Selam!
Biraz Tasavvuf yolu hakkinda BILGI alalim!
Nereden mi?
Tarikat yolunun usul ve âdabıyla hatm-i hâcegân, rabıta gibi terimler,
mürid ve mürşidin riayet etmesi gereken âdâb,
Nakşbendiye tarikatında zikir ve evrâd almak,
Nakşbendiyede Allaha vâsıl olmanın yolları ve
tarîkatın temel prensipleri, konularinda otorite
Soylemleriyle Halidi kolunun unlu seyhi;
"Muhammed B. Abdullah El-Hani "nin kitabi
ADAB
Bu sirat-i mustakim kitabindan(!?) okuyalim.
"Tarikatta şeyh her şeydir. O, hem insanı
kâmildir ve Hakikati Muhammediyeyi temsil eder;
hem kutup, hem de gavstır.
Mürit, Allah ile bitecek işin, ancak şeyhin
araya girmesi ile olacağına inanır."
Muhammed b. Abdullah Hani, Adâb, s. 172.
...
şeyh insanı kâmildir ve Hakikati Muhammediyeyi temsil eder...
Yani
Hasa;Allah cc da hulul etmis.
Yasiyan Tanri,reddedilmez gucun sahibi.
Hakikati Muhammediye....
...
şeyhin araya girmesi ile olacağına inanır....
Seyh isteyecek
Allah cc hayir diyecek.
Hem de;" Hakikati Muhammediye"
Hakk'in hakk'i olarak ortadayken,
Aksine inanmak ne mumkun?
Tevbe istag....
Tarikatta mürid nefsini öldürme adına çok alçaltılır.
Derler ki,
Şeyhe karşı mürit, yıkayıcı önündeki ölü gibi olur"
Muhammed b. Abdullah Hani, Adâb, s. 173.
...
nefsini öldürme adına çok alçaltılır...
Kur'an'da nefis cok degerlidir.
Bu yuzden nefise yonelik her
Alcaklik,kotuluk GUNAH tanimi icindedir.
Ve
Nefsine zulum edenlerin
cehennem halki olacagi bildirilmistir.
Bu yuzden Peygamberlerin dualari soyledir.
Bismillâhir rahmânir rahîm.
Adem as:
"Dediler ki: Rabbimiz! Biz NEFSIMIZE zulmettik.
Eğer bizi bağışlamaz ve bize acımazsan
mutlaka ziyan edenlerden oluruz"
Yunus as; Senden başka hiçbir ilah yoktur.
Seni eksikliklerden uzak tutarım.
Ben gerçekten nefsime zulmedenlerden oldum"
Sadakallah!
Ve
Daha onlarca ayet....
...
Şeyhe karşı mürit, yıkayıcı önündeki ölü gibi olur...
Yani seyh esini bellese sesin cikmayacak.
Mesnevi okuyuculari ne dedigimi anladilar....
murâkabe ve teveccühe devam eden
kişiye vezaret mertebesi, yani bakanlık ve*rilir. Buna sahip olan, mülk ve
melekûtta ko*layca tasarrufa başlar; hatırlardan geçen işlere vâkıf olur.
Gönülleri hidâyet nuruyla aydınlatmak da onun için mümkündür
Muhammed bin Abdullah Hânî, Âdâb, s. 268.
Yani
Allah cc ile murâkabe noktasina gelen kiside,
Allahcc'da bulunan ozelliklerin ortaya cıktigini soyluyor.
Ve
Bununlada hemen yonetime basliyor.
...
Buna sahip olan, mülk ve melekûtta kolayca tasarrufa başlar...
Iste
Hakikati Muhammediye,
Iste
HULUL inanci
Iste
Muhammed=Allah
Soyleminin Perde arkasi....
Peki
Bu murâkabeyi nasil yaparlar?
Devam edecek............
Not:
Etimolojil olarak:
Murâkabenin kök anlamı, bek*leme ve gözetlemedir.
Murâkabe, bir işin karşılıklı yapıldığını gösteren fiil kalıbında olduğu için
kar*şılıklı olarak birbirini bekleme ve gözetleme de*mek olur.
Biri diğerine, "Şu evi sana hibe ettim, ama benden önce ölürsen ev bana döner."
şek*linde bağış yaparsa ona ruqbâ denir.
Ruqbâ, murâkabe anla mina dır.
Çünkü bu iki kişiden her biri evin sahibi olmak için,
diğerinin daha önce ölmesini gözetler
İbn Manzûr, Lisânu'l-Arab, Rkb maddesi.