Kur'an'da Hirsizlik

Selam!


Sn.Mustadaf
Manevi sorumluluk,vicdan teskini degil
Ayetin devami ne?
...min ba’di zulmihî ve aslaha fe....
...yaptığı zulumden sonra ISLAH olur ise...
...halini düzeltirse...

Yani
Hirsizligi birakip,namusuyla calisirsa
...diyor.

Simdi
Sizin dediginizi kabul edelim.


Iki eli kesilmis insan
Nasil namusuyla calisacak?
Namusuyla dilenemez bile(!?)

Iki degil bir eli demeyin sakin.
eydiye humâ=min.3 el.

Cumlenin oznesi iki kisi=4 el

Ayrica yed=el(biolojik) oldugu kesin mi?

Bakin simdi

Elleriyle yarattilar= amilet eydînâ
36.71. Görmediler mi ki, biz onlar için, ellerimizin (kudretimizin) eseri olan hayvanlar yarattık da onlar bu hayvanlara sahip oluyorlar.

Mal'i genislik=yedâhu mebsûtatâni
5.64. Bir de Yahudiler, “Allah’ın eli bağlıdır” dediler. Söylediklerinden ötürü kendi elleri bağlansın ve lânete uğrasınlar! Hayır, O’nun iki eli de açıktır, dilediği gibi verir. ....

Guc sahibi= ulîl eydî
38.45. Güçlü ve basiretli kullarımız İbrahim’i, İshak’ı ve Yakub’u da an.

Akd’i kullanma=bi yedihî ukdetun
2.37... Ancak kadının, ya da nikâh bağı elinde bulunanın (kocanın, paylarından) vazgeçmesi başka.....

S.Arabia'nin uygulamalai yuzunden
Cok tartisilmis bir konudur.
Ornegin
Reşid Rıza hoca:
Yed=Mali guc demistir.

Bunlari niye yazdim?
.... Kat-ı yed el kesmek ve koparmak demektir.....
Diyorsunuz ya!
Boyle demekle olmuyor gordugunuz gibi!


Hatta
Kat-ı yed= el kesmek ve koparmak mi
Onu itiraz edilmez bir sekilde ornekliyelim!

katta’ne eydiyehunne= ellerini kestiler/yaralandilar
12.31.... ve Yûsuf’a, “Çık karşılarına” dedi. Kadınlar Yûsuf’u görünce, onu pek büyüttüler ve şaşkınlıkla ellerini kestiler.....

Kat-i Yed=kesip kopartma olsa
Kadinlar elma keserken ellerini mi koparttilar?

Bakin altalta yaziyorum.
12.31.ve katta’ne eydiyehunne- onlar ellerini kestiler
5.38.fe iktaû eydiyehumâ- ikisinin ellerini o halde kesin

Ayni werb/fiil
birinde haber kipi
digerinde emir kipi
ikiside ayni anlamda.

kesip koptu mu simdi
veya
kesip koparin mi?....

Nas ayetleri
aciklama ayetleriyle degerlendirilir.

Gunumuz arapcasiyla olaya bakarsak
Zaten bu bir deyim!

Kur'an arapcasiyla bakarsak
yukaridaki gibi cumlenin gelisine gore
Anlamlari MECAZI.
...olanlar da var.

illa ki Olsun derseniz
Iki eli kesik insan halini duzeltemez.

Ustelik
Kisas'ta hayat varken,
Mala karsi mal
Cana karsi can
Dise dis.
Yusuf kissasi ortadayken.....

Zaten
Bunu uygulayan ulkelerde
hemen kesmiyorlar.
Had denen bir kavram var.
Yuzlercesi bu cezadan kurtuluyor.

Bunla ilgili serri hukumleri buraya assak
Konu dagilip gidecek.
Eger bu ayeti sizin dediginiz gibi algilasalar.
Nasil kurtulanlar var?

Kuryesin deve hirsizlarina verdigi ceza el kesmek.
Yani
Islam oncesi geleneginde var.

Islam sonrasi serii hukumde devam ediyor.
Ama sizin soylediginiz seyi delil etmiyorlar.
Kisas taki ....ORFE UYGUNdiyet odeme...
Bolumunu delil getiriyorlar.

