NEFS-Kur'an

“Siz Allah cc nun yalan mi soyledigini iddaa ediyorsunuz????”
“Siz laf yetistirmenin cevap oldugunu sananlardan oldugunuz icin,
Calakalem basliktan basliga kosup duruyorsunuz.”
Bu iki cümle arasında biri birinin yerine geçecek bir bağlantı yok efendim. İlki fazla ağır diye ikincisi yazılınca aynı yargı çıkmaz. Siz yayınladığınız cümlede, ekranda sadece iletilerini okuduğunuz bir insanın, konuyla hiç ilgisi olmayan karakteri üzerine yargı yapıyorsunuz.
Selam Sn. Suhran;

Bu iki cumle arasinda baglanti yoksa soylediklerinizde haklisiniz.
Ama birakin baglantiyi
Sn.Umminin durumunu belirliyen Tamlama var.

Sn.Ummi Askin guce inanan,O'ndan korkan bir kul.
Tasavvufa karsi yazi yazan herkese Hemen cevap verme telasiyla
Allah cc nu Yalancilikla itham ettiginin farkinda bile olmadan
Ayetlerin belirttiginin tam tersini yaziyor.
Ustelik Tasavvufu ortaya koyan hocalarin bile kabullerinin aksine.

Eger boyle bir BILGIye sahip olsa
Altina aksini yazdigi mesajdaki
33 Allah cc hadisini dikkatlice okusa
Kafasina silah dayasaniz yine o yorumu yazmazdi.

Ama Yazdi.
Neden imansizligindan mi?
Hic sanmiyorum.

Bence:
1-Bilgi eksikliginden
2-"laf yetistirmenin cevap oldugunu sananlardan oldugu icin,
Calakalem basliktan basliga kosup durdugu icin."
YAZDI!....

O zaman alınganlık görmezsiniz.O zaman insanlar anlar. Konular kirlenmez. Kimse kırılıp dökülmez.Tabi bu sizin için önemliyse… Bu FAZLA cümleler için, konu içindeki bu konu için özür diliyorum herkesten.Selametle
Sn.Suhran
Ben bir ehli Kur'an'im.
Dolayisiyla Oruc tut emrini yerine getirdigim gibi
Yine Kur'an'in bir emri olan tebligi de yapiyorum.
Bunu cevap olarak yapmiyorum.
BILGI sadece BILGI yi yazarak yapiyorum.

Ve bu BILGI de
ALLAH cc HADISLERIDIR.

Tebligi isiten anlar,anlamaz,anlamak istemez,kabul etmez,kabul eder...
Hepsi onlarla Allah cc arasinda.
Alinganlik yapar yapmaz,
Pasa gonulleri bilir.

Ben yaptigim Tebligin iceriginden
BILGI den sorumluyum.
Gerisi teferruat.....

Allah cc na emanet olun!
 
Selam!

Sn.Ummi yazilani anlamak yerine alinganlik yapiyorsunuz.
Bu baslik;"Nefs" kelimesinin Allah cc sozlerinde gectigi cumlelerin
Yazildigi bir konudur.


Yani beser sozu/yorumu/zann'i olmiyan
ILAHI BILGI dir.

Musluman buna sadece;"AMENNA!" der.

Yani:
Bu baslik ILAHI BILGI" icin
Ilahi Kitaptan yapilan YORUMSUZ/beser sozu KATKISIZ alintilari barindirir.

Bu baglamda KONU KIRLILIGI yapmayin diye yazdim.
Siz konulari kirletiyorsunuz demedim.
Bosuna alinganlik Yapmayin.....

