Muhammed eşittir Allah denilmesi doğrumudur?

Selam:
Peki Tasavvufun iki buyuk onderinden biri olan ve
Bu kufrunu Imam Rabbani hocadan aldigi bilginin gercekligine dayandiran
Merhum Ali Bayramoğlu Hoca yi dinden imandan cikaran bu bilgi neydi?

Devam edecek........

Selam!

Masallari birakip konuya devam edelim!

Merhum Ali Bayramoğlu Hoca'nin bahsettigi BILGI
Tasavvufun 2. buyuk kisisi kabul edilen,
Vahdet- suhud'u etkin kilanlarin basinda gelen Hindistanli
İmam-ı Rabbani Müceddid-i elf-i sani Şeyh Ahmed-i Faruki Serhendi hocanin
Mektubatinin 393. Mektup'unun konusudur.

Not:Farsca kelimelerin coklugundan,aralarda[]parantezde sadece konumuzla ilgili kisimlara ozet yazacagim.

Mektubat-ı Rabbani - 393. Mektup

MEVZUU: Aynü'l-kuzat'ın Temhidat aldı eserinde söylediği:
"O ki, siz İlâh olarak bilirsiniz, bize göre Muhammed (sav) olmaktadır. O
ki, siz Muhammed (sav) olarak bilirsiniz, bize göre yüce Sultan İlâh'tır"
cümlesinin açıklanması.
[Tanri Muhammed'dir , Muhammed Tanridir sozunun aciklanmasini istiyor.]

Allah'a hamd olsun. Selâm olsun, onun seçmiş olduğu kullarına.
Tam mahabbetten, ihlâstan bol meveddetten, hususiyetten gelen mübarek mektup ulaştı.
Çokça da ferah getirdi. Allahu Teala, bu devlette istikamet müyesser eylesin.
Bu taifeye mahabbet besleyen her taife:
"İnsan sevdiği ile beraberdir" hadis-i Nebevi hükmüne göre nasibini alır Resulullah (sav) Efendimize ve âline salât ü selâm olsun...
[Allah cc nun selami Muhammed as'in ustune olsun!]

AYNÜ'L-KUZAT'ın TEMHİDAT'ında geçen, şu ibareden sormuşsun:
"O ki, ilâh olarak bilirsiniz, bize göre Muhammed (sav) olmaktadır.
O ki, Muharrîmed (sav) olarak bilirsiniz, bize göre yüce Sultan İlâh'tır.
[Tanri Muhammed'dir , Muhammed Tanridir sozunun aciklanmasini istiyor.]

Ey mahdum,
Bu misillu ibareler, tevhidden haber verip sekrin galebesi hallinde meşayihten sudur etmektedir. O sekrin galebesi dahi, cem mertebesi olup ondan:
-Tarikat küfrü... diye anlatılır.
Zira, ikiliğin ve imtiyaz onların nazarında kalkmış olduğundan, mümkini [Yaratilanlari] Vacib Taala'nın [Yuce Allah'in cc ] aynı olarak bulmaktadırlar. Hatta, mümkini [Yaratilanlari] asla bulamazlar. Şühudlarında, Vacib Taala'nın gayrı kalmaz.[Sahit olduklari sadece Allah'tir cc]

Bu takdirde, üstte anlatılan ibarenin manası şöyledir:
-Aliahu Taala ile Muhammed (sav) arasında sizce hasıl olan imtiyaz,[Ayrilik] bize göre sabit değildir[Ispat edilmis degildir.] ve ikisi arasında bir mugayeret [Baskalik] yoktur.

O kadar ki, vahidiyetten münezzeh olan vahid [Bir olmaktan uzak olan Bir/ Allah cc] , diğerinin aynıdır.[ Muhammedin kendisidir.]

