Nefis, Nefsin Yapısı, Özellikleri, Değişebilirliğinin Zorluğu

Selam!

Aslinda yazinizdan belliydi ama mukemmel bir aciklamaydi.
Ruh: Allah’tan gelen bilgiyi kabullenip özümseyecek olan yapı…
Bu bilginin ilahi delili varmi dir?
Ve
Arapca dilinde delili varmi dir?
 
Selam
Sn. mopsy

Öncelikle, Arapça ve İbranice bilmediğimi belirteyim…

Kuran’a bütünsel bakabilmek; Kuran’da var olan fakat yazılı olmayan bilgileri de fark etmenizi sağlar…

Akıl: Vahyi kabullenip özümseyemez
Eğer öyle olsaydı
Aklı olan her insan Allah’a iman ederdi…

Nefs: Vahyi kabullenip özümseyemez
Çünkü nefs
YUSUF SURESİ
53. Nefsimi ak-pak gösteremem. Çünkü nefis rabbimin merhamet ettiği durumlar hariç, olanca gücüyle kötülüğü emreder.

Bu durumda Aklı olan her insanın, vahyi kabullenip özümseyebilmesi için Ruhun devre dışı kalmaması ( kalbinin mühürlü olmaması) gerektiği sonucunu çıkarabiliriz.

İSRA SURESİ
85. Ve sana ruhtan sorarlar. De ki: Ruh, rabbimin emrindendir. Ve size, ilimden az bir şey verilmiştir.

Ruh konusunda, Tevrat’ta daha detaylı bilgi verilmiştir…
Tevrat’ı beş kez okudum ve üzerinde araştırma yapıyorum…

Ruh konusunda Tevrat üzere sohbet etmek ister misiniz bilmiyorum!
 
Selam!

Sn.Kiyamet

Kur'an'i yaziyorsaniz,
Kavramlari Kur'an'in soyledigi gibi alacaksiniz.

Ruh=Vahiyle gelen BILGI/Ilahi Bilgi
Ruh=Kur'an/Tevrat/Incil/Zebur

Tasavvufla ilginiz var diye dusunuyorum.
Cunku tasavvufcular,
Kur'an yazarken Israliyatci Hadislerle
Islama sokulmus Ruh bilgisini yazarlar.

Insanlar fikirlerini yazabilir.
Ancak Temel BILGI leri degistirmeden.

Sizin yazdiginiz Ruh bilgisi Kur'an'da yok!

Kur'an'in Ruh bilgisi su baslikta var!

Ayrica yazdiginiz ayet
Tevrati da kapsiyor!
Nasil?

.. Ruh, rabbimin emrindendir. Ve size, ilimden az bir şey verilmiştir.
..Vahiy rabbimin emrindendir. Ve size, ilimden az bir şey verilmiştir.

Levh-i Mahfuz/ummul Kitap yaninda
Kutsal kitap bilgileri okyanusta bir damla gibidir.
Hani lafzen
Yedi deniz murekkep,ormanlar kalem olsa
Yine Rabb'in sozleri bitmez ayeti var ya?

Bu gece gece yazisacagimiz bir konu degil.
Ilerde daha genis paylasiriz diye umuyorum!
 
..Akıl, ruhu devre dışı bırakırsa; nefsin takva üzere hareket etmesini sağlayamaz!...
efenim o zaman adı akıl olmaz akılsızlık olur.Akıl zaten kendi hayrna olanı seçmektir.Kendi aleyhine olanı seçmek zekayla olabilir ama akılla olmaz.:prv:
mesela şeytan çok zekidir ama akıllı değildir.
"Akledecek kalpleri yok mu"
 
Kuran’dan anladığım kadarıyla:

Şuurlu (bilinçli-düşünebilen) olan üç varlık
Melek-Cin-İnsan

Meleklerin varlık yapı
Ruh
Akıl

Cinlerin varlık yapısı
Ruh
Akıl
Nefs (Ateş)

İnsanların varlık yapısı
Ruh
Akıl
Nefs (Toprak)

Allah; meleklere ve cin olan İblis’e, Âdem’e secde etmelerini emretmiştir…
Çünkü
İnsan yaratılış itibari ile meleklerden ve cinlerden üstündür…

İnsanın, sonuç itibari ile meleklerden ve cinlerden üstün olabilmesi, dünyadaki imtihanda başarılı olması ile mümkün kılınmıştır…
Yoksa
Melekler ve iyi cinler, cehennemlik olan insanlara secde edecek değillerdir…

