Tasavvuf islama hadim yollardandır.

Tasavvuf iman dedizine inciler taşıyan nehirlerdendir...

Silsile-i Nakşînin kahramanı ve bir güneşi olan İmam-ı Rabbânî (r.a.), Mektubat’ında demiş ki: "Hakaik-i imaniyeden bir meselenin inkişafını, binler ezvak ve mevâcid ve kerâmâta tercih ederim."
Hem demiş ki: "Bütün tariklerin nokta-i müntehâsı, hakaik-i imaniyenin vuzuh ve inkişafıdır."
Hem demiş ki: "Velâyet üç kısımdır. Biri velâyet-i suğrâ ki, meşhur velâyettir; biri velâyet-i vustâ, biri velâyet-i kübrâdır. Velâyet-i kübrâ ise, verâset-i nübüvvet yoluyla, tasavvuf berzahına girmeden, doğrudan doğruya hakikate yol açmaktır."
Hem demiş ki: "Tarik-i Nakşîde iki kanatla sülûk edilir. Yani, hakaik-i imaniyeye sağlam bir surette itikad etmek ve ferâiz-i diniyeyi imtisal etmekle olur. Bu iki cenahta kusur varsa o yolda gidilmez."
Öyleyse, tarik-i Nakşînin üç perdesi var:
Birisi ve en birincisi ve en büyüğü: Doğrudan doğruya hakaik-i imaniyeye hizmettir ki, İmam-ı Rabbânî de (r.a.) âhir zamanında ona sülûk etmiştir.
İkincisi: Ferâiz-i diniyeye ve Sünnet-i Seniyyeye tarikat perdesi altında hizmettir.
Üçüncüsü : Tasavvuf yoluyla emrâz-ı kalbiyenin izalesine çalışmak, kalb ayağıyla sülûk etmektir. Birincisi farz, ikincisi vacip, bu üçüncüsü ise sünnet hükmündedir.


Mektubat.
 
Selam

Vahdeti suhudun/Nirvanaciligin Islamik versiyonunun unlu hocasi-rabb'i diyor ki:
"Velâyet üç kısımdır. Biri velâyet-i suğrâ ki, meşhur velâyettir; biri velâyet-i vustâ, biri velâyet-i kübrâdır. "

Kur'an'in Rabb'i diyor ki:
Bismillâhir rahmânir rahîm.
Hunâlikel velâyetu lillâhil hakk, huve hayrun sevâben ve hayrun ukbâ
İşte burada velâyet Allah'a ait bir haktır.
O , sevap açısından da akıbet açısından da hayırlıdır.
Sadakallah

Islamda/Kur'an'da Velayet yoktur!
Tasavvuf inancinda vardir.

...Tasavvuf islama hadim/hizmet yollardandır.
Bu ne bicim hizmettir ki
Kur'an'in getirdigini yalanliyor.

not:hadim degil hâdim
uzatilinca hizmet anlaminda
 
Son düzenleme:
efenim nirvanayla ne vahdeti şuhudun,nede vahdeti vücudun alakası yoktur.belki nirvana hakdinlerin vahdet anlayışının bozulmuş şekli olabilir.ama asla islam tasavvufu nirvanadan alıntı yapmaz.
herkes allame kesilmiş,tasavvufu dar ağacına çıkarmış maşallah.:prv:
 
efenim nirvanayla ne vahdeti şuhudun,nede vahdeti vücudun alakası yoktur.belki nirvana hakdinlerin vahdet anlayışının bozulmuş şekli olabilir.ama asla islam tasavvufu nirvanadan alıntı yapmaz.
herkes allame kesilmiş,tasavvufu dar ağacına çıkarmış maşallah.:prv:

Selam!

Sn.Ummi yazi yazmak icin yazarsaniz cevaplarimiz tatsizlasir.
Benim yazima bakin.
Iki BILGI altalta.

Uste rabbani hocanin yazdigi.
Altta Allah cc nn yazdirdigi.

Birisi yalan soyluyor.
Ben hangisine Amenna dedigimi alta yazdim.

Siz bu yazdigimda bir yanlislik goruyorsaniz
Ayetin dogrusunu yazin.

Yoksa afilli sozlerle yarenlik
Dinin soylemi icinde degildir.