sn mopsy nefs konusunu kurandan araştıran sadece siz değilsiniz.Tasavvufta konunun ehemmiyetine binaen bizleride alakadar ediyor mevzu.ve konuda daha önce araştırma yapmış biri olarak kaynak kabul edilen kitapların çoğunda dahi nefs konusunda doyurucu bilgi verilmediğini gördüm.Çünkü kurandaki farklı yerlerdeki kullanımına göre farklı manalara geldiği gibi bir algı mevcut.(Salat konusunda olduğu gibi.Meallerimizi yazanların büyük kısmı, nedense salat kavramınıda farsçadan alınan namaz kelimesiyle değiştirerek kuranda amel karşılığı kullanılşdığını düşündüğü yerlere bu kelimeyi,dua karşılığı kullanıldığını düşündüğü yerlere dua kelşimesini,bazı yerdede değiştirmeyip salavat veya salat olarak muhafaza etmişler)
.Unutmayalım ki,Meal kuran değildir.Mealcinin kurandan anladığıdır.Sizin arapça biliyor olmanızda kuranın her söylediğini doğru anladığınız anl***** gelmez.
tek tek kopyala ,yapıştır ayet yazmak yerine daha önceden araştırma yaptığım bir konuda çıkardığım sonucu paylaştım sadece konuya yabancı olanların yanlış anlamasının önüne geçmek için.Bu nefs ne menem birşeymiş her anlam kılığına giriyor diye anlaşılması zor birşeymiş gibi düşünülmemesi için.konuya katkı yapmak istedim yoksa böyle önemli konularda şaklabanlık yapacak değilim.
Çalakalem yazdığım konu varsa mizah falandır.Onlarda dahi haddi aşmamaya,hakikatten birşeyler serpiştirmeye çalışırım.Doğan güneş bunu gördü siz görmediniz.Üzgünüm.
Nefs ;ben ,benlik ,kişi,,kişinin kendisi,zatı anl***** gelir dedik.
insan nefsinin tezkiye edilmesi gerekliliğide kurani bir bilgidir.Tasavvufun ana konularından biridir.

Sandığınız gibi nefs tasavvufta hep kötü olarak zannedilmez.nefis eğitimi görmemiş insanların çoğunluğu emmare seviyesindedir.Ve emmare nefiste olanca şiddetiyle kötülüğü emreder.Bu yüzden kuranda insanların çoğunluğunu ifade eden ayetlerde hep olumsuz ifade kullanılmıştır.insan ve cinlerin çoğunun cehennemlik olduğuda kurani bir bilgidir.Bu yüzden nefsin emmare vasfına tasavvufta daha fazla atıf yapılmış olması,tasavvufçuların nefsin gerçeğinin sadece bu olduğunu zannettiklerini göstermez.Aksine nefsin emmarelikten kurtulması için bir çabadır.Mutmainne seviyesine gelmedikçede her an ayakların kayabilme tehlikesi mevcuttur.Mutmainne seviyesindeki bir insanın nefsi kolay kolay şeytana yem olmaz.Çünkü onun ihlaslı kullar üzerinde bir tesiri yoktur.dünyanın en azılı ateisti fikir bombardımanına tutsa bir adım geri attıramaz iman hususunda böyle birini.

konularınıza müdahil olmak konusunda sizin isteğiniz üzere katılmıyordum.Fikrimi almak isterseniz yine fikirlerimi söylerim.Çünkü sizin gibi bizde doğru bildiklerimizi paylaşmaya çalışıyoruz kardeşlerle.( Kirletmek ifadesini kullanmak istemiyorum çünkü sadece kendimce araştırıp doğru bulduğum bir konuda açıklama getirmek istemiştim. fakat sonraki mesajlarınızda hakkımda delilsiz atıp tutmuşsunuz.nerde Allaha iftira etmişim.Çıkarın bizide bir günahtan kurtararak yardımcı olun efenim.Sizin islami kardeşlik anlayışınız kişiyi yanlış üzerinde bırakmakmıdır.Madem samimiyetimize inanıyorsunuz,Samimi bir insanın doğrusunu öğrenince yanlıştan vazgeçeceğini biliyorsunuz yanlış üzerinde kalmamıza nasıl gönlünüz razı olur. )
Gelelim iftiranıza Bendeniz Kuran yanlış söylüyor demedim ki.Allaha iftirayla suçluyorsunuz.Nefs kavramını anlamakta insanlar farklı anlamlara gelen bir kelime olduğunu zannediyorlar.Kurandaki nefs kelimesi bir şeyin zatı,beni,kişi anl***** gelir dedim.tüm ayetlerde bu böyle inanmazsanız baştan okuyun yapıştırdığınız ayetleri..
 
