• Hoşgeldin ziyaretçi , forumdan daha fazla yararlanmak için buradan üye olunuz...

Ruh nereye gider?

Okunuyor :
Ruh nereye gider?

ümmi

Kıdemli
Üye
sn ekspositor sizin baya kafanız karışık anlaşılan efenim.ortaya karışık yapmışınız.



Allâhu yeteveffel enfuse hîne mevtihâ velletî lem temut fî menâmihâ, fe yumsikulletî kadâ aleyhel mevte ve yursilul uhrâ ilâ ecelin musemmâ(musemmen), inne fî zâlike le âyâtin li kavmin yetefekkerûn(yetefekkerûne).
Allah, ölümleri ânında nefisleri alır. Ölmeyenleri ise uykularında. Ölmelerine hükmettiği kimselerinkini tutar, diğerlerini bir süreye kadar salıverir. Doğrusu bunda düşünen kimseler için dersler vardır.
 

expositor

Amatör
Üye
sn ekspositor sizin baya kafanız karışık anlaşılan efenim.ortaya karışık yapmışınız.



Allâhu yeteveffel enfuse hîne mevtihâ velletî lem temut fî menâmihâ, fe yumsikulletî kadâ aleyhel mevte ve yursilul uhrâ ilâ ecelin musemmâ(musemmen), inne fî zâlike le âyâtin li kavmin yetefekkerûn(yetefekkerûne).
Allah, ölümleri ânında nefisleri alır. Ölmeyenleri ise uykularında. Ölmelerine hükmettiği kimselerinkini tutar, diğerlerini bir süreye kadar salıverir. Doğrusu bunda düşünen kimseler için dersler vardır.
Eee sayın ümmi? Konu ruh, ben de ruh ile ilgili görüşümü belirttim. Siz ise gelip ruh ile alakasız bir ayet veriyorsunuz. Peki ne diyor ayet? Nefsleri mi alır diyor ruhları mı? Ben verdiğiniz ayette ruh kelimesini görebilmiş değilim.

Sanırım ruh konusunu sayın mopsy'nin açtığı şu konulardan birisiyle karıştırdınız:




Kimin kafası karışıkmış?
 
Son düzenleme:

ümmi

Kıdemli
Üye
"Ölünce ruhlarımız nereye gider?" sorusuna "Olmayan şey nereye gidebilir?" sorusu ile yanıtı verilebilir.

İnsanların bedenlerine canlılık sağlayan veya kişilik sağlayan ruhları yoktur ki öldüklerinde bir yerlere gitmek zorunda olsun?
peki o halde efenim.İnsanların bedenlerine canlılık sağlayan kişilik sağlayan nedir sizce.Önceki yazınızdada insanların ruhu vardır,Allahın ruhu yoktur demiştiniz.bi karar verin artık.

Bu kavramın herkesce bu kadar yayılmış ve kabul edilmiş olması çürüyüp toprak olmak/yok olmak insanın zoruna gittiği için olsa gerek. Halbuki bir kaç sene önce zaten yoktuk.
sizce ölünce çürüyüp toprak olacağız,sonrası yok öyle mi.

Bu yanlış inanış ile Kuran'a bakanlar kendi bildikleri ruh inancına da destek bulmuşlar, uymayan yerlerde kavram kaydırması yoluna gitmişlerdir. Halbuki Kuran'daki ruh kavramı ile herkesce bilinen/inanılan/kabul edilen ruh kavramı arasında bağlantı yoktur
.
nasıl bir ruh anlayışımız olmalı sizce efenim aydınlatsanız.

bu yazı karışık kafa ürünü değil mi sizce.