Allah cc na emanet olun!
Sevgili mopsy,
Hadlerin uygulanmasında,hele hele öldürme ya da el kesme cezalarında şartların tam oluşması lazım.Sosyal adaletin tam olarak sağlanamadığı,meselenin dini,ahlaki,vicdani boyutunun doğru olarak öğretilemediği toplumlarda hadd cezasını uygulamak zaten imkansız gibidir ve o cezayı uygulayacak adil bir sisteme sahip devlet yok gibidir.
Kur'an ayetlerinin doğru anlaşılması için öncelikle o konu ya da kavram ile ilgili diğer ayetlere bakmak lazım öncelikle ve meseleyi Kur'ani bütünlük içerisinde değerlendirmek gerekir.El kesme olarak tercüme edilen kat_ı yed tamlaması yakın versiyonlarla sadece Yusuf aleyhisselam kıssassında geçmez.Aynı şekilde "Allaha ve elçisine harb ilan edenlerin cezalarının anlatıldığı yerde de geçer(sanırım Maide 33 olacaktı).Ve orada geçen "en tukattaa eydihim ve erculuhum min hilaf "ibaresi konumuzlu anlamsal ilişkisi yönünde yeterlidir.Şimdi siz burayı da hapis ya da alıkoymak şeklinde tercüme etmeye kalkışırsanız, ilgisiz bir netice elde etmiş olursunuz.Ayrıca,ayetlerin şümulu noktasında Hz.Peygamberin tahsis,ta'mim,tebyin,teşri' ve tezkiye görevlerini devre ddışı bırakırsanız ortada anlaşılmaz vu uygulanamaz bir Kur'an kalır.
Allaha emanet olun
 
Ayetin Rasulullah tarafından nasıl uygulandığı Hadislerle sabittir:
(Sahih-i Buhari,Sünen-i Ebi Davud,El-Müsned,Neylu’l- Evtar,Tuhfetü’l -Ahvezi kitaplarına müracaat)

selam ederim;

selam olsun o humanizmin en ilericisi muhammedimize, o dersini iyi almıştır cebrail as'dan. diyorki; "Benim sözüm olarak size söylenen bir sözü Allah'ın kitabıyla karşılaştırın. Ona uyan ne varsa bendendir-onu gerçekten söylemişolayım veya olmayayım."Bu ölçüye dayanarak, müceddid hadisini reddetmek için hiçbir sebep görmediğim gibi, kabul etmek için de pek çok sebep bulabiliyorum.

ben kuran ile sabit hadis ile sabit fikrine katılmıyorum. beyinlerimizi sabitlik ile kapatmamalı okuyup idrak etmeye gayret göstermeliyiz ki islamiyet bir insanlık ilmidir. kesmek bölmek asmak gibi eylemler ile asla ve asla bagdaşmaz. sayın [MENTION=130377]mopsy[/MENTION] konuya güzel açıklama getirmiştir.
 
Sevgili mopsy,
Hadlerin uygulanmasında,hele hele öldürme ya da el kesme cezalarında şartların tam oluşması lazım.Sosyal adaletin tam olarak sağlanamadığı,meselenin dini,ahlaki,vicdani boyutunun doğru olarak öğretilemediği toplumlarda hadd cezasını uygulamak zaten imkansız gibidir ve o cezayı uygulayacak adil bir sisteme sahip devlet yok gibidir.
Selam!

Sn.Mustdaf;
Sadece kesinlesmesi gerekmiyor.
Kesin hirsizlik aciga cikinca da kesilmiyor.
Hadlarin uygulanmasinda kurallar var.
Ornegin;
-bir kimse babasının ya da oğlunun malından veya ortak olduğu bir maldan çalarsa eli kesilmez.
-Hırsız, açık bir kapı bulursa ya da yırtılmış, parçalanmış bir muhafazadan çalarsa eli kesilmez.

Ve
Daha onlarca.....

Yani
Allah cc'na teslim olan Muhammed as;
Bu ayeti sizin dediginiz gibi kabul edecek
Ve
Hirsizlik kesinlesecek,
Gozumun nuru Peygamber o eli kesmiyecek.
ve
Bin dereden bin su getirecek.....
Kur'an ayetlerinin doğru anlaşılması için öncelikle o konu ya da kavram ile ilgili diğer ayetlere bakmak lazım öncelikle ve meseleyi Kur'ani bütünlük içerisinde değerlendirmek gerekir.El kesme olarak tercüme edilen kat_ı yed tamlaması yakın versiyonlarla sadece Yusuf aleyhisselam kıssassında geçmez.
Sn.Mustdaf;
Mesajima bakalim!
Ayet 5. Surede.
Ben 12. suredeki baglamli kissa ayetlerini yazmisim.

