sonata in G-Major, No. 2, Op. 13
Grieg Sonata in C-minor, No. 3, Op. 45
Ives Sonata, No. 4
Kreisler Praeludium and Allegro
Kreisler Liebesfreud
Kreisler Schön Rosmarin
Kreisler Tambourin Chinois
Leclair Sonata in D-Major, Op.9, No. 3
Messiaen Theme et Variations
Prokofieff Sonata in D-Major, Op. 94
Sarasate Caprice Basque, Op. 24
Sarasate Habanera, Op. 21, No. 2
Sarasate Romanza Andalusa ,Op. 22, No. 1
Sinding Suite, Op. 10
Stravinsky Duo Concertante
Stravinsky Suite Italienne
Szymanowski Mythes, Op. 30
Szymanowski Nocturne & Tarantelle
Vieuxtemps Souvenir d'Amerique 'Yankee Doudle'
Copland Sonata
Franck Sonata
Copland Hoe Down from Rondo
Gershwin-Heifetz Selections form 'Porgy and Bess'
Kreisler Caprice Viennois
Kreisler Variations on a Theme by Corelli
Prokofieff Sonata in F-minor, Op. 80
Rimsky-Korsakov Flight of the Bumble Bee
Schubert Fantasie in C-Major, Op. 159
Schubert Rondeau Brilliante in b-minor, Op. 70
Schubert Duo in A-Major, Op. 162
Schumann Sonatas, Op. 105 & 121
Strauss Sonata in E-flat-Major, Op. 18
Suk Four Pieces, Op. 17
Tartini Sonata 'Devil's Trill'
Debussy Sonata
Ravel Sonata
Bartok Sonata No. 1
Bartok Sonata No. 2
Bazzini La Ronde des Lutins, Op. 25
Beethoven Kreutzer Sonata, No. 9, Op. 47
Dinicu-Heifetz Hora Staccato
Elgar La Capricieuse
Paganini Moto Perpetuo
Paganini Moses variations
Paganini Sonata in E-minor
Paganini-Kreisler La Campagnella
Sarasate Zapateado, Op. 23, No. 2
Wieniawski Original Theme with Variations, Op. 15
Wieniawski Scherzo Tarantelle, Op. 16
Wieniawski Polonaise Brilliante in D-Major, Op. 4
Wieniawski Polonaise Brilliante in A-Major, Op. 21
Tchaikovsky Valse Scherzo, Op. 34
Waxman Carmen Fantasy
Paganini I Palpiti
Bach, J.S. Partita in E-Major, BWV 1006
Bach, J.S. Partita in D-minor (without Ciaconna) BWV 1004
Hindemith Sonata for Solo Violin, Op. 31, No. 1
Hindemith Sonata for Solo Violin, Op. 31, No. 2
Prokofieff Sonata for Solo Violin. Op. 115
Bach, J.S. Sonata in G-minor, BWV 1001
Bach, J.S. Partita in B-minor, BWV 1002
Bach, J.S. Sonata in A-minor, BWV 1003
Bach, J.S. Ciaconna from Partita in D-minor, BWV 1004
Bach, J.S. Sonata in C-Major, BWV 1005
Bartok Sonata for Solo Violin
Ysayë Six Sonatas, Op. 27
Ernst The Last Rose of Summer
Paganini Nel Cor Piu Non Mi Sento
Paganini God Save the King
Wieniawski Variations on God Save the Queen
 

mopsy

Emektar
Üye
Tarihi....

Merhaba!

KEMANIN TARİHİ
Kemanın kökeninin hangi enstrümana ve hangi kültüre ait olduğu ile ilgili çeşitli bilgiler mevcuttur.Bazı yazarlar ve tarihçiler kemanın Araplara ait olan rebabtan geliştirildiğini savunurken yine bazı tarihçiler ve müzikologlar bu enstrumanın Türklerin kullanmış olduğu kemençeden geldiğini söylemektedirler.Kültürlerin ve toplumların sürekli birbiri ile etkileşim halinde olmasından dolayı köken olarak kemanın farklı kültürlere ait enstrüman ve müzik kültürlerinden ileri gelmiş olabileceğini söyleyebiliriz.
14.yy.dan itibaren Fransada viel, İtalyada Lira de Braci, İngilterede Fiddle, Almanya'da Fiedel adları ile yaylı sazlar kullanılmaya başlandı.6-7 telli olan bu enstrumanlar şimdiki kemana göre daha büyük enstrumanlardı.16. ve 17. yy.dan itibaren Nicolo Amati Paolo Maggini, Giuseppe Guarneri, Antonio Stradivarious gibi keman yapım ustaları ( luthier ) kemana asıl şeklini vermişlerdir.Keman'a orkestrada ilk olarak ,1565 te St.Riggo ve Corteccia'nın eserlerinde yer verilmiştir. Sonraki yıllarda orkestradaki görevlerinden dolayı 1. ve 2. Keman olarak adlandırılmış orkestradaki sayıları çoğaltılmıştır.19.yy da keman yine küçük çaplı değişimlere uğramış olsada bugünkü şeklini 16.ve 17.yy. da yukarıda isimlerini sıraladığımız ustalardan almıştır.

