Araçlarda yapılan yenilikler genelde inovasyondur. İnovasyon icatla yenilik arası bir gelişme biçimidir. Yani icat denemez ama yenilik diye de geçiştirilemez.
Arabalara n'apılabilir?
Yıllar önce sacayak gibi arabanın altından arabayı kaldırıp direk enine arabayı park yerine sokan bir tekerlek sistemi aklıma gelmişti.
Marşın hidrolik motor ile olması ve akü yerine hidrolik akülmülatör kullanılması. Akü ömrü ne kadar değişir ve akü bitti sorunu olmaz el pompası ile tekrar marş için pompalama yapılabilir. -Eski önden çevirmeli arabaların farklı versiyonu-
Hidrolik akülmülatörde fren yaparken ve yokuş inerken de hidrolik depolama yapılır ve araç ekonomik yönden tavan yapar. Bir de el freni, camlar, bagaj, kaput.. vb güç isteyen tüm aksam komple hidroliğe bağlanırmış...
Basit çarpmalarda açılan hava yastığını da önlemek gerek. Kaza anında motorun insanları sıkıştırmasını önlemek için kaza anında yere düşen bağlantılı motordan bahsedilirdi bilim çevresinde.
Değişken valf zamanlamasına uygun bir mekanizma ile valf zamanlaması ve ateşleme kombine geniş yelpazede değiştitrilebilir bir sistem. Yani motor sübapları değişen motor devirlerinde farklı çalıştığında verimli olur. Değişen devir için değişen kam şaft zamanlamasını sonradan gördüm. Bunun elektrikli solenoidli versiyonunu görmüştüm, karikatürsü ve kocaman solenoidler... Kam şaftı için çok daha devamlı değişken bir proje lazım.
Paralel yani yan giderek park deyince, arabalar ortadan kırmalı olurmuş. tek kırma tüfek gibi arka ön tekerler birbirine yaklaşırken araç yükselir ve daha az yer kaplarmış. fantazi..
Otomatik varyatör -cvt- ve normal şanzuman kombine, üstüne çift vites -dsg- yani kesintisiz sürüş- debriyaj kesintisi olmadan sonraki vitesi önceden atıp debriyaja basınca beklemeden-
İç kısım koltuklar daha az yer kaplar yapılabilir -renault un önceki inovasyon düşüncesi-, koltuk vb toplanıp iç mekanı genişletebilir. Namaz kılmak için vb araç içi ayarlanabilse memlekete uygun araç olurdu. Sonra içeriye şadırvan istenir mi o ayrı mesele..!!
Süspansiyon sadece ağırlığa göre değil, insanların konfor isteğine göre -mesela damp etkisi- de ayarlanabilir olabilir.
Süspansiyon salınımın sönümlenmesidir. Kısaca yayın devamlı sallanmasını sönümler ve azaltır.
Süspansiyon yay ve damper dan oluşur. yay darbe anında esner sonra sistemi sabit bir noktaya çağırır. Yani sallanırken -salınım yaparken- sabit bir noktaya -başlangıç pozisyonu- yaklaşır yay hareketi.
Damper delikli pistonlu bir hidrolik silindirdir. Piston deliği küçüktür ve bu yüzden hareketi zorlaştırır. Yaya bağlı bu damper tek başına birçok salınım -sallanma- yapan yayı bir tek ve ya bir iki salınımda orjinal noktasına sabitler.
Yaydaki bu sallanma sönümlenmese; gemilerdeki deniz tuttu dedirten etki olur herhalde.
Turbolardaki kompresör ve türbin bağımlı değil bağımsız yapılabilir.
Manevra için tekerlerin bağımsızlaşabilmesi de düşünülebilir.
Çekiş önden arkaya değişince n'olur? Sağdan sola geçiş manevra ile alakalı olur da? Ne murad edilebilir; yokuş vb yerlerde motor önde olduğundan -vosvos hariç- önden çekiş az patinaj yapar. Bir de önden çekişde ön kalkıkken aniden arkadan çekişle vudurup şaha kalkar mı araba? Pek efektif bi şe değil bu.
