• Hoşgeldin ziyaretçi , forumdan daha fazla yararlanmak için buradan üye olunuz...

üç cuma namazını kaçıranın sonu ne olur?

  • Konbuyu başlatan peniel
  • Başlangıç tarihi
  • Cevaplar 52
  • Görüntüleme 7K

Okunuyor :
üç cuma namazını kaçıranın sonu ne olur?

İnci

Kıdemli
Üye
3 cuma üstüste kılmayanın münafıklığı ile ilgili hadisi şeriflerden bahseder islam alimleri,Münafıkların da cenaze namazının kılınmayacağını yine sünnetlerden ve hadislerden anlıyoruz
ama tevbeyle imanını kurtarma şansı vardır muhakkak,bşlgisi olan paylaşsın
Kuran'ı bırakıp hadislere göre yaşayanlar düşünsün bunu.
 

Ammar

Kıdemli
Üye
Önce Cuma namazı kılacak bir memlekette yaşayalımda sonra 3 CUMA kaçırmanın hükmünden bahsedelim...

CUMA' nın bilincinde ki Müslümanlar bakın ne yapmışlar....

Bedreddini El Ayni (Rh.a) söyle diyor: „Cuma namazini sultan kildirir veya onun emriyle birisi kildirir. Eger bu da olmazsa artik ögle namazini kilarlar.“ (Umdet’ül Kari Serhu Sahih-i Buhari)

Mezahib-i Erbaa’da söyle gecer: „Eger Ulu’l-Emr’in izni olmazsa, Cuma namazi münakid olmaz. Insanlara ögle namazi farz olur.“ (Abdurrahman el Ciziri, Kitabü’l Fikih Ale’l Mezahibi’l Erbaa)

„Dört sey Halife‘nin hakkidir: Hadd cezalarini tatbik etmek, ganimetleri mücahidler arasinda tatbik etmek, Cuma namazini kildirmak ve zekati toplamak.“ (Siracüddin Ebu Hafs Ömer el Gaznevi, Ibn-i Hümam – Fethu’l-Kadir)

Safii ulemasinda: “Dar’ul Harb’de Hilâfet’in bütün ahkamlari zamanin en alimine intikal eder.”

Ibn-i Abidin (rh.a) söyle diyor: „Cuma kildirmak ancak vasitali veya vasitasiz olarak Emir’ül-Mü’minîn tarafindan me’zûn kimseye caizdir. Izin yoksa caiz degildir. Sultanin tahti hükmünde (emir altinda) olmayan bir belde de bir emir bulunur ve orada kendi emirligini ilan eder veya müslümanlarin ittifakiyla emir olarak ilan edilmis ise, bu emir „Halife“ hükmünde oldugundan kadi tayin etmeye yetkisi vardir.“

Imam-i Azam Ebu Hanife (Rh.a) söyle diyor: „Cuma namazinin sihhat sarti, ya bizzat islam devlet reisi’nin kildirmasidir veyahut Cuma namazini kildirmak icin onun tarafindan görevlendirilen zatlarin kildirmalaridir. Bu sart tahakkuk etmezse Cuma namazi farziyetini kaybeder, direkt olarak ögle namazi kilinacaktir. Ancak islami devlet reisi ve onun tayin ettigi görevliler bulunmadiklari takdirde Cuma imamlari halk tarafindan tayin edilirse o vakit Cuma namazi caiz olur.“

Hanefi fukahasi; istila altinda dahi mü’minlerin kendi iclerinden bir emir secerek cemaat haline gelmelerini, sectikleri emirin kadi ve Cuma imami tayini suretiyle islamin hükümlerini yasamalarini tavsiye etmistir.