Zira, sair mümkinata göre, [ diğer varlığı mümkün olan varlıklara göre ] mugayeret nisbeti kalktığına göre;[başkası olmak nisbeti kalktığına göre] Muhammed Resulullah (sav) için bir imtiyaz nisbeti nasıl sabit olur?[ bir ayrilik nisbeti nasil isbat olunmus olur?] Kaldı ki o yüce Hakkın kemalâtına en tamam olan bir mazhardır.[Allah'ın cc ustunluklerini en fazla gosteren varliktir]

Ne var ki, üstte anlatılan görüş, cern mertebesine [bir araya gelme , toplanma mertebesine] mahsustur.
Salik bu makamdan terakki edip sekrin ifratından [ Yolcu bu makamdan uste gecip sarhoslugun asirilastirmasindan ] gözünü açar ise, o zaman, Muhammedi Allahu Teala'nın kulu ve Resulü olarak görür.
Tıpkı, iptidada [baslangicta ] bulduğu gibi...Herhalde şu cümleyi duymuş olacaksın:
-Nihayet, bidayete [bitis , baslangica] dönüştür.

Bilesin ki,
Müptedi ile müntehi arasındaki iştirak, yalnız surettedir ki, o suret dahi müntehilerin kubbeleridir. Bunun dışında şu beytin hükmü vardır:
Arştaki ile yerdekinin ne nisbeti olabilir?
Hali mutavassıt (orta) olanla müntehinin bir bağlantısı olmayınca; muameleden uzak olan müptedinin onunla nasıl bir bağlantısı olabilir?
Dua makamında bir ayet-i kerime meali:
"Rabbimiz, nurumuzu tamamla, bizi bağışla... Zira sen, her şeye kadirsin."(66/8)
Selâm size ve beraberinizdekilere...

IMAM RABBANI HOCA'NIN YAZISI/OGRETISI
GAYET ACIK NET!
TASAVVUF INANCININ TEMELINE
TAM UYGUN!


YANI Merhum Ali Bayramoğlu Hoca
Inancina uygun net acik TAM DOGRU bir vaaz vermis.


Bunu destekleyen yine tasavvuf inancinin
Gunumuz onemli hocalarindan birinin bu konudaki
Sozleri soyle...

Devam edecek........
 
:freakedout:
okuduğunu bile anlamaktan acizsin maalesef.
İmam Rabbani bizim söylediğimizden farklı bir şey söylemiyorki,
kendisine sorulan bir şatah ifade için onu söyleyenin cem mertebesinde ve sekr halinde söylediğinden mazur görüleceğini söylüyor.;
Ey mahdum,
Bu misillu ibareler, tevhidden haber verip sekrin galebesi hallinde meşayihten sudur etmektedir. O sekrin galebesi dahi, cem mertebesi olup ondan:
-Tarikat küfrü... diye anlatılır.
Zira, ikiliğin ve imtiyaz onların nazarında kalkmış olduğundan, mümkini [Yaratilanlari] Vacib Taala'nın [Yuce Allah'in cc ] aynı olarak bulmaktadırlar. Hatta, mümkini [Yaratilanlari] asla bulamazlar. Şühudlarında, Vacib Taala'nın gayrı kalmaz.[Sahit olduklari sadece Allah'tir cc]
onun altındaki sözlerde o hali yaşayanın nazarından anlatılmış.böyle hisseder diye.
ve devam ediyor;
Salik bu makamdan terakki edip sekrin ifratından [ Yolcu bu makamdan uste gecip sarhoslugun asirilastirmasindan ] gözünü açar ise, o zaman, Muhammedi Allahu Teala'nın kulu ve Resulü olarak görür.
:freakedout:
neymiş efenim demekki,yol esnasında cem mertebesi denen bir konakta salik Allahtan başka hiçbir varlık görmediği için onların yok olduğunu düşünüyormuş.Mesela gündüz güneşli havada yıldızları görememek gibi.Oysaki varlar ve yerlerindeler.Ama görmediği için o makamda salik güneşten başka birşey yok demesi gibi.
Bu mertebeden geçince yine kulu kul yaradanı yaradan biliyor.Ama bu bilme ile(müntehi;sona varanın bilmesi ile) ,önceki (mübtedini;,işin başındakinin bilmesi)bir değil.her ne kadar başa dönülmüş gibi görünsede.
selametle efenim.
yani imam rabbani bu mektubda bayram hoca gibi olanları mutavassıt( ortadakiler) olarak takdim ediyor.İşin sonuna ulaşsa böyle demezdi diyor.Ama tabi bu hali yaşayanda her ne kadar sona ulaşmamışsada , hiç bilmeyene göre bayağı bir mesafe katetmiş durumdadır.
bir dairenin bir ucundan başlasanız tam yarıçapa ulaşınca başladığınız noktaya en uzak konumdasınızdır.Ama devam edince başlangıca dönersiniz.hiç başlamamışla aynı yerde görünsenizde aynı değilsiniz.Macellan gibi.Aynı şehirde yaşadığı insanlara göre o dünyaya tur bindirmiş bir adamdı.

