Türkçe Performans Proje Ödevi Konuları

Türkçe Performans , Proje Ödevi Konuları​

Performans ve Proje Ödevi Konuları,Proje ve Performans Ödev ve Görevleri,Sınıf proje görevleri konuları
  • Herhangi bir şair veya yazar ile yapılacak röportaj (grup çalışması)
  • Tabelalardaki imlâ yanlışlıklarının tespiti
  • Türkülerimizin hikâyeleri
  • Şiirlerin hikâyelendirilmesi
  • Bir gazete makalesi yazma.
  • Bir oyun düzenleme,planlama,icat etme.
  • Bir metin ya da konuşmanın ana hatlarını yazma.
  • Herhangi bir şey için bir sınıflama şeması geliştirme, kategorileri açıklama ve doğruluğunu savunma.
  • İki çalışmayı ( resim , müzik parçası veya oyun) karşılaştırma.
  • Bir editöre çevre sorunları hakkında bir mektup yazma.
  • Tanıdıkları bir kişinin biyografisini yazma.
  • Bir tarzdaki grafiği başka tarza dönüştürme.
  • Tüketici tercihlerine ilişkin bir oylama yapıp, sonuçları grafikle ifade etme, sonuçları tartışma.
  • Yörelerini tanıtan bir turistik broşür hazırlama.
  • Gurbet temasını işleyen şiirlerin derlenmesi ve incelenmesi
  • Mevlânâ’da evrensel sevgi anlayışı ve semâ
  • Okunan bir romanda karakterlerin karşılaştırılması
  • Bestelenmiş beş şiirin tahlili(anlam ve biçim yönünden)
  • Atatürk”ün hayatını şiir ve resimlerle anlatan albüm oluşturma (kronolojik sunum)
  • Atatürk”ün dil ve edebiyatla ilgili görüşleri
  • Ahmet Hamdi Tanpınar ve Evliya Çelebi”de beş şehrin ele alınması,ortak ve farklı yönlerin tespiti
  • Nasreddin Hoca fıkralarından mesajlar
  • Yahya Kemal Beyatlı ve Tevfik Fikret”te İstanbul
  • Güncel Edebiyat dergilerinin tanıtımı
  • Barış Manço”nun şarkı sözlerindeki didaktik unsurlar
  • Şiirlerin resimlendirilmesi
  • Ankara şiirlerinin derlenmesi ve incelenmesi
  • İstanbul şiirlerinin derlenmesi ve incelenmesi
  • Çiçek motifini işleyen şiirlerin derlenmesi ve incelenmesi
  • Şiir antolojisi oluşturma
  • Bir metin üzerinde kelime türlerinin incelenmesi
  • Çevredeki tabelalarda yabancı kelimelerin tespit edilmesi ve fotoğraflanması
  • Öykü türünde bir yazı okuyup öğelerine göre inceleme.
  • İstediği herhangi önemli günde törende okunmak üzere ‘günün anlam ve önemini bildiren yazı’ yazma.
  • İmla kurallarının önemini kavrama ve gösterme.
  • Kurgulayarak bir öykü yazma.
  • Medyadaki dil yanlışlıklarının tespit edilmesi
  • Günlük dildeki anlatım bozukluklarının tespit edilmesi
  • Şair ya da yazar biyografisi hazırlatma
  • “Medyada Edebiyat” arşivi hazırlatma
  • Yılın kitaplarını tanıtma
  • Roman okuyarak özetini sunma.
  • Noktalama işaretlerini ve kullanım yerlerini gösterme.
  • İlgilendiği bir yazar, şair ya da önemli birini tanıtma.
  • Şiir defteri oluşturma, sınıfta arkadaşlarına tanıtma.
  • Okuduğu bir öykünün, anının, serim düğüm, çözüm bölümlerini gösterme.
  • Karikatür toplama, sınıf veya okul panosunda sergileme.
  • Şiir yazma çalışması yapma.
  • Yaşadığı ilginç bir anıyı sözlü/ yazılı olarak ifade etme.
  • Seçtiği bir resme göre öykü oluşturma.
  • Günlük tutma ve bunu tanıtma.
  • Seçtiği bir konuyla ilgili teknolojiyi kullanarak sunum yapma.
  • Herhangi bir görsel malzemeyi sınıfta arkadaşlarına tanıtma.
  • Masallarda vurgulanan çeşitli ögeler vardır ; bezelye, susam vb. İstediğiniz herhangi bir masalı inceleyerek ilginç ögeleri bulup, nedenlerini araştırınız.
  • Okuduğu kitaplardan bir kitaplık oluşturma bunları sergileme
  • Süreli bir yayını takip etme (dergi, gazete) güzel yazıları derleme.
  • Yaşına ve seviyesine uygun sanat ve bilim etkinliklerine katılma, izleme, bunlarla ilgili duygu ve düşüncelerini belirtme.
  • Kaset, cd, film gibi kaynaklardan kişisel bir arşiv oluşturma.
  • Beğendiği bir atasözü, özdeyiş, deyimi açıklama.
  • Kompozisyon yarışmalarına katılma ve bunları biriktirme.
  • Seçtiği bir dilbilgisi konusunu araştırma, sınıfta anlatma.
  • Atatürk’ün bilinmeyen yönlerini araştırma.
  • Atatürk’le ilgili anı derleme.
  • Gezip, gördüğü bir yeri tanıtma.
  • Yakın çevreyi gözlemleyerek bir fabl yazma.
  • Tiyatro terimlerini ve tiyatro türlerini araştırma.
  • Sözcüğün kullanıldığı cümleye göre tür değiştirebileceğini örnekleyen cümleler oluşturma.
  • Atatürk’ün sanata ve bilime verdiği önemle ilgili duygu ve düşüncelerini paylaşma.
  • Mektup çeşitlerini açıklama, her birine örnek yazma.
  • İstediği bir konuyla ilgili oyun oluşturma.
  • Metin türlerinden seçtiği birini açıklama, hakkında bilgi, örnek yazma.
  • Yurdumuzun ve dünyamızın en önemli sorunu olarak gördüğü durumu ve çözüm yolunu açıklama.
  • Herhangi bir tiyatro metnindeki monologu sınıfta canlandırma.
  • Beğendiği bir şiiri veya şiirleri sınıfta okuma.
  • Konusuna göre şiir türlerini araştırma, bunlara uygun şiirler derleme.
  • Biyografi ve otobiyografi kavramlarını tanıtma, örnek yazma.
  • İstiklal marşını ezberleme, hakkında araştırma yapma.
  • Atatürk’ün Gençliğe Hitabesini ezberleme, güzel bir şekilde okuma, açıklama.
  • Mahallenizde ya da çevrenizdeki bir sorunu tespit edip çözüm yolu arama, bulduğu çözümü ve sonuçlarını açıklama.
  • Seçtiği şiirleri düzyazıya çevirme.
  • Seçtiği birinin fiziksel ve ruhsal portresini hazırlama.
  • Bir şiiri biçimsel özelliklerine göre inceleme.
  • Tanıdığı ilginç birini ve onu neden ilginç bulduğunu anlatma.
 
  • Etiketler
    proje ödevi konuları türkçe performans
  • Üst Alt