Fransizlarin Maras’i istilasi sirasinda „Cuma Suuru“ gündeme girmis ve küfre karsi büyük bir kiyam gerceklesmistir. Cuma günü; Maras’in ulu camisinde toplanan müslümanlara Ridvan Hoca (Rh.a) söyle haykirmistir: „Müslümanlar! Bu aksam Maras kalesinden bayragimiz indirilmis yerine Fransiz bayragi cekilmistir. Cuma namazinin bir insana farz olmasi icin, onun hür olmasi gerekir. Fransiz bayragi o kaleden indirilmedigi müddetce, bu beldede gayri Cuma kilinmaz!“

Cezayir Müftüsü, müstevli kafirlerin izniyle Cuma kilinamiyacagina dair fetva verdiginde, cezayirli müslümanlar binlerce sehid vererek, müstevli kafirleri hezimete ugratmislardir

Hanefî Ulemasindan Ibn-i Abidin(Rh.a) söyle diyor: “Eger görev verecek Halife yoksa veya kendisinden görev alacak bir yetkili bulunmazsa ki bazi müslümanlarin yasadigi bölgeler oldugu gibi, o bölgelerde gayr-i müslimler hâkim olmuslar, müslümanlar bir bakima azinlikta kalmislar veya müslümanlar mahkûm durumda, gayri müslimler ise hâkim durumdadirlar. Kurtuba’da (Ispanya’da) bugün oldugu gibi!.. Bu durumda ne yapilmaldir? Gerekli olan müslümanlarin kendi aralarindan birine bu görevi (Hilafeti) vermeleridir. Onda ittifak etmeleri vaciptir. Onu kendilerine idareci olarak secerler, o da kadi tayin eder. Böylece kendi aralarinda vûkû bulan hadiselerin yargi organlarina (devletine) aktarilmasi saglanmis olur. Yine buralarda kendilerine Cum’a Namazi kildiracak bir imam nasbederler. Insanin mutmein oldugu, kabul edebilecegi görüs de bu olsa gerektir. Bu görüs istikametinde amel edilmelidir.”

NOT: Yazı ile ilgili kaynaklar kırmızı olarak bir tanesini belirttiğim üzre yazının sonundadır..
 

Ammar

Kıdemli
Üye
Şartları bir satır yukarıda Sayın Eflamor CUMA kılabilmek için gereken şartlar okumadınız galiba......

O şartları ben koymadım ve şartları belirtenlerin kimliklerede dikkat lütfen.....:Winlk_Tongue:
 

İnci

Kıdemli
Üye
Şartları bir satır yukarıda Sayın Eflamor CUMA kılabilmek için gereken şartlar okumadınız galiba......

O şartları ben koymadım ve şartları belirtenlerin kimliklerede dikkat lütfen.....:Winlk_Tongue:
Bir kerede lafı dolandırmadan soruma cevap verseniz ne kadar memnun olacağım.
Ben şartları sormadım. Cuma namazı kılmanıza bu memlekette izin vermiyorlar mı dedim.
 

Daver

Acemi
Üye
Kuran'ı bırakıp hadislere göre yaşayanlar düşünsün bunu.
kuranı bırakıp da hadislere göre yaşamak diye birşey olmaz,hadislere göre yaşayan zaten kurana göre yaşamış olur,Hadis ve sünnet kuranı daha iyi anlamamız içindir,(sahih olan) hiçbir hadis-sünnet kurana aykırı düşmez,
 

Kara Kalpaklı

Amatör
Üye
Bir kerede lafı dolandırmadan soruma cevap verseniz ne kadar memnun olacağım.
Ben şartları sormadım. Cuma namazı kılmanıza bu memlekette izin vermiyorlar mı dedim.
Eflamur Simdi bizim fetva verme yetkimiz yok Ama yukardaki sartlara bakınca sende az cok fikir ve yorum sahibi olıcaksıN
Kurtulus savası zamanında marasta kılınmamıs fransizlar hakımdi cunku beldeye
Cezayirdede kez öle
Ama Hanifi Mezhebi Cuma namazı konusunda halk bile kendi icinden bir imam secerek kıldırabilir diyor Diger türlü İslam devletinin atadigi imam tarafından diyoR
Bu şartlar altında bilemıyorum Allah sonumuzu hayır etsiN
 
Üst Alt