efenim Allahın dostlarıyla uğraşmayı bırakın kendi iyiliğiniz için.mevlana der ki;
'Allah bir kimsenin Dünyada ırz ve haysiyet perdelerini yırtmak onu rezil rüsva etmek isterse onu bir Allah dostuna çattırır"
 
Yanlışlığı "sekr"e hamledip işin içinden çıkmak,Kur'anı ve Onun mübelliği ve mübeyyini Muhammed Mustafayı devre dışı bırakmakla eşdeğer.Hafizanallahu ve iyyakum minel cehli ve'ş-şirki-Amin!
 
Yanlışlığı "sekr"e hamledip işin içinden çıkmak,Kur'anı ve Onun mübelliği ve mübeyyini Muhammed Mustafayı devre dışı bırakmakla eşdeğer.Hafizanallahu ve iyyakum minel cehli ve'ş-şirki-Amin!
Selam!

Sn.Mustadaf kasten turkcesini verip biraktim.
393. mektuba kadar ki bolum ve sonrasini okuyan,
Bunlarin isiginda aciklama yapacak birini bekliyorum.
Belki bilen biri vardir,aciklama yapar.
Yoksa ben derinlestirecegim.

Sn.Umminin yazdiklarimla ezberledigini
mix edip yazacagini zaten biliyordum.
Laf yetistirmeyi bilgi zann'nediyor kendisi..
Onun icin devam etmedim.

Ibretlik yazilar bunlar.
Bekliyelim belki bilgili biri yazar.
 
sekre hamletmeyin küfre hamledin efenim asın o zaman hallaçları.
sn mopsy mektubatı altını çizerek en az üç defa okumuşumdur.Bu forumda benden başka okuyan bulmanız biraz zor mektubatı
.bişi biliyoruzda konuşuyopruz.Henüz copy delisi olmadık sizin gibi.derinleştirmeye sizin çapınız yetmez.Daha okuduğunuzu anlamıyorsunuz.
Laf yetiştirme derdim yok.Doğru bildiğimi savunuyorum .asıl copy paste yapmayı siz bilgi zannediyorsunuz.
 
Selam

Sn. Ummi ben 3 kere mesaj yazdim Rabbani hocadan delili ne diye.
Madem biliyordunuz yazsaydiniz.

Her forumda yancilar vardir.
Insanlar katki yapar bu yancilarda
Yazilanlardan polemikle
Akillarinca nemalanirlar.

Okuyanlar bunu ayirdederler.
Bosuna heyecanlanmayin.

Yazdiginiz yoruma bakin.
Turkcelerini yazdigim metne bakin.
Delil olan ana obje ne/kim sorusunu sorun.
O objenin durumunun ne oldugunu dusunun.
Sonra mektuptaki ana cumleyi bulun.

Ayrica sekr deyip durmayin.
Adam ruyada degil.
Videoda konusuyor.
Ve videonun devami da var.

