• Merhaba Ziyaretçi hoşgeldin! Forumdan daha fazla yararlanmak için buradan kayıt olunuz...

Ülkelerine göre müzeler

dogangunes

Profesyonel
Yönetici
Admin
Moderatör
Üye

AMERİKA
Metropolitan Museum of Art

The Metropolitan Museum of Art (The Met olarak da kısaltılınabilir), dünyanın en büyük ve en önemli müzelerinden bir tanesidir. Manhattan, New York City'deki Central Park'ın yanında yer alan müze, The Cloisters adı verilen orta çağ sanatını barındıran bölümü bünyesinde bulundurur.
 

dogangunes

Profesyonel
Yönetici
Admin
Moderatör
Üye

AMERİKA
Museum of Modern Art

The Museum of Modern Art (MoMa), Orta Manhattan, New York City'deki saygın sanat müzesidir. Birçok kişi tarafından dünyadaki en önemli modern sanat müzesi olarak görülmektedir.

MoMa, yakın mesafesinde bulunan Metropolitan Museum of Art'ı tamamlayıcı bir niteliktedir ve bazılarınca diğer müzenin kardeş müzesi olarak görülür. Ancak, Metropolitan genel bir sanat müzesiyken, diğeri modern sanat konusunda özelleşmiştir.

Sanat eserleri

Müzenin koleksyonu, birçok kişi tarafından, Batı modern sanatının en iyi koleksyonu olarak görülmektedir. MoMa'nın koleksyonunda 150.000 ayrı parçanın bulunmanın yanı sıra, koleksyon yaklaşık olarak 22.000 film ve 4 milyon film karesini de bünyesinde bulundurur. Dünya çapında büyük bir üne sahip olan resimlerden bazıları şöyledir:

* The Starry Night (Yıldızlı Gece) - Vincent van Gogh,
* Les Demoiselles d'Avignon (Avignon'un Genç Kızları) - Pablo Picasso,
* The Persistence of Memory (Belleğin Azmi) - Salvador Dalí,
* Broadway Boogie Woogie (Broadway Boogie Woogie'si) - Piet Mondrian,
* Water Lilies (Nilüferler) - Claude Monet,
* Dance (Dans) - Henri Matisse,
* The Bather (Yıkanan) - Paul Cézanne,
* Self-Portrait With Cropped Hair (Kesilmiş Saçlı Otoportre) - Frida Kahlo.

Bunların yanında, koleksyonda; Jackson Pollock, Cindy Sherman, Jean-Michel Basquiat, Jasper Johns, Edward Hopper, Andy Warhol, Chuck Close, Georgia O'Keefe, and Ralph Bakshi gibi sanatçıların da çalışmaları vardır. MoMa zaman içersinde, ünlü birer fotoğraf ve film koleksyonu da geliştirmiştir. MoMa, aynı zamanda bünyesinde, Paul László, the Eameses, Isamu Noguchi, ve George Nelson gibi isimlerin tasarımlarının bulunduğu ünlü bir tasarım koleksyonu da barındırır.
 

dogangunes

Profesyonel
Yönetici
Admin
Moderatör
Üye

AVUSTURYA

Arsenal Müzesi

Arsenal Müzesi, Landstrasse'de 1850/1856 yıllarında Ludwig Foerster ve Theopil Hansen tarafından planlanıp hayata geçirilmiş ve savaş tarihine ışık tutan önemli bir müze. Yapı, Bizans ve Yeni Gotik stilde yapılmıştır.

Müzenin içinde 16. ve 20. yüzyıl ile ilgili savaş araç ve gereçleri vardır. Müzenin diğer bir özelliği ise Avrupa'daki en büyük Osmanlı savaş malzemesi kolleksiyonuna sahip olmasıdır. Arsenal'ın müze yanında başka bir değişik noktası da bazı blokların günümüzde ailelerin iskan ettiği dairelerden oluşmasıdır.
 

dogangunes

Profesyonel
Yönetici
Admin
Moderatör
Üye
FRANSA

Louvre Müzesi

Louvre Müzesi (Fransızca Musée du Louvre): Paris, Fransa'da bulunan dünyanın en büyük müzelerinden biridir. Eskiden bir saray olan müze, 1793 yılında Avrupa'da ilk kez müze olarak halka açılmıştır. 1980'li yıllarda 1,2 milyar ABD doları harcanarak yenilenmiş, 21 metrelik cam piramit giriş de o zaman yapılmıştır. 19. yy. Mısır, Yunan ve Roma eserlerinin de aralarında bulunduğu yaklaşık 30.000 eserin bulunduğu müzedeki en ünlü eserler arasında, Milo Venüsü, Winged Victory of Samothrace, Mona Lisa (Leonardo da Vinci) ve Slaves (Michelangelo) sayılabilir.
 

dogangunes

Profesyonel
Yönetici
Admin
Moderatör
Üye
FRANSA
Louvrs müzesi
Mona Lisa

Mona Lisa, (İtalyanca ve İspanyolca: La Gioconda; Fransızca: La Joconde), İtalyan Rönesans sanatçısı Leonardo da Vinci'nin eseridir. Tablodaki kadın, yüzündeki "gizemli gülümseme" ile sanat tarihinin bir parçası haline gelmiştir.

Leonardo, "Mona Lisa" tablosu için çalışmalarına 1503 yılında başladı ve eseri tamamlaması üç - dört yıl sürdü. Eser şu anda Fransa'daki Paris - Louvre Müzesi'nde sergilenmektedir. Ayrıca tablonun güvenliği gelişmiş bir X-ışını sistemiyle sağlanmaktadır.

Modelin kimliği

"Mona Lisa" tablosunda betimlenmiş olan kişinin kimliği kesinlikle belirlenememiş olmasına karşın; sanat tarihçileri, modelin kimliği ile ilgili pekçok fikir yürütmüş ve iddialarda bulunmuşlardır. Leonardo hakkındaki ilk biyografiyi yazan Vasari, dönemin önemli kişilerinden biri olan Francesco del Giocondo'nun eşi Mona Lisa'nın tabloda resmedilen kişi olduğunu düşünmüştür. Bu kişinin kimliği ile ilgili sayısız iddiadan sadece biridir. İşte bu nedenle "Mona Lisa", aynı zamanda "Jocondo" olarak da anılır.

