• Hoşgeldin ziyaretçi , forumdan daha fazla yararlanmak için buradan üye olunuz...

Mersin Tüketici Hakları İl ve İlçe Hakem Heyetleri Telefonları

Okunuyor :
Mersin Tüketici Hakları İl ve İlçe Hakem Heyetleri Telefonları

dogangunes

Profesyonel
Yönetici
Admin
Moderatör
Üye
mersin tüketici hakları iletişim numarası , mersin tuketici haklari telefon , mersin toroslar kaymakamlığı tüketici hakları iletişim , tüketici hakları şikayet , tüketici hakları nerede , tüketici hakları telefon numarası , tüketici hakem heyeti , tüketici hakları başvuru

AKDENİZ TÜKETİCİ SORUNLARI İLÇE HAKEM HEYETİ

Tel:03243373056

ANAMUR TÜKETİCİ SORUNLARI İLÇE HAKEM HEYETİ
Tel:03248141004

AYDINCIK TÜKETİCİ SORUNLARI İLÇE HAKEM HEYETİ
Tel:03248413155
Adres:AYDINCIK KAYMAKAMLIĞI

BOZYAZI TÜKETİCİ SORUNLARI İLÇE HAKEM HEYETİ
Tel:03248543982

ÇAMLIYAYLA TÜKETİCİ SORUNLARI İLÇE HAKEM HEYETİ
Tel:03246814083

ERDEMLİ TÜKETİCİ SORUNLARI İLÇE HAKEM HEYETİ
Tel:03245151827

GÜLNAR TÜKETİCİ SORUNLARI İLÇE HAKEM HEYETİ
Tel:03247517002

MERSİN TÜKETİCİ SORUNLARI İL HAKEM HEYETİ
Tel:03243367070
Adres:Kuvayi Milliye cad. Merin İş Merkezi C Blok K:3 Akdeniz-MERSİN

MEZİTLİ TÜKETİCİ SORUNLARI İLÇE HAKEM HEYETİ
Tel:03243581105

MUT TÜKETİCİ SORUNLARI İLÇE HAKEM HEYETİ
Tel:03247741029

SİLİFKE TÜKETİCİ SORUNLARI İLÇE HAKEM HEYETİ
Tel:03247141541

TARSUS TÜKETİCİ SORUNLARI İLÇE HAKEM HEYETİ
Tel:03246142029

TOROSLAR TÜKETİCİ SORUNLARI İLÇE HAKEM HEYETİ
Tel:03243222626

YENİSEHİR TÜKETİCİ SORUNLARI İLÇE HAKEM HEYETİ
Tel:03243268011
 
F

FIRAT KUYUMCU

Ziyaretci
dikkat edilmeden ürün, eşya alınmasın

Cep kask firması telefonlara kasko yapıyor ama telefon kırıldığında yapmamak için ellerinden gelen her türlü olumsuzluğu yaratıyorlar ve müşteri hizmetlerini aradığımızda bir türlü bağlanılmıyor ücretli telefon numarası veriyorlar dakikası 2,5 TL vatandaşa yazık ürünü satarken peşinden koşarlar ama yapmaya gelindiğinde ilgilenmiyorlar
 
Z

Ziyaretcimurat

Ziyaretci
İnternet üzerinde bir firmaya sipariş verdim kargoya geldi ürünü ancak şu anda almak istemiyorum hakkında yasal işlem başlar şirketi zarara uğramaktan dava acarız diyor ama iptal edemeyiz mutlaka alın diyorlar bu ürün hakkında benim başım agrırmı lütfen cevap yazın
 

YukseLL

Emektar
Yönetici
Admin
Moderatör
Üye
İnternet üzerinde bir firmaya sipariş verdim kargoya geldi ürünü ancak şu anda almak istemiyorum hakkında yasal işlem başlar şirketi zarara uğramaktan dava acarız diyor ama iptal edemeyiz mutlaka alın diyorlar bu ürün hakkında benim başım agrırmı lütfen cevap yazın
İnternetten Alışverişte Tüketici Haklarından Haberdar mıyız?

İnternetten alışveriş yapanların sayısı hızla artmakta olsa da, yaptığı alışveriş sırasında veya sonrasında problem yaşayan ve hala ne yapacağını bilmediğinden herhangi bir hak talep etmeyen birçok kişi mevcut.
Bu durum akıllara şu soruyu getiriyor: Alışveriş yaparken sanal ortamdaki haklarımızdan ne kadar haberdarız?
Tüketici hakları, satın alma işlemi internet üzerinden olsun ya da olmasın, temel olarak 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ile korunmaktadır. İlgili kanunda tüketicilerin karşılaşabilecekleri ayıplı mal, ayıplı hizmet, sözleşmelerdeki haksız şartlar, taksitle satış, paket tur, kampanyalı satış, kapıdan satış, mesafeli satış, tüketici kredisi, kredi kartları, konut finansmanı, abonelik sözleşmesi, garanti belgesi, satış sonrası hizmetler, ticari reklamlar ve ilanlar gibi birçok farklı durum ayrıntılı olarak düzenlenmiş durumda.

