Prn degil MESNEVI

Selam!
Bu kitap, Mesnevi kitabıdır.
Mesnevi, hakikata/gercege ulaşmanin bilgiyle butunlesmenin ve
yakin/kesin sırlarını açma hususunda din asıllarının asıllarının asıllarıdır.
Tanrının en büyük fıkhı,
...Tanrının en büyük fıkhı......

Simdi Tanrinin(Hasa) en buyuk fikhindan bolumler:

2495. Adamın biri bir oğlana kötülükte bulunurken oğlanın belindeki hançeri görüp Bu neden, diye sordu. Çocuk, Birisi benim hakkımda kötü düşünceye saplanırsa onunla karnını deşerim dedi. Oğlancı adam, hem işi beceriyor, hem de Şükür Tannya ki ben sana kötülük düşünmüyo¬rum diyordu. Benim beytim, beyit değil, bir ülkedir. Alayım, alay değil, bir şeY öğretmek¬tir. Şüphe yok ki Tanrı ne sivirisineği örnek getirmeden utanır, ne ondan üstün olanları. Ya¬ni ondan üstün olanların inkar yüzünden ruh¬larının değişmesini, denemiştir. Kafirler Tanrı bu örnekle neyi murat ediyor yani? derler. Bu söze cevap olarak da Bununla birçoklarını azdırıp sapıtmak, birçoklarını da doğru yola götürmek diler buyurur. Çünkü her sınama, te¬raziye benzer. Çoklarının o vasıtayla yüzü kıza¬nr, benizlerine kan gelir, çok kişiler de murat¬larına eremez, mahrum olurlar. Bu hususta azı¬cık düşünsen yüce sonuçlarından çoğunu bulursun.

Bir oğlancı, evine bir oğlan götürdü. Onu baş aşağı edip düzmeye koyuldu. Bu sırada o melun çocuğun belinde bir hançer gördü. Dedi ki: Belindeki ne? Oğlan, kötü düşünceli biri hakkımda kötü bir düşünceye kapılırsa bununla karnını deşeceğim diye cevap verdi.

2500. Oğlancı, Tanrıya hamdolsun dedi, iyi ki ben sana bir hile yapıp kötü bir düşünceye kapılmadım. Sende adamlık olmadıktan sonra hançerlerin ne faydası var? Yürek olmadıktan sonra bunda ne fayda var ki? Tutalım Aliden Zülfikarı miras aldın, Tanrı aslanındaki kol, sende de varsa göster. Mesihten bir nefes bellediğini farz edelim, İsanın dudağı, dişi nerde ki a çirkin adam? Kazanmak, bir şeyler elde etmek için diyelim ki bir gemi yaptın, Nuh gibi bir gemi kaptanı hani?
[C.5 Beyitler 2495-2500; s. 205]

Ahlak-i Tasavvuf
Ustelik
Tanrinin en buyuk fikhi(!?)

Tabii
Tasavvuf dini mensuplar icin!

devam edecek............
 

Venhar

1. Hikaye yarışma birincisi, 2. Avatar yarışma bir
Hiç mesnevi okumadım ama sohbetlerini dinledim ...
özellikle "Cemalnur Sargut " hanımefendinin sohbetlerini dinlemeyi çok seviyorum
mesnevide böyle şeyler olabileceğine ihtimal veremiyorum demekle beraber araştırmanında zararı olmaz diye düşünüyorum
 
mesnevide bu hikayede var,bundan daha garip karşılayacağınız hikayelerde var.Bunlar,bizim şehadet aleminde gördüklerimizin misal alemindeki yansımalarıdır.
herkes mesel getiremez der mevlana .Çünkümisal aleminde neye karşılık olduğunu bilemez .
Mesela bize basit gibi görünen gıybetin misal alemindeki görüntüsü,Ölü eti çiğnemektir.leş yemektir.kalp gözü açık olan birinden aynen bu et çiğneme gacırtısını işittiğini duydum.
yukardaki misalde cuk diye oturmuş aslında.şeytanın elinde oyuncak olupda kendini" benim elimde hakikat kılıcı var bana bişi olmaz "zannedenlere.:)
Aliden Zülfikar’ı miras aldın, Tanrı aslanındaki kol, sende de varsa göster. Mesih’ten bir nefes bellediğini farz edelim, İsa’nın dudağı, dişi nerde ki a çirkin adam? Kazanmak, bir şeyler elde etmek için diyelim ki bir gemi yaptın, Nuh gibi bir gemi kaptanı hani?
 