Bell Laboratuvarları'ndan, Dr. Lillian Schwartz Mona Lisa'nın, Leonardo'nun kendi-portresi olduğu fikrini ortaya atmıştır. Bunu savı ortaya atarken dayandığı kanıtlar, sayısal analizler yardımı ile elde edilen, Leonardo'nun ve tablodaki modelin yüz özelliklerinin aynı olduğununa dair sonuçlardır.Ayrıca bazı iddialar da Mona Lisa'nın Leonardo Da Vinci'nin yanında çalışan bir kişi olduğu yönündedir. Doğruluğu kanıtlanmasa da bu yönde iddialar çoğalmaktadır.
 

dogangunes

Profesyonel
Yönetici
Admin
Moderatör
Üye
FRANSA

Picasso Müzesi, Paris

Paris’te, üç binden fazla Picasso eseri ile Picasso’ya ait sanat koleksyionunun sergilendiği, 1985’ten bu yana hizmet vermekte olan müzedir.

Picasso Müzesi, Paris’in Marais bölgesinde, “Tuzlu Bina” anl***** gelen “Hotel Salé”’de yer alır. Bu ismi, 1656-1659 yılları arasında binayı yaptıran tuz vergisi toplamakla zengin olmuş Pierre Aubert’ten alır. Mimarı Jean de Bourges adıyla da bilinen Jean Boullier’dir ve civardaki en güzel tarihi yapılardan birisidir. Çeşitli defalar elde değiştiren bina, değişik amaçlarla kullanılmıştır. [[1671]’de Venedik elçiliği, 1815’te bir okul binası olmuştur. Binanın okul olduğu dönemde bu binada ünlü Fransız romancı Balzac da okumuştur. 1964’te Paris Belediyesi tarafında alınan bina, 1968’de tarihi anıt statüsüne alındı, 1974- 1980 tarihleri arasında restore edildi.

Hotel Salé, çok uzun tartışmalar sonucu Picasso Müzesi olmak üzere seçilmişti. Bir yarışma sonucu 1976’da Roland Simounet müze bölümlerini tasarlamak üzere görevlendirildi.

Müzede sergilenen koleksiyon ise Fransız hükümetinin veraset vergisi konusundaki bir uygulamsı sayesinde oluşturuldu. Bir yasa ile çok özel durumlarda veraset vergisinin para yerine sanat eseri ile ödenmesine olanak verilmiş ve ulusal müzeler küratörü, vergi yerine verilebilecek eserleri seçmekle görevlendirilmişti. 1973’te Pablo Picasso, 1990’da ise eşi öldüğünde bu yasa uygulandı; satın alma ve bağışlar yoluyla da koleksiyon genişletildi.

Pablo Picasso, kendisini “kendi eserlerinin en büyük koleksiyoneri” olarak nitelendirilmişti. Ayrıca Cezanne, Degas, Matisse gibi sanatçılara ait tablolarla Yeni Gine masklarına, İberya’dan bronz heykellere kadar eserler içeren bir sanat koleksiyonu da vardı. Müzede hem Picasso eserleri, hem de Picasso’nun özel koleksiyonunda yer alan eserler sergilenir.

Müze, Picasso eserlerinin yanından o döneme ve esere ilişkin çok miktarda bilgi sunma özelliğine sahiptir. Örneğin eserler ile birlikte karikatüristlerin bu eserleri ile dalga geçen karikatürleri de sergilenir. Tematik birkaç oda dışında müze kronolojik bir sıra ile eserleri sergiler.
 

dogangunes

Profesyonel
Yönetici
Admin
Moderatör
Üye
HOLLANDA
Marihuana Müzesi


Marihuana Müzesi, Amsterdam'da marihuana ve haşhaşların sergilendiği bir müzedir.
 

dogangunes

Profesyonel
Yönetici
Admin
Moderatör
Üye

HOLLANDA
Van Abbemuseum

Hollanda’nın Eindhoven şehrindeki Van Abbemuseum, dünyaca ünlü bir modern sanatlar müzesidir. Özellikle mimari açıdan göze çarpan müzede; Pablo Picasso, Wassily Kandinsky ve Piet Mondrian gibi önemli isimlerin eserleri sergilenmektedir.
 

dogangunes

Profesyonel
Yönetici
Admin
Moderatör
Üye
MAKEDONYA

Manastır Askeri İdadisi

Mustafa Kemal Atatürk'ün 1896-1899 yılları arasında okuduğu okulun adıdır.Manastır Askeri İdadisi Makedonya'nın Manastır şehrinde bulunmaktadır ve günümüzde müze olarak kullanılmaktadır.
 

dogangunes

Profesyonel
Yönetici
Admin
Moderatör
Üye
RUSYA
Tretyakov Devlet Galerisi

Tretyakov Devlet Galerisi (Tretyakovskaya da denir) (Rusça: Государственная Третьяковская галерея) - 1856 yılında Moskova'da tüccar Pavel Tretyakov tarafından kurulan sanat müzesi. Dünyanın en önemli güzel sanatlar koleksiyonlarından bazılarına ev sahipliği yapmaktadır.

Tarihi

Pavel Tretyakov, 1850'lerin ortalarından itibaren kendi koleksiyonu için yapıtlar toplamaya başladı. Bu yapıtlar 1893'te Pavel ve Sergey Tretyakov - Moskova Şehir Galerisi adıyla halkın ziyaretine açıldı. Sergilenen koleksiyonda Rus sanatçılara ait 1276 tablo, 471 çizim ve 10 heykel bulunuyordu.

3 Haziran 1918'de Devrim hükümeti tarafından galerinin Rusya Federatif Sovyet Cumhuriyeti'nin Mülkü olduğu ilan edildi ve bugünkü adını aldı.

