Otobüs firmaları namaz için durmalı mı?

Otobüs firmaları namaz için durmalı mı?' sorusu ile beraber sözü ilahiyatçılar aldı. İlahiyatçılara göre otobüs durmalı mı, otobüste namaz kılınır mı? Yoksa namaz kazaya mı bırakılmalı? ...cevapları..

Prof. Dr. Faruk Beşer
Firmalar namaz için durmuyorsa o firma ile kesinlikle seyahat edilmemesi gerektiğini vurgulayan, Marmara
Üniversitesi İlahiyat Fakültesi öğretim üyesi Prof. Dr. Faruk Beşer, tepkinin bu şekilde gösterilmesi düşüncesinde.

İstanbul Emekli İl Müftü Yardımcısı Yusuf Kavaklı
Vatandaşların bilet almadan önce namaz için durulup durulmadığını öğrenmeleri gerektiğini ifade eden İstanbul Emekli İl Müftü Yardımcısı Yusuf Kavaklı, "İlk olarak bir Müslüman otobüs bileti alırken, 'namaz kıldırıyor musunuz yoksa kıldırmıyor musunuz?' diye sormalıdır.

İstanbul İl Müftüsü Doç. Dr. Rahmi Yaran
Namazda aslolanının kıyam, rüku ve sükut olduğunu vurgulaan İstanbul İl Müftüsü Doç. Dr. Rahmi Yaran, otobüs firmalarından beklenenin, kolaylık sağlayarak mola verilmesi olduğunu söyledi.

Eski Diyanet İşleri Başkan Yardımcısı Necmettin Nursaçan
Otobüs yolculuğunda namazın kazaya bırakılmasının doğru olmadığını bunun yerine kişinin oturduğu yerde namazını kılmasının uygun olacağını söyleyen Eski Diyanet İşleri Başkan Yardımcısı Necmettin Nursaçan, "Otobüs her kişinin her istediği yerde durmayabilir. Belli mola yerleri vardır.

İlahiyatçı Prof. Dr. Cevat Akşit
Otobüslerin iki dakikalık abdest için dahi olsa durmasının yerinde olacağını söyleyen İlahiyatçı Prof. Dr. Cevat Akşit, Ekmek yedikleri yolcularını kırmayarak durmaları gerektiğini ama hiçbir şekilde durulmadığı takdirde vebalin durmayanda olduğunu söyledi.
haber7.com

Ya sizce Otobüs firmaları namaz için durmalı mı?
 
selam ederim;

İstanbul İl Müftüsü Doç. Dr. Rahmi Yaran
Namazda aslolanının kıyam, rüku ve sükut olduğunu vurgulaan İstanbul İl Müftüsü Doç. Dr. Rahmi Yaran, otobüs firmalarından beklenenin, kolaylık sağlayarak mola verilmesi olduğunu söyledi.

tebrik ederim, islamiyet zorlaştırmak değildir, kolaylaştırma din'idir. KIYAM doğrulmak hayattan bir an olsun el ayak çekip taşıdığımız kuvvetin nereden geldiğinin bilincine varmak demektir, RUKÜ eğilmek demektir hamd demektir benlik yoktur rüku da, SÜKUT SÜKUT SÜKUT yani saygı duruşu demektir, işte bizimde ayakta verdiğimiz dediğim selam budur. kim bu ilahiyatçı ellerinden öperim. bu bir zaman gelecek okullarda el ele öğretmen öğrenci veli herkez tarafından verilecek. selamın yeri yanlız camiler değildir. ne güzel bir gelişme.
 
ibadet , ibadet ehli icin cok önemlidir, ibadet etmiyenlere bunun önemini anlatmak cok zordur...burda takva ehlinin yapmasi uygun olanin binecegi otobüse namaz demeden mola vakitlerini sormasidir, yinede her ihtimali düsünerek abdestli binmeli molalarda abdestini kontrol etmelidir, egere her ihtimali gözetmesine ragmen yolculuk aninda abdest bozulursa elbisesinde teyemmüm alarak namazini kilar, yine arada bir kusku olmamasi icin o namazi otobüsten indikten sonra tekrar kilmakda fayda oldugunu düsünüyorum...

bu haberlerin cikmasina takva ehli sebep ölmaz, ancak sonuctan en cok onlar istifade edecekleride kesin..
 
Sükût secde demek degildir. Secde yani alni yere koyma Namazin Farzlarindan biridir. Mazeretsiz terk edilemez.

Otobüs firmalarina gelince , Nerede ise her otobüs terminalinde kücük yada büyük mescit sehir icine yakin terminallerin ise yakinlarinda cami mevcuttur. 2 -3 saatlik yolculuk icin otobüse binmeden vaktin namazi eda edilirse 2-3 saatlik yolculukta abdestli binilirse 5 dakikada olsa otobüs durdugunda vakit girmis ise farzini kilabilir isteyen.. uzun yolculuklarda ise otobüs firmasina bu bilet alinmadan sorulabilir...

