Kur'an'da Hirsizlik

selam ederim;

selam olsun o humanizmin en ilericisi muhammedimize, o dersini iyi almıştır cebrail as'dan. diyorki; "Benim sözüm olarak size söylenen bir sözü Allah'ın kitabıyla karşılaştırın. Ona uyan ne varsa bendendir-onu gerçekten söylemişolayım veya olmayayım."Bu ölçüye dayanarak, müceddid hadisini reddetmek için hiçbir sebep görmediğim gibi, kabul etmek için de pek çok sebep bulabiliyorum.

ben kuran ile sabit hadis ile sabit fikrine katılmıyorum. beyinlerimizi sabitlik ile kapatmamalı okuyup idrak etmeye gayret göstermeliyiz ki islamiyet bir insanlık ilmidir. kesmek bölmek asmak gibi eylemler ile asla ve asla bagdaşmaz. sayın [MENTION=130377]mopsy[/MENTION] konuya güzel açıklama getirmiştir.

selam ederim;

ben uc bes mesaj once yorumumu yaptim konu ile ilgili fakat parmak farki ile ilgisi olmayan bir yanlistir insanlarin basina sifatlar takip yuceltmek. kim olursa olsun yapilan bir yanlis var ise ben söylemek ile sorumluyum. isteyen uyar istemeyen uymaz. varsa benim yanlisim ve benim aklim yetmiyor ise duzeltmeye ve icinizde gucu ve akli yeten varsa Allah icin beni düzeltsin ben razı gelirim. bunda alinacak birsey goremiyorum.
 
S.A.
"Eller "kelimesi üzerinden yapılan yorum ya da tevil konuyu açıklama bağlamında yetersizdir.
Kur'an ayetlerinin anlaşılmasında genel anlayış,"aksine bir karine olmadıkça nasslar zahiri anl***** göre anlaşılır" şeklindedir.
El kelimesinin elbette Kur'anda kullanımı biyolojik elle sınırlı değildir."Allahın eli" tamlaması başlıbaşına buna yetmektedir.Lakin konumuz hırsızlık bağlamında kullanılan el kelimesidir ve bu el biyolojik eldir.Dilbilimi açısından bakıldığında da bu anlamın dışına tevil edilmesi zor gözükmektedir.Bizi o tür anlayışa sevkeden sebep,RAsulullahın bu konuya nasıl baktığı ve de uygulamasıdır.En güzel örnek olan Allah elçisi,bu bağlamda da tevil ve yorumlarımızı şekillendirecek mercidedir.
Benim anlayamadığım nokta şurasıdır:
Acaba "kat-ı yed"tamlamasına "engellemek,hapsetmek" anlamını vermenize iten karine nedir?
Zira el ile ilgili yapılan tevillerin hiçbirisi öyle anlamayı gerektirmiyor!
Fi emanillah
 
S.A.
"Eller "kelimesi üzerinden yapılan yorum ya da tevil konuyu açıklama bağlamında yetersizdir.
Kur'an ayetlerinin anlaşılmasında genel anlayış,"aksine bir karine olmadıkça nasslar zahiri anl***** göre anlaşılır" şeklindedir.
El kelimesinin elbette Kur'anda kullanımı biyolojik elle sınırlı değildir."Allahın eli" tamlaması başlıbaşına buna yetmektedir.Lakin konumuz hırsızlık bağlamında kullanılan el kelimesidir ve bu el biyolojik eldir.Dilbilimi açısından bakıldığında da bu anlamın dışına tevil edilmesi zor gözükmektedir.Bizi o tür anlayışa sevkeden sebep,RAsulullahın bu konuya nasıl baktığı ve de uygulamasıdır.En güzel örnek olan Allah elçisi,bu bağlamda da tevil ve yorumlarımızı şekillendirecek mercidedir.
Benim anlayamadığım nokta şurasıdır:
Acaba "kat-ı yed"tamlamasına "engellemek,hapsetmek" anlamını vermenize iten karine nedir?
Zira el ile ilgili yapılan tevillerin hiçbirisi öyle anlamayı gerektirmiyor!
Fi emanillah

selam ederim;

ulu Allahin yarattigi kuluna boyle bir ceza kimin haddine. muhammedimizi tanımak onu iyi anlamak yeter bunu idrak etmeye. muhammedimiz humanizm de cok ileridedir bizlere gore bu yuzyilda bile. sayin [MENTION=130377]mopsy[/MENTION] cok net aciklamis anlamamak icin caba gostermek gerekir rica ederim. el ayak kesme nerede islamiyet nerede. islam humanizm demektir siddete asla yer yoktur. cezalandirici yanliz ulu Allahdir oda affetmeye yer ariyor zaten. islam insaniyettir muhterem. kurandan ayet okumak yetmez anlamaya dusunce ve akil gerektirir. o harfdir okumamiz anlamamiz icin.
 