Merhaba

Sn.Ummi
Bu masal kitabi degil.
TANRININ EN BUYUK FIKHI

Ustelik bu bilgiyi Tanridan DIREK aliyor.
Nasil mi?
Muhammed= Allah!
basliginda ilerledikce gorecegiz.
HULUL ederek.

Sn.Ummi

Su hulul konusu var ya!
Size bari bu konuda yardimci olayim.

Vahdet-i vucudun felsefesini ortaya koyan Arabi hocadir.
Ancak bu felefeye Vahdet-i Vucud adini veren
Arabi hocanin uvey oglu ve ogrencisi olan
Sadreddin konevi hocadir.
Ve eserinde vahdet-i vucud/Hulul ilk o kullanmistir.

Ayrica Sadreddin Konevi hoca sizin mevlana dediginiz
Celaleddin Rumi hocanin da hocasidir.

Yani benim HULUL anlamama gerek yok!
Bunun kurulusu HULUL!

Ben yorum yapmam.
BILGI'yi yazarim.

Siz hayalinizi yaziyorsunuz.
Problem burada............


Yani
Mesnevi Celaleddin hocanin

Yani
Sizin MEVLANA nizin sozleri degil......mis!

Peki kimin mis?
Tanrisinin!

Tabii
Bu tasavvuf hocasina gore
Allah cc sozu.....mis

Ancak ben
Bu baslikta
Tanri kelimesi kullanacagim!

Ummi-
...yukardaki misalde cuk diye oturmuş aslında....

Mesele
Ornek oturmus/oturmamis
.......degil.

Ya Ne!

Tanri
Bu sozu;"Tanrinin en buyuk fikhi"
Kitabinda soyler mi?

Anlasilan
Sizin Tanriniz soyluyor.....mus.
Kabullendiginize gore...

Ama benim
Mavlanam-Rabb'im olan Allah cc
Hayasizligi haram eden bir
Askin guctur!

Tasavvuf ahlak ve iman baglaminda
Islam disi bir inanc sistemidir.


Konuya devam edelim

Mesnevi kahramanı Cuhanın Kadın kılığına girip Hamamda bir kadına cinsel organını elletmesi

Devam edecek......

Not:
Hulul inanci icin
 
Tasavvuf dini nedir ya hu?
Tasavvuf; Aristo mantığı ile anlaşılsa, etraf mutasavvıf kaynardı... Şems der ki: ''Eğer söz Hak ise, söyleyen Hakk'tır.'' İnsan; kendini Hakk'ka fani edince geriye ne sözü kalır kendine ait, ne de bedeni. Şimdi, bu en kaba tasavvuf tanımına dahi yabancı kalırsa insan, Mevlana tanrı mı yoksa? ya da peygamber mi de bu sözleri etmekte? diye kafası çokça karışır. Oysa Mevlana ne tanrıdır ne de peygamber. Bunu anlamak için Arif olmak da gerekmez, bizim gibi cahiller de anlayabilir ^_^

İkincisi: Ahlak-ı tasavvuf ^_^
Mevlana'nın kusurlarından biri eşcinselleri yermesi idi... İşin garibi, sanki siz eşcinseller hakkında Mevlana'dan farklı düşünüyorsunuz da, adamın yergisi size ahlak dışı gelmekte. Doğrusu, ahlak dışı olan eşcinselleri yermektir. Cinsellikten çok korkuyoruz malum... Bugün dahi bizim bu korkumuzu adam kaç sene evvel aşmış ve bunlardan bahsetmiş ise, bu konuda eleştiri getirmek gerici bir tutum olur. Kaldı ki, Mevlana'nın farzı mahali tam da ümmi'nin ifade ettiği gibidir.

