Seytan mi- Iblis mi?

Askin gucun hadisleri/sozleri olduguna iman edilen
Kur'an/Okunan adli Kitapta bazi Kissa/Hikayeler vardir
Ornegin kisas-i Enbiya/Peygamberlerin hikayeleri ve/veya tarihi demektir

Iste
Kutsal ve TEK otorite olmasi icin gonderildigini iddaa eden ve
Bu iddaasina iman/inanana olum sonrasi mutlu hayat vaat eden bu Kitapta
Bir yaradilis kisasi vardir

Yonetim boyutuna en yakin durumda olan guruptaki ustun yaratiklardan biri
Basit bir toprak kokenli beseri/olumlunun onunde egilmek zorunda kalmasinin
Bir imtahan oldugunu anlayamadigi icin kabul etmiyor
Ancak anladiginda ise o boyuttan beser/olumluler boyutuna atilip;
Kiyamet ertesi sonsuz cehennem yasa mina mahkum oldugu HUKMU ogreniyor
Askin gucun nizaminda/SUNNETinde degisme olmadigini bildiginden umutsuzluga kapiliyor

Iste bu durumun/sifatin adi iblas/IBLIS tir
Bu iblis durumunda olan yaratigin ismi ise;SEYTAN dir

Kur'an'da bu yaratigin:
Yaratik-insan dialoglarinda ki adi hep SEYTAN olarak gecer
Askin guc-yaratik dialoglarinda ki adi hep IBLIS olarak gecer

Yani
Askin guc karsisinda yasadigi olayin saskinligindan
Buyuk bir hayal kirikligina ugrayarak;sonuc hukmunden dolayi da,
Umutsuzlugun son noktasina yuvarlanan anla mina gelen
IBLIS

Musluman
Cuman mubarek olsun!
 
'Allah u Teala' demek zor mu geliyor Üstad?

İlle 'Aşkın Güç' demek ne oluyor ki?

Bunun gerekçesi isim yerine kullandığınız/uydurduğunuz bu terkib ile bir mesaj mı vermek?

Yoksa başka bir niyyet mi?

Haddim olmayarak :icon_question:
 
'Allah u Teala' demek zor mu geliyor Üstad?

İlle 'Aşkın Güç' demek ne oluyor ki?

Bunun gerekçesi isim yerine kullandığınız/uydurduğunuz bu terkib ile bir mesaj mı vermek?

Yoksa başka bir niyyet mi?

Haddim olmayarak :icon_question:

Selam!

Sn.sevmekesas;

Hosgeldiniz. Ben az da olsa bu foruma ugruyorum.
Sizi uzun bir suredir gorememistim.
Umarim iyisinizdir!

Siz benim dini paylasimlarimi diger forumlara
tasiyan arkadaslardan birisiniz.
(Tesekkur ederim…)

Bu yuzden Allah cc sozunu encok kullanan
Biri oldugumu cok iyi bilirsiniz.

Evet!
Bir mesaj verme adina bu konuda kullandim.
Genelde Hiristiyan forumlarinda kullanirim.

'Aşkın Güç'
Allahu ekber! Nidasindaki
Ekber kelimesinin TAM KARSILIGIDIR!

Dikkat;
Ekberin karsiligi degil
Allahu ekber! Nidasindaki
Ekber kelimesinin TAM KARSILIGIDIR!

Allah cc ‘nun adi degil
Nitelik/nicelik baglaminda
Subhan kilinmasiyla ilgili
Tanim sifatidir!(Takdis idir!)

Aslinda
Bu cok irdelenen uzerinde doktora tezleri hazirlanan
Bir konunun ust basligidir.

Ama
Kisaca degineyim.

Seytan kissasi ile ilgili ayetlere bakilinca:
Seytana gore;
Atesin isigindan/nurdan yaratilan Melaikenin seviyesine ,
En yakin olarak atesin narindan yaratilan seytan gorulur.

Ululiyet siralamasinda
Allah cc
Melekler
Seytan
….gibi
Bir siralama oldugunu dusunur.

Bir benzetmeyle;
Atesin arta kalanindan
Kulunden/Katisinindan..(topraktan)
Yaratilmis olan varligin/insanin
Dorduncu sirada olmasi normaldir.