Hersey denendi ama olumsuz ise Cem etmeye niyet edilir verilecek ilk molada iki vakit birden eda da edilebilir...? benim bildigim...istedikten sonra bir sekilde mutlaka kilar.. abdest yoksa otobüs durmuyorsa teyemmüm edilir otobüsün icinde bile kilinir en son care..

Ama kilmayanlarin vaktini extradan almamak sarti ile standart verilen molalar bu hassasiyet göz önünde bulundurularak molalar vermesi kimseye birsey kaybettirmez inancini yerine getirmek isteyenleride mutlu eder...
 
namazin cem edilmesi bildigim kadariyla hanefi mezhebine göre sadece hacda öglen ile ikindi arafatta, aksamla yatsida müzdelifede olur, safii mezhebine göre ise zaruri gördüklerinde...
 
selam ederim;

ulu Allah birtane ceberail as bir tane kitap bir tane peygamber bir tane ne çok çeşidi var bu mezhep anlayışlarının hangisi doğru ahirettemi öğreneceğiz peki?
 
selam ederim;

ulu Allah birtane ceberail as bir tane kitap bir tane peygamber bir tane ne çok çeşidi var bu mezhep anlayışlarının hangisi doğru ahirettemi öğreneceğiz peki?

bak simdi yine kizacaksin... biz Avam daniz sen havas ( dini ilimler yönünde ) biz mezhebsiz degiliz.. sen ise mezhepsizligi savunuyorsun..

Kuran bir tane dogru.. senin dilin türkce Kuran dili Arapca peki tercüme ve meallere ne gerek var..? 1 olan kuran in orjinalini alsin okusun millet...?
 
namazin cem edilmesi bildigim kadariyla hanefi mezhebine göre sadece hacda öglen ile ikindi arafatta, aksamla yatsida müzdelifede olur, safii mezhebine göre ise zaruri gördüklerinde...

Benim bildigim zaruret durumlarinda diger mezheblerin uygulamalarini yapabiliyoruz...

Dini yasantimizi zaruret halinde kolaylastirmak icin ve yerine getirmek icin..
 
bak simdi yine kizacaksin... biz Avam daniz sen havas ( dini ilimler yönünde ) biz mezhebsiz degiliz.. sen ise mezhepsizligi savunuyorsun..

Kuran bir tane dogru.. senin dilin türkce Kuran dili Arapca peki tercüme ve meallere ne gerek var..? 1 olan kuran in orjinalini alsin okusun millet...?

estafurullah niye kızayım fikirlere sevgili komando, KUR'AN arapça tercüme turkçe meale ne gerek var gibi bir benzetmeyi ben anlayamadım açarsanız bende öğrenmiş olayım.
 
Aslinda tam olarak meal den bahsediyorum ama tercümede farkli sayilmaz, yapilan her tercüme ayni degil...

Yani Kuran i anlamak icin önce tercümesini birisi yapmali degil mi..? bire-bir yapilan tercümedende anlayamadi isek o konu ile ilgili meallerine bakariz.. Cünkü bir ayeti bire-bir tercüme cogu zaman yetmeyebiliyor.. Nüzul sebebi neden ne icin indigi hangi olaya dikkat cekmek icin vs...vs. vs

her halukarda ister tercüme olsun isterse meal baska birilerine ihtiyacimiz var...

Mezheblerin bundan ne farki var..?

tercüme yada meal yazilani bize anlatirken mezheblerde ise Kuran da var olanlari Allah (CC) in yapin dediklerini yada yasakladiklarini yine Kurana bagli kalarak nasil yapilabilecegini ,bu ibadetleri yerine getirmek isterken olasi karsilasabilecegimiz zorluklari nasil a$abilecegimizi izah ediyor..

Mesela Forumdayim isimli Arkadasimiz Cem olayi Hanefilerde sadece arafat ta var demis.. dogrudur benim bildigim birde sava$ ta...

Ama otobüs yada trendesin hatta kilamayacak durumdasin vaktin namazi gecti geciyor... salalim gecsin mi yoksa diger mezheblerin olur dedigi hemen : (vakit cikmadan) niyet edip Cem-i Tehir ederek , ilk firsatta iki vakti birlestirip kilalim mi...?

simdi diyorsun ki mezheplere ne gerek var...

Ama biliyoruz ki bircok seyi biz ancak onlardan saglikli ( yada kolay diyelim ) ögrenebiliyoruz...

O zaman konuyu tam anlamak adina sadece Kuran a göre nasil namaz kilacagini günde kac defa kac rekat kilacagini ayetlerle kisaca anlata bilirmisin...? hicbir DI$ destek kullanmadan sadece KURAN..
 

Benzer konular ↴

Benzer konular ↴

Üst Alt