Mevlana'ya yöneltilecek bana göre en makul eleştiriler; onu, Mevlana yapanın Şems olduğu ve Mesnevide ki hikayelerin bazılarını uzak doğulu bilgelerden alıntıladığını söylemeyişi. Tabi ki bir de eşcinselleri aşağılaması.
 
hala hulül diyorsun ya mopsy ben sana ne deyim.
vahdeti vücudun hulülle alakası yoktur.
Hulül islam dışı bir inançtır.
hulule inanıpta ben vahdeti vücudu savunuyorum diyen varsa oda sapıtmıştır.
Ne vahdeti vücut nede vahdeti şuhudun hululle alakası yoktur.
Mevlana,şeriat ilimleri öğreten bir medrese hocasıydı aynı zamanda.hulülle vahdeti ayıramayacak kadar salak değildi.bilmediğiniz konularda çok cüretkar konuşuyorsunuz.O büyüklere iftira ediyorsunuz.Madem mesneviye başladınız bide fil yavrularını avlayan adamları okuyun bi zahmet.Sadece hikayeyi değil arkasındaki hikmeti elbette.
 
sn bulut ehli hikmetin sözleri sırf zahiriyle değerlendirilmez.Mevlana bu hikayede eşcinsellerle uğraşmaktan çok bir hikmetin misal alemindeki meseliini anlatmıştır.
Nasıl ki,Okudukları,ezberledikleri tevratla amel etmeyen yahudileri Allah Kuranda kitap taşıyan merkeplere benzetmişse,mevlanada,çok bilipte bildikleri kendisini şeytanın elinde oyuncak olmaktan kurtaramamış basiretsiz insanları bu meselle anlatmış
.
Kıssa yöntemi,eğitimde çok önemlidir.Bu yüzden kuranda da kıssalara çok yer verilir
.Mevlanada anlatılması,Akla yalaştırılması güç hikmetleri hikayeler vasıtasıyla öğretmiştir ki,bir meselede hemen hikayeyle birlikte hikmette hatıra gelsin.yoksa işi gücü yok eşcinsel hikayesi yazacak.
gerçi hikmet ehlinin sözlerinden her seviyedeki insan kendine göre bir ders çıkarır.Avamıda,Havassıda kendince bir mana anlar.hikayenin zahiride ayrı bir ders verir.hiç işe yaramaz değildir.Sen çocuğuna kötülük var deyip nasıl bir şey olduğunu öğretmezsen,beline hançer bile versen o kötünün kötü olduğunu farkedemeyebilir.Açıklayarak anlatmak gerekir diye hikayenin iç yüzünden bi haber olan bile kendince bir ders çıkarabilir.
mevlananın bu tip hikayeleri bazılarınca abes karşılansada yaptıkları fiilin misal aleminde karşılığı budur.hikayeden çok hikayenin sonunda verdiği mesaja odaklanılırsa problem kalmaz.
Hikayeler,o hikmetin akıllara yerleştirilmesi için sadece bir vasıta.Hatta şiir bile.Mevlana bir şair değildi şiirdende hoşlanmazdı ama halka hikmetleri aktara bilmek için bir vasıta olarak şiiri kullanmıştı.
yine misal vermekte herkesin harcı değildir.Çünkü mana alemindeki tam karşılığını bilmeyen misal verirken ya çok basit yada çok yüksek bir misal verdiği zaman konu kendi mecrasından kayıp ya çok basitleşir yada kendisinden çok daha büyük bir manası olduğu vehmedilir.ruyalarda misal aleminden temsillerdir. mesela ruyada dışkı görmek,bu alemde eline para geçeceğinin temsilidir.Paranın misal alemindeki karşılığı pisliktir.
Yine tasavvufa yeni girenlere ruyalarında nefslerinin sureti gösterilir.mesela adam tasavvufa girer,sürekli ruyasında yılan görür,yada köpek görür.yada nefsindeki hayvani dürtüler neyse ona göre bir misal görür.bu hayvanlardan zarar görürse,nefsinin kendisine zulmettiğine,onlara galip gelirse nefsine galebe ettiğine yorulur.Nefs terbiye edildikçe bu kötü ahlakı törpülenir ve ruyalar dahi değişir.dahada olgunlaştıkça,kuran,kabe,cami,sancak,veliler,melekler,cennet,vs. görmeye başlar.
Mesneviyi bu hikayelerden dolayı okumayacak olan okumasın.bundan mevlananın şanına bir zarar gelmez.Okuyan hisse alırsa kendine alır.okumayana zorla okutacak hali yok kimsenin.Kaldıki bu tip hikayeler koskoca mesnevide üç beş hikayedir.Bunlara takılıp okumayanlar kendi bilir.
 
Merhaba

Tasavvuf dini nedir ya hu?

Sn.Bulut ya hu;bir zikirdir.
Cumlenizde anlamsizlasmis.
Herhalde yahu yazacaktiniz...