Yaratılış itibari ile insanı meleklerden ve cinlerden üstün kılan; ruhun en üst düzeyde insanda mevcut olmasıdır…

Ruhun en üst düzeyde insanda bulunmasını sağlayan ise insanın toprak olan nefsidir
Çünkü
Akıl ve Ruh tarafından egemenlik altına alınması gereken insana ait nefs, cinlere ait olan nefse göre daha zorlu bir yapıya sahiptir…

Melekler imtihan halinde olan varlıklar değillerdir çünkü bünyelerinde egemenlik altına alınması gereken bir nefsleri yoktur…
 
Selam

kıyamet-Kuran’dan anladığım kadarıyla:.....
deyip, Mukaddes Kitabin siniflamasini yazmissiniz.

Ancak onda bile supheler var!
Ornegin:
Melekler imtihan halinde olan varlıklar değillerdir .....

Hiristiyanliktaki dusmus Melek kavrami ne?
Veya
Kur'an'da ki su ayet nedir?

Bismillâhir rahmânir rahîm.
Zumer .75.Melekleri de arşın çevresini kuşatarak Rablerinin hamdiyle tespih eder halde görürsün.
Aralarında hakla hüküm verilmiştir.
Nihayet şöyle denir:
"Hamd alemlerin Rabbi'ne özgüdür!"
Sadakallah!

Ayrica
...Yaratılış itibari ile insanı meleklerden ve cinlerden üstün kılan; ruhun en üst düzeyde insanda mevcut olmasıdır
Bilgisi Islamin degil tsavvufun bilgisidir.
Islamin Kitabi Kur'an

Kur'an'in anlattigi ancak Kur'an'in ayetleri ile anlatilir.

Yazin ayetleri okuyalim.
Ayet yoksa yazdiginiz buyuklere masallar olur.

Ayrica:

İnsanların varlık yapısı
Ruh
Akıl
Nefs (Toprak)

Nefs; toprak,beden demek degildir.
Ornegin;

Bismillâhir rahmânir rahîm.
20/41. Vastana’tuke li nefsî.
Seni nefsim için seçtim.

Simdi
Allah cc nun BEDENI mi var?

Kur'an'i okuyun sn.Kiyamet,
Kur'an'i okuyun!
 
Sn
Mopsy

Meleklerin imtihanda olmadığını 75. ayetin öncesindeki ayetlere bakarak anlamanız mümkün…

ZUMER SURESİ
71-İnkâr edenler bölükler halinde cehenneme sevk edilirler. Oraya geldiklerinde onun kapıları açılır ve cehennem bekçileri onlara şöyle derler: “sizi içinizden resuller gelmedi mi ki, rabbinizin ayetlerini karşınızda okusunlar ve sizi şu gününüze kavuşmanız hususunda uyarsınlar?” onlar: “evet, geldiler ama inkârcılar hakkında azap hükmü hak oldu” derler
72-Şöyle denilir: “girin cehennemin kapılarından! Orada sürekli kalacaksınız. Büyüklük taslayanların barınağı ne de kötüymüş!

73-Rablerinden korkanlar da bölükler halinde cennete sevk edilirler. Oraya geldiklerinde, cennet kapıları da kendilerine açıldığında, oranın bekçileri onlara şöyle derler: “selam size! Tertemizsiniz. Hadi girin şuraya, sürekli kalıcılar olarak!”
74-Onlar da şöyle derler: “hamt olsun o Allah’a ki bize vaadini yerine getirdi, bizi yeryüzüne mirasçılar yaptı. İşte cennetten istediğimiz yerde konaklıyoruz. İş yapıp değer üretenlerin ödülü ne de güzelmiş!”

75-Melekleri de arşın çevresini kuşatarak rablerinin hamdiyle tespih eder halde görürsün. Aralarında hakla hüküm verilmiştir. Nihayet şöyle denir: “hamt âlemlerin rabbine özgüdür!”

“Aralarında hakla hüküm verilmiştir” ifadesi; inkâr eden insanlar ile Rablerinden korkan insanlar için kullanılmıştır – melekler için değil!

Meleklerde nefs (beden) yoktur; bu yüzden kendilerini “ben” diye değil “biz” diye ifade ederler…Allah'ın emrine karşı gelmez ve kendilerine ait görevlerini de eksiksiz yerine getirirler...