Son düzenleme:
Selam!

sn mopsy nefs konusunu kurandan araştıran sadece siz değilsiniz.Tasavvufta konunun ehemmiyetine binaen bizleride alakadar ediyor mevzu.ve konuda daha önce araştırma yapmış biri olarak kaynak kabul edilen kitapların çoğunda dahi nefs konusunda doyurucu bilgi verilmediğini gördüm.Çünkü kurandaki farklı yerlerdeki kullanımına göre farklı manalara geldiği gibi bir algı mevcut.(Salat konusunda olduğu gibi.Meallerimizi yazanların büyük kısmı, nedense salat kavramınıda farsçadan alınan namaz kelimesiyle değiştirerek kuranda amel karşılığı kullanılşdığını düşündüğü yerlere bu kelimeyi,dua karşılığı kullanıldığını düşündüğü yerlere dua kelşimesini,bazı yerdede değiştirmeyip salavat veya salat olarak muhafaza etmişler)
.Unutmayalım ki,Meal kuran değildir.Mealcinin kurandan anladığıdır.Sizin arapça biliyor olmanızda kuranın her söylediğini doğru anladığınız anl***** gelmez.

Sn Ummi boyle bilgi disi soylemlerle olmaz.
Bakin benim tasavvuf konusundaki bilgim
Kur'an bilgimden fazladir.
Sadece uzak durmaya gayret ediyorum.
Yukarida yazdiginiz sn.bziya vari sozler benim icin
Hic bir onemi yok!
Yuzlece mesajla cevaplarini vermistim.
Yeniden baslamaya gerek yok!

Simdi size bir sey anlatayim:

Allah cc Kur'an'in Arapca oldugunu soyluyor.
Ilk bakista;son derece gereksiz bir bilgi.

Okuyan arap,
Dinleyen arap,
Kullanilan dil arapca...

Sonra bunun iyi bir arapca
Lehcesiz(Ist Turkcesi benzeri)
Oldugunu,Kureys arapcasini esas aldigini anliyoruz.
Kuraysli Yetim Muhammedin as arapcasi.

Zaten belli olan bilgi Kur'an'da neden yer aliyor?

Kur'an'da gecen bir kelimenin aynisinin
baska dillerde,lehcelerde de olacagini Allah cc biliyor ve
O kelimenin ARAPCA etimolojisindeki anlaminin
Esas alinmasini istiyor.

Yani Nefs kelimesinin Kurays lehcesindeki etimolojik
Incelenmesindeki anlami esastir.

Bu da o dilin koken bilimi uzmanlari tarafindan
Olusturulmus anlam.kullanim,ekler ve takilar/tamlamalarla
aldigi manalar belirlenmistir.

Tipki Turkcedeki dilbilgisi gibi.
Ucuncu sahislar bu koken bilimcilerin
Calisma sonuclarina gore cumledeki gelislerinin
Yukledigi anlamlari ogrenir.
Bunlari Temel edinir.
Sonra bilimsel calismalar yaparlar.

Arapca sihirbazi diye adlandirilan
Fahreddin Razi hocanin Kitaplari
Arap akademisyenlerin basucu kitaplaridir.

Benim yukarida yazdigim BILGI bu baglamdaki
Kur'an'da etimolojok calismalarda
Nefs hakkinda yapilmis VAR olan
Arapca akademik calismalarda
Basvuru Bilgisidir.

Ben bunu:
Ayettelerdeki ilgili cumlelere indirerek
kolay ulasabilinir,anlasilabilinir
Bir cetvel haline getirdim.

Bunun Mopsy'e;Ummi'ye goresi
Yoktur.


[Yani 2li carpim tablosuna yorum yapilmaz.
O temel alinir.]

Bu temel uzerinden kendi inanclarinizi
Yazabilirsiniz.

Karsi taraf bu temel uzerinden
size elestri getirir.

Ben aranizdaki yazismalari gorunce
Temel kavramlardaki yanlislik yuzunden
Baca egri duman dogru cikiyora donusen munazaralara
Bir yon vermesi icin bu basligi yazdim.

Simdi:
Sizin yukaridaki yazinizi gorunce
Sn.Suhrana yazdigim yazinin ne kadar dogru oldugunu goruyorum.

Mopsy-Eger boyle bir BILGIye sahip olsa
Altina aksini yazdigi mesajdaki
33 Allah cc hadisini dikkatlice okusa
Kafasina silah dayasaniz yine o yorumu yazmazdi.

