• Hoşgeldin ziyaretçi , forumdan daha fazla yararlanmak için buradan üye olunuz...

Peugeot Tarihi ve Modelleri

Okunuyor :
Peugeot Tarihi ve Modelleri

YukseLL

Emektar
Yönetici
Admin
Moderatör
Üye
Peugeot Tarihi:
Bir sanayi destanı
Peugeotnun sanayi macerası, un fabrikasından dönüştürülmüş bir çelik dökümhanesine doğmuştur. Bu mekandan, 1818de patent alınan ve çok daha karlı bir faaliyet olan soğuk haddeleme için ayrılmıştır. Soğuk haddeleme faaliyeti mamul maddeler, testereler ve saat mekanizmaları üretimine imkan vermiştir. İhraç edilmeye başlanan ürünlerin kalitesi sayesinde başarı ve zenginliğin gelmesi gecikmemiştir. Bu kalite aslan ambleminde sembolize edilmiştir.

Peugeot daha sonra birçok farklı üretim çeşitlerine yönelmiştir. Üretim yüzyılın tüm el işlerini temsil eden çok sayıda alet ve ürünleri kapsamıştır. 1840 yılında, şirket ilk kahve değirmeni ile atölyeden mutfağa girmiştir. Bu 1930ların başında elektrikli versiyona geçerek 1975 yılına kadar devam etmiştir. Ünlü kahve değirmeni profesyonel kullanım amacıyla restaurant ve kafelerde de görülmüştür. Daha sonra bir karabiber değirmeni ortaya çıkmıştır. Patentli öğütme sistemi ile aşınması imkansız olup, bugün hala üretilmektedir ve dünyanın dört bir yanında milyonlarca adet satılmıştır.

Aslan, kadınların dünyasına da girmiş, 1867den 1936ya kadar üretilen dikiş makineleri sunmuştur.

Prusya ordularından kurtulan Montbéliard bölgesi refaha ulaşmıştır. Rekabete Grand Bi, üç tekerlekli bisikletler ve bisikletler de katılmıştır. Daha sonra, ütüler, 1920den sonra çamaşır makineleri, telsiz telgrafın icadıyla radyo takımları ve 1960larda ilk gıda işlemcisi Peugimix ve birçok ürün dahil, elektrikli ev aletleri ortaya çıkmıştır.

19. yüzyılın ortasında Valentigney ve Beaulieuda daha sonra otomobil üretecek olan yeni fabrikalar kuruldu. Bir otomobil öncüsü olan Armand Peugeot otomobilin geleceğinin benzinli motorda olduğunu biliyordu. Serpollet ile birlikte kısa bir dönem buharlı üç tekerlekli bisiklet imalatından sonra Daimler motorundan yararlanmak istemiş ve Gottlieb Daimler ile Fransada Daimlerin imalat lisansına sahip olan Panhard et Levassor şirketi ile bir anlaşma yapmıştır. 1891den itibaren benzinle çalışan ilk seri Peugeot Type 3 dört tekerlekli araçlar üretilmeye başlanmıştır.

Başarı hızla gelmiştir. Ama bundan önce, Armand Peugeot otomobil işini motorlu arabaya karşı çıkan kuzeni Eugènein diğer imalat bölümlerinden ayırmak durumunda kalmıştır. 1896da Société des Automobiles Peugeot adlı şirketi kurmuş ve otomobillerini imal etmek için Audincourtta yeni bir fabrika inşa ettirmiştir. Ayrılmanın kayıt ve şartları içinde Eugènein şirketi Fils de Peugeot Frèresin otomobil imal etmesi yasaklanmış, Société des Automobiles Peugeotnun da aletler, iki tekerlekli araçlar, üç tekerlekliler ve seleli dört tekerlekliler imal etmesi yasaklanmıştır.

1905 yılında, Eugènenin oğulları Lion-Peugeot olarak bilinen popüler modeller üreten ilk otomobil markalarını lanse etmişlerdir. 1910da iki markanın birleşmesiyle düzen tekrar sağlanmıştır. İlk ticari araç Type 13, 1895de ortaya çıkarılmıştır. Peugeot tarafından tasarlanan ve imal edilen ilk motor bir sonraki yıl ortaya çıkmıştır. Franche-Comté bölgesi dışında yer alan ilk fabrika 1897de Fives-Lillede kurulmuştur.

Birleşmeden sonra, Audincourt, Lille, Beaulieu ve Valentigneydeki dört fabrikaları ile grup önemli bir sanayi gücüne sahip olmuştur. I. Dünya Savaşından önce Peugeot, Fransa üretiminin yarısını oluşturan 10.000 adet otomobil üretmiştir.

Bununla birlikte, şirket savaştan sonra bazı mali güçlükler yaşamıştır. Borç içinde kalmış, borçlanmak zorunda bırakılmış ve 1926da en karlı iş olan bisiklet yasal olarak otomobilden bağımsız hale gelmiştir. Automobiles Peugeot ve Cycles Peugeot olarak iki şirket oluşturulmuştur.

1925de, 100.000. Peugeot fabrikadan çıkmıştır. 1929da üretim olanakları, 1912de kurulan Sochaux Fabrikasında yoğunlaştırılmıştır. 201in başarısı şirketin 1930 bunalımından nispeten yaralanmadan çıkmasını sağlamıştır.

II. Dünya Savaşından sonra 203 ile tek model politikası uygulanmıştır. Bu 204ün lanse edilmesiyle 1965 yılında sona ermiştir. Aynı yıl grup şirketlerini yöneten holding Peugeot SA faaliyete geçmiştir. Daha sonra markanın ikinci üretim sitesi olması planlanan Mulhousedaki fabrikanın inşaatına başlanmıştır.

1970lerin başında Peugeot 2. büyük Fransız imalatçısı olarak 500.000 otomobil üretmiştir. 1966da Renault ile bir anlaşma imzalanmıştır. Bu anlaşmanın ilk sonucu Volvonun katılması ile 1971de V6 PRV motorun imalatı olmuştur. Renault ile bu ortaklık dahilinde Douvrinde bir fabrika açılmasını başka gelişmeler de takip etmiştir: ticari araçlar ve yolcu taşıyıcı araçların üretimi için 1981de Fiat ile, ardından dizel motorların geliştirilmesi için 1998de Ford ile, küçük motorlu modeller için 2001de Toyota ile ve bir sonraki yıl benzinli motorlar için BMW ile anlaşmalar yapılmıştır.

1976da Citroënin kontrolünün alınmasının ardından PSA Peugeot-Citroën kurulmuştur. PSA, 2 yıl sonra Chryslerin üç Avrupa iştirakini satın almıştır. Aynı anda İngilterede Poissy, Ryton ve İspanyada Villaverde endüstri tesislerini bünyesine katmıştır.

Küreselleşme adına Peugeot, uluslararası büyümesini 1985te Çin pazarına girerek kanıtlamıştır. Porto Real, Brezilya Fabrikasının 2001 yılındaki açılışı ve bunu Arjantinde bir tesisin açılışının takip etmesi de Peugeot markasının bu bölgedeki varlığını güçlendirmiştir.

Modeller
Peugeot 107
Peugeot 206
Peugeot 207
Peugeot 207 CC
PEUGEOT 307 TEST SÜRÜŞÜ
Peugeot 308
Peugeot 308 Sportium
Peugeot 308 CC
Peugeot 308
Peugeot 3008
Peugeot 407
Peugeot 4007
Peugeot RCZ
Peugeot 907
Peugeot Partner yenileniyor
Peugeot 508
 
Üst Alt