Marmaray!

MARMARAY!
Mehmet Necati GÜNGÖR

Asrın ötesine taşan bir hayal, “asrın eseri” olarak gerçekleşti.
Elbette gurur duyuyoruz.
Emeği geçen herkese teşekkür.
Bu projenin ismi anılmayan kahramanlarına da, projeyi hayata geçiren Hükümete de.
Heyecan verici bir eser.
Dünyanın en derin tüp geçidi. Şimdilik raylı sistem. Yanına bir de kardeş gelecek, bir-iki yıl sonra lastik tekerlekli araçlar da denizin yaklaşık 100 metre altından boğazı geçecek.
Asya nın demiryolu hattı, böylece kesintisiz bir şekilde Avrupa ya taşınmış oluyor.
İmparator Claudius un Bütün yollar Roma ya çıkar sözü, Sultan Abdülmecid in hayali, Bülent Ecevit in öncü girişimi, Tayyip Erdoğan ın gayreti ile şimdi Doğu Roma nın başkentinde hayat buldu.
Eser düşmanları bu esere kıskançlık duyabilirler. Ama işte ortada. İnkâr mı edecekler?
Biz bu olayı 1970 li yıllarda ibretle yaşamıştık.
Bazıları, önceliği Boğaz a değil de Zap Suyu na veriyorlardı.
Boğaz Köprüsü ne hayır nakaratları kulaklarımızı az boz tırmalamadı.
Zap Suyu na köprü yapılsaydı, onu ilk yıkacak olanların kimler olduğunu da biliyoruz.
Yakıp yıktılar, sonra da güzel çocuk olarak bağırlara basıldılar. Geçelim.
Şimdi bu eserle hepimiz gurur duyuyoruz. Hepimiz duymalıyız.
Başbakan, İnşallah Tokyo, Pekin, Londra, Üsküdar. Olur mu, olur. Marmaray, Pekin'den, Tokyo'dan, Londra'ya kadar inşallah tüm dostlarımızın, kardeşlerimizin projesidir. Bir barış, dayanışma projesidir dedi.
Dedi ama, bu görkemli açılışa gele gele Somali Cumhurbaşkanı ile Romanya Cumhurbaşkanı gelebildiler. Bir de Projenin uygulayıcısı Japonya nın Başbakanı. Peki, nerede Çin, nerede İngiltere, nerede Manş tünelinin öteki sahibi Fransa, nerede Almanya, nerede Avrupa ve Asya nın diğer devletleri?
Davet mi edilmediler?
Kıskanıp mı gelmediler acaba?
Yoksa, bu büyük esere rağmen davetin altındaki imzaya itibar mı azalmıştı?
İşte bu husus dikkatimden kaçmadı.
Başbakan, merhum Ecevit e ve dönemin MHP li Ulaştırma Bakanı na isim vererek teşekkür etti mi, bilemiyorum. Etseydi, dikkatimden kaçmazdı.

Bu eseri kredisi de bulup projelendiren dönemin hükümetine Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı olarak ben teşekkürlerimi sunuyorum.

Yıl: 1999.
DSP-MHP-ANAP Koalisyonu.
Karar Sayısı: 2000/63
Projenin adı: Bozüyük-Mekece Otoyol Projesi ve İstanbul Boğazı Tüpgeçit İnşaatı Projesi.
Japon Denizaltı Ekonomik İşbirliği Fonu ndan sağlanan toplam 41 milyar 831 milyon Japon Yeni tutarındaki krediye ilişkin19.8.1999 tarihinde teati edilen ve 17.9.1999 imzalanan anlaşma ve mektupların onaylanması.
Altındaki imzalar: Başbakan Bülent Ecevit, Ulaştırma Bakanı Dr. Oktay Vural, Cumhurbaşkanı Süleyman Demirel.
Demirel den haz etmediklerini biliyoruz da, rahmete kavuşmuş bir Başbakana ve halen hayatta olan eski ulaştırma bakanına bir teşekkür neden çok görüldü, işte onu anlayamadık.
Dünya da iki ülkeyi deniz altından birleştiren bir de Manş Tüneli var.
Hikâyesi uzun ve etap etap gerçekleşti.
Dover ile Calais'yi birbirine deniz altından bağlayan tünel 50.5 kilometre (31.4 mil) uzunlukta olup, 6 Mayıs 1994'te açıldı.
Tünelin su altındaki bölümünün uzunluğu 38 kilometredir.
Her ikisi de insanlık için.
 

Benzer konular ↴

Benzer konular ↴

Üst Alt