Ne sekri?
Duymussunuz farsca bir kavram.
Hala ayilinca soylemez diyorsunuz.

Komiklik mi yapiyorsunuz,
Kandirilmislardan misiniz.
Yoksa hakikatten bilmiyor musunuz?
Anlamadim gitti.

Bakin Imam Rabbani hocanin:Ibn-i Arabi hocayi korumak icin yazdigi yazidan lafzen.
"Evliyanin sekr haline soyledigiyle amel edilmez.Cunku ayilinca HATIRLAMAZ!
Ne yapmaz mis?
HATIRLAMAZ!

Hatirlamayinca ne yapamaz?
O sozleri yazamaz.
Derslerinde kullanamaz!

Ayrica burada video var.
Tefekkursel hal degil.
Ayrica Yukarida verdigim mektuptaki kiritik yaziyi anlayin diye Turkceye cevirdim.
Yine masallari yazmisiniz.

Herneyse...
Tebligin negativ parcasi olmaya devam edin.
Yalniz teblig okuyucuyu si-kabilir.
Ibretliklerde lazim.
 
sn mopsy sekr denince hemen ayılıp bayılma anlamayın.Hakikati görmesine yada doğru anlamasına engel bir durum bu kişinin .Sarhoşluğa benzetilmesi bu nedenle.
Mesela dünya sevgisiyle sarhoş olmuş dersem siz ayılan bayılan mı anlıyacaksınız.Tam tesine son gaz mal,mülk,biriktirmeye uğraşan,dünyevi zevkleri elde etmek adına hak ve hakikati görmekte yanılan birini anlamak gerekir bu sözden.Bu halinden ayıldığında dünyanın hak ve hakikat adına pek birşey ifade etmediğini anlar.

Bayram hocanın bu sözü sekr değilse diye önceki mesajımda açıklamıştım.Hz.Muhammedin Allahta fani olduğu; yani iradesini tamamen Allaha teslim ettiği manasına gelir dedik.İç Aleminde Allahtan başka birşey kalmadığı yani onun rızasını kazanmak ,ona kul olmak gayesinden başka hiçbir amacının olmadığı.
neden böyle anlıyoruz;çünkü Ehli sünnet itikadında olan bir hocanın sizin anladığınız manada bu sözü etmediğini biliyoruz.eşhedü enne muhammeden Abduhu ve rasuluhu diyen bir insandan muhammed eşittir Allah diyorsa bu o Allahtır manası kasdedilerek söylenmemiştir.Öyle söylemişse o zamanda sekr halinde söylemiştir diyoruz.Ne kadar meraklısınız insanları tekfir etmeye.tekfir iki uçlu bıçaktır.Karşınızdakinde söylediğiniz durum yoksa size döner bu yüzden dikkatli olmak lazım birilerini küfürle itham etmeden önce.
Sn mopsy namaz kılan ve zekat veren,itikadı sağlam her müslüman kardeşimdir.Fikir ayrılıkları bunu bozamaz sadece fikirler çarpışır barikayı hakikat için ama kalpler çarpışmaz.sizde kardeşimsiniz bayram hocada.bayram hoca gibi büyük laflar etmem ama onu tekfirde etmem,böyle söylemesinin bir açıklaması olduğunu düşünürüm.Sizin tasavvufa karşı çıkmanızda sizi ilgilendirir.zaten tasavvuf herkes için değildir.bir insan tasavvufa mutlaka girmeli diye bir şartta yoktur.O ihtiyacı hissedene zaten mevlam buldurur.
tasavvufçu geçinen öyle madrabazlar var ki,sizlerdeki bu tasavvuf korkusunu anlıyorum.Ama sahtelerinin çok olması,bir şeyin kalitesininde belgesidir aynı zamanda.sony marka pek çok taklit ürün görürsünüz ama dandik bir markanın taklit edildiğini göremessiniz.hakiki tasavvuf ,insanı kul olarak mezun eder.Kulluk okuludur yani.İnsanın maddesiyle nasıl kulluk edeceği,naslarla bellidir,manasıyla nasıl kulluk edeceğinide tasavvuf öğretir.
Bendenizinde yazılarından etkilenipte tasavvufa ilgi duyan olursa zaten öncelikli olarak şunu tavsiye ederim;kılı kırk yararcasına azami dikkat.her mürşide el verme yolun sarpa uğratır der niyazi mısri.
 