Mopsy-
Tasavvuf ahlak ve iman baglaminda
Islam disi bir inanc sistemidir.

Tasavvuf; Aristo mantığı ile anlaşılsa, etraf mutasavvıf kaynardı... Şems der ki: ''Eğer söz Hak ise, söyleyen Hakk'tır.'' İnsan; kendini Hakk'ka fani edince geriye ne sözü kalır kendine ait, ne de bedeni. Şimdi, bu en kaba tasavvuf tanımına dahi yabancı kalırsa insan, Mevlana tanrı mı yoksa? ya da peygamber mi de bu sözleri etmekte? diye kafası çokça karışır. Oysa Mevlana ne tanrıdır ne de peygamber. Bunu anlamak için Arif olmak da gerekmez, bizim gibi cahiller de anlayabilir ^_^

Bu basligin
Konusu degil.

Ama
Kisaca
Mevlana(!?) hem peygamber
Hem Tanridir.

Biraz
Ibn-i Arabi,
üvey oğlu ve talebesi olan seyhuslam
Sadreddîn-i Konevî' hocayi,
Sadreddîn-i Konevî' hoca'nin talebesi Celaleddin Rumi hocayi
Vahdet-vucud/Hulul ekolunu
Biraz calisin!

Ayrica
Soylemlerin de de vardir.
Derinlestirmeye karar verirsem
Bunlari Muhammed=Allah basliginda yazarim.

İkincisi: Ahlak-ı tasavvuf ^_^

Bu sn.Ummi ile aramizda
Baska bir basliktan gelen atisma.

Malum
Bizim yazismalarimiz renkli
Sembollu geciyor...


Mevlana'nın kusurlarından biri eşcinselleri yermesi idi... İşin garibi, sanki siz eşcinseller hakkında Mevlana'dan farklı düşünüyorsunuz da, adamın yergisi size ahlak dışı gelmekte. Doğrusu, ahlak dışı olan eşcinselleri yermektir. Cinsellikten çok korkuyoruz malum... Bugün dahi bizim bu korkumuzu adam kaç sene evvel aşmış ve bunlardan bahsetmiş ise, bu konuda eleştiri getirmek gerici bir tutum olur. Kaldı ki, Mevlana'nın farzı mahali tam da ümmi'nin ifade ettiği gibidir.

Sn.Bulut;
Oncelikle yazilmayani yazma huyunuzu birakin.
Ilk beyitin escinsellikle ilgili olmasi tesaduf.
Zaten konu ile ilgili de degil.
Konuyla ilgisi
sn.Ummiye verilen cevapta VAR!

Mopsy-
sn.Ummi;
Mesele
Ornek oturmus/oturmamis
.......degil.

Ya Ne!

Tanri
Bu sozu;"Tanrinin en buyuk fikhi"
Kitabinda soyler mi?

Konu escinsellik olsaydi
IKINCI ornekte oyle olacakti

Halbuki ikinci ornek ney mis?

Mopsy-
Konuya devam edelim

Mesnevi kahramanı Cuha’nın Kadın kılığına girip Hamamda bir kadına cinsel organını elletmesi…

Devam edecek......

Yani
Hemen sallamayin
Bulut-"İşin garibi, sanki siz eşcinseller hakkında Mevlana'dan farklı düşünüyorsunuz da, adamın yergisi size ahlak dışı gelmekte."

Ben kendi dusuncemi ne de Celaleddin hocanin dusuncesini yazdim!
Tekrar yaziyorum

konu ile ilgili de degil.
Konuyla ilgisi
sn.Ummiye verilen cevapta VAR!


Mevlana'ya yöneltilecek bana göre en makul eleştiriler; onu, Mevlana yapanın Şems olduğu ve Mesnevide ki hikayelerin bazılarını uzak doğulu bilgelerden alıntıladığını söylemeyişi. Tabi ki bir de eşcinselleri aşağılaması.

....Celaleddin hocayi Mevlana Yapan Sems!...

Bu kilise laflari tekrar edip durmayin!
Bir gun bu konuda bir baslik acip yazarsam
Belki de soyle bir teori ortaya cikabilir:
Semsi sems hoca yapan Celaledin hoca dir.......

Herneyse
Bunlarin hepsi konu disi
Gelelim konuya


Sn.Bulut

Mesajim 3 ogeden olusuyor

I-Mesnevi;"Tanrinin en buyuk fikhidir!"
Yazan Celaleddin Hoca!

