Tanrı mıydı acaba ?

Merhaba

images


"Zamanın kısa tarihinin" neden bu kadar çok sattığını açıklayan felsefi yönüyle konuya başlamak istiyorum.

Stephen Hawking bu konuda şunu belirtmiştir :"Tanrı hakkında bahsetmeden evrenin başlangıcını açıklamak zordur." Benim çalışmalarım bilim ve din arasındaki bir çizgide bulunuyor, ama ben bu çizginin bilimsel yanında kalmayı deniyorum. "

Tanrının bilimsel kurallarla tanımlanamayacak şekilde hareket etmesi oldukça mümkündür. Bu durumda her şey kişisel inanca kalmaktadır.

Bilim ve Hristiyanlığın birbirine karşı yarışan birer dünya görüşü olup olmadığı kendisine sorulduğunda Hawking şöyle yanıtladı :" O zaman Newton yerçekimini keşfedemezdi." Çünkü Hawking Newton'nun güçlü bir inancı olduğunu biliyordu.

"Zamanın Kısa Tarihi" pek net olmayan şeyler de söyler : örneğin " Eğer yalnızca bir tane olası birleşik teori olsa bile ( burada kendisi yerçekimi anlayışı ile kuantum mekaniğinin birleşiminden söz etmektedir.) bu yalnızca bir takım kurallar ve denklemlerden oluşur. Fakat bu denklemleri ateşleyen ve onları açıklayacak evrenin yaratıcısı kimdir ?

Ben bu cümleyi çok seviyorum.

Hawking kuantum mekaniğine inanmadığı için Einstein'la dalga geçmektedir. Kuantum mekaniğine niye inanmadığı sorulduğunda ise Einstein şu yanıtı vermiştir :"Tanrı insanla zar atmaz." Hawkings ise Tanrının insanla yalnızca zar atmadığını aynı zamanda bu zarları görünmez bir yere attığını söyler.

"Zamanın Kısa Tarihini" ilk okuduğumda sayfa 122'ye kadar şöyle düşündüm:" Bu harika bir kitap ve evrenin zeka sahibi bir varlık tafından yaratıldığının mükemmel bir savunması diye düşündüm." Fakat sonra devam ettikçe gördüm ki bu muhteşem evrenbilimsel destan zayıf felsefe ve tanrıbilim tarafından bozuluyor.

Örneğin şöyle devam ediyor :
Başlangıçta bu kurallar Tanrı tarafından gelmiş olabilir; ama o zamandan itibaren O evreni kendi kuralları içinde gelişmesine bırakmıştır ve artık karışmamaktadır gibi görünmektedir.
( sayfa 122).
Hawkings görünmektedir demekle kesinliği olmayan önemsiz bir Tanrıdan Kutsal Kitapta açıklanmayan bir Tanrıdan bahsetmektedir. Onun bu dediğini de biraz deizm karışmış merak ve aynı anda her yerde olan boşlukta kalmış bir Tanrı anlayışı ortaya çıkmaktadır.

Aklınız karışmasın diye Hawkings'in kendisine ateist olup olmadığı sorulduğunda kesinlikle hayır dediğini de belirtmek isterim. Bu şekilde suçlamalarla karşılaştığında gerçektende kızmakta ve bu tür iddiaların yanlış olduğunu söylemektedir. Kendisi bütün bu sınırlar içinde bir yerde olan bilinmezci-deist ya da başka bir şeydir. Kesinlikle ateist değildir ve hatta buna sempati ile bile bakmamaktadır.

Kitapta en meşhur ve en çok alıntı yapılan yer ise şurasıdır :
Evrenin bir başlangıcı varsa bir yaratıcısı olduğu anlamını da çıkarabiliriz.( Evrenbilim tartışması) Ama evrenin bir başlangıcı yoksa o zaman bu yaratıcı nerededir ?
(sayfa 140-1).

Bundan Hawking'sin Tanrı ile yaratılış arasında net bir ilişki kuramadığını görüyoruz. Stephen Hawking'in Tanrısının çok küçük olduğu sonucuna direnmek yersizdir.

Kitabın sonunda şu sonuca varmaktadır:
"Eğer bütün bir teoriyi keşfedersek Tanrının aklını da anlamış oluruz."
(sayfa 175).
Onun bu sözüne sempati ile bakıyorum ama bence biraz fazla iddialı bir söz. Ben onun bu sözünü şu şekilde ifade etmek istiyorum : birleşik tam bir teoriye sahip olduğumuzda Tanrı nın aklı hakkında daha fazla bilgiye sahip olacağız.

Entropik İlke

İşte bu noktada biraz entropik ilkeden bahsetmem gerekir: Bir çok bilimsel parametreler ve değişmezler vardır., eğer bunlardan herhangi biri biraz olsun değiştirilirse dünya canlılar için yaşanmaz bir duruma gelirdi. Hugh Ross'un kitabı "Yaratıcı ve Kozmos"u size tavsiye etmek istiyorum. Entropik ilke üzerine dayanaklı bir tartışma yaratmıştır ve aslında bir çok fizikçinin ve astronomun evrenin yalnızca ilahi bir başlangıcı olduğuna inanmakla kalmayıp , ilahi bir güç tarafından da dizayn edilme olasılığını göz önünde tuttuklarını söylemektedir.

