Ölülere yedi vaaz

Beni Dinleyin: Hiçlikle başlıyorum. Hiçlik tamlıkla aynı şeydir. Sonsuz halinde tamlık boşlukla aynı şeydir. Hiçlik hem boştur hem tamdır. Hiçlik hakkında pekala başka şeyler'de söylenebilir, yani beyaz ya da siyah olduğu, var olduğu ya da var olmadığı. Sonsuz olanın, ebedi ve ezeli olanın niteliği yoktur, çünkü bütün niteliklere sahiptir.

Hiçlik ya da tamlığa biz PLEROMA deriz. Onun içinde düşünme ve var olma sona erer, çünkü ebedi ve ezeli olanın niteliği yoktur. Onun içinde hiç kimse yoktur, çünkü birisi olsaydı, o kimse Pleroma'dan farklılaşmış ve kendisim Pleroma'dan ayıran niteliklere sahip olmuş olurdu. Pleroma'da hiçbir şey yoktur ve her şey vardır: Pleroma'yı düşünmenin yararı olmaz, çünkü bunu yapmak demek kişinin sona ermesi anla mina gelir.

YARATILMIŞ DÜNYA Pleroma'da değildir, fakat kendi içindedir. Pleroma yaratılmış dünyanın başlangıcı ve sonudur. Pleroma güneş ışığının havada her yere nüfuz etmesi gibi yaratılmış dünyaya nüfuz eder. Pleroma yaratılmış dünyaya nüfuz etmesine rağmen, yaratılmış dünya ondan bir parçaya sahip değildir, tıpkı tamamen şeffaf bir bedenin renginin, ışığın içinden geçmesinin bir sonucu olarak, ne beyaz ne de siyah olması gibi.

İskenderiyeli Basilides
Vaaz-I


Bilinmeyen Jung - Stephan A.Hoeller
 
Son düzenleme:
Ölüler aradıklarını bulamadıkları Kudüsten geri geldiler.
Benden içeriye kabul istediler,
onlara öğretmemi istediler,
ben de onlara öğrettim.

Beni Dinleyin: Hiçlikle başlıyorum.

Hiçlik tamlıkla aynı şeydir.

Sonsuz halinde tamlık
boşlukla aynı şeydir.

Hiçlik hem boştur hem tamdır.

Hiçlik hakkında pekala
başka şeyler de söylenebilir,

yani beyaz ya da siyah olduğu,
var olduğu ya da var olmadığı.

Sonsuz olanın, ebedi ve ezeli olanın
niteliği yoktur,
çünkü bütün niteliklere sahiptir.

G.Jung
 
Üst Alt