• Hoşgeldin ziyaretçi , forumdan daha fazla yararlanmak için buradan üye olunuz...

Telefonuza izinsiz Gönderilen SMS Nasıl Şikayet Edilir?

Okunuyor :
Telefonuza izinsiz Gönderilen SMS Nasıl Şikayet Edilir?

YukseLL

Emektar
Yönetici
Admin
Moderatör
Üye
1 Mayıs 2015 tarihi itibariyle vatandaşlara izinsiz SMS gönderen firmalara 50.000 TL'ye kadar para cezası uygulanmaya başlandı. Ancak yasa yeni uygulanmaya başlandığı için nereye,nasıl şikayet edebileceğimiz hakkında bir bilgi kirliliği vardı. Bazı siteler E-devlet üzerinden şikayet edilebileceği hakkında bilgiler yayınladılar ancak E-devlet’de bahsedilen sayfa yoktu. GSM operatörlerinin müşteri hizmetleride bu konuda net bir bilgiye sahip değildi. Tek çare ilimizdeki Gümrük ve Ticaret Bakanlığına gidip şikayet etmek gibi görünüyordu ancak çoğu kişi üşengeçlik yapıp şikayet etmekle uğraşmamayı tercih ediyordu. Açıkcası bende bu üşengeçlerden biriyim.
Durum hal böyle olunca Gümrük ve Ticaret Bakanlığı e-şikayet sistemi hazırlayarak bu duruma çare buldu. Artık oturduğunuz yerden sadece 5 dakikanızı bile almayacak form’u doldurarak şikayet edebilirsiniz.

İzinsiz SMS gönderen firmaları şikayet etmek için ilk önce Ticari Elektronik İleti Şikayet Sistemine(Ticari Elektronik İleti Şikayet Sistemi) kişisel bilgilerimiz ile giriş yapıyoruz.



Giriş işleminin hemen ardından cep telefonumuza bir şifre geliyor, bu şifre her giriş yaptığımızda farklı olduğu için bir yere not almanıza gerek yok.



Başarıyla giriş yaptıktan sonra sol kısımda işlem menüsünü göreceksiniz. SMS şikayeti haricinde isterseniz sesli arama şikayeti veya E-Posta şikayetide yapabilirsiniz.



E-posta adresiniz, SMS'in geldiği kendinize ait telefon numarası, müşterisi olduğunuz GSM operatör şirketi, iletiyi gönderen kişinin telefon numarası veya SMS'in başlığı ve son olarak da SMS'in geldiği tarih/saat gibi bilgileri girdikten sonra sizlere uyan şikayet konusu kutucuklarını işaretleyin. Bunlara ek olarak gelen SMS iletisinin ekran görüntüsü ve tam içeriğinide girmeniz gerekiyor. Ekleyeceğiniz ekran görüntüsünde ayrıntılar kısmı(gönderenin telefon numarası, tarih ve saat gibi bilgilerin yer aldığı kısım) açık şekilde çekerseniz daha iyi olacaktır. Ve son olarak da şikayet yanıt tercihini seçmeyi unutmuyoruz.



Şikayet işlemi bu kadar, eğer şikayetinizin durumunu merak ederseniz işlemler menüsünden şikayet durumu takibi menüsüne tıklayarak durum sayfasına ulaşabilir ve şikayetiniz hakkında bilgi sahibi olabilirsiniz.



kaynak:kodbara.com
 
Üst Alt