Kanunda yer alan bu düzenlemelerin çoğu internet üzerinden alışveriş yapan tüketiciler için de geçerli.
Ancak, internet üzerinden yapılan satın alma işlemleri, 4077 sayılı Kanun un 9/A maddesi ile şu an yürürlükte olan mevzuat uyarınca, Mesafeli Sözleşmelere Dair Yönetmelik e tabii. 4077 sayılı Kanun da mesafeli sözleşme, Yazılı, görsel, telefon ve elektronik ortamda veya diğer iletişim araçları kullanılarak ve tüketicilerle karşı karşıya gelinmeksizin yapılan ve malın veya hizmetin tüketiciye anında veya sonradan teslimi ya da ifası kararlaştırılan sözleşmeler olarak tanımlanıyor.

Peki bu düzenlemeler tüketiciye ne gibi haklar tanıyor?
İlgili yönetmeliğin tüketiciye tanıdığı en büyük hak, cayma hakkı. Tüketiciler, yönetmeliğin 7.maddesi uyarınca hiçbir sebep göstermeksizin satın almış oldukları mal veya hizmetten 7 gün içinde cayma hakkına sahip. Üstelik ödemiş oldukları ücretin de kendilerine iade edileceği belirtilmiş. Bu noktada dikkat edilmesi gereken şey, cayma hakkı süresi, malın teslimine ilişkin sözleşmelerde, tüketicinin malı teslim aldığı günden itibaren, diğer sözleşmelerde ise sözleşmenin akdedildiği günden itibaren işlemeye başlar. Satıcı veya sağlayıcı, cayma bildiriminin kendisine ulaştığı tarihten itibaren en geç on gün içerisinde ödenen toplam bedeli ve tüketiciyi borç altına sokan her türlü belgeyi tüketiciye hiçbir masraf yüklemeksizin iade etmek ve yirmi gün içerisinde de malı geri almak zorundadır.

Yönetmelikte, cayma hakkının kullanılmadığı sözleşmeler ile bu yönetmelik hükümlerinin uygulanamayacağı sözleşmeler de düzenlenmiş. Bu sebeple tüketici alışveriş yaparken, hukuki anlamda söylediğimiz hususlara dikkat etmelidir.
Satın alınan malın kusurlu olduğunu fark eden tüketici, sorunun giderilmesi için öncelikle satıcı veya kurumla görüşerek malın iadesi, malın yenisi ile değiştirilmesi, malın tamiri, malın özrü kadar değerinden indirilmesi gibi yasal haklardan birini kullanma yoluna gidebilir.

Bu görüşmelerden bir sonuç alınamazsa ilgili kanun ve yönetmelik gereği, satın aldığı malın değerine göre Tüketici Sorunları Hakem Heyeti ne başvurabilir. 01.01.2013 tarihinden itibaren geçerli olmak üzere tüketici sorunları hakem heyetlerine başvuru için alt parasal sınır 1.191,52 TL, büyükşehir statüsünde bulunan illerde faaliyet gösteren il hakem heyetlerinin uyuşmazlıklara bakmakla görevli ve yetkili olmalarına ilişkin alt parasal sınır ise 3.110,58 TL olarak tespit edilmiştir.

Malın değerinin belirtilen tutarın altında olduğu ihtilaflarda Tüketici Hakem Heyetleri ne başvurulması zorunludur. Malın değeri belirtilen tutarın üstünde ise, uyuşmazlıklar için hakem heyetlerine başvurulabileceği gibi tüketici mahkemesine de başvuru yapılabilmektedir. Başvurular, tüketicinin mal veya hizmeti satın aldığı veya ikametgahının bulunduğu yerdeki tüketici sorunları hakem heyetine veya tüketici mahkemesine yapılmalıdır.

Yasal düzenlemelerle haklarımız korunuyor olsa da, internet üzerinden mal veya hizmet almak isteyen bir tüketici mağdur olmak istemiyorsa öncelikle dikkatli ve bilinçli hareket etmeli ve e-ticaret hukukunu genel hatlarıyla bilmelidir. Satıcı veya sağlayıcı ile sözleşme yapılırken, en azından sözleşmenin esaslı şartını oluşturan hususlarda satıcı ya da sağlayıcı kurum tarafından gerekli bilgilendirmeyi almaya dikkat edilmelidir. Özellikle, satıcının ismi, adresi ve telefonu, satın alınan mal veya hizmetin özellikleri, ödenecek bedelin ve ödeme şeklinin ayrıntısı, kargo ücretinin kime ait olacağı, garanti şartları ve benzeri hususların sözleşmede yer almasına özen gösterilmelidir. Bu sayede karşılaşılabilecek herhangi bir problemde karşımızda muhatap bulmanız mümkün olabilecektir.

