• Hoşgeldin ziyaretçi , forumdan daha fazla yararlanmak için buradan üye olunuz...

Kürtaj cinayet midir, mecburiyet mi?

  • Konbuyu başlatan Gül@y
  • Başlangıç tarihi
  • Cevaplar 97
  • Görüntüleme 20K

Okunuyor :
Kürtaj cinayet midir, mecburiyet mi?

Kürtaj cinayet midir, mecburiyet mi?


  • Kullanılan toplam oy
    28

eмiLy

Kıdemli
Üye
Bu her somut olayda, o somut olayın özelliklerine göre değerlendirilmesi gerekn bir durum değil midir?

Mesela adam öldürmek, cinayettir, öyle değil mi?
Müebbet hapis cezası yaptırımı uygulanır.
Her durumda böyle midir?
Hayır, birçok ayrı durum adam öldürmek kapsamında ayrı ayrı düzenlenmiştir.
Mesela meşru müdafa halinde bir hukuka uygunluk nedeni olduğundan bu kişi hiç ceza almaz, hatta sabıkalı bile olmaz, çünkü suç OLUŞMAMIŞTIR. Yani bir zarurettir.
Saygılar. (Yavuz Bey'i anaraktan..)
 

ayybben

Tecrübeli
Üye
Evet bir anlık zevk için korunmadan ilişkiye girip sonrada ben çocuk istemiyorum vay efendim anne baba olmaya hazır değiliz bahanesiyle dr.giderek aman alınsın şu çocuk deyipte aldırtacak sonrada adı mecburen olcak.Bu tür kürtaj cinayettir.Çünkü o çocuğun bir tırnağını yaratmışlığımız yok nasıl yaşama hakkına son verebilinir.Bir evlat için yanıp tutuşanlar var.
 

Masterlord

Kıdemli
Üye
çok zor bir durum
ilerde böyle zor bir ikilemde kalmak istemem

ama zorunluluk halindede kürtaj sorumlulugundan kaçmam , eşimide bu yönde kanalize ederdim

basket takımı kurar gibi çocuk yapılmaz
kürtajı yeğlerim
 

sis_labirenti

Tecrübeli
Üye
Nicelik ve nitelik açısından bu durumu ele alıp kesin bir yargıya varmanın yanlış olacağını düşünüyorum. Bence asıl cinayet yapılan bir hata sonucu istenmeyen bir çocuğu dünyaya getirmektir. Bunun haricinde yapılan keyfi kürtajlar kesinlikle bir cinayettir. Ama her durum kendine özgüdür...
 

expositor

Amatör
Üye
Bu her somut olayda, o somut olayın özelliklerine göre değerlendirilmesi gerekn bir durum değil midir?

Mesela adam öldürmek, cinayettir, öyle değil mi?
Müebbet hapis cezası yaptırımı uygulanır.
Her durumda böyle midir?
Hayır, birçok ayrı durum adam öldürmek kapsamında ayrı ayrı düzenlenmiştir.
Mesela meşru müdafa halinde bir hukuka uygunluk nedeni olduğundan bu kişi hiç ceza almaz, hatta sabıkalı bile olmaz, çünkü suç OLUŞMAMIŞTIR. Yani bir zarurettir.
Saygılar. (Yavuz Bey'i anaraktan..)
Bu nasıl vicdandan yoksun bir mantık yürütmedir? Nefsi müdafa ile savunmasız bir canı öldürmeyi nasıl aynı kefeye koyarsınız? Yasaları boşverin vicdanınıza bakın, yaratılışının yasalarına bakalım ne diyecek?

Size cinayet olup olmadığını örnek ile açıklayayım da belki vicdan akıl ilişkisini kurmanıza yardımcı olurum:

Helikoptere bağlı 100 Metrelik bir ipin üzerinde 2 kişi tırmandığınızı düşünün. Birbirinizi takip eder şekilde ipi tırmanıyorsunuz ve üstte olan sizsiniz. Tek çıkar yol ipi tırmanıp ucundaki helikoptere ulaşmak. Bu esnada ipin yukarıda bir yerden inceldiğini ve kopacak duruma geldiğini hissediyorsunuz veya yukarıdan söylüyorlar. Tabi oraya tırmanana kadar ipin kopması "kesin değil" bu yalnızca bir ihtimal. Kopabilir de kopmayabilir de. Siz sırf bu ihtimal nedeniyle "ikimizi taşımayacak" diye düşünüp cebinizden bıçak çıkarıp ipi alt tarafınızdan keserek alttaki kişinin düşmesini ve ölmesini sağlarsanız bu AÇIKÇA cinayet olmaz mı? Kürtajın bu durumdan farkı nedir?

Tecavüz mahsulu olsa dahi herhangi bir endişe ile (yoksulluk, utanma, ölümden korkmak vb.) bir cana kıymak cinayettir diye düşünüyorum.