Ayrica
Kavram farkliliklarini gostermek adina
2.Sure
5.Sure
36.Sure
38.Sure
...den farkli ayetleride yazmisim.

Yani TAM sizin dediginizi yapmisim.
Aynı şekilde "Allaha ve elçisine harb ilan edenlerin cezalarının anlatıldığı yerde de geçer(sanırım Maide 33 olacaktı).Ve orada geçen "en tukattaa eydihim ve erculuhum min hilaf "ibaresi konumuzlu anlamsal ilişkisi yönünde yeterlidir.
Sn.Mustdaf;
Boyle konulara [arap forumlarina katilmadikca] girmiyorum.
Ama
Sizin icin kisaca

Mâide 33'teki tukatta'a Haber kipidir.
Aksine
Mâide 38'deki bu fakta'û emir kipidir

Ancak
Bakilan Fiil degildir.
Bakilan cumlenin nesnesidir.

Yani
Bu ayette nesne MACAZI anlamindadir.
eydîhim=yasama gucu

Maide 38. ayetteki
fakta'û eydî yehüma
...daki
EYDI kelimesi
Maide 33.ayetteki gibi
Mecazi anlamda mi degil mi?

Bu ayetteki tartismalarin
Ana konusu budur.
Zeten bunlari yuzlerce kez okumussunuzdur.

Şimdi siz burayı da hapis ya da alıkoymak şeklinde tercüme etmeye kalkışırsanız, ilgisiz bir netice elde etmiş olursunuz.Ayrıca,ayetlerin şümulu noktasında Hz.Peygamberin tahsis,ta'mim,tebyin,teşri' ve tezkiye görevlerini devre ddışı bırakırsanız ortada anlaşılmaz vu uygulanamaz bir Kur'an kalır.
Allaha emanet olun
Sn.Mustad'af
....Hz.Peygamberin tahsis,ta'mim,tebyin,teşri' ve tezkiye görevlerini devre dışı ....
Kur'an'i calismak Resulu devre disi birakmak degil,
Resulu devreye almaktir.
Muhammed Mustafa as. devamli Kur'an calisan bir muslumandir.
Ve der ki?
Lafzen;"Bana VAHY edilenden baskasina UYMAM!"-Kur'an

Simdi su iddaa edilen TEK uygulamaya bir bakalim.

Aişe (ra)'dan rivayetle:
Mahzum kabilesinden bir kadın insanlardan ödünç mal aldı.
Sonra da onu kendi mülkiyetine geçirerek inkar etti.
Durum Nebi (sav)’e bildirilince elinin kesilmesini emretti.

Bunun üzerine kadının akrabaları Üsame b. Zeyd'e gelerek şefaatçılık yapması için konuştular.
Üsame bu konuda Nebi (sav) ile konuşunca Allah Rasülü (sav):
"Ey Üsame, Allah'ın hadlerinden birisi hakkında şefaatçılık yapmanı uygun görmüyorum"

dedi sonra ayağı kalktı ve şu konuşmayı yaptı:
"Sizden öncekileri helak eden şey şudur.
İçlerinden şerefli birisi hırsızlık ettiği zaman onu (cezalandırmayıp) serbest bırakırlardı.
Ancak aralarında güçsüz, kimsesiz bir kimse hırsızlık yaptığı zaman ise hemen elini keserlerdi.
Canımı elinde bulundurana yemin olsun ki Muhammed'in kızı Fatıma hırsızlık yapmış olsa
mutlaka onun da elini keserdim, dedi ve Mahzumlu kadının elini kesti."
...bir kadın insanlardan ödünç mal aldı....
.... mülkiyetine geçirerek inkar etti....
... Nebi (sav)’e bildirilince elinin kesilmesini emretti...

Burada
Sizinde gordugunuz gibi
Emanete hiyanet kapsaminda bir uygulama.

Bugunku hirsizlik anlayisi baglaminda o devirde
Yuzlerce olay olmustur.
Neden bir tane bile uygulamasi yok?