sn mopsy sekr denince hemen ayılıp bayılma anlamayın.Hakikati görmesine yada doğru anlamasına engel bir durum bu kişinin .Sarhoşluğa benzetilmesi bu nedenle.
Mesela dünya sevgisiyle sarhoş olmuş dersem siz ayılan bayılan mı anlıyacaksınız.Tam tesine son gaz mal,mülk,biriktirmeye uğraşan,dünyevi zevkleri elde etmek adına hak ve hakikati görmekte yanılan birini anlamak gerekir bu sözden.Bu halinden ayıldığında dünyanın hak ve hakikat adına pek birşey ifade etmediğini anlar.
Selam!

...sn mopsy sekr denince hemen ayılıp bayılma anlamayın...
Bir de bana farsca dil dersi veriyorsunuz ya
Tam komedi...

Bu kelime baska dillere de gecmis farsca bir kelimedir.
Fars dilinde:Bir polis trafik kontrolu icin birini durdursa
Adam ben sekr/Sarhos degilim der.
Siz tasavvufu koruyacaksiniz diye dillerini mi degistirelim.

Ayilip anlama,bayilip anlama,sarhosluga BENZETILMESI bu yuzden, vs,vs,vs
Ya siz ne anlatiyorsunuz.
Hic ogrenmezmisiniz.
Hic BILGI nedir arastirmazmisiniz.

Sn Ummi benzetilmiyor.
Kelime zaten sarhos demek.


Hem Bilgisiz hem ogretmen
Ne diyecegimi sasirdim.....

Birde misal vermeye kalkmiyormusunuz?
El insaff....
Bayram hocanın bu sözü sekr değilse diye önceki mesajımda açıklamıştım.Hz.Muhammedin Allahta fani olduğu; yani iradesini tamamen Allaha teslim ettiği manasına gelir dedik.İç Aleminde Allahtan başka birşey kalmadığı yani onun rızasını kazanmak ,ona kul olmak gayesinden başka hiçbir amacının olmadığı.
neden böyle anlıyoruz;çünkü Ehli sünnet itikadında olan bir hocanın sizin anladığınız manada bu sözü etmediğini biliyoruz.eşhedü enne muhammeden Abduhu ve rasuluhu diyen bir insandan muhammed eşittir Allah diyorsa bu o Allahtır manası kasdedilerek söylenmemiştir.Öyle söylemişse o zamanda sekr halinde söylemiştir diyoruz.Ne kadar meraklısınız insanları tekfir etmeye.tekfir iki uçlu bıçaktır.Karşınızdakinde söylediğiniz durum yoksa size döner bu yüzden dikkatli olmak lazım birilerini küfürle itham etmeden önce.
....Ne kadar meraklısınız insanları tekfir etmeye....

Ya madem okudugunuzu anlamayan bir yapiniz var bari yazmayin.
Bakin yazimi nasil BAGLAMISIM
Mopsy-IMAM RABBANI HOCA'NIN YAZISI/OGRETISI
GAYET ACIK NET!
TASAVVUF INANCININ TEMELINE
TAM UYGUN!

YANI Merhum Ali Bayramoğlu Hoca
Inancina uygun net acik TAM DOGRU bir vaaz vermis.

Ayrica sn.Ummi sizin ne anladiginiz onemli degil
Lafi kivirip durmayin.
Biz kendi fikrimizi yazsak cok agir olur.