Temel bilgi olmayinca
Dogru calisma bile yapsaniz sonuc dogru olmaz.

Ornegin bir problem de:
Once toplanip,
sonra ikiye bolunup.
cikanida ucle carpinca
Dogru sonuc bulunuyorsa

Ve sizde bunlari dogru sirada
eksiksiz yapsaniz bile
Yanlis sonuca ulasabilirsiniz.

Temeli yanlis biliyorsaniz ki
Ornegin:Uclu carpim cetvelini yanlis bilirseniz.
Dogru cozumlemeyi de yapsaniz
Sonuc yanlis olur.

Arapca etimolojiyi bilmenize gerek yok.
Ancak ilgili konudaki sonuc cetvellerine ulasmaniz gerekir ki,

Inancinizdaki kavramin karsiligi,
Kur'an'in inis dil/lehcesindeki karsilikla ayni mi/degil mi
Anlayabilesiniz.

Yoksa gerekli Temel bilgi olmadan
Yazdiginiz yorum
Allah cc nu yalancilikla suclamaya gider.

Sayin Ummi:
Nefs kelimesi Allah cc tarafindan
Kitabimiz Kur'an'da yukaridaki karsiliklarda
Kullanilmistir
.

Hatta Insan bedeni karsiligi ile
Allah cc bedeni karsiligida farklidir.
Ama bu FARK kelimesini dini anlamda degil
Yine Arapca etimoloji anlaminda soyluyorum ki;
Bu konu daha uzun bir gramatik on Bilgi yazmami gerektiriyor.
Konu iyice dagilacak.

Mealciler arasindaki fark
Kur'an ile ters dusmelerine kilif arayanlarin soyledigi gibi
Kavramlar arasi degildir.

Kavramlar temel olarak hep ayni kaynaktan alinir.
Degisiklik:Bunlarin Turkce cumlede yer alis sekillerindeki tercih farklarindan gelir.
Yani cumle dusuklugu olmamasi icin birebir kelime cevirisi yapmazlar.
Uygun gramatik cumleler ararlar.
Ancak okuduklarinda hepi ayni seyi anlarlar.
Ifade kabulleri farklidir.

Ancak artik birebir ceviri icin bir calisma yapildigini biliyorum.
Herneyse...

Sayin ummi salat kelimesi sizin dediginiz gibi degil.
Ama bu kadar akademik konulara girmeyi istemiyorum.

Ben henuz tasavvuf,nefs,nefsinin tezkiye edilmesi vb konularini yazmaya baslamadim.
Once TEMEL basliklari yazmayi bitireyim.
Tartisma icin basliklar acacagim.

Konu kirliliginden kasit;
Sizin/Benim ehil olmadigimiz bir alandan yapilan
Bilgi toplarina yorum yazmanizdi.
YANI:
Or:
Pisagor teoremini yaziyorum.
Oradan sizin Hipotenusu cozdugunuz probleme gececegim.
Elestirimi yazarken Teoremi delil getirecegim.
Siz Pisagor teoremine elestri getiriyorsunuz.

Yoksa istediginiz konuya istediginizi yazin.
Ben size evet/hayir demem/diyemem.

Allah cc na emanet olun!
 
Son düzenleme:
Şimdi biri bana açıklayabilir mi?
Arapça Etimolojisini bilmeyenler ne olacak?
Bir zamanlar ortaya saçılan ''Kur'an'ı herkes çok rahat anlayabilir'' anlayışına ne oluyor bu durumda?
 
Şimdi biri bana açıklayabilir mi?
Arapça Etimolojisini bilmeyenler ne olacak?
Selam!

Onlar Arapca okuma yazma bilseler
Din Alimi bile olsalar
Kur'an cevirisi yapmayacaklar.

Sizin de bildiginiz gibi
Fetullah Gulen Hoca
(15yil)Yillarca Prof.Suat Yildirim hocaya baski yapti.
En sonunda mecbur kaldi ve uzun calismalar sonunda
Kur'an mealini yazdi.
Bunu Sunus bolumu sondan 2. paragrafta genisce anlatir.