Ancak
Ululiyetin birinci sirasindakine ait hukumle ,
Hakki olmadigi halde (!?)
Uste tirmandigini dusundugu bu varliga dusman olur.
(Dikkat;
Hiristiyanlarin inandigi gibi Allah cc na degil
Seytan insana dusmandir!
)

Bu on Bilgi
Konumuz icin yeterli

Simdi
Seytanin yanildigi su.
Onun anladigi sekilde ustte olma buyukluge/ guce bagli degil.
En azindan Allah cc icin.

Kur’an’da
Allah cc Zatinin sifatlari arasina Ekberi koymaz!
Yani Allahu ekber! Kur’an’in soylemi degildir.

Kur’an’a gore Allahcc;
Ekber degil, Kebir dir!


Peki
Kur’an’a gore;
Ekber kimdir?
Kur’an’dir!


Evet!
Sasirtici degil mi?

Kur’an’da:
Allah cc nun Zati Kebir’dir,
Allah cc nun;Hadisleri/Zikri ekber’dir!


Hatirlarsaniz
Allah cc;Meleklere o kissa ayetlerinde ;
(lafzen) Ben sizin bilmediklerinizi bilirim demedim mi?
der
.

Iste
seytanin bilmedigi de bu guc/buyuklugun niteligiydi.

Ululiyet siralamasi
Niteliksel guce bagli degildir.

Seytana; Allah cc nun;
"Melekler:Secde edin!"
... emri insani ululiyette
Uste tasidigini ZANN'ettirdi.

Once
Allah cc;
Yarattiklari ile bir siralanmada degildir.

Allah cc ise ;Ekber/dahabuyuk degildir
Allah cc Kebir/Buyuktur!
Ancak kiyaslanabilir bir buyuk degildir.

Nicelik ve nitelikten uzak
Vahid olan buyuktur.
Tek buyuk!/Kebir

Tevhidin esasi da zaten
Bu tek buyuge tapmaktir.

Ekber’lik – kebir’lik siralamalari
Tek kebir olan Allah cc nun verdigi gorevlere
Gore varlik siralamasinda mumkundur.

Allah cc
Varlik degil,varligi yaratandir.
Bu siralamadan munezzehtir.
Yani Subhan’dir!

Meleklerin,seytanin ,insanin gucu/buyuklugu ise
Niteliksel guctur.

Zikrinin/Kur’an’in gucu ise
niceliksel guctur.

Onu icin Allah cc ;
Zikrine/Kur’an’a;" Ekber/daha buyuk" demistir.

Allah cc ise
Nitelik ve nicelik olarak guclu degildir!
Bu yaratilmislar arasindaki farklardir!
Allah cc: 'Aşkın Güç' tur!

Bizler;
Allahu ekber! Derken
O’nun subhanligi cercevesindeki
Ekberlik’ten bahsederiz.

Yoksa
Kur’an icin kullandigi;
"Allah’in Zikri DAHA BUYUK’tur!/Ekber"
Ayetindeki ekberi kast etmeyiz.

Seytanin,meleklerin bilmedigi,
Ancak gelen ayaatla ortaya cikan bu durum,
Seytanin yanlis BILGI sebebiyle ZANN'etmesine
Boylece kibre kapilip
Allah cc nun emrini yerine getirmemesine sebeb olmustur.

Ustelik
Yaptiginin Allah cc na ISYAN oldugunu anladiginda
onu tevbenin de kurtaramiyacagini anlamistir!

Bunun sonucunda da;
Buyuk bir umitsizlige yuvarlanmistir.
Allah cc nun benzetmesiyle
IBLAS /Iblis olmustur.

Aslinda
Bu cok genis bir konudur!
Basliklar halinde buraya tasidim.

Allah cc na emanet olun!
 
Üstad.. Çok teşekkür ediyorum açıklamanıza. "Ekber" konusunda gerçekten ufkumu açtınız. Bu arada paylaşımlarınızı başka yerlere taşımaya devam ediyorum. Tabii anladıklarıma göre yorumlarınızı da. Haddim olmayarak.

Üstad! Bilgili biri olduğu besbelli olan İblis acaba tevbe etmeyi neden akledemedi, diye bir sual geliyor aklımıza. Açıklamalarınızda "..yapacak bir şey olmadığını anladı.." manasında bir açıklama var ama bu yetersiz geldi. Saygı ile bekliyorum açıklamanızı.

Allah'a emanet olunuz.
 