Cunku
Bugunku anlayistaki hirsizliginin cezasi
Kur'an'da Yusuf suresinde var.
Ve
Ben onu acikladim.
 
Son düzenleme:
B

bursali68

Ziyaretci
Merhaba,

Madide 38 , sadece ve sadece...;

SARİKU...: Erkek Hırsız...

SARİKATÜ..: Kadın Hırsız...


dan mı bahseder...?

Yoksa...

SARİKU : Hem erkek hırsız , hem BİREYSEL hırsızlık...

SARİKATÜ...: Hem Kadın hırsız, hem TOPLU / ÇETE Hırsızlığı

anlamı da var mıdır...?


Sağlıcakla kalınız...
 
selam ederim;

'Islamin dev Peygamberi Yusuf as kissasindan
Ogrenmis ve ogretmistir.'

sizler onlari devleştirdikce uzaklaşmakdasınız. bu yanlis bir ifadedir. yarattigini yanliz ve yanliz ulu Allah yüceler. ulu Allah OL!! demese idi, cebrail as onlara yaklaşmasa idi. onların bizlerden farkları olmazdı. bu yüceltip ayırıcı sıfatlar sizlere fayda saglamaz, onlara yakinlaştirmaz, herhangi bir şefaat vermez, sadece onları rencide eder üzer ve kendi ruhunuza haksizlik olur. bu bilgi kuranda belki yoktur ama arşi ala'ya yazilmistir. yarattigini ulu Allah yuceler. kulun kulu yuceltmesi yanlisdir.
 
Selam!

Sn.Tansxx bey!

Konu kirliligi yapmayin.
Konunun konusu:"Kur'an'da Hirsizlik"

Konu ile ilgili KATKI yapacak BILGI'niz varsa yazin!
Konu ile ilgili,
Konu!!!!

Yoksa birakin da insanlar KONU ILE ILGILI
Kiritiklerini yazsinlar.
 
Merhaba,

Madide 38 , sadece ve sadece...;

SARİKU...: Erkek Hırsız...

SARİKATÜ..: Kadın Hırsız...


dan mı bahseder...?

Yoksa...

SARİKU : Hem erkek hırsız , hem BİREYSEL hırsızlık...

SARİKATÜ...: Hem Kadın hırsız, hem TOPLU / ÇETE Hırsızlığı

anlamı da var mıdır...?


Sağlıcakla kalınız...

Selamlar!

Sn.Mustadaf bu ayeti aciklama adina degil,
Sadece:"en tukattaa eydihim ve erculuhum min hilaf "
Ifadesine dikkat cekip-ki EMIR'dir anlayisiyla 33. ayetle baglanti kurmamizi diliyor.

Yoksa Ayetin genel anlamiyla esitlemiyor ki
Zaten sizin yazdiginiz sebeble
Ve
Ayetin muhatablari itibariyle esitlenemez.

Ancak
Emir baglaminda 38. ayetteki fiil EMIR dir.
Bu baglamda 33. ayeti gostermek benim dusunceme destek olur.
Cunku
Buradaki fiil Haber kipi niteligindedir.

Ama
Burada kim kimin ustune cikacak kavgasinda degiliz.
Hakk'i arayan bir ZIKR icindeyiz.

Bu yuzden ben bu + yi kabullenmem.
Baglaminda
33.Ayette ki nesne de,
Eger 38. ayetteki nesnedeki gibi
bir mecaz yoksa hirsizlikta eller Kesilir.
Kimsenin begenip begenmemesine bakilmaz.

Sn.Mustadaf'in ifadesindeki gibi
Kur'an'in butunune/ilgili diger ayetlerine
Ornegin 33. ayetten sonra gelen 34. ayete
ve
Kissas-i Enbiya ayetlerinden;"Yusuf Kissasina"
Bakarken,

Ilgili kavram gurubunun
Kur'an'da ki baska anlamlarini da calismak gerek.

Benim yaptigim aciklamada kullandigim
Fahreddin Razi,Zamahseri...
Gibi hocalarimizin kullandigi usuldur.

Usulde bir yanlislik YOK!
Ancak
Usulun sinirlarina giren ayetlerde/BILGI'de eksiklik olabilir.

Baglaminda
Maide 34. ayeti hatirlatan sn.Mustadaf'a tesekkur ederim.