Peki kendisi Kur'an'i okudugunda dogru anlamiyor muydu?
Her iyi Arapca bilen okuyunca ayni seyi anlar.
Ama ceviri yapamaz.
Bir zamanlar ortaya saçılan ''Kur'an'ı herkes çok rahat anlayabilir'' anlayışına ne oluyor bu durumda?
Sn.Sebla guldurdunuz beni.
Yabanci dil ceviri esaslarini yaziyoruz.
Yabanci dili bilmeyen cevrilmisini okur anlar.

Arapca etimoloji ile
Turkce Kur'an'i okuyan bir Turkun anlamasinin ne baglantisi var?
 
Selam!
Fetullah Gulen Hoca
(15yil)Yillarca Prof.Suat Yildirim hocaya baski yapti.
En sonunda mecbur kaldi ve uzun calismalar sonunda
Kur'an mealini yazdi.
Bunu Sunus bolumu sondan 2. paragrafta genisce anlatir.
Selam!

Yanlis anlasilmasin,cumle dusuklugu olmus.
Mecbur kalan/Meali yazan
Prof.Dr.Suat Yildirim hoca'dir.
Benim elimdeki ilk mealdir.

Verdigim bolum/adres
1998 Istanbul basimi
Zaman gazetesinin hediye kitabindan
Kur'an-i Hakim Sayfa-3
 
sn mopsy çok bilmişliğinizle övünme perdesini gözünüzden azcık çekebilirseniz boşuna çabaladığınızı anlarsınız ama nerde.... asıl siz insanları nasıl nakavt ederim düşüncesinden ne dediklerini anlamamak üzere proğramlanmış gibi hareket ediyorsunuz.
Bunun Mopsy'e;Ummi'ye goresi
Yoktur.
bizde bunu diyoruz zaten.
kuranda nefs kelimesinin zat,ben,kişi,birey anlamı vardır. Allah için kullanıldığında Allahın zatını,İnsan için kullanıldığında insanın zatını,...belirtir diyoruz.çoğul kullanıldığında,bireyler demektir. bunların birbirinden ne farkı var.Birey denincede onun maddi ve manevi yapısı biliktedir.
hala neyi tartıştığımızı anlamıyorum.Yoksa siz yapıştırdığınız ayetleri okumuyormusunuz.
 
Ayrıca Allahın hadisleri ne demek.Allah ayet diyor siz hadis .

bir diğer konu;kuran meallendirilebilir.Birebir tercüme edilemez.ve meal kuran sayılmaz.çünkü kelime sayısı çok fazla olan ve birden çok manaların kasdedildiği kelimeleri olan bir dilin daha az kelime hazinesi olan bir dile çevrilmesinin güçlüğünün yanısıra aynı edebi zevki vermesi imkansızdır.kendi dilimizde bile İstiklal marşımızı yeni türkçeye çevirip okuyun bakalım aynı hazzı alacak mısınız.
 
Selam!

Sizin anlamamak isemenizi anliyorum.
Ama bu sizi baglar.
Ucuncu sahislardan faydalanacaklar muhakkak olacaktir.
Yani amac amaclanana varmistir.

NOTLAR:
..zat,ben,kişi,birey...
1- Zati ve kendisi iki ayri anlamdir.
Zat Turkce degildir. onu kendi dilinin etimolojisindeki anlaminda kullanmak gerekir.
Yoksa Ummiye gore nefs tir olmaz.
Arapcada....

Orn.
Zati-Durum,sahip olunan durum anlamindadir.
Nefs Zat kelimesinin yerine kullanilmaz.
Yanlis saymadiysam Kur'an'da 21 kere gecer.
Kur'an Zati zat olarak kullanir.

2-....Ayrıca Allahın hadisleri ne demek.Allah ayet diyor siz hadis ....

Hadis diyor sa. Ummi
Sizin bilmemeniz oyle olmadigi anl***** gelmez.
Hatta Mubarek Kitabimizin adi HADIS tir.
 
efenim ruhun türkçedeki kullanılışını biliyorsunuzda zatınkini niye bilmiyorsunuz.kelimeyi ifade edebilmek için kullandım.nefs kelimesinin tam türkçe karşılığını bulamadığım için bir kaç kelimeyle işaret ettim.
belki kendisi veya kendiliği kelimesi daha uygundur.yada azerilerin dediği gibi özü.
 
Üst Alt