Böyle düşünen bir kişi de panteist astronom( kamu tanrıcı gökbilimci) George Greenstein'dir. Kendisinin şöyle bir açıklaması vardır: Bütün kanıtları gözden geçirdikçe doğaüstü bir varlığın hatta bundan daha öte bir varlığın bu işe mutlaka karışmış olduğu ortaya çıkıyor. Olası olan şu ki bu üstün varlık hakkında bilimsel kanıtlar bulmak bizi tökezletiyor.

Evreni bizim yararımız için bu kadar ihtiyatlı bir şekilde yaratan Tanrı mıydı acaba ?
incil.com
 
hayrola ne iş.Mavi mavi masmavileşmiş cümleler?
Merhaba

Sn.Ummi
Butun problem az okumanizda.
Dogruyu bulmanizi Bilgi eksikliginiz engelliyor.

A-teistler durmadan Stephen Hawking'in
Onlardan oldugunu,
Tanrinin kesinlikle olmadigini
"Zamanın kısa tarihi"
Adindaki 10 milyon satan kitabinda ispatladigini soylerler.

Mavi yazilar bu kitaptan,
Onlari yalanliyan bolumler.

Bu yaziyi asmama neden olan bolumler.
 
hımm var dememiş ki,mı Acaba demiş.
Ateden bi farkı yok .
İnsan ya inanır ya inanmaz.
Şüpheyle iman bir arada bulunmaz.
 
hımm var dememiş ki,mı Acaba demiş.
Ateden bi farkı yok .
İnsan ya inanır ya inanmaz.
Şüpheyle iman bir arada bulunmaz.
Merhaba
...Ateden bi farkı yok...
Hep diyorum ya!
Butun problem az okumanizda.
Dogruyu bulmanizi Bilgi eksikliginiz engelliyor.

Once A-teizm'i ogrenin.
A-Teizm Reddiye gerektirir.
Artik bir A-teistle yazisirken,
mr.Stephen Hawking'i ornek getirirse
Cevap;"O A-teizmi reddeder" olacaktir.

...hımm var dememiş ki,mı Acaba demiş...
Zaten hersey ACABA ile baslamadi mi?
 
efenim iman cephesindeki kişi mümindir,Küfür cephesindekilerin adı agnostik olmuş,ateist olmuş,müşrik olmuş,münafık olmuş farketmez.Toptan kafir kapsamındadır.
Ateistle tartışırken O ateizmi Reddeder diyemezsin ,Bu konuda şüpheleri var dersin ki İman karşısında şüphe hiç birşey ifade etmez.
Acaba ile başlayıp imanla sonuçlanmadıysa bu başlamanın bi faydası olmaz.

(Aslında belkide acaba ile değil ,"la"(yok,hayır,reddediyorum) ile başlar.Kelimei tevhidin ilk kelimeside La ilahe(ilah yok)değil midir.Tüm ilahları reddedeceksin ki,Ancak ve Ancak Allahın varlığı ortaya çıksın.Bu manada müslüman adı taşıyanlardan bir çoğunun bile bu "la" ya ihtiyacı var.Gönül hanesindeki putları temizlemek için.
 
Selam

Sn.Ummi
Hala kendi ruyalarinizi yaziyorsunuz.
Deist,Agnostik de A-teizmi REDDEDER!

Bilim onlari o hale getirdiki
A-teizm artik ocu...

Bu bir asamadir.
A-teizmin en buyuk kalesi bu zatti.
Hala
Okumayi sevmiyen musluman cocuklarin uzerinde
(Diger sitelerde goruyorum)
Baski olusturuyorlar.

Bu yaziyi bir done olsun diye siteye astim.
Herkes anladi bir siz....

Sizle ugrasmak
A-teistle ugrasmaktan daha kolay.

Onlar BILGI ye bilgi ile cevap veriyorlar.
Onlara ayrica bilgiyi ispatlamaya calismiyorsunuz.

Sizin durumunuz Muhammet=Allah basligina bugun verdiginiz
Cevaplar tam bir gosterge.

Siz daha takip ettiginizin ne oldugunu bile bilmiyorsunuz.
Neyse
O basligi yazinca gorursunuz.
 
efenim asıl siz anlamıyorsunuz. Hawking ateizmin kuvvetli bir kalesiymiş yada agnostikmiş hiç bir önemi yok.o dedi diye inanacak yada inkar edecek değiliz.İsterse ateist olsun .
 
B

bursali68

Ziyaretci
Merhaba,

İnanç konusunda CÜBBELİ yi takip eden örnek alanlar nasıl ki var , Bilimsel İspat ( Teorik Fizik ) konusunda da Stephen Hawking'i takip eden örnek alanlar var...Kimi Mollayı , kimi Bilim Adamını dinler...O Bilim Adamının kendine göre bir " İnancı " vardır mutlaka , ancak o Molla hangi Teoriyi ortaya atar ya da çözer...??? Stephen Hawking ateist değil , gerekeni yapıp " SORGULAYAN " bir bilim adamıdır...

Sağlıcakla kalınız...
 
Üst Alt