Eee sayın ümmi? Konu ruh, ben de ruh ile ilgili görüşümü belirttim. Siz ise gelip ruh ile alakasız bir ayet veriyorsunuz. Peki ne diyor ayet? Nefsleri mi alır diyor ruhları mı? Ben verdiğiniz ayette ruh kelimesini görebilmiş değilim.
efenim siz nefs ten bahsederken ruh ismini kullanmışsınız.onuda reddetmişsiniz.(ruhu canlılık anl***** kullanıyorsunuz)bu yüzden ilgili ayeti yazdım ; gelen giden bişi yok demenize karşılık.yani yazınızın neresinden tutsak elimizde kalıyor.
 

expositor

Amatör
Üye
peki o halde efenim.İnsanların bedenlerine canlılık sağlayan kişilik sağlayan nedir sizce.
Kuran'a göre insanın bedenine canlılık ve kişilik sağlayan ruh değil nefstir. Yazılanlara mopsy'nin tabiriyle çalakalem yorum yapmakla kalmayıp aynı zamanda okusanız çok şey öğrenirsiniz.




Önceki yazınızdada insanların ruhu vardır,Allahın ruhu yoktur demiştiniz.bi karar verin artık.
Öyle bir yazım yok. Okuduğunuzu anlamaktan acizsiniz. Benim ruh anlayışım bellidir. Neyin benim yazım neyin alıntı olduğu yazılarımda da açıkça bellidir. Yazılanları okumayı boşverip doğrudan şahsa saldırı olarak yazdığınız için okuduğunuzu da anlayamıyorsunuz.




sizce ölünce çürüyüp toprak olacağız,sonrası yok öyle mi.
Evet çürüyeceğiz. Kıyamete kadar hayat/bilinç yok. Bizi ilk defa yoktan yaratmaya gücü yeten Rabbimizin ikincisinde de aynı şekilde yaratabileceğini akletmemizi söylüyor Kuran. Şu konuda size gerektiği kadar açık ve detaylı yanıt verdiğimi düşünüyorum:
http://www.supermeydan.net/forum/forum432/thread79183.html


nasıl bir ruh anlayışımız olmalı sizce efenim aydınlatsanız.
Kuran'a göre Ruh Allahın emrindeki sonsuz bilgidir. Bize ise bu bilgiden çok azı verilmiştir (İsra 85). Ruh üflenmesi demek de bilgiden zerre gibi çok azının verilmesini ifade içindir.
 

ümmi

Kıdemli
Üye
Kuran'a göre insanın bedenine canlılık ve kişilik sağlayan ruh değil nefstir. Yazılanlara mopsy'nin tabiriyle çalakalem yorum yapmakla kalmayıp aynı zamanda okusanız çok şey öğrenirsiniz.
nefsin böyle maharetleride mi varmış vay be.demek sana nefsin can verdi.


Öyle bir yazım yok. Okuduğunuzu anlamaktan acizsiniz. Benim ruh anlayışım bellidir. Neyin benim yazım neyin alıntı olduğu yazılarımda da açıkça bellidir. Yazılanları okumayı boşverip doğrudan şahsa saldırı olarak yazdığınız için okuduğunuzu da anlayamıyorsunuz.
Alıntıladığınız yazıdan o kısmı çıkarsaydınız o zaman efenim.O çarşaf çarşaf yazıları asmadan önce bi zahmet kendiniz okuyun.



Kuran'a göre Ruh Allahın emrindeki sonsuz bilgidir. Bize ise bu bilgiden çok azı verilmiştir (İsra 85). Ruh üflenmesi demek de bilgiden zerre gibi çok azının verilmesini ifade içindir
.[/QUOTE]
"Sana Ruh'tan sorarlar; De ki: "Ruh, Rabbimin emrindendir, size ilimden yalnızca az bir şey verilmiştir." (İsra Suresi, 85)
Rabbimin emrindendir diyor efenim ilminden değil.O başka bu başka
 

expositor

Amatör
Üye
Sevgili ümmi kardeşim;

Aynı ayeti birbirimizin görüşünü çürütmek için kullanıyoruz fakat o ayette Rabbimizin ne dediği aslında çok açık olmasına rağmen anlayamıyor/göremiyor olabilirsiniz. Halbuki ayet bize ruh hakkında az bir bilgi verildiğini ve gerisini sorgulamamamız gerektiğini söylemiyor, ruh meselesi ile ilgili doğrudan YANIT veriyor.