Sovyetler Birliği'nin İkinci Dünya Savaşı'na girmesiyle birlikte, diğer Sovyet müzeleri olduğu gibi Tretyakov Devlet Galerisi de olası bir boşaltma işlemi için hazırlandı. 1941 yazının ortasında 17 vagonluk bir tren katarı müzenin eserlerini Moskova'dan Novosibirsk'e nakletti. Müze, Sovyet Birliklerinin Berlin'e girişinin üzerinde bir hafta geçmeden 14 Mayıs 1945'te eski yerinde yeniden açıldı.

1985 yılında Devlet Resim Galerisi'yle birleştirilen müze, 1986 - 1995 yılları arasında tadilat nedeniyle ziyaretçi girişine kapatıldı.

Sergilenen Yapıtlar


Müzede yaklaşık 250 sanatçının yaklaşık 130 000 eseri sergilenmektedir. Bu sanatçıların en bilinenleri arasında Andrey Rublev, İvan Ayvazovski, Viktor Vasnetsov ve İlya Repin sayılabilir.
 

dogangunes

Profesyonel
Yönetici
Admin
Moderatör
Üye
Stel Ormanı

Stel Ormanı (碑林; pinyin: Bēilín), ayrıca Xi'an Stel Ormanı Müzesi veya Xi'an Beilin Müzesi olarak da bilinir, Çin Xi'an'da bulunan steller ve taş heykellerin bulunduğu bir müzedir. İsmi ormanı anımsatan büyük stel koleksiyonundan gelmektedir.
"Kepçeyi Sivrilten Edebiyat Tanrısı" olarak bilinen Xi'an'daki Beilin Müzesi'nde bulunan mürekkep baskı hat stelesi. Dört Konfüçyüsçü erdemi tanımlayan karakterlerden oluşmuş bir figürü resmeder, "kepçeyi sivriltmek" (imparatorluk devlet memurluğu muayenelerinde ilk gelmekle ilgili bir deyim).
"Kepçeyi Sivrilten Edebiyat Tanrısı" olarak bilinen Xi'an'daki Beilin Müzesi'nde bulunan mürekkep baskı hat stelesi. Dört Konfüçyüsçü erdemi tanımlayan karakterlerden oluşmuş bir figürü resmeder, "kepçeyi sivriltmek" (imparatorluk devlet memurluğu muayenelerinde ilk gelmekle ilgili bir deyim).

Tarih

Stel Ormanı Song Hanedanı (1087) devrinde, Tang Hanedanı zamanında yapılmış olan Kaichengshijing Steli‘nin korunması için yapılmıştır.

Steller

Yaklaşık 3000 stelden oluşur ve Çin'de bulunan en büyük stel müzesidir. Koleksiyonun büyük çoğunluğu Tang Hanedanı stellerinden oluşur. Stellerin mürekkep baskıları satılmaktadır.

* Caoquan Steli (曹全碑, Han Hanedanı)
* Simafang Steli (司马芳碑, Jin Hanedanı)
* Kaichengshijing Steli (开成石经碑, Tang Hanedanı)
* Nesturi Steli (大秦景教流行中国碑, Tang Hanedanı)

Taş heykeller

* Zao Anıtmezarı'nın Altı Atı (Tang Hanedanı)
 

dogangunes

Profesyonel
Yönetici
Admin
Moderatör
Üye

ÇİN
Yasak Şehir

Yasak Şehir (Çince: 紫禁城) Çing ve Ming handedanlıkları zamanında Çin İmparatorluğu'nun en önemli sarayı olan Yasak Şehir Çin'in Pekin bölgesinde bulunmaktadır.

720,000 m² lik bir alana kurulu olan muazzam büyüklükteki sarayın 8,886 odası bulunmaktadır.

Unesco tarafından 1987 yılında en geniş alana sahip kültür mirası olarak belirlenmiştir. Tayvan Taipei'deki Milli Saray Müzesi ile aynı enstütüde olmalarına karşın Çin İç Savaşı'ndan sonra birbirlerinden ayrılmışlardır.


İsmi


Yasak Şehir'in birçok ismi vardır. Çincesi Zijin Cheng olan sarayın litreatürdeki anlamı Mor Yasak Şehir'dir. Yasak denmesinin nedeni imparatorun izni dışında kimsenin saraya girememesinden gelmektedir. Zijin Cheng,çok sayıda anlam ile doldurulmuş isimdir." Zi " veya " mor " kutup yıldızına dayanır;ki eski Çin'de Ziwei yıldız olarak adlandırılır. geleneksel Çin astrolojisinde gök yüzü imparatorluğunun yeri idi. Çevrili gök yüzü bölgesi göksel imparator ve onun oğullarının krallığıydı. Yasak Şehir dünyevi imparatorun oturma mekanı olarak ikinci suretiydi. Jin veya "yasak" bir gerçeği referans ediyordu.Hiçbir kimse imparatorun izni olmadan saraya giremez ve terkedemezdi.Cheng in anlamı duvarlarla çevrilmiş şehirdir. Bugün site genel olarak Çince'de Gugong olarak bilinir.Anlamı " eski saray" dır.Bu binalara dayandırılan müze " saray müzesi " olarak bilinir. Müze etrafını çevreleyen mülklerin sorumluluğuna sahip olsa da.