Bu yuzden Sizlerin takip ettiginiz hocalarin ne dedigini yaziyoruz.
Sizin ne anladiginizdan kime ne?
Zaten anlattiklariniz cocukca seyler.
Ezberletilen masallari kurulmus bebek gibi tekrarlayip duruyorsunuz.
Sn mopsy namaz kılan ve zekat veren,itikadı sağlam her müslüman kardeşimdir.Fikir ayrılıkları bunu bozamaz sadece fikirler çarpışır barikayı hakikat için ama kalpler çarpışmaz.sizde kardeşimsiniz bayram hocada.bayram hoca gibi büyük laflar etmem ama onu tekfirde etmem,böyle söylemesinin bir açıklaması olduğunu düşünürüm.Sizin tasavvufa karşı çıkmanızda sizi ilgilendirir.zaten tasavvuf herkes için değildir.bir insan tasavvufa mutlaka girmeli diye bir şartta yoktur.O ihtiyacı hissedene zaten mevlam buldurur.
tasavvufçu geçinen öyle madrabazlar var ki,sizlerdeki bu tasavvuf korkusunu anlıyorum.Ama sahtelerinin çok olması,bir şeyin kalitesininde belgesidir aynı zamanda.sony marka pek çok taklit ürün görürsünüz ama dandik bir markanın taklit edildiğini göremessiniz.hakiki tasavvuf ,insanı kul olarak mezun eder.Kulluk okuludur yani.İnsanın maddesiyle nasıl kulluk edeceği,naslarla bellidir,manasıyla nasıl kulluk edeceğinide tasavvuf öğretir.
Bendenizinde yazılarından etkilenipte tasavvufa ilgi duyan olursa zaten öncelikli olarak şunu tavsiye ederim;kılı kırk yararcasına azami dikkat.her mürşide el verme yolun sarpa uğratır der niyazi mısri.
Sn.Ummi:

Siz kotu tarikatlar var onun icin yaziyoruz saniyorsunuz.
Bu seriyi takip ederseniz goreceksiniz.

DUNYADAKI EN IYI TASAVVUF TARIKATININ YOLU
ISLAM DISI BIR INANC SISTEMIDIR.

...Ama sahtelerinin çok olması..vb,vb,vb...
Artik bu nakarati birakin.

Masallari yazmayi birakinda Tasavvufun Hocalari kendileri ne demisler bakalim.

devam edecek.......
 
siz yolunuza biz yolumuza efenim selametle.
Selam!

Bilmukabele sn.Ummi!
Allah cc'na emanet olun!


Simdi
Konuya donelim.
Imam Rabbani olarak meshur olan;
Hindistanli Şeyh Ahmed-i Faruki hoca'nin:
Şeyh Hamid Nehari hocaya gonderdigi aciklamayi
Bolum bolum okuyalim ogrenelim.

Tanri Muhammed'dir , Muhammed Tanridir sozunun
Tevili icin Tasavvuf Seyhi Ahmed-i Faruki hoca once bir ON BILGI veriyor.

Daha onceki mektuplarinda ogrettigi
Tasavvuf ilmine atifta bulunarak
seyr-i suluku hatirlatiyor.

Sonra
BU BILGI BUYUTECINDE
[Yani;Kur'an isiginda degil]
tevil ediyor.

Ve diyor ki:
Bir olmaktan uzak olan=Allah (cc) bir degildir.
Bir digerinin Kendisidir.=Allah (cc) Muhammed (as) dir.


Tasavvufu;vahdet-i vucud/suhud'u masalcilardan dinleyip
akli karisan arkadaslara guncel bir ornek verelim.
Isevilikteki UC BIR'DIR ANLAYISI!'nin karsiligi
Tasavvuf'taki;IKI BIR'DIR ANLAYISI
'dir.

Lafzen;Allah cc/Muhammed as bir paranin iki yuzu gibi...