Sizi haksız görmüyorum, zaten bir ayete bakarak doğruları görmek çoğunlukla mümkün olmayabiliyor. Ben de sizin gibi düşünüyordum. Fakat TEK doğru kaynaktan araştırdım ve Allah öğretti.

Öncelikle kabul etmeniz gereken; ruh'un gaybi bir konu olduğudur. Bu konuyu ruhu görmekten/göstermekten/tespit etmekten aciz olan insanoğlundan araştırırsanız aciz adamların kulu kölesi olur ama yine de doğruya ulaşamazsınız. Gaybi konuları gaybın sahibi Allah bilir ve yalnızca o açıklayabilir. Ayrıca bizim yapımızı ve yapılışımızı da elbette yaratıcısı en iyi bilir. Şimdi Allah rızası için kendinizi sorgulayın. Hiç Kuran'dan (Allah'ın sözlerinden) ruh kavramını araştırdınız mı? Araştırsanız sizi yanıta götürecektir. Allah her şeyi Kuran'da açıklamıştır. Fakat araştırma bir ayet ile yapılmaz. Kuran'daki ruh geçen ayetleri ve bağlantılarını incelerseniz konuyu anlayacaksınız.

Lütfen renkli kısımlara dikkat ediniz:

İkimizin de delil olarak gördüğü ayeti tekrar verelim:
Sana ruhdan sorarlar. De ki: Ruh, Rabbımın emrindendir. Ve size bilgiden ancak, çok azı verilmiştir. (İsra 85)



İnanın size yardımcı olmak istiyorum. Çünkü farkettiğiniz çok güzel bir nokta var: Rabbimiz Kuranda ruh ile ilgili "rabbinin emrindendir" diye bir kalıp kullanıyor. Şeyhti şıhtı tasavvuf büyüğüydü vb. zavallıların ilham iddiasıyla yazdıkları saçmalık dolu kitaplara baktığınız ve üzerine düşündüğünüz kadar Allahın kitabı olan Kuran'a bakıp araştırıp düşünseniz yanıtı da bulursunuz. Kuran'da bu farkettiğiniz konunun üstüne giderseniz o ayetin ne ile ilgili olduğunu da kolayca tespit edersiniz. Aşağıdaki ayetleri inceleyiniz.


O Refî'dir, dereceleri yükseltendir; arşın sahibidir. Buluşma günü hakkında uyarmak için emrinden olan Rûh'u kullarından dilediğine indirir. (Mümin 15)


Farkındaysanız herkese demiyor. Kullarından dilediğine indirir diyor. Sırf bu ayet bile yeterlidir ama başka da var.


Kullarından dilediğine melekleri, emrinden olan ruh ile şöyle diyerek indirir: "Gerçek şu: Benden başka ilah yok, o halde benden sakının!" Nahl 2


Ümmi kardeşim bu ayetlere göre açıkçası Ruh kavramını Rabbimizin bize ÜFLEDİĞİ yani az bir kısmını bahşettiği sonsuz bilgiyi ifade ediyor gibi anlıyorum.Kuran'a göre ruh kavramı ilahi bilgi olabilir, ilahi buyruk/emir (Rabbin emri) olabilir ama şu an geleneğin kabul edildiği gibi değildir. Şimdi lütfen bu bakış açısıyla aynı ayete tekrar bakınız:

Sana ruhdan sorarlar. De ki: Ruh, Rabbımın emrindendir. Ve size bilgiden ancak, çok azı verilmiştir. (İsra 85)
 
Son düzenleme:
B

bursali68

Ziyaretci
İbni Abbas’a sorarlar:
“Ölünce ruhlar nereye gider?”

İbni Abbas cevap verir:
“Mum söndüğünde ışığı nereye gider?”

Ruh nereye gider?

Merhaba,

Boş bırakmadığımızda nereye gider bilemeyiz de , boş bıraktığımızda " ya davulcuya , ya zurnacıya gider " gibi geliyor...

davul_zurna_ekibi.jpg

Sağlıcakla kalınız...
 
Üst Alt