İngiltere'de G&S Efsanesi
G&S çalışmaları, yüz yıldan daha uzun bir süre boyunca İngiltere'nin hemen hemen tüm halk sınıflarında popüler olmuştu. Bu, dünyanın belki de en çok sınıf farklılığı gözeten toplumu için inanılması güç bir başarıdır. Richard D'Oyly'nin takipçileri 20.yy. boyunca operettaları sergilemeye ve amatör gruplar da tüm İngiliz İmparatorluk toprakları üzerinde oyunlarını oynamaya devam ettiler. Gilbert ve Sullivan sayesinde İngiliz halkının popüler müzikle yakınlaşması hiç olmadığı kadar kuvvetli oldu. Noel Coward 20.yy. başlarında İngiltere'de büyümenin nasıl bir şey olduğunu şu sözleriyle kitabında anlatmaktadır:
"Ben, hafif müziği halen çok ciddiye alan bir nesil içinde dünyaya geldim. Gilbert ve Sullivan'ın müzikleri ve şarkı sözleri daha küçücük yaşlardan itibaren adeta bilincime kazınmıştır. Babam şarkıları söylerdi; annem rolleri oynar, bakıcım Emma beni soyarken, giydirirken, yıkarken ve beni yatağa yatırırken dişleri arasından ıslıkla bu şarkıları mırıldanırdı. Lejyon olan teyzelerim ve amcalarım bile bu şarkıları ezbere bilir ve kimi zaman olduğu gibi söylerlerdi."
- The Noel Coward Song Book (London, Methuen, 1953), p. 9. - introduction (sunum) bölümünden
D'Oyly Carte ailesi, Gilbert ve Sullivan operettalarının İngiltere yapım haklarına sahip oldu. Bu ayarlamalar halen gitmekte olan ilginin artmasına ve ciddi anlamda bir G&S geleneğinin doğmasına sebep olmakla birlikte bu müzikallerin oynanma ve sergilenmelerine de bazı kısıtlamalar getirdi.
Gilbert ve Sullivan'ın İngiltere ve Amerika'da, hem iş kolu olarak hem de sanat formu olarak müzikal tiyatroya kattıklarını tahmin edebilmek neredeyse imkansızdır. Onların sayesinde müzikal tiyatro yeniden şekillendi, tanımlandı ve sevildi. Değişiklikler çok fazlaydı.
G&S çalışmaları, yüz yıldan daha uzun bir süre boyunca İngiltere'nin hemen hemen tüm halk sınıflarında popüler olmuştu. Bu, dünyanın belki de en çok sınıf farklılığı gözeten toplumu için inanılması güç bir başarıdır. Richard D'Oyly'nin takipçileri 20.yy. boyunca operettaları sergilemeye ve amatör gruplar da tüm İngiliz İmparatorluk toprakları üzerinde oyunlarını oynamaya devam ettiler. Gilbert ve Sullivan sayesinde İngiliz halkının popüler müzikle yakınlaşması hiç olmadığı kadar kuvvetli oldu. Noel Coward 20.yy. başlarında İngiltere'de büyümenin nasıl bir şey olduğunu şu sözleriyle kitabında anlatmaktadır:
"Ben, hafif müziği halen çok ciddiye alan bir nesil içinde dünyaya geldim. Gilbert ve Sullivan'ın müzikleri ve şarkı sözleri daha küçücük yaşlardan itibaren adeta bilincime kazınmıştır. Babam şarkıları söylerdi; annem rolleri oynar, bakıcım Emma beni soyarken, giydirirken, yıkarken ve beni yatağa yatırırken dişleri arasından ıslıkla bu şarkıları mırıldanırdı. Lejyon olan teyzelerim ve amcalarım bile bu şarkıları ezbere bilir ve kimi zaman olduğu gibi söylerlerdi."
- The Noel Coward Song Book (London, Methuen, 1953), p. 9. - introduction (sunum) bölümünden
D'Oyly Carte ailesi, Gilbert ve Sullivan operettalarının İngiltere yapım haklarına sahip oldu. Bu ayarlamalar halen gitmekte olan ilginin artmasına ve ciddi anlamda bir G&S geleneğinin doğmasına sebep olmakla birlikte bu müzikallerin oynanma ve sergilenmelerine de bazı kısıtlamalar getirdi.
Gilbert ve Sullivan'ın İngiltere ve Amerika'da, hem iş kolu olarak hem de sanat formu olarak müzikal tiyatroya kattıklarını tahmin edebilmek neredeyse imkansızdır. Onların sayesinde müzikal tiyatro yeniden şekillendi, tanımlandı ve sevildi. Değişiklikler çok fazlaydı.