İblis acaba tevbe etmeyi neden akledemedi, diye bir sual geliyor aklımıza

Aslında bu sorudan önce şöyle bir soru da gelebilir akla. Ol deyince herşeyin olduğu O'ndan habersiz hiç bir şeyin olmadığı söylenen bir tanrı kendine itaat etmeyen bir varlığı yok edemez miydi? Her şeyi biliyorsa böyle bir itaatsizliğin olabileceğini nasıl öngöremedi ?Ona kıyamete kadar bir süre verip neden yarışa girmek gereği duydu? Günümüz koşullarına bakıldığında şeytanın başarılı olduğunu söylemek mümkün gibi görünüyor bana .Siz bu yarışta hangi tarafı daha başarılı buluyorsunuz?
 
Haşa Allah cc'nun bir yarışa girdiğini söylemek şeytanın Ululiyet kurgusuna hak vermek olur ki bu doğru değildir. Üstadın izah ettiği gibi Allah cc Kebir'dir/Tek büyük/Ululiyyet harici Kebir 'dir. Dolayısıyle bu Tek' lik her şeyde geçerli olmak icab eder. Yarış dediğinizde Aşkın Güç'ü o yarışa sokarsanız alternatifleri var etmiş olursunuz ki haşa bu GERÇEĞİ ÖRTMEK olur. Mopsy Üstad daha iyi açıklar sanırsam.
 
Araf 11-18: Andolsun, sizi yarattık. Sonra size şekil verdik. Sonra da meleklere, “Âdem için saygı ile eğilin” dedik. İblisten başka hepsi saygı ile eğildiler. O, saygı ile eğilenlerden olmadı. Allah, “Sana emrettiğim zaman seni saygı ile eğilmekten ne alıkoydu?” dedi. (O da) “Ben ondan hayırlıyım. Çünkü beni ateşten yarattın. Onu ise çamurdan yarattın” dedi. Allah, “Şimdi in aşağı oradan. Çünkü senin orada büyüklük taslaman haddine değil! Hemen çık! Çünkü sen aşağılıklardansın” dedi. Şeytan dedi ki: “(Öyle ise) bana insanların tekrar diriltilecekleri güne kadar süre ver.” Allah da, “Sen süre verilenlerdensin” dedi. Şeytan dedi ki: “(Öyle ise) beni azdırmana karşılık, yemin ederim ki, ben de onları saptırmak için senin dosdoğru yolunun üzerinde elbette oturacağım.” “Sonra (pusu kurup) onlara önlerinden, arkalarından, sağlarından ve sollarından sokulacağım ve sen onların çoğunu şükreden (kimse)ler bulamayacaksın.” Allah, dedi ki: “Yerilmiş ve kovulmuş olarak çık oradan. Andolsun, onlardan sana kim uyarsa sizin, hepinizi cehenneme doldururum.”

İsterseniz buradan bakalım.Önce Adem yaratılmış ortada henüz Havva yok ayete göre Adem 'e saygı ile eğilmeleri istenmiş. Şeytan yapmamış ve lanetlenmiş. Şimdi şu sorular insanın aklını kurcalıyor.

Havva yaratıldıktan sonra Ademle birlikte cennete konmuş ve denmiş ki ayete göre burada yaşayın ama yasak olan ağacın meyvasına dokunmayın .

1-Şeytanı Adem tanıyor önünde eğilmediği için biliyor. Şeytan cennetten kovulmuş ve lanetlenmiş. O halde cennette işi ne? Adem bu lanetli yaratığa neden uyar?

2- Bir de bu ayettte dikkat çekici bir şey var . "beni azdırmana karşılık" Önce azdırıp sonra lanetlemenin mantığı nedir?
3-Andolsun, onlardan sana kim uyarsa sizin, hepinizi cehenneme doldururum.” Bu şeytanın tehdidinden sonra bir hodri meydan durumu değil midir ?

Cevaplara göre sorularıma devam edeceğim.
 
Aslında bu sorudan önce şöyle bir soru da gelebilir akla. Ol deyince herşeyin olduğu O'ndan habersiz hiç bir şeyin olmadığı söylenen bir tanrı kendine itaat etmeyen bir varlığı yok edemez miydi? Her şeyi biliyorsa böyle bir itaatsizliğin olabileceğini nasıl öngöremedi ?Ona kıyamete kadar bir süre verip neden yarışa girmek gereği duydu? Günümüz koşullarına bakıldığında şeytanın başarılı olduğunu söylemek mümkün gibi görünüyor bana .Siz bu yarışta hangi tarafı daha başarılı buluyorsunuz?
kader böyle birşey işte.Hem kendi eder kendi bulur insan (yada cin,ki şeytan cinlerdendir)hemde bu onun kaderidir.
Şeytanda kuldur.Allahla yarışa girmesi mümkün değildir.kötü kulların bile dualarını kabul eden Allah onun kıyamete kadar yaşama duasını kabul etmiştir.insanların çoğunu kandırabileceğide kurani bir bilgidir.Yarış falan yok.Allah irade vermiş ister onu seç ister Allahı sonucuna katlanacak olan seçendir.
 