TÜRK MÜZİĞİNDE KEMANIN YERİ
Kemanın Türk ülkesine ne zaman geldiği tam olarak bilinmemektedir. İstanbul ve Trabzon gibi Latin ülkeleri ile sıkı ilişkiler içinde bulunan şehirlerde çok eskiden beri kemanın en eski örneklerinin bulunduğu ileri sürülmüştür. Kanuni Sultan Süleymanın sadrazamlarından Makbul İbrahim Paşa nın gençliğinde padişahın şehzadesi olarak Manisa da bulunduğu yıllarda keman çaldığı biliniyor. Yine bu yüzyılda yaygınlık kazanmış bir saz olarak klasik müziğimize girememiş olmakla birlikte halk arasında çok populerdi ve meyhanelerde çalınıyordu. Kemanı üst düzey sınıf arasına sokan kişinin Sultan 1. Mahmut dönemi sanatkarlarından olan Corci olduğu ileri sürülür. Kemandan önce musikimizin yegane sazı Rebab idi. O yıllarda kemana Viola d Amore deniyordu ki bu sazın benzeri yakın zamanlara kadar kullanılmış olan Sine Kemanıdır. Kemani Corci ye kadar bütün kaynaklarda eski Türk kemanını çalanların Türk olduğu halde 18. yüzyıldan sonra Türk olmayan kimseler batı kemanını çalmaya heves etmiş ve pek çok ünlü isim ortaya çıkmıştır. Hiç şüphesiz bu sanatkarlar Viola d Amore nin farklı şekilleri olan Sine Kemanı nı çalıyorlardı. Yedi teli olan Sine Kemanının sesi biraz boğukça olduğu ve kemençe sesine benzediği için musikiden anlayanlarca daha çok tercih ediliyordu. Tanzimat dönemi ile birlikte Keman batıda kullanılmış olduğu şekli ile Türk topraklarına girmiş ve batı stili ile çalınmaya başlanmıştır.1826 yılında II. Mahmutun (1785-1839) isteğiyle kurulan askeri bando ve 1831de kurulan Muzika-i Humayun Mektebi (Padişahın Müzik Topluluğu Okulu) ile başlamıştır. 1846 yılında Muzıka-i Humayun Yaylı Çalgılar Orkestrasını kurmak ve öğrencilere keman dersi vermek üzere Avrupadan davet edilen yabancı sanatçı-eğitimciler, keman eğitiminin okullaşma süreci içerisinde ilk sayılabilecek çalışmaları başlatmışlardır.Keman özellikle Osmanlı toprakları üzerinde yaşayan gayri müslim ve yüksek tabaka arasında popüler olmuş, evlerde piyano ve keman gibi batı sazları bulundurmak moda olmuş, ayrıca batı tarzında dersler alınarak ünlü bestecilerini eserleri halka açık yerlerde olmasa da aile içi toplantılarda icra edilmiştir.

CUMHURİYET DÖNEMİ VE KEMAN
Cumhuriyetin ilanı ile yüzünü batıya dönen genç Türkiye cumhuriyetinde konservatuarlar açılmış, avrupadan eğitimciler ve sanatçılar ülkemize davet edilmişlerdir.Bu dönemde birçok keman sanatçımız avrupaya burslu olarak eğitime gönderilmiş ve başarılı olmuşlardır.Birçok şehirde devlet opera baleleri ve klasik müzik orkestraları kurulmuştur.Geçmişte atılan temeller sayesinde bugün çoğu ilimizde hatta ilçemizde müzik okulları, konservatuarlar, müzik fakülteleri, müzik liseleri ve senfoni orkestraları bulunmaktadır.Cumhuriyet döneminde Türkiye Cumhuriyeti Suna Kan, Ayla Erduran, Cihat Aşkın gibi dünya çapında büyük kemancılar çıkartmıştır.
 
Üst Alt