II- [C.5 Beyitler 2495-2500; s. 205]
Yazan Celaleddin Hoca!

III-Ahlak-i Tasavvuf
Ustelik
Tanrinin en buyuk fikhi(!?)

Tabii
Tasavvuf dini mensuplar icin!

Yazan mopsy!

Bir elestiri yok.
Elestiriler Muhammed=Allah
Basliginda.

Bu baslik
Sadece Sarani hoca'nin
Ahlak-i Muhammediyesine
Ahlak-i Tasavvuf basliginda
Verilen misalleri kapsamaktadir.
....kapsayacaktir!

Yalniz
Celaleddin hocanin yazdiklari.

Elestiri
3. sahislar yazarsa
Konu baglaminda cevaplarda olabilir.

Tekrar ediyorum
1. Mesaji iyi okuyun.
Olmayanlari yazip polemiklere girmeyin!

Evet!
Konuya devam edelim:
Mesnevi kahramanı Cuha’nın Kadın kılığına girip Hamamda bir kadına cinsel organını elletmesi…

Devam edecek......
 
Son düzenleme:
hala hulül diyorsun ya mopsy ben sana ne deyim.
vahdeti vücudun hulülle alakası yoktur.
Hulül islam dışı bir inançtır.
hulule inanıpta ben vahdeti vücudu savunuyorum diyen varsa oda sapıtmıştır.
Ne vahdeti vücut nede vahdeti şuhudun hululle alakası yoktur.
Mevlana,şeriat ilimleri öğreten bir medrese hocasıydı aynı zamanda.hulülle vahdeti ayıramayacak kadar salak değildi.bilmediğiniz konularda çok cüretkar konuşuyorsunuz.O büyüklere iftira ediyorsunuz.Madem mesneviye başladınız bide fil yavrularını avlayan adamları okuyun bi zahmet.Sadece hikayeyi değil arkasındaki hikmeti elbette.

Merhaba

Sn.Ummi; bu kadar da BILGI siz olmayin!
Bu ahiretinizi ilgilendiren bir konu.

Vahdet-i vucudun Hulul olup olmamasina
Ne siz,
Ne de ben karar verebilirim.

Kim karar verecek?
Tabii ki bunu Anadolu da
Ogreten kisi.

Tabii ki
Buna Vahdet-i vucut
Adini veren kisi.

Tabii ki
Bunu ogretirken
Hulul kelimesini kullanarak
Inancin bu temelde oldugunu ogreten kisi.

Hem de
Bu kisi bir de
Birebir Seyhu'ul ekberin oglu+Talebesi.
Hoca kendi ogretisinde
Bunun HULUL oldugunu soyluyor.

Sizin itiraziniz neye benziyor biliyor musunuz?
herr.Einstein'in: e=mc (kare) formulunde ki
"c=isik hizi degil ses hizidir"
.... demenize benziyor.

Ben de diyorum ki;
Sn ummi
prof. kendi ogretisinde bunu isik hizi yazmis.
Okuyun bilgi edinin!

Baglaminda;
Konyali seyhuslam Sadrettin Konevi hoca
Babasi Ibn-i Arabi'den ogrendigi
Endulus Yahudi Kabala ogretisine
Vahdet-i vucud adini koydu.
Ve
Bunu Hulul olarak acikladi!

Hele
Askin gucun seyhte
Reankarne olma olaylari
Var ki!...

Belki
Muhammed=Allah Basliginda
Hocanin Kitaplarindan yazilari asarim.

Oncelikle
Onun talebesi Celaleddin hocayi
Yazayim da!
Henuz sadece 1,5 satirini yazabildim.

Herneyse;
Siz hala Vahdet-i vucud
Hulul degil diye nara atiyorsunuz.

Saf misiniz,
Saf mis gibi mi yapiyorsunuz
Anlamadim gitti.

