• Hoşgeldin ziyaretçi , forumdan daha fazla yararlanmak için buradan üye olunuz...

Okul Öncesi Dönemde Bilgisayar Eğitimi

Okunuyor :
Okul Öncesi Dönemde Bilgisayar Eğitimi

Affrodit

Tecrübeli
Üye
● Genel Açıklama

Biz her ne kadar çocukları en erken yaşta bilgisayarla tanıştırmak istiyorsak da, bunun sonucunda aileleri ve eğitimcileri kritik sonuçlar bekliyor.Bu özet sunum, çocuklar bilgisayar eğitimine ne zaman başlamalı, okul öncesi ve anaokulu döneminde çocuk gelişimiyle ilgili bilgisayar aktiviteleri, bilgisayar kullanımının yararları, sınıf içinde bilgisayarla bütünleşme nasıl olur sorularına yanıt verecektir.

● Çocukları Bilgisayarla Ne Zaman Tanıştırmalıyız?

Dünya çapında pek çok araştırmacı ve uzmanların yaptığı çalışmalar ışığında, 3 yaşından önce çocukların bilgisayar kullanmalarının uygun olmadığı anlaşıldı. Bilgisayar dünyayı tanımada, eğitiminde yeterli değil.3 yaş altı çocuklar vücut, göz, kulak, el, bacakları gibi uzuvlarıyla kendilerini ifade ederler, öğrenme yolu budur. Bir hareketi tekrar tekrar yapmalarına rağmen sürekli hareket odaklarını değiştirirler.Bilgisayar gibi sabit statik bir sistem 3 yaş altı çocuklar için uygun değildir.Bilgisayar bu dönemdeki çocukların iyi birer birey haline gelmelerinde, becerilerini geliştirmelerinde iyi bir seçenek değildir.Emeklemek, yürümek, arkadaş edinmek, konuşmak çocukların dünyayı tanımasındaki en iyi yollardır.

● Çocuk Gelişimine Uygun Bilgisayar Aktiviteleri

Beklenmedik bir şekilde bilgisayarlar gelişime uygun olmayan yollardan kullanıma girmiştir. Birçok çalışma şunu gösterdi ki, okullar teknolojiye ulaşma yöntemlerini arttırmaya çalışsa da birçok öğretmen geleneksel yollara devam etti. Yani öğretmenler çocukların temel eğitim ve becerilerini geleneksel klasik yollardan ayrılmadan kazandırdılar.Eğitimcilerin yapmış olduğu diğer bazı araştırmalar benzer şu sonuca ulaştırmıştır.”Biz erken çocukluk çağı eğitimcileri olarak şuan bilgisayarları ne amaçla kullanıyorsak bunu yani bu yanlış kullanımı azaltmalıyız. Bunun pek çok örneği var, tepegözü yazı tahtası gibi kullanan öğretmenler, bilgisayarı playstation gibi kullanan eğitimciler oldukça yoğun. Bu yanlış kullanım düzeltilmelidir.Yapılan diğer bir yayında şu vurgulanmıştır ki bilgisayar güçlü deneyimler ışığında hazırlanmış programlar içerdiğinde çocukların eğitimi üzerinde çok olumlu etkiler oluşturmaktadır. Çocuklar bilgiye özgürce ulaşmakta, bunu kendi istedikleri gibi kontrol edebilmekte, çocuklar ve öğretmenler eğitimin içinde interaktif bir şekilde bulunmaktadır. Yani öğretmenler birebir eğitime cesaretlendirilmeli ve bilgisayarı daha güçlü fikirleri öğretmede kullanmalıdır.3-4 yaş grubu için kullanılan yöntemlerle anaokulu ve ilkokul 1.-2. sınıftakilere verilecek eğitim yöntemleri farklıdır.

● Bilgisayar Ve Okul Öncesi Dönem

3-4 yaşındaki çocuklar bilgisayarı keşfetmeye hazır haldedirler ve birçok ana okulu öğretmeni; bilgisayar merkezlerini , eğitim için değerli birer aktivite merkezi olarak görmektedirler. Zamanlama çok önemlidir.Çocuklar keşfetmek ve öğrenmek için yeteri kadar zamana ihtiyaç duyarlar.3-4 yaşındaki çocuklar çeşitli seçenekleri tıklayıp bir sonraki adımda ne olacağını görmek için çok müsaittirler.
Sadece 1-2 özel kelime çocukların bir sonraki arzuladıkları hedefe ulaşmaları için neye ihtiyaçları olduğunu hatırlatmaya yeterlidir. Bir anlamda öğretmenler çocukları argo bir ifadeyle gaza getirirler. Çocuklara minimal bir yardım sağlamak bilgisayarı başarıyla kullanabileceklerini onlara gösterir.Yani çocuga surekli yardım etmemize gerek yok. Adımları kendisi atabilmesi için fırsat vermeliyiz.Ek olarak çocukların ne yaptığını araştırarak, öğretmenler çocuklara bilgisayar kullanımı geliştirici ve öğretici soruları çocuklara yöneltebilirler.

● Anaokulu Ve İlkokul İlk Yıllarındaki Çocuklar İçin Bilgisayar

Anaokulu ve ilkokula yeni başlamış çocuklar için gelişimlerine uygun programlarla donatılmış bilgisayarlara ulaşmak çok önemlidir. Çocuklar farklı bilgisayar kullanımları( farklı amaçlara yönelik) arasında tercih yapabilecekleri seçeneklere ihtiyaç duyarlar. Ek olarak anaokulu öğretmenleri bilgisayarı öğrenme objeleri ve aktivitelerini beraberce içeren bir kullanımı daha çok tercih etmelidir. Örneğin dil becerilerini geliştirmek için bir arkadaşına yada akrabalarına ClarisWorks For Kids(bir yazışma programı) veya benzeri bir program kullanarak mektup gönderebilirler.Öğretmenler tarafından seçilmiş , uluslar arası üst kurumlarca onaylanmış programlar seçilerek çocuklara karşılaştırma ve araştırma yeteneklerini geliştirici programlar bu dönemde sunulmalıdır.Bu; çocuklara farklı kaymaklar arasında tercih yapmayı, bu bilgileri birbirine entegre edebilmeyi çalışma grupları kurarak sorumluluk almayı, hedefe ulaşmayı sağlayacak problemleri çözmeyi ve arkadaşlarıyla iletişim kurmayı sağlayacaktır.

● Bilgisayar Kullanımın Yararları

Araştırmalar şunu göstermiştir ki 3-4 yaş aralığındaki bilgisayar kullanan çocuklar, bilgisayar kullanmayanlara göre aktivitelere katılımda , sözlü ve sözsüz iletişimde genel bilgi düzeyinde , uzun sureli hafızada ve el becerilerinde, özet çıkarmada önemli derecede gelişimsel kazanıma sahiptir. Bu yaş grubundaki çocuklarda bilgisayardan yararlanma oranı çocukların bilgisayara nasıl nve ne sıklıkta kullandıklarıyla birebir olarak ilişkidedir. Bilgisayar kullanımının potansiyel yararlarının başında; artmış motor beceriler, gelişmiş matematiksel düşünme ve yaratıcılık, kritik düşünme testlerinde başarı ve uluslar arası sınavlarda yüksek dereceler olma yetisini çocuklara vermektedir. Ek olarak bilgisayar, çocukların kendilerine güvenini, sözlü iletişimini ve kooperasyon becerisini arttırmaktadır.

Alıntıdır...
 
Üst Alt