Betimlemesi


Yasak Şehir dünyanın hayatta kalan en geniş sarayıdır.720.000 m² lik bir alanı kaplar(178 akre veya 0.28 mil²).Dikdörtgen olup,961 metre kuzeyden güneye ve 753 metre doğudan batıya uzunluğundadır. Bu kompleks 6 metre derinlik,52 metre kale hendeği ve 8 metre duvar yüksekliği ile etrafı çevrilir.Yasak Şehir Beijing'in duvarlı şehri olarak eski zamanlardan kalma merkez olması için dizayn edildi.Serbestçe etrafı kuşatılır,duvarlı alan imparatorluk şehri olarak adlandırılır.imparatorluk şehri iç şehir ile sarılır,onun güneyi şehir dışına açılır.Yasak Şehir kalıntıları Beijing'in projesinde önemlidir.Merkez kuzey-güney ekseni Beijing'in merkezinde kalır.Bu eksen güneye doğru Tiananmen kapısı ve Tiananmen meydanı'na gider.Çin Halk Cumhuriyeti'nin seramoni meydanıdır.Kuzeyde doğruca Çan Kulesi'ne ve Davul Kulesi'ne uzanır.İç şehrin kuzeyinde dünya tapınağı,batısında ay tapınağı,doğusunda güneş tapınağı yer alır.Dış şehrin güneyinde yanyana olan iki tapınaktan soldaki tarım tapınağı,sağdaki ise cennet (gök)tapınağıdır.

Duvarlar ve Kapılar


Yasak Şehir 7.9 metre yüksekliğinde kale duvarları ve 52 metre genişliğinde kale hendeği ile çevrilir.Kuzey ve güney duvarları arasındaki uzaklık 960 metredir.Doğu batı duvarları arası mesafe ise 750 metredir.Duvarların taban genişliği 8.62 metre olup,üste gidildikçe azalarak incelir ve 6.66 metre olur. Top hücümlarına dayanması için bu şekilde dizayn edilmiştir.Bu duvarlar sarayı savunmak ve tutmak için hizmet ederler.Onlar Rammed earth core(vurarak yerleştirilmiş toprak özü) ile inşa edilmişlerdir.Yüzeyler her iki tarafta da üç kat pişmiş tuğla ile kaplıdır.Yarıklar ve çatlaklar harç ile doldurulmuştur.Duvarların dört köşesinde kuleler oturur, anlaşılması zor çatı 72 çatı sırtı ,yeniden meydana getirilen Prens Teng köşkü ve Sarı Turna kuşu köşkü ile öğünen.Çünkü onlar Song Hanedanlığı'nın ressamlığında meydana çıkmıştır.Kuleler ,sarayın dış duvarlarda en iyi görünen parçalarıydı halk tabakasından olan insanlar için.Ve pekçok hikaye onlara iliştirildi.


Saray Alanı


Yasak Şehir, dünyada en geniş alana sahip olan saray şehridir. 720,000 m² lik alanın üzerine inşaa edilmiştir. Sarayın ertafı 6 metre derinliğinde hendeklerle ve 10 metre yüksekliğinde surlarla çevrilidir. Bu alan içerisinde 7 resmi salon, 17 saray ve diğer yapılar mevcuttur.

Surları


Sarayı çevreleyen surların her cephesinde birer kapı bulunmaktadır. Güney cephede Meridyen Kapısı, kuzey cephede Tanrının Kudreti kapısı bulunmaktadır. Tanrının Kapısı halk tarafından, Meridyen Kapısı ise sadece imparator tarafından kullanılmaktadır. Bu iki kapı arası 950 m, doğu ve batı duvarları arasında ise 750 m'lik mesafe bulunmaktadır. Duvarlar kanyon ve diğer saldırılardan korunmak amacı ile, kalın ve güçlü bir biçimde inşaa edilmiştir.

Surların üzerinde, dışarıyı ve içeriyi gözetlemek amacı ile sadece bir kule bulunmaktadır. Kuzeydeki diğer kapı ise Tiananmen Kapısı' dır. Mao Zedong'un ülkede komunizm rejimini ilan ettikten sonra bu kapıdan geçmiştir.

Park ve Yeşil Alanlar

Yasak Şehir'in kuzeyinde büyük yeşil alan ve çiçek bahçeleri bulunmaktadır.Bu bahçede yaşları 100 ile 300 arasında değişen bir çok ağaç ve değişik türden birçok bitki bulunmaktadır.

Sembolizm


Krallık rengi olarak yeşil kullanılmıştır. Her çatının köşesinde, içerde yaşıyanların önemine dair numara belirten belirtgeçler kullanılmıştır. 9 numara ise en üst mertebe, yani kralı betimlemektedir.

Saray Çevresi


Yasak Şehir'in çevresinde krallık bahçeleri bulunmaktadır.Batı yakasında iki gölün ortasına kurulu olan binalar kümesi Zhongnanhai bulunmaktadır. Burası günümüzde Çin Komunist Partisi'nin merkez bürosudur.Kuzey batıdaki Behiai Parkı bölgenin en çok bilinen parkıdır. Parkın içinde bir göl bulunmaktadır. Jingshan Parkı ise son Ming imparatorunun, ayaklanan ordunun sarayı basması sonucunda intihar ettiği yer olarak bilinmektedir.

Günümüzde Tiananmen Kapısı'nın önünde, ortada ve her iki yanda olmak üzere üç adet Mao'nun heykeli bulunmaktadır. Soldaki heykelin üzerinde "Çin Halk Cumhuriyeti'nin Vatandaşlarına Uzun Ömür" yazmaktadır. Sağ anıtın altında ise "Birleşik Tüm Dünya İnsanları Uzun yaşasın" yazmaktadır. Burada uzun yaşama dileği sembolik olup, krallığı kastetmektedir. Fakat günümüzde tüm insanlığa olarak algılanmaktadır.