Nirvana neden yazildi derseniz ki;
Daha onun farkinda bile olmadiginiz yazinizdan belli.

Sn.Ma-i Nisan'in yazisini bir daha okuyun.
Tabii nirvana ile ilgili BILGI niz varsa.
Hemen yazinin icinde parliyor.....

Allah cc'na emanet olun!
 
efenim velayeti dostluk olarak tercüme edersek.Dostlukta kademe kademe .İnsanlar bile bütün dostlarını eşit sevmez.Elbetteki Allah inananların dostudur.Ne diyelim sizce öğretmenimiz konumunda olan mürşidlere Allah düşmanı mı.
nefislerimiz tezkiye edilmesi gereken ,ve ancak tezkiye edildiğinde felahımıza yarayacak özümüzdür.tezkiye oldukça geçireceği merhalelerde kuran kaynaklıdır.ve tezkiye edildikçede iyi ve kamil bir kul olma yolunda ilerlediği açıktır.Yani Allahın kuranda sevdiğini belirttiği vasıflarla vasıflandıkça onun dostluğunda dereceler kat etmeside doğal.mesela,nefsi emmare sahibi bir müslüman mı yoksa nefsi mutmainne olmuş bir müslümanmı Allahın dostluğunda daha samimidir size göre.
velayet konusunu yanlış anlamakta neden bu kadar ısrarcı olduğunuzu anlamakta zorlanıyorum.
İmam Rabbaninin yukardaki gibi bir tasnifide yoktur.Bunu iddia edenin eserlerinden delil getirmesi halinde kabul edebilirim ancak.
nirvana konusunuda artık başka zaman mütaala ederiz.bu günlük benden bu kadar.
selametle efenim.
 
Merhaba

Sn.Ummi halen yarenlik
Sifir bilgi.

Kelimeler yanyana gelince cumle olur
Yaz ha yaz.

Velayet dostluk ise herkes ayni derece olur mu olmaz mi...vs.,vs....

Sn.Ummi.
Tasavvufta velayet dostluk degil.
Bunu herkes bilir.

Ayrica birakin sozde kerametci evliyaya
Rasule bile verilmis bir hak degil.
Ayet ortada.

BILGI varsa yazin.
Aklinizin hezeyanlarini buraya tasimayin.

BILGI varsa yazin.
Laf yetistirmeye ugrasmayin.
Burada kapi onu sohbeti yapmiyoruz.

Yukarida uyenin yazdigi mektubat degil mi diyorsnuz.
Mopsy nin yazdigi ayet degil mi diyorsunuz

Velayet
Allah cc na ait degil
Kerametcilere ait midir diyorsunuz.
Diyorsaniz BILGI=Ilahi deliliniz nedir.

Demiyorsaniz
laf olsun diye buyuklere masallari anlatmayi birakin.
Konuyla ilgili BILGI varsa yazin.
BILGI...........
 
Son düzenleme:
efenim tasavvufta velayet ne peki sizce? tanrıcık olmak mı?
bilmediğiniz konularda ahkam kesmekte ne kadar cüretkarsınız.
hiçlik ne demek haberiniz var mı acaba.ve bu hiçliğini insan idrak etmeden kalbin pencereleri açılmadığını biliyor musunuz.. hiçliğin zıddı ve düşmanı olan “benliği” mümkün olduğunca bertaraf edebilmek, yani NEFS TEZKİYESİ tasavvufun en mühim meselelerinden biridir. yani egoizminizi sıfırlamak.Neymiş efenim tasavvuf olgunlaşıp olgunlaşıp tanrıcık olmak değilmiş,kul olmak,hiçliğini idrak,ilahi azamet karşısında acziyetini anlamak mış.acziyetini,hiçliğini idrak eden bir insan üstünlük taslayabilir mi ya da tanrıcılık oynayabilir mi sizce.

hezeyan yakıştırmasınıda aynen iade ediyorum.Kötü söz sahibine aittir.

yukardaki üye bediüzzamanın mektubatından alıntı yapmış İmam Rabbaninin değil.Bediüzzaman merhumda eserlerini hiç bir kaynak kullanmadan ezberinden yazdırdığı için yanlış hatırlama ihtimali olmuş olabilir.Yinede İmam Rabbaninin eserlerinden bulunup çıkarılırsa biz yanlış biliyormuşuz deriz efenim.

yukarda bilgi verdim ama siz görmemişsiniz.Verdiğim bilgiyi ayetlerle delillendireyim o halde.