Dikkat edilmesi gereken bir diğer önemli nokta, internetten satın alınan ürün tarafımıza ulaştığında kargo görevlisinin yanında gerekli kontrolleri yapmak ve eğer herhangi bir hasar, ayıp mevcut ise paketi teslim almadan, tutanak tutturarak iade etmektir.

İadenin ardından,yukarıda belirttiğimiz gibi, satıcı veya sağlayıcı ile sorunun giderilmesi için görüşmeli ve sonuç alınamazsa çekinmeden yasal haklarımızı kullanmalıyız. Ayrıca, Tüketici Dernekleri nezdinde ve sosyal medya aracılığı ile de şikayetlerinizi dile getirmeyi unutmayın.
kaynak:eticaretmag.com
 
N

Nuriye

Ziyaretci
Instagram üzerinden aldığım elbise resimdekiyle alakasız bir modelde geldi. Butikvanilya adındaki bu ilgili kişilere şikayetimi bildirim fakat cevap alamıyorum, telefonlarımı açmıyor ve mesajlarıma cevap vermiyorlar..bu konuda ne yapabilirim lütfen yardımcı olun..
 

dogangunes

Profesyonel
Yönetici
Admin
Moderatör
Üye
Instagram üzerinden aldığım elbise resimdekiyle alakasız bir modelde geldi. Butikvanilya adındaki bu ilgili kişilere şikayetimi bildirim fakat cevap alamıyorum, telefonlarımı açmıyor ve mesajlarıma cevap vermiyorlar..bu konuda ne yapabilirim lütfen yardımcı olun..
İnternetten sipariş ettiğiniz ürünü aldıktan sonra en geç 7 gün içinde Buradan online olarak şikayetinizi yapıp Şikayetvar sitesinde de şikayet edebilirsiniz.
 
K

KUDRET

Ziyaretci
Son yatırdıgım sıgorta basamak 7 4 yıl ödedim sımdı yenı aracımı 4 basamaktan yapmak ıstenıyor. Fark 700 tl gecerlı bır sebeb nedir.
Iletişim tel o5321329100
 
B

Belgin

Ziyaretci
PTT kargoyla kıbrıs leşkoşa ya kargo gönderdim yılbaşında ellerine ulaşmak vaadiyle ongündür kargo takipe soruyorum mersindeki kargom istanbula gitmiş ptt ye gidiyorum kıbrısta gidip alsınlar diyorlar oradaki pttye gidiyoruz gelmesi diyorlar çağrı merkezini arıyoruz dakikası beş tl otalıyıp duruyorlar reklamlar süper ama hepsi yalan bilgili kimse yok ne yapabilirm teşekkürler
 
T

TunceC

Ziyaretci
Cevap: Mersin Tüketici Hakları İl ve İlçe Hakem Heyetleri

Hayirli gunler az önce telefonuma gelen mesaj yüzünden yazma ve öğrenme gereği duydum ""xxxxxxxxx IMEI nolu cihaz KAYIT DISI dir, 120 gun icinde kapatilacaktir, satin aldiginiz yere basvurunuz veya cihazinizi kaydettiriniz. B002 ""
Fakat ben bu telefonu avea ana bayisinden hattımın üzerinden aldım nasıl böyle birşey olabiliyor ve ne yapmam gerekiyor
 
B

Bahadır dede

Ziyaretci
İyi günler benim sıkıntım 6 sene önce akbanktan hesap açtım ve banka kartıyla kredi kartı aldım maaş hesabımdı. Kullandım kartları bi ara eve hırsız girdi maaşımı yeni çekmiştim ev taşımak için çaldılar parayı kartı ödeyemedim... Sonra tökezledim araya askerlikte girince hiç ödeyemedim. Neyse askerden gelince ulaştılar bana faiziyle 3600 TL olmuş peşin ödersem 1760 tlye kapanır dediler. Bende 1 hafta müddet istedim ve günü gelince ödedim bana tamamdır borcumuz silindi dediler.dekontuda aldım başka hiçbişi denediler aradan 2 yıl geçti yine aradılar borcumuz var icra davası açılacak DİE ne kadar dedim 3350 dedi 600 TL artı para bakiyesi varmış peşin ödersem 1243 TL neyse tamam dedim 1 ay müddet istedim maaş yattı gittim tüm maaşımı yatırmaya bu sefer sordum borcu yoktur kağıdı vercekmisiniz diee adam veremeyiz dedi. Bende ödemedim borcu aradım takip şirketini dava açaçam 2 yıl hiçbir şekilde arayıp ulaşmıyorlar faize binince 1 ay içinde ödememizi istiyorlar ben asgari ücretle ödeyemem. Dava açsam ana para olan 600 ile kurtulabilir miyim çünkü 2 yıl önce diğer borcu öderkende bi borcu buz daha var edemediler ben hepsini ödedim diye biliyordum. Bi sonuç alabilir miyim.
 
Üst Alt