Dış avlu

Gelenksel olarak Yasak Şehir iki kısma ayrılır.Dış avlu veya ön avlu, güney bölümleri içerir.Seramonik amaçlar için kullanılıyordu.İç avlu veya arka saray, kuzey bölümlerini içerir.İmparator ve ailesinin ikametgahıydı.Devletin günlük işleri için kullanılıyordu. Genel olarak Yasak Şehir,üç dikey eksene sahiptir.En önemli binalar merkez kuzey-güney ekseninde yer alır.Dış avlu Yasak Şehrin güney ucu kısmı, imparatorluğun seramoni merkeziydi.Meridyen kapısından girişte geniş bir alanla karşılaşılır,Taihemen (yüksek uyum kapısı) alanı,üzerinde beş köPage Rankingünün boyda boya geçtiği kırılarak akan iç 'Altın su nehri tarafından delinip geçilir.Arkasında Taihedian (yüksek uyum salonu) alanı. Üç sıra kat beyaz mermer, teras alandan yükselir.Saray komleksinin merkezi,üç avlu bu terasın üstünde yükselir.Güneyden itibaren bunlar,Yüksek Uyum Salonu,Merkez Uyum Salonu ve Koruma Uyum Salonu.Yüksek Uyum Salonu en genişidir.Alanı kuşattığı seviyeden 30 metreden fazla yükselir.İmparatorluk gücünün seramonik merkezidir.Çin'deki en uzun ömürlü ağaç yapıdır.Dokuz at boyu genişliğinde ve beş at boyu derinliğindedir.Dokuz ve beş sayıları imparatorluk majestelerine sembolik olarak bağlantılı bulunmaktadır.İmparatorluk tahtı yakınındaki sekiz direk altın ile kaplıdır.Ve tüm alan ejderha motifleriyle kaplıdır.Ming Hanedanlığı döneminde imparator bu avluda devlet işlerini görüşmek için yer alıyordu.Qing hanedanlığı döneminde salon sadece seramonik amaçlı kullanıldı.Taç giyme törenleri,tayinler ve imparatorluk düğünleri gibi. Mekezi Uyum salonu daha küçüktür(Kare salon).İmparatorun seramoniler öncesi hazırlanması ve istirahati için kullanılıyordu.Üçüncü salon,Koruma Uyum salonu Ayni şeyi veya konuyu tekrar gündeme getirmede ve ayni zamanda imparatorluk sınavının final sahne yeri olarak kullanılıyordu. Kuzey ve güney tarafından terasa getiren imparatorluk rampalarının ortası özelliği olan dikkatlice işlenmiş,sembolik ana rölyef oyulmuş sant eserleri içerir.Kuzey rampası(Koruma ve Uyum salonu arkası),tek parça taştan oyulmuş,16.57 metre uzunluğunda,3.07 metre genişliğinde ve 1.7 metre kalınlığındadır.Ağırlığı 200 tondur;ve Çin'deki böyle oyulmuş en geniş sanat eseridir.Güney rampası(Yüksek uyum salonu önündeki) hatta daha uzundur fakat,iki taş kalıbın birlikte birleşmesinden yapılmıştır. Dış avlunun güney batı ve güney doğusundaki Askeri Yükseklik ve Yazınsal Şeref salonlarıdır.Eskiden imparatorun çeşitli zamanlar bakanları kabul ettiği tuttuğu salon olarak kullanılıyordu.Daha sonra sarayın kendi basım evi olarak muhafaza edildi.Ve daha sonra büyük sekreterya ofisi haline geldi.

Yasak Şehir sitesi, Moğol Yuan imparatorluğu zamanında imparatorluk şehrinin parçası idi. Ming Hanedan imparatoru Hongwu ( 21 Eylül 1328- 24 Haziran 1398; Çin'deki Ming Hanedanlığını kuran ilk imparator "1368-1398") başkenti kuzeydeki Pekin'den ,güneydeki Nanjing e taşıdı ve 1369 da Moğol saraylarının temelinden yıkılmasını emretti. Onun oğlu Zhu Di Pekin'deki koltuğunda Yen prensi yapıldı. 1402 de Zhu Di tacı zorla ele geçirerek Yongle Emperor oldu (2 Mayıs 1360 - 12 Ağustos 1424 ,Çin'deki Ming hanedanı'nın üçüncü imparatoru idi :1402 den 1424 e kadar).

Pekin'i Ming imparatorluğunun ikinci başkenti yaptı ve inşaat 1406 de başladı.İlerde Yasak Şehir olacaktı.İnşaat 14 yıldır devam ediyordu.Yaklaşık 200.000 işçi kullanılıyordu.En önemli salonun direkleri güney Çin ormanlarında bulunan ve yaprakları her mevsim yeşil kalan Phobe zhennon aacından yapıldı.

Büyük direkler Qing Hanedanlığı nda çam ağacı odunu parçaları çok yönlü kullanılarak yeniden inşa edildi. Büyük teraslar ve geniş taş sanat eserleri Pekin yakınındaki taş ocağındaki taşlardan yapıldı.Daha büyük parçalar geleneksel yönteme göre taşınamıyordu. Yol boyunca merdiven boşlukları kazıldı. Dondurucu kışlarda yerlere sular dökülerek buz tabakası elde edildi ve taşlar buz üzerinde sürüklendi.

Büyük salonun döşemeleri altın tuğlalarla ( pişmiş çamur balçık ) kaplandı.Her bir yığını pişirmek , metalik sesli çınlayan düz tuğlalar elde etmek için aylar alıyordu. İç dösemelerin çoğu altı yüzyıllık orijinaldır.

Ming Hanedanlığı


Saray tamamlanmadan önce bile Zhu Di gezi ve avlanma aldatıcı görüntüsü altında Pekin'e taşınıyordu. İmparatorluğun yönetim merkezi dereceli olarak Nanjing den Pekin e nakledildi. Saray 1420'de tamamlandığında Zhu Di oraya taşındı ve Pekin resmi olarak imparatorluğun başkent oldu.

Ancak, onların yapımından hemen hemen dokuz ay sonra taç odasını da içeren üç ana salon yanarak çöktü. Yeniden inşa edilene kadar 23 yıl böyle kalacaktı. Yasak şehir 1420'den 1644 yılına kadar Ming Hanedanlığının mekânı idi. Nisan 1644 de baş kaldıran kuvvetlerin lideri Li Zicheng onu zapt etti ve Ming Hanedanı'nın son imparatoru Chongzen kendini Jinghan Tepesi'ndede astı. Li Zichen kendi kendini Shun Hanedanı nın imparatoru ilan etti. Ancak kendisi de hemen, eski Ming generali Wu Sanguinin ordularının ve Mançurya kuvvetlerinin birleşmesinden önce kaçtı.