Önce Adem yaratılmış ortada henüz Havva yok ayete göre Adem 'e saygı ile eğilmeleri istenmiş. Şeytan yapmamış ve lanetlenmiş. Şimdi şu sorular insanın aklını kurcalıyor.

Havva yaratıldıktan sonra Ademle birlikte cennete konmuş ve denmiş ki ayete göre burada yaşayın ama yasak olan ağacın meyvasına dokunmayın .

1-Şeytanı Adem tanıyor önünde eğilmediği için biliyor. Şeytan cennetten kovulmuş ve lanetlenmiş. O halde cennette işi ne? Adem bu lanetli yaratığa neden uyar?
efenim burada adem,insan cinsinin sembolüdür.siz kendi aleminizde düşünün ben dediğiniz teklikte dahi iç aleminizde ikilemler yaşamıyor musunuz zaman zaman.elinizi,ayağınızı,kafanızı,istediğiniz gibi kullanırsınız size boyun eğer.Ama kalbinizi,düşüncelerinizi,duygularınızı kontrol edmezsiniz bazan.Kendi kalbiniz size kafa tutar.kendi alışkanlıklarınız sizi eziyete sokar.diyelim sigara müptelasısınız,bıraktınız,kötü olduğunu bildiğiniz halde yine başladınız.
kuranda hz.Adem için o unuttu deniyor.
Cennetin kelime anlamı bahçedir efenim.Kuranda ahiretteki cennet içinde dünyadaki bağ bahçeler içinde aynı kelime kullanılır.
2- Bir de bu ayettte dikkat çekici bir şey var . "beni azdırmana karşılık" Önce azdırıp sonra lanetlemenin mantığı nedir?
şeytanda hata yaptı,ademde hata yaptı.Adem,"ben kendime zulmettim affet " dedi affolundu.Şeytan,"beni sen azdırdın diyerek seçiminden Allahı sorumlu tuttu tardedildi.Allah kullarına zulmetmez.Durup dururken azdırmaz.O azgınlık şeytanın kendisindeydi ama imtihan edilmediği için ortaya çıkmamıştı,ibadet eden bir kuldu.Ne zaman imtihan edildi,içindeki potansiyeli ortaya çıktı.Adem nasıl şeytanla imtihan edildiyse,şeytanda ademle imtihan edildi.
3-Andolsun, onlardan sana kim uyarsa sizin, hepinizi cehenneme doldururum.” Bu şeytanın tehdidinden sonra bir hodri meydan durumu değil midir ?

seçim senin demektir.İster cenneti seç ister cehennemi
 
Cennetin kelime anlamı bahçedir efenim.Kuranda ahiretteki cennet içinde dünyadaki bağ bahçeler içinde aynı kelime kullanılır.

Bakara 36
Derken, şeytan ayaklarını oradan kaydırdı. Onları içinde bulundukları konumdan çıkardı. Bunun üzerine biz de, “Birbirinize düşman olarak inin. Sizin için yeryüzünde belli bir süre barınak ve yararlanma vardır” dedik.

Bakara 37
Derken, Âdem (vahy yoluyla) Rabbinden birtakım kelimeler aldı, (onlarla amel edip Rabb’ine yalvardı. O da) bunun üzerine tövbesini kabul etti. Şüphesiz O, tövbeleri çok kabul edendir, çok bağışlayandır.

Bakara 38
“İnin oradan (cennetten) hepiniz. Tarafımdan size bir yol gösterici (peygamber) gelir de kim ona uyarsa, onlar için herhangi bir korku yoktur, onlar üzülmeyeceklerdir” dedik.

Sizce burada yeryüzündeki bir bahçeden mi bahsediliyor?

seçim senin demektir.İster cenneti seç ister cehennemi

Yarış falan yok.Allah irade vermiş ister onu seç ister Allahı sonucuna katlanacak olan seçendir.

Sıkıyorsa seç gibi bir durum var burada tehdit yani .O zaman bir özgür iradeden ya da dide zorlama olmadığından bahsedilebilir mi?
 
Üst Alt