NEFS TEZKİYESİNİN GEREKLİLİĞİ buyurun

Şems Suresi
Bismillâhirrahmânirrahîm.
1. Güneşe ve kuşluk vaktindeki aydınlığına

2. Güneşi takip ettiğinde Ay'a,

3. Onu açığa çıkarttığında gündüze,

4. Onu örttüğünde geceye,

5. Gökyüzüne ve onu bina edene,

6. Yere ve onu yapıp döşeyene,

7. Nefse ve ona birtakım kabiliyetler verene,

8. Sonra da ona iyilik ve kötülükleri ilham edene yemin ederim ki,

9. Nefsini tezkiye eden(kötülüklerden arındıran kurtuluşa ermiştir,)

10. Onu kötülüklere gömen de ziyan etmiştir.


Kuranda evliyanın ne demek olduğunda mutabıkız.Tasavvufta ne olduğu konusunda sizin zanlarınız var bizse kurana mutabık olduğu görüşündeyiz.ALLAH İMAN EDENLERİN VELİSİDİR ONLARI KARANLIKTAN NURA ÇIKARIR AYETİ var efenim.
ha diyorsanız ki,sadece Allah velidir kuldan veli olmaz,o zaman şu ayete bakın;
Mâide 55 Sizin veliniz evvel Allah, sonra Resulü, sonra o iyman etmiş olanlardır ki namaza devam ederler ve rükû' halinde zekât verirler
sizin veli kelimesine nasıl bir anlam yüklediğinizi bilmiyorum efenim.Biz Ayete bakarız.Bizim velimiz önce Allah,sonra rasulü ve iman etmiş olanlarda namaza devam eden,ve zekat verenlerdir.(demek ki namaza devam etmeyen ve zekat vermeyenler kapsam dışı)
yine;
Enfâl 72 " O kimseler ki iyman ettiler ve mühacir oldular ve mallariyle, canlariyle Allah yolunda mücahede eylediler ve o kimseler ki barındırdılar, ve yardıma koştular işte bunlar birbirlerinin velileridirler,"

Tevbe 71 Erkek, kadın bütün Mü'minler ise birbirlerinin velileridirler: ma'rufu emir, münkerden nehyederler, namazı dürüst kılarlar, zekâtı verirler, Allah ve Resulüne itaat eylerler, işte bunları Allah yarın rahmetiyle yargılayacak, çünkü Allah azîz, hakîmdir
 
Selam!

Sn.Ummi;
Velayetten NEFS TEZKİYESİ 'ne,
NEFS TEZKİYESİ'inden Evliya(veliler)'e
nerden,nasil,nicin geldiniz.
Bu karmasaya kopukluga hezeyan denmezde ne denir.
Ne alaka?
Her biri ayri baslik konusu.
Simdi Ma-i Nisan ve benim iki mesajimiza donelim.

Tekrar soruyorum:

Konuyu acan arkadasin metni yukarida.
Benim Kur'an'dan yazdigim Allah cc nun cevabi altta

BENIM YAZDIGIM HANGI YANLISA itiraz ediyorsunuz?
Ilahi deliliniz ne?


Sn,Ma-i Nisanin yazdigi hangi yanlisa itiraz ediyorsunuz?
Ilahi deliliniz ne?


Not:Yazdiginiz ayette arapca kelime
Te zakka dir ve kok anlami gelistirme anl***** gelir.
Gelistirmenin sonunda dogrular bilineceginden
baglaminda kotuden uzaklasacagindan
arinma olusacagi olasiligindan
ikincil anlam olarak arinma kullanilir.

Iste tasavvuf bu kapidan girip
yorumsallikla NEFS TEZKİYESİ yolunu
Kur'an'in anlattiginin disinda Islama sokmustur.

Konu karismasin diye Ayri bir baslikta/basliklarda
islenmesi gerekir diye dusunuyorum.

Konuyu acandan ozur dilerim.
Icerikten/yazilmayani yazarak uzaklastim.
 
Üst Alt