• Merhaba Ziyaretçi hoşgeldin! Forumdan daha fazla yararlanmak için buradan kayıt olunuz...

Site İçi SEO'da İçerik Bazlı SEO Faktörlerinin Google Sıralamalarına Etkisi?

StratejikSEO

Acemi
Üye
İçerik Bazlı SEO Faktörleri

Google sıralamalarına etki eden Site İçi SEO Faktörlerini üç ana başlığa ayırmıştık. Bunlardan ilki bir önceki yazımızda bahsettiğimiz Site İçi SEO Faktörleri Meta ve Başlık konusuydu. SEO Kriterlerine etki eden Site İçi SEO Faktörlerinin ikinci ana başlığı ise aşağıda bahsettiğimiz İçerik Bazlı SEO Faktörleridir.



Anahtar Kelime Kullanım Oranı

Site içeriklerinde anahtar kelime kullanılması, SEO çalışmalarının temelinde yer alan faktörlerdendir. Anahtar kelimelerinizin diğer kelimelere oranla daha sık kullanılması, site içeriğinizi genel anlamda Google’a bildirmektedir. Kullanıcılar arama yaparken yazdıkları kelime ve cümleler ile bağlantılı olan sitelere bakarlar. Arama sonucunda da ilk sıralarda çıkan sitelere giriş yapmaktadırlar. Bu yüzden site içerisinde en sık kullanılan kelimelerin anahtar kelimeleriniz olduğuna dikkat etmelisiniz.

İçerik Uzunluğu

Farklı web siteler üzerinde yapılan incelemeler sonucu; içerikleri uzun ve özgün metinlerden oluşan sitelerin sıralamalarının daha iyi olduğu görülmektedir. Site içeriği kısa yazılarla dolu web sitelerin sıralamalarının ise iyi durumda olmadığı gözlenmiştir. Bu yüzden web sitenizin içeriklerini uzun, özgün metinlerden oluşturmaya özen gösterin. Sitenizi gelişi güzel hazırlanmış ve kopya içerik barındıran kısa metinlerden uzak tutun.

İçerik / Anahtar Kelime Oranı

İçeriklerde yer alan anahtar kelime yoğunluğu, eskiden Google sıralamalarında büyük bir etkiye sahipti. Bu faktör tek başına eskisi kadar kuvvetli bir güce sahip olmasa da etkisi hala devam etmektedir. Bu yüzden metin içerisinde doğru oranda anahtar kelime kullanımı size elbette fayda sağlayacaktır. Yazınızın uzunluğuna göre içerikte 1 ile 5 arası anahtar kelime kullanmanızı ve farklı kelimeler üzerinden yazı içerisinde link ağı oluşturmanızı öneririz.




Semantic Anahtar Kelime Kullanımı

Sitenizde yer alan içeriği tanımlayan, birden fazla anlam taşıyan anahtar kelime kullanmanız, sitenizin arama motorlarında daha kolay bulunmasını sağlar. Bu durumda kullanıcılara doğru bilgi verebilmeniz için, Google’a doğru bilgiler yüklemeniz gerekmektedir. Örnekle açıklayacak olursak; kullanıcının aklına gelen meyveyi ‘turuncu kabuklu meyve’ diye arattığını varsayalım. Bu durumda kullanıcının karşısına portakal, mandalina ve benzeri sonuçları çıkartabilmeniz gerekir. Bunun içinse, site içeriklerinizde portakaldan anlatırken ‘portakal bir meyve ve turuncu kabuklu bir meyve’ şeklinde bahsederseniz semantik anahtar kelimeler kullanmış olacaksınız.

Kopya İçerik Kullanımı

Web sitenizde başka bir siteden alınan içeriği aynen yayınlamanız ya da alınan içerik üzerinde ufak tefek değişiklikler yaparak yayınlamanız, arama motorları nezdinde olumsuz sonuçlar yaratmaktadır. Bu süreç Panda algoritması sonrasında faal olmuştur. Güncelleme ile birlikte SEO çalışmaları kapsamında içerik çok önemli bir kriter haline gelmiştir. Algoritma sonrası kopya içerik barındıran sitelerin sıralamalarında büyük değişiklikler yaşanmıştır. Bu bakımdan kopya içerikler bir ceza unsuru haline gelmiştir. Bu yüzden sitenizdeki içerikler özgün içeriklerden meydana gelmelidir.

Resim Optimizasyonu

Web sitenizde yer alan görsellerin optimize edilmesi, Google sıralamalarına etki eden bir faktördür. Web sitenizde yer alan tüm görsellerin arama motorlarında indexlenmesi için resim optimizasyonu yapmanız gerekmektedir. Ayrıca yapılan görsel aramalarında da web sitenizin üst sıralarda çıkması için resim optimizasyonun yapılmış olması gerekmektedir. Resim optimizasyonu yaparken görsellere; alt etiket, başlık, alt yazılar ve görsel isimleri gibi bilgilerin girilmesi gerekmektedir.

Kaynak: Site İçi SEO Faktörleri – İçerik Bazlı SEO
 
Üst Alt