Şu ayete dikkat ediniz.
Fakirliğe düşme endişesi ile evlatlarınızı öldürmeyiniz! Onların da sizin de rızkınızı veren Biz’iz. Şüphesiz ki onları öldürmek büyük bir suçtur. İsra 31

Gördüğünüz gibi kendi çocuklarınızın döllemesini yaptınız diye veya ileride besleyeceksiniz diye sizin onların canları üzerinde bir tasarrufunuz olması mümkün değildir. Bir kişinin hayata gelmesini sağlayan da Allahtır onu -sizin aracılığınızla da olsa- rızkını veren de Allahtır. İnsanlar kendi canları üzerinde bile hak sahibi değilken başka bir can üzerinde nasıl hak iddia edebilirler anlayabilmiş değilim.

Ayrıca bir Müslüman sonu ölüm olabilecek İHTİMALLERİ ölüm tehlikesi olarak görmemelidir. Vicdan ne gerektiriyorsa nefsine ters olsa bile onu yapmalıdır. Çünkü bir Müslüman bilmelidir ki onun için ölüm vakti gelmemişse onu öldürebilecek bir güç hiç bir olay hiç bir karar yoktur. Ölüm vakti gelmişse ise onu durduracak hiç bir güç hiç bir karar yoktur.

Allah’ın izni olmadıkça hiçbir kişi ölmez.Vakti belirlenmiş bir yazıdır o.Dünya çıkarını gözetene ondan veririz; ahiret yararını gözetene de ondan veririz.Şükredenleri ödüllendireceğiz biz. ALİ İMRAN 145.

Sonra bu kederin ardından üzerinize, içinizden bir gruba sarıp kuşatan, güven verici bir uyku indirdi.Bir grup da -gerçekten onlar kendi canlarının derdine düşmüştü- Allah hakkında gerçek dşı sanılara, cahiliye düşüncelerine kapılıyordu. “Şu işten bize birşey var mı?” diyorlardı.De ki: “Emir/iş ve oluş tümüyle Allah’ındır.”Öz benliklerinde, sana açıklamaz oldukları şeyler saklıyorlar. Diyorlar ki: “Bu işten bizim lehimize birşey olsaydı, şuracıkta öldürülmezdik.”Söyle onlara: “Evlerinizde kalsaydınız bile, üzerlerine ölüm yazılmış olanlar, uzanacakları yerleri muhakkak boylayacaklardı.”Bu, Allah göğüslerinizdekini denesin, kalplerinizdekini ortaya çıkarsın diyedir. Allah, göğüslerin özünü çok iyi bilir. ALİ İMRAN 154.

Ey iman edenler! Sefere veya savaşa çıkan kardeşleri için 'Bizim yanımızda olsalardı ölmez yahut öldürülmezlerdi' diyen kâfirler gibi olmayın. Allah bunu onların yüreklerine bir hasret olarak yerleştirdi. Yaşatan da Allah'tır, öldüren de. Allah sizin yaptıklarınızı da görmektedir. Ali imran 156
 

^^Pelin^^

Amatör
Üye
kısıden kısıye degısır bu kız egerkı tecavuze ugramıssa ve aldırmaktan baska caresı yoksa .. bunun cozumu tabııkıde aldırmaktır ne olursa olsun yasaklanmamalı bence ..
 

haveran

Amatör
Üye
Sn expositor demiş ki;

Şu ayete dikkat ediniz.
Fakirliğe düşme endişesi ile evlatlarınızı öldürmeyiniz! Onların da sizin de rızkınızı veren Biz’iz. Şüphesiz ki onları öldürmek büyük bir suçtur. İsra 31
Bu ayetin kürtajla alakası yoktur. Bu ayet arap toplumlarında yaygın olan kız çocuklarına bakamadıkları için öldürülme durumlarını işaret eder. Yani doğmuş hayata gelmiş çocuklar için söylenmiştir. Hz Muhammed döneminde kız çocuklarını öldürme olayı arap yarımadasına şamil olmaktan çıkmıştır ve sadece temim kavminde çok ender olarak uygulanmaktaydı. İsra 31 bu duruma işaret etmektedir. Yani kız çocukları bakamamaktan dolayı öldürülüyordu , dincilerin iddia ettiği gibi değer verilmemekten dolayı değil.İslamiyette bunu ortadan kaldırmış değildir görüldüğü gibi. Sadece temim kavminde kalmıştı o da çok ender olarak uygulanıyordu.

Kürtaj meselesine gelince tedbir alındığı halde hamile kalma durumu olabiliyor. Bu nedenle önce tedbir alınmalı , buna rağmen kalınıyorsa da kişi bu kararı kendi vermelidir. Tabiki fazla zaman geçirmeden. 4-5 aylık bir bebeği kürtaj yoluyla aldırmak bana göre de cinayettir..
 
Üst Alt