Qing Hanedanlığı


Ekimde,Mancuryalılar kuzey Çin'de üstünlüğü ele geçirmişlerdi,vekil prens Dorgon (17 Ekim 1612-31 Aralık 1650 :Qing Hanedanlığında en etkili Mancuryalı idi,Çin'i Mancurya kurallarına göre yönetti.)Qing Hanedanlığını,Ming Hanedanlığı'nın bir ardılı olduğunu ilan etti.Yasak Şehir'de bir seremoni yapıdı.Genç imparator Shunzi'yi bütün Çin'in imparatoru olduğunu ilan etti. Qing hükümdarları,büyük ölçüde sarayın Ming Hanedanlığı planını sürdürüyorlardı,önemli binaların isimleri hariç.Ming Hanedanlık ismi "ji"karakterini tercih ediyordu.Anlamı üstünlük veya uç,sınır dı. Yeni Qing isimleri barış ve uyumu tercih ediyorlardı.Örnek olarak:Huangji Dian " üstün İmparatorluk binası" ," en üstün uyum binası" na çevrildi Ayni zamanda işaretler ve yer adı levhaları iki dilde yapılıyordu (Çin'ce ve Mancuryaca ).Dünyevi sükunet binası,şamanist türbesi haline geldi.

Devrim sonrası

Çin cumhuriyeti hükümeti Beiyang süresinde Puyi nin sarayda kalma zıtlığı atrıyordu.1923 de Reginald Johnston Puyi'nin inglizce öğretmeni Puyi'ye saraydaki hadım ağalarının saray hazinelerini dışarı çıkardığını ve onları dışardaki antikacı dükkanlarına sattığını anlattı.Puyi saray kolleksiyonunun resmi sayımını emretti.Ona başlamadan önce,bir yangın kolleksiyonların depolandığı saray bahçesini yakıp kül etti.Puyi yangının hadım ağaları tarafından zimmetlerine geçirmeyi gizlemek için çıkarıldığını ileri sürdü. Bahçeler asla yeniden yapılmadı. Puyi Yasak Şehirde 1924 yılına Feng Yuxiang'ın bir darbe ile şehrin kontrolunü eline aldığı zamana kadar kaldı.Feng önceki bir antlaşmayı ileri sürerek Puyi'yi saraydan kovdu,10 Ekim 1925 de ( çifte on gün:Çin Cumhuriyeti Ulusal günü ve Qing Hanedanlığı'nın çöküşü:10.10.1911 ) Büyük tutarlarda hazineler ve az bulunan nadir sanat eserleri dereceli olarak listelendi. Japonya'nın Çin istilası,bu ulusal hazinenin güvenliğini tehdit etti.Ve onlar Yasak Şehir dışına taşındı.1933 ün başlangıcında önemli el yapımı sanat eserleri paketlendi ve tahliye edildi.İlk önce Nanjing'e ve daha sonra Shangai'a yollandı.Daha sonra japon kuvvetleri Shangai'ı tehdit etti.Çin Cumhuriyetinin icra kolu,kolleksiyonları uzak batıya tahliye etmeye karar verdi.Kolleksiyon üç ana paya ayrıldı.Biri kuzey rotası ile Shaanxi'e yol aldı.Öteki Yangtze Nehri ile Sichuan' a yollandı.Sonuncu pay güneye doğru Guangxi e taşındı.Japon yürüyüşü ilerlemesi,bombalardan korunmak ve yakalanmamak için çabuk hareket etmeyi zorunlu kılıyordu.Sonunda bütün kolleksiyon Sichuan a ulaştı.Orada savaşın sonuna kadar kaldı.Bu esnada Japon ordusu Beijing'deki Yasak Şehri ele geçirmişdi.Fakat sadece birkaç geniş bronz tüb ve birkaç top götürebildiler.Bunların çoğu savaş sonrası Tianjin de yeniden elde edildi. II.Dünya Savaşı'nda kolleksiyon Nanjing ve Beijing 'e geri taşındı.Hiçbiri zarar görmedi ve kaybolmadı. 1947 'de Kuomintag Çin ulusal savaşı( 1927-1950) nı kaybedince Chiang Kai-shek (Çin ordusu ve politik lideri:31 Ekim 1887-5 Nisan 1975) Yasak Şehir ve Nanjing'deki ulusal müzeden kolleksiyonların Taiwan'a taşınmasını emretti.Bu olayda hiçbir eser Beijing 'den yüklenmedi.Fakat en iyi kolleksiyonların pek çoğu ,Nanjing'den Taiwan'a yüklendi.Bugün Taipei'deki ulusal saray müzesinin özünü biçimlendirir.

Çin Halk Cumhuriyeti altında


1949 da Çin Halk Cumhuriyeti,Tiananmen meydanında doğrudan doğruya Yasak Şehrin karşısında ilan edildi.Sonraki iki on yıl süresinde çeşitli teklifler yapıldı.Temelinden tamamen yıkmak,veya Yasak Şehri yeniden inşa etmek,halk parkı,taşıma değişimi,veya çevre yerleri yaratmak için.Yasak Şehir bu zaman periyodunda bazı zararlara katlandı.Tahtın sökülmesi,isim levhalarının çeşitli binalardan ve bahçelerden kaldırılması,bazı küçük kapı ve yapıların yıkılmasını içerir.Zarar kültür devrimi (1966-1976 )zamanında zirveye ulaştı.1966 da atalar dua salonu değiştirildi ve bazı eserler devrimci çamur heykeller sergisi için tahrip edildi.Mamafih daha sonraki yıkım ve tahrip başbakan Zhou Enlai tarafından şehri korumak için bir tabur asker göderilerek önlendi.Bu ordu ayni zamanda yağma ve talanı da önledi.1966 dan 1971 e kadar Yasak Şehre açılan bütün kapılar ,onu daha çok yıkımdan korumak için kapandı.

