Merhaba,
Sn.SEHERYELİ , önce bu....;
Ve sonra bu....;
Sanki burada bir kararsızlık var...Oysaki Kur'an ne diyor bakalım...;
BAKARA
184. Eyyâmen madûdât(madûdâtin), fe men kâne minkum marîdan ev alâ seferin fe iddetun min eyyâmin uhar(uhara) ve alellezîne yutîkûnehu fidyetun taâmu miskîn(miskînin), fe men tatavvaa hayran fe huve hayrun leh(lehu), ve en tesûmû hayrun lekum in kuntum talemûn(talemûne).
Bu ayete ait İKİ ÇEŞİT MEAL vardır...:
BİRİNCİSİ...:
184. Sayılı günlerde... Hasta olanlarınız veya yolculukta bulunanlarınız tutamadığı günlerin sayısınca diğer günlerde tutar. Güç yetirenler bir yoksulu doyurarak adakta bulunsunlar. Kim gönül isteğiyle (daha fazla yoksulu doyurmak için) iyilik yaparsa kendisi için daha iyidir; ancak oruç tutmanız sizin için en iyisidir, bir bilseniz!
İKİNCİSİ
184. Sayılı günlerdir. Sizden kim hasta olur veya yolculuk halinde bulunursa tutamadığı gün sayısınca başka günlerde tutar. Oruca zorlukla dayananlar üzerine düşen, fidye olarak bir yoksulu doyurmaktır. Kim bir mecburiyeti olmaksızın içinden gelerek iyilik yaparsa bu onun için daha hayırlı olur. Ve oruç tutmanız, eğer bilirseniz, sizin için daha hayırlıdır.
Buna göre
1- Zorunluluk halinde tutamayanlar.....Tutamadığı gün sayısınca sonraki günlerde...,
2-Oruca zorlukla dayanıp,kısaca terkedenler....Her gün için bir yoksulu doyuracak....,
Yani zorunlulukla veya bilerek orucu terketmenin kefareti varmıymış...Ayetler bize EVET VAR diyor...
Diğer bir deyişle...
KUR'AN DİYOR Kİ BU...;
1- Zorunluluk halinde tutamayanlar.....Tutamadığı gün sayısınca sonraki günlerde...,
2-Oruca zorlukla dayanıp,kısaca terkedenler....Her gün için bir yoksulu doyuracak....,
KUL / BEŞER DİYOR Kİ BU...;
Oruç kefareti için peş peşe, 60 gün oruç tutar. 60 gün sonra, tutmadığı her gün için, birer gün daha tutar. Birkaç Ramazanda kefaretleri olan veya bir Ramazanda, 2 gün kefareti olan kimse, birinci kefareti yapmamış ise, ikisi için yalnız bir kefaret yapar. Birinci kefareti yapmış ise, ikinci kefareti de, ayrıca yapar.
Kefaret orucu, hastalık, yolculuk gibi bir özür ile veya bayram günlerine rastlamak sebebi ile bozulursa veya Ramazana rastlarsa, yeniden 60 gün tutmak gerekir. Bayram günlerinde bozmazsa, yine yeniden başlaması gerekir. Hayz ve nifas sebebi ile bozunca, yeniden başlamaz. Temizlenince, geri kalan günleri tamamlar.
Sağlıcakla kalınız...