Daha sonra;
Tasavvuf Seyhi Ahmed-i Faruki hoca
Bir uyari yapiyor.
Ustte anlatilan gorus,
Bir araya gelme/toplanma mertebesine mahsustur=Herseyin Allah (cc) oldugu bir makamdir...diyor

Bu nokta son derece onemli:
Herseyin Allah (cc) oldugu bir makam.

Daha onceki mektuplarinda anlattigi La mevcuda illallah! bilgisine dahil olan
Herseyin Allah (cc) oldugu bir makam....
TASAVVUF INANCININ KENDISI!

Dikkat edilecek husus yazida delil olarak
tek bir hadis(Allah cc veya Peygamberin) YOK!
Cunku;
Islam tevhid dinidir.
La Ilaheillallah=Allah (cc) tan baska TANRI yok!
Yani
IKI BIR'DIR ANLAYISI yok!
Yani
Herseyin Allah (cc) oldugu bir makam. YOK!

Simdi son paragrafi yazip
Yazinin butune donuk ana fikre ulasalim!
"Ne var ki, üstte anlatılan görüş, bir araya gelme , toplanma mertebesine mahsustur.
Yolcu bu makamdan üste geçip sarhoşluğun aşırılaştırmasından gözünü açar ise ,
o zaman, Muhammedi Allahu teala’nın kulu ve resulü olarak görür."
YANI:
Aslinda yaratiklarin varligini gercek zannederek aldaniyoruz.
Aslinda HERSEY ALLAH (cc) dur!
....diyor.

Yine;
Dikkat edilecek husus yazida delil olarak yazilmis tek bir hadis(Allah cc veya Peygamberin) YOK!
Cunku;
Islamda Halik/Yaratan vardir.
Mahluk/Yaratilan vardir.
Ve
Allah cc nun herseyi GERCEK olarak yarattik iddaasi vardir.

Yazi Islam inancinin disinda da olsa
Hindistanli Şeyh Ahmed-i Faruki hoca'nin
Uyarisinin yapildigi buyutece tam uygundur.
Allah cc Muhammed as dir!
Ve
Bu delili kullanan
Tasavvuf hocasi merhum Bayram hocanın
Delilide inancina gore saglam
Dedigi de dogru!

ANCAK DANANIN KUYRUGUNUN KOPTUGU NOKTA SUDUR!
Salikin/Yolcunun o mertebeye ulastiginda gordugu
Ve
Taavvufa gore GERCEK/HAK olan;"Muhammed= Allah"
Muhammed as'in seyr-i suluk yaparak ulastigi mertebe degildir!
O Nebi lerin Ekberi ve EZELI olma sifatiyla hep ordaydi/oradadir.
Ezelde
"Muhammed= Allah"
...idi
Ahirde de
"Muhammed= Allah"
...tir.

O bu mertebenin kendisidir.
Bu mertebe O dur!

O bir nefse sahip olmadanda
"Muhammed= Allah"
...idi
O bir nefse sahip olduktan sonrada
Asla salik yolu yolcusu olmadan
"Muhammed= Allah"
....tir!

Iste bu
HAKIKAT_I MUHAMMEDIYE'DIR!
Tasavvuf inancinin TEMELIDIR!


Sonucta:
Bu bilgi Islama nasil monte edilebildi ki;
Tasavvuf Islam'dir.
Ehl-i sunnetin yoludur.....
Laflari soylenebilmistir.

Ehl-i sunnet inanci olmasi icin
Kur'an'dan veya Sunnetten
Yani hadisten delili olmalidir.

Iste bu noktada citayi yukari cekebilmek icin
Once
Ayni cemaatten ve
merhum Bayram hocanın oldurulmesinden sonra
Ikinci adam haline gelen
Seyh Mahmud Ustanin halifeligine dolu dizgin ilerleyen
Cubbeli Ahmet hocaya kulak kabartalim!

Devam edecek.....
 

Benzer konular ↴

Benzer konular ↴

Üst Alt