ŞİMDİ

Saray müzesi Yasak Şehri korumak ve restorasyonundan sorumludur.Bu nedenle Yasak Şehrin etrafındaki binaların yükseklikleri sınırlanır.2005 de onaltı yıllık restorasyon projesi başlatıldı.Yasak Şehirdeki bütün binaları onun 1912 deki haline uygun olarak tamir ve restorasyonu için.Bu iki yüzyıl içinde Yasak Şehir için üstlenen en büyük projedir.Ve Yasak Şehrin bölümlerini ilerleyen bir şekilde kapamayı tahakkuk,tamir ve restorasyonunu kapsar.Projenin bir parçası olarak bazı terk edilmiş bölümler saray bahçesi gibi yeniden inşa edilecek. Sarayın ticari anlayışını önlemek için büyük efor sarf edildiğinde ticari girişimci farklılığı vardı.Hediyelik eşya ve fotoğraf standı gibi.Bu ticari girişimciler sıksık çekişmeyi canlandırır.Bir yeni cafe zinciri kusurlara kıvılcım çaktı,hediyelik eşya dükkanları medyanın dikkatini alan Çinli vatandaşlara hizmet vermeyi reddetiği zaman.
 

dogangunes

Profesyonel
Yönetici
Admin
Moderatör
Üye
ÇİN
Şanghay Bilim ve Teknoloji Müzesi


Şanghay Bilim ve Teknoloji Müzesi (上海科技馆), Şanghay şehrinin Metro istasyonlarından birisidir.

Bu istasyon, metro içindeki bir yapı olan Line 2'nin bir parçasıdır ve yuvarlak bir alan üzerine kurulmuştur. Açık bir alana kurulmuş olan bu istasyon aynı zamanda müzedir. Burası Şanghay'daki en uzun metro istasyonu ismi olma özelliğini de taşır. Century Park bu istasyona 500 metre uzaklıktadır. Şanghay'ın en büyük parkı olan bu parkın diğer ucundan da bu istasyona ulaşılabilir.
 

dogangunes

Profesyonel
Yönetici
Admin
Moderatör
Üye
İNGİLTERE
British Museum

Tasarımını Sir Robert Smirke'ün yaptığı Londra'daki British Museum, 19. yüzyıl Elgin Mermerleri'ni de kapsayan Eskiçağ koleksiyonu, Reşit Taşı, vb. yapıtları içermektedir.
Tasarımını Sir Robert Smirke'ün yaptığı Londra'daki British Museum, 19. yüzyıl Elgin Mermerleri'ni de kapsayan Eskiçağ koleksiyonu, Reşit Taşı, vb. yapıtları içermektedir.
Müzenin başkütüphanecisi Sir Anthony Panizzi'nin çizdiği planlara göre yapılan dev kubbeli kütüphane.
Müzenin başkütüphanecisi Sir Anthony Panizzi'nin çizdiği planlara göre yapılan dev kubbeli kütüphane.

British Museum, İngiltere'nin Londra şehrinde Dünya'nın her yanından getirilen seçkin Eskiçağ yapıtları ve etnografya koleksiyonlarını kapsayan müze.

Kuruluşu

British Museum, hekim ve doğabilimci Sir Hans Sloane'un (1660-1753) biriktirdiği ünlü bir kitap, elyazması ve doğa tarihi nesneleri koleksiyonunun hükümet tarafından satın alınmasıyla 1753'te kuruldu. Oxford kontları Edward ve Robert Harley'nin daha önce miras bıraktıkları önemli elyazması kütüphanesi ve Sir Robert Bruce Cotton'ın (1571-1631) bağışlamış olduğu elyazmaları, sikkeler ve antikalar da Sloane koleksiyonuna katıldı. George II'nin, Krallık Kütüphanesi'ni 1757'de armağan etmesinden iki yıl sonra müze, Bloomsbury'deki Montagu House'da halka açıldı.

19. yüzyılda arkeolojiye ilgi artınca, British Museum, armağan ya da satın alma yoluyla Eskiçağ'la ilgili paha biçilmez yapıtlar elde etti. Atina Akropolis'indeki klasik Yunan heykellerinin (Elgin mermerleri) 1816'da elde edilmesi buna örnek verilebilir. 1823'te George III'ün kütüphanesinin alınmasıyla genişleyen koleksiyon için daha geniş bir yer gereksinmesi doğunca, tasarımını Sir Robert Smirke'ün yaptığı günümüzdeki yapı, 1847'de Montagu House'un yerini aldı. Müzenin başkütüphanecisi Sir Anthony Panizzi'nin çizdiği planlara göre yapılan dev kubbeli kütüphane on yıl sonra tamamlandı. Müzenin doğal tarih koleksiyonu, 1883'te Güney Kensington'a taşınarak Doğa Tarihi Müzesi (Natural History Museum) adını aldı. British Museum'daki ve öbür kütüphanelerdeki elyazması ve basılı kitap koleksiyonlarının bir araya getirilmesiyle de 1973'te British Library (İngiliz Kütüphanesi) oluşturuldu....

Koleksiyonlar


British Museum koleksiyonları dört ana bölümde toplanmıştır: Eskiçağ yapıtları bölümü; sikkeler ve madalyalar bölümü; baskılar ve çizimler bölümü; günümüzde ayrı bir yapıda bulunan "Museum of Mankind" ("İnsanlık Müzesi") adı verilen etnografi bölümü.

Eskiçağ yapıtları bölümü, Mısır , Batı Asya, Eski Yunan ve Antik Roma, Tarihöncesi İngiltere, Ortaçağ ve Doğu yapıtlarından oluşan ayrı ayrı koleksiyonları kapsar. Müzedeki ünlü yapıtlar arasında, Mısır hiyerogliflerinin Reşit Taşı, Asurbanipal'ın Ninova'daki sarayından gelme Asur kabartmaları, Bodrum'daki Mausoleion'dan frizler, Sutton Hoo Gemi Mezarlığı, tunç ve fil dişinden Afrika heykelcikleri sayılabilir.
 

dogangunes

Profesyonel
Yönetici
Admin
Moderatör
Üye
İNGİLTERE
Londra Müzesi

Londra Müzesi İngiltere'nin başkenti Londra'da, Eski Taş Çağı'ndan başlayarak günümüze kadar kentin geçmişi ile ilgili ipuçları veren ögeler barındıran bir müzedir. St Paul Katedrali'nden yürüyüşle 10 dakika uzaklıkta yer alır ve giriş ücretsizdir. Modern müzecilik anlayışı ile her yaş kesimine hitap eden bir biçimde kurulmuştur.
 

dogangunes

Profesyonel
Yönetici
Admin
Moderatör
Üye

İNGİLTERE
Madame Tussauds

Madame Tussauds. Merkezi Londra'da bulunan balmumu heykel müzesidir.