SAFFAT SURESİ
164-Bizim istisnasız her birimizin bilinen bir makamı vardır.
165-O saf saf dizilenler elbette biziz.
166-O durmadan tespih edenler elbette biziz.

MERYEM SURESİ-44
64 --Biz sadece rabbinin emrini indiririz.

TAHRİM SURESİ
6-Ey iman sahipleri! Kendinizi ve ailenizi öyle bir ateşten koruyun ki, yakıtı insanlarla taşlardır. O ateşin başında çok katı, çok sert melekler vardır. Onlar, kendilerine emir verdiği konuda Allah’a isyan etmezler ve emredildikleri şeyi yaparlar.
 
sn mopsy düşmüş melek ifadeside kurandan değil.Kuran şeytanın cinlerden olduğunu söyler.
Nefs; toprak,beden demek degildir.
İnsan nefsinin zahiri toprak,batını iyiye ve kötüye meyilli yaradılmış kalptir efenim.(siret+suret)
 
Selam!

Nihayet!
Nihayet sizi ayetle cevap verdirmeyi basardim.
Bu kucuk oyunsal zorlama icin ozur dilerim.

Konuya donmeden once:
Bu forumda Kur'an'i en cok yazan uyelerden biri de benim.
Baglaminda;
Bu yazdiginiz ayetlerden haberim oldugumu tabii ki tahmin edersiniz.

Mopsy-Ruh: Allah’tan gelen bilgiyi kabullenip özümseyecek olan yapı…
Bu bilginin ilahi delili varmi dir?
Ve
Arapca dilinde delili varmi dir?

Sorusuna ayetle cevap vermeyince
Bende sizin kolaylikla yazacaginiz bir kapi actim.
Sizde yazdiniz.

Artik sizinle yazismalarimiz
Yarenlikten cikip bir Zikr,
Bir Tefekkur orta mina girdi.
Umarim yazilarimiz 3. sahislara da faydali olur.

Konuya donmeden once yazdiklariniz hakkinda
Tefekkur edebilecek bir iki kucuk nokta yazayim!

Bazi mufessirler yazdiginiz
TAHRİM SURESİ 6. ayeti;"Hiristiyanlarin dusmus Melek kavra mina" delil getirirler.
Onlar isyan etmistir.
Cezalari cehennemde gorev yapmalaridir...vb.

Yine bazi mufessirler
ZUMER SURESİ 71.,72, ayetleri kafirler.
ZUMER SURESİ 73.,74, ayetleri muminler
ZUMER SURESİ 75.ayeti de melekler
....olarak almislardir.

Simdi

Bunlari birakip KONUMUZA donelim.

İnsanların varlık yapısı
Ruh
Akıl
Nefs (Toprak)
Nefs; toprak,beden demek degildir.
Ornegin;

Bismillâhir rahmânir rahîm.
20/41. Vastana’tuke li nefsî.
Seni nefsim için seçtim.

Simdi
Allah cc nun BEDENI mi var?

Sizin spirit,soul anlami yuklediginiz Ruh kavrami
Kur'an'da Nefs olarak ifade edilir.
Ve
Can anla mina da gelir.

39.42.Allâhu yeteveffel enfuse hîne mevtihâ velletî lem temut fî menâmihâ....
39.42.Allah, (ölen) insanların ruhlarını öldüklerinde, ölmeyenlerinkini de uykularında alır....

Buradaki RUH (ki Sizin anladiginiz ruh) gercek/Kur'an anlaminin NEFS oldugu gorulur.
Nefs (tekil)
Enfus (cogu)l

Sorumu tekrar soruyorum
Sizin kullandiginiz ve
Kur'an'dan aldim/anladigim dediginiz RUH kavrami
Hangi ayetlerde var?
 
sn mopsy düşmüş melek ifadeside kurandan değil.Kuran şeytanın cinlerden olduğunu söyler.

İnsan nefsinin zahiri toprak,batını iyiye ve kötüye meyilli yaradılmış kalptir efenim.(siret+suret)
Sellam!

sn Ummi
Bende Kur'an'dan demedim.
Mopsy-Hiristiyanliktaki dusmus Melek kavrami ne?

Sayin Ummi yaratilisi konusmuyoruz.
Anneden dogan fiziki bedeni Kur'an nefs olarak adlandiriyor.
Konuyla ilgili kismi olmasi baglaminda burayi yazdik.
Diger anlamlarida konu ilerledikce gelecek....
 
Üst Alt