Sonucta
Sallamakla olmaz!
Okuyun ogrenin...................
 
sn bulut ehli hikmetin sözleri sırf zahiriyle değerlendirilmez.Mevlana bu hikayede eşcinsellerle uğraşmaktan çok bir hikmetin misal alemindeki meseliini anlatmıştır.
Nasıl ki,Okudukları,ezberledikleri tevratla amel etmeyen yahudileri Allah Kuranda kitap taşıyan merkeplere benzetmişse,mevlanada,çok bilipte bildikleri kendisini şeytanın elinde oyuncak olmaktan kurtaramamış basiretsiz insanları bu meselle anlatmış
.
Kıssa yöntemi,eğitimde çok önemlidir.Bu yüzden kuranda da kıssalara çok yer verilir
.Mevlanada anlatılması,Akla yalaştırılması güç hikmetleri hikayeler vasıtasıyla öğretmiştir ki,bir meselede hemen hikayeyle birlikte hikmette hatıra gelsin.yoksa işi gücü yok eşcinsel hikayesi yazacak.
gerçi hikmet ehlinin sözlerinden her seviyedeki insan kendine göre bir ders çıkarır.Avamıda,Havassıda kendince bir mana anlar.hikayenin zahiride ayrı bir ders verir.hiç işe yaramaz değildir.Sen çocuğuna kötülük var deyip nasıl bir şey olduğunu öğretmezsen,beline hançer bile versen o kötünün kötü olduğunu farkedemeyebilir.Açıklayarak anlatmak gerekir diye hikayenin iç yüzünden bi haber olan bile kendince bir ders çıkarabilir.
mevlananın bu tip hikayeleri bazılarınca abes karşılansada yaptıkları fiilin misal aleminde karşılığı budur.hikayeden çok hikayenin sonunda verdiği mesaja odaklanılırsa problem kalmaz.
Hikayeler,o hikmetin akıllara yerleştirilmesi için sadece bir vasıta.Hatta şiir bile.Mevlana bir şair değildi şiirdende hoşlanmazdı ama halka hikmetleri aktara bilmek için bir vasıta olarak şiiri kullanmıştı.
yine misal vermekte herkesin harcı değildir.Çünkü mana alemindeki tam karşılığını bilmeyen misal verirken ya çok basit yada çok yüksek bir misal verdiği zaman konu kendi mecrasından kayıp ya çok basitleşir yada kendisinden çok daha büyük bir manası olduğu vehmedilir.ruyalarda misal aleminden temsillerdir. mesela ruyada dışkı görmek,bu alemde eline para geçeceğinin temsilidir.Paranın misal alemindeki karşılığı pisliktir.
Yine tasavvufa yeni girenlere ruyalarında nefslerinin sureti gösterilir.mesela adam tasavvufa girer,sürekli ruyasında yılan görür,yada köpek görür.yada nefsindeki hayvani dürtüler neyse ona göre bir misal görür.bu hayvanlardan zarar görürse,nefsinin kendisine zulmettiğine,onlara galip gelirse nefsine galebe ettiğine yorulur.Nefs terbiye edildikçe bu kötü ahlakı törpülenir ve ruyalar dahi değişir.dahada olgunlaştıkça,kuran,kabe,cami,sancak,veliler,melekler,cennet,vs. görmeye başlar.
Mesneviyi bu hikayelerden dolayı okumayacak olan okumasın.bundan mevlananın şanına bir zarar gelmez.Okuyan hisse alırsa kendine alır.okumayana zorla okutacak hali yok kimsenin.Kaldıki bu tip hikayeler koskoca mesnevide üç beş hikayedir.Bunlara takılıp okumayanlar kendi bilir.

Merhaba

Sn.Ummi;
Yazdiklariniz Ehl-i sunnet kadilarinin katledin fetvalarina karsi yapilan
Yuzlerce cesit savunmalardan sadece birisi.
Bu yazdiklarinizdan daha akla yakin
Daha guzel
"Cevir kazi yanmasin"
Soylemler var.

Onun icin buyuklere masallari birakin
Zaten
Bu baslik'in basligi

PORNO degil Mesnevi
Yani
Belalti yazilarin yazilacagi kisim

Sizler yazmasaydiniz
Elestri de gelmiyecekti

Sadece
Beyitleri altalta
Yazacaktim!

Ayrica
Ummi-Kaldıki bu tip hikayeler koskoca mesnevide üç beş hikayedir.Bunlara takılıp okumayanlar kendi bilir.
Yalaniniz var ya!
Ben yazdikca siz de
Gorursunuz birkac taneyi.

Herneyse;
Bu baslik neden acildi?
Tanrinin bunlari soyledigine/soyliyecegine
Iman ediyor musunuz?

Yoksa
Orada bunu mu demek istedi
Sunu mu demek istedi konusu degil...............
 
Üst Alt