Amsterdam, Hong Kong, New York City, Los Angeles, Hollywood ve Şangay'da şubeleri vardır.

Balmumundan heykel ustası Marie Tussaud (1761-1850) tarafından kurulmuştur.
 

dogangunes

Profesyonel
Yönetici
Admin
Moderatör
Üye
İSPANYA

Prado Müzesi

Prado Müzesi, Madrid'te müze.

Dünya'nın en önemli müzelerinden biri olan, 19 Kasım 1819'da Jean de Villanueva'nın yapmış olduğu yapıda hizmete giren Prado Müzesi, krallık koleksiyonlarının biraraya getirilmesiyle oluşturulmuştur.

İspanyol ressamlarının (El Greco, Velazquez, Goya, vb.) ve Hollanda ressamlarının (Bosch, Rubens, vb.) pek çoğunun yapıtlarının yanı sıra, birçok heykel, çizim vb. sanat yapıtı içermektedir.
 

dogangunes

Profesyonel
Yönetici
Admin
Moderatör
Üye

İTALYA
Accademia

Accademia dell'Arte del Disegno (Tasarım Sanatı Akademisi), kısaca Accademia, Floransa'da bulunan bir akademi ve sanat müzesidir.

Avrupa'daki ilk çizim akademisidir. 1561'de Medici ailesinin isteğiyle Giorgio Vasari, Agnolo Bronzino ve Bartolommeo Ammannati tarafından kurulmuştur. Bu üç sanatçı Davranışçılık akımının kurucuları ve en büyük temsilcilaridir.

1784'de şehirdeki tüm sanat okulları Accademia altında birleştirilmiştir.

Müzede günümüzde sergilenen en önemli eser, 1873'te müzeye taşınan Michelangelo'nun Davut Heykeli'dir.
 

dogangunes

Profesyonel
Yönetici
Admin
Moderatör
Üye

İTALYA
Accademia Carrara

Accademia Carrara (telaffuz [kar'rara]) Bergamo, İtalya'da bir sanat galerisi ve güzel sanatlar akademisidir.

Sanat galerisinin kökenleri, XVIII yüzyılın sonlarında Bergamo şehrine bol miktarda miras bırakan, maecenas (sanat hamisi) ve koleksiyoncu olan Kont Giacomo Carrara'ya atfedilebilir. 1796'da Kont'un ölümünden sonra, mülkleri seçilmiş vekili tarafından 1958'e kadar idare edilmiştir. Daha sonra Bergamo Komünü idareyi doğrudan eline almıştır. 1810 yılında Leopoldo Pollack'un öğrencisi Simone Elia'nın mimarlığında neoklasik şekilde yeni bir bina yapılmıştır.

Müze koleksiyonunu hem bağışlarla hem de satın alma işlemleriyle arttırmaya devam etmiştir. 2006'da XV ile XIX yüzyılları arasında yapılmış olan 1.800 tabloya sahipti. Bu tablolar; Pisanello, Botticelli, Bellini, Mantegna, Raffaello, Giovanni Battista Moroni, Baschenis, Fra Galgario, Tiepolo, Canaletto ve Piccio gibi sanatçılara aittir.

Tabloların yanında eskizler, baskılar, bronzlar, heykeller, porselenler, mobilyalar ve madalya koleksiyonları da bulunmaktadır.

Galerinin ilk halka açıldığı zaman olan 1793'de, Kont Giacomo Carrara aynı binada çizim ve resim kurslarının başlamasını istemiştir. 1912 yılına kadar sanat galerisinin aynı binasında bulunan okul, şu anda hemen yakınındaki binadadır. 1988'de resmi olarak tanınarak Accademia di Belle Arti (Güzel Sanatlar Akademisi) olmuştur.

1991'de modern sanat galerisi de Galleria d’Arte Moderna e Contemporanea (GAMEC) eklenmiştir. Modern sanat galerisi, sanat galerisinin içinde bulunduğu büyük neoklasik binanın hemen karşısında, restore edilmiş eski Dimesse ve Servite Rahibe Manastırı'nda bulunmaktadır. Şu anda üç katta toplam on sergi salonu bulunmaktadır. 1999 Temmuz ayında Raccolta Gianfranco e Luigia Spajani tarafından yapılan alımlarla kalıcı koleksiyonlarına 20. yüzyılın İtalyan ve yabancı sanatçılarına ait modern çalışmalar eklemiştir. Bu sanatçıların içinde Boccioni, Balla, Morandi, Campigli, Casorati, Savinio, De Chirico, Kandinsky, Sutherland ve Manzù gibi sanatçılar bulunmaktadır.
 

dogangunes

Profesyonel
Yönetici
Admin
Moderatör
Üye

İTALYA
Uffizi

Uffizi Galerisi (İtalyanca: Galleria degli Uffizi), Floransa'daki bir saray ya da palazzo, dünyadaki en eski ve en ünlü sanat müzelerinden biridir. Ünlü Medici ailesinin sanat koleksiyonu sergilenir.

İki katlı U şeklindeki müzede, dünyaca ünlü tablolar sergilenir. "Uffizi", İtalyanca "ofisler" demektir. Müzenin bu adı, eskiden burasının Medici ailesi zamanında şehrin yönetim merkezine bir köPage Rankingüyle bağlı olan ofislerden oluşmasıdır.
 
Üst Alt