Fikirlerinizi lütfedin... arabalara ne lazm?
Arabalara n'apılabilir?
Yıllar önce sacayak gibi arabanın altından arabayı kaldırıp direk enine arabayı park yerine sokan bir tekerlek sistemi aklıma gelmişti.
Marşın hidrolik motor ile olması ve akü yerine hidrolik akülmülatör kullanılması. Akü ömrü ne kadar değişir ve akü bitti sorunu olmaz el pompası ile tekrar marş için pompalama yapılabilir. -Eski önden çevirmeli arabaların farklı versiyonu-
Hidrolik akülmülatörde fren yaparken ve yokuş inerken de hidrolik depolama yapılır ve araç ekonomik yönden tavan yapar. Bir de el freni, camlar, bagaj, kaput.. vb güç isteyen tüm aksam komple hidroliğe bağlanırmış...
Basit çarpmalarda açılan hava yastığını da önlemek gerek. Kaza anında motorun insanları sıkıştırmasını önlemek için kaza anında yere düşen bağlantılı motordan bahsedilirdi bilim çevresinde.
Değişken valf zamanlamasına uygun bir mekanizma ile valf zamanlaması ve ateşleme kombine geniş yelpazede değiştitrilebilir bir sistem. Yani motor sübapları değişen motor devirlerinde farklı çalıştığında verimli olur. Değişen devir için değişen kam şaft zamanlamasını sonradan gördüm. Bunun elektrikli solenoidli versiyonunu görmüştüm, karikatürsü ve kocaman solenoidler... Kam şaftı için çok daha devamlı değişken bir proje lazım.
Paralel yani yan giderek park deyince, arabalar ortadan kırmalı olurmuş. tek kırma tüfek gibi arka ön tekerler birbirine yaklaşırken araç yükselir ve daha az yer kaplarmış. fantazi..
Otomatik varyatör -cvt- ve normal şanzuman kombine, üstüne çift vites -dsg- yani kesintisiz sürüş- debriyaj kesintisi olmadan sonraki vitesi önceden atıp debriyaja basınca beklemeden-
İç kısım koltuklar daha az yer kaplar yapılabilir -renault un önceki inovasyon düşüncesi-, koltuk vb toplanıp iç mekanı genişletebilir. Namaz kılmak için vb araç içi ayarlanabilse memlekete uygun araç olurdu. Sonra içeriye şadırvan istenir mi o ayrı mesele..!!
Süspansiyon sadece ağırlığa göre değil, insanların konfor isteğine göre -mesela damp etkisi- de ayarlanabilir olabilir.
Süspansiyon salınımın sönümlenmesidir. Kısaca yayın devamlı sallanmasını sönümler ve azaltır.
Süspansiyon yay ve damper dan oluşur. yay darbe anında esner sonra sistemi sabit bir noktaya çağırır. Yani sallanırken -salınım yaparken- sabit bir noktaya -başlangıç pozisyonu- yaklaşır yay hareketi.
Damper delikli pistonlu bir hidrolik silindirdir. Piston deliği küçüktür ve bu yüzden hareketi zorlaştırır. Yaya bağlı bu damper tek başına birçok salınım -sallanma- yapan yayı bir tek ve ya bir iki salınımda orjinal noktasına sabitler.
Yaydaki bu sallanma sönümlenmese; gemilerdeki deniz tuttu dedirten etki olur herhalde.
Turbolardaki kompresör ve türbin bağımlı değil bağımsız yapılabilir.
Manevra için tekerlerin bağımsızlaşabilmesi de düşünülebilir.
Çekiş önden arkaya değişince n'olur? Sağdan sola geçiş manevra ile alakalı olur da? Ne murad edilebilir; yokuş vb yerlerde motor önde olduğundan -vosvos hariç- önden çekiş az patinaj yapar. Bir de önden çekişde ön kalkıkken aniden arkadan çekişle vudurup şaha kalkar mı araba? Pek efektif bi şe değil bu.
Fikirlerinizi lütfedin... arabalara ne lazm?