Son düzenleme:
Sevgili Mustad'af kardeşim;

Çoğul olarak "Eller"in kesilmesi mecazi bir kesilmedir. Tebbet suresini Sn. mopsy'nin açıklaması bağlamında incelerseniz gerçeği görebilirsiniz. (Ebu Lehebin elleri kurusun, zaten kurudu da...)

Bizde de "ayağını kesmek" diye bir deyim vardır. Bir kişinin sürekli gittiği, gitmeyi alışkanlık haline getirdiği bir yere ARTIK gitmemesini sağlamaktır.
 
S.A.
"Eller "kelimesi üzerinden yapılan yorum ya da tevil konuyu açıklama bağlamında yetersizdir.
Kur'an ayetlerinin anlaşılmasında genel anlayış,"aksine bir karine olmadıkça nasslar zahiri anla mina göre anlaşılır" şeklindedir.
Aleyküm selam!

..."aksine bir karine olmadıkça nasslar zahiri anla mina göre anlaşılır"...

Baska ne olabilir ki?
Kur'an;"Ben Kitab-i Mubin'im" derken.
APACIK bir Kitabim derken,
Hayir sen Batin sin.
Gizli anlamlarin var!
...Diyerek yalancilikla mi sucluyacagiz?

Arapca yazili Kitabimizda Arapca deyimler de kullanilmistir.
Ve deyimler de zahiridir.
Burada oldugu gibi...

El kelimesinin elbette Kur'anda kullanımı biyolojik elle sınırlı değildir."Allahın eli" tamlaması başlıbaşına buna yetmektedir.
Lakin konumuz hırsızlık bağlamında kullanılan el kelimesidir ve bu el biyolojik eldir.
Dilbilimi açısından bakıldığında da bu anlamın dışına tevil edilmesi zor gözükmektedir.
Bizi o tür anlayışa sevkeden sebep,RAsulullahın bu konuya nasıl baktığı ve de uygulamasıdır.
En güzel örnek olan Allah elçisi,bu bağlamda da tevil ve yorumlarımızı şekillendirecek mercidedir.

Sn.Mustadaf;
Bu iki konuya da
Kur'an ve Hadis olarak cevap vermistim.

Benim anlayamadığım nokta şurasıdır:
Acaba "kat-ı yed"tamlamasına "engellemek,hapsetmek" anlamını vermenize iten karine nedir?
Zira el ile ilgili yapılan tevillerin hiçbirisi öyle anlamayı gerektirmiyor!
Fi emanillah

Sn.Mustadaf;

Ceza kavra mina ait detayin Kur'an kabulunun
Mihenk noktasi KISAS'tan gelmistim.
Ancak yeterli gormemisseniz,
Diger Beyyinelerden,
Ayetlerden de geliriz.

Ama bu kadar detaya girmeden bu
Konuyu isiklandirabiliriz.

Size cok kolay bir soru soracagim.
Cevabiniz;
Bu sordugunuz sorunun da cevabi olacak.

Mopsy-12.31.... ve Yûsuf’a, “Çık karşılarına” dedi. Kadınlar Yûsuf’u görünce, onu pek büyüttüler ve şaşkınlıkla ellerini kestiler.....

Kat-i Yed=kesip kopartma olsa
Kadinlar elma keserken ellerini mi koparttilar?

Bakin altalta yaziyorum.
12.31.ve katta’ne eydiyehunne- onlar ellerini kestiler
5.38.fe iktaû eydiyehumâ- ikisinin ellerini o halde kesin

Simdi
Elma soyarken Yusuf as'i goren kadinlar bicagi kaydirip
Ellerine cizik atarlarken...

Bu ayetteki sizi yaziminizla;
" kat-ı yed"tamlamasın dan neden ellerini kesip koparttilar anlamini cikartmiyorsunuz?
Ki;
Islamda icma ile boyle bir anlam cikartan da yok!

Ustelik hirsizlikla ilgili sizin ustunde durdugunuz ayette var.
Yani beyyine de tamam.

Sakin
Kendi fikrinizle cavap vermeyin!
Zikirde ZIKR'i kullanin.
Ayetlerle cevap verin.

Benim yaptigim ve yapacagim gibi
Lutfen.

Allah cc na emanet olun!
 
Üst Alt