Simdi;
Benim bu ayeti almamamin nedeni"
Sn.Mustdaf;
Boyle konulara [arap forumlarina katilmadikca] girmiyorum.
Ama
Sizin icin kisaca...

Agir Arapca gramer savasina girip
Esas Konudan uzaklasmamak icindir.

Ama
Sn.Mustadaf'in yaptigi
Sizin mesajinizdaki gibi
Konuya TAM KATKI'dir.
Her ikinize de
Tesekkur ederim.

Forum da BILGI sahibi ve
Sahip olunani kullanan uyelerin cogalmasi dilegiyle.
 
Son düzenleme:
Selam!

Sn.Tansxx bey!

Konu kirliligi yapmayin.
Konunun konusu:"Kur'an'da Hirsizlik"

Konu ile ilgili KATKI yapacak BILGI'niz varsa yazin!
Konu ile ilgili,
Konu!!!!

Yoksa birakin da insanlar KONU ILE ILGILI
Kiritiklerini yazsinlar.

selam ederim;

muhterem insanlari yuceltmekten vazgecin, yanlisi gorursem uyarmak vazifemdir, bu hadisidir muhammedimizin 'herkim yanlisi gorup fark ederse diliyle duzeltsin, buna gucu yetmezse eliyle duzeltsin, bunada gucu yetmiyorsa kalben karsi koysun'. bende elimden geleni yapiyorum, yaptiginiz yanlisi duzeltiniz. insanlarin basina sifatlar takip yuceltmeyiniz. Yarattigini Yuceltmek ulu Allaha mahsustur.
 
B

bursali68

Ziyaretci
Selamlar!

Sn.Mustadaf bu ayeti aciklama adina degil,
Sadece:"en tukattaa eydihim ve erculuhum min hilaf "
Ifadesine dikkat cekip-ki EMIR'dir anlayisiyla 33. ayetle baglanti kurmamizi diliyor.

Yoksa Ayetin genel anlamiyla esitlemiyor ki
Zaten sizin yazdiginiz sebeble
Ve
Ayetin muhatablari itibariyle esitlenemez.

Ancak
Emir baglaminda 38. ayetteki fiil EMIR dir.
Bu baglamda 33. ayeti gostermek benim dusunceme destek olur.
Cunku
Buradaki fiil Haber kipi niteligindedir.

Ama
Burada kim kimin ustune cikacak kavgasinda degiliz.
Hakk'i arayan bir ZIKR icindeyiz.

Bu yuzden ben bu + yi kabullenmem.
Baglaminda
33.Ayette ki nesne de,
Eger 38. ayetteki nesnedeki gibi
bir mecaz yoksa hirsizlikta eller Kesilir.
Kimsenin begenip begenmemesine bakilmaz.

Sn.Mustadaf'in ifadesindeki gibi
Kur'an'in butunune/ilgili diger ayetlerine
Ornegin 33. ayetten sonra gelen 34. ayete
ve
Kissas-i Enbiya ayetlerinden;"Yusuf Kissasina"
Bakarken,

Ilgili kavram gurubunun
Kur'an'da ki baska anlamlarini da calismak gerek.

Benim yaptigim aciklamada kullandigim
Fahreddin Razi,Zamahseri...
Gibi hocalarimizin kullandigi usuldur.

Usulde bir yanlislik YOK!
Ancak
Usulun sinirlarina giren ayetlerde/BILGI'de eksiklik olabilir.

Baglaminda
Maide 34. ayeti hatirlatan sn.Mustadaf'a tesekkur ederim.

Simdi;
Benim bu ayeti almamamin nedeni"


Agir Arapca gramer savasina girip
Esas Konudan uzaklasmamak icindir.

Ama
Sn.Mustadaf'in yaptigi
Sizin mesajinizdaki gibi
Konuya TAM KATKI'dir.
Her ikinize de
Tesekkur ederim.

Forum da BILGI sahibi ve
Sahip olunani kullanan uyelerin cogalmasi dilegiyle.

Merhaba,

Sevgili mopsy , teşekkür bizden...Konu gayet yerinde ve önemli bir konu...Kritikleri doğru bir şekilde tartışabilmek de gayet yerinde...

Bu arada Sn.Mustad'af'ın söylediği yöne değil de bir başka kısmına dikkat çekmek istediğimden sordum bu soruyu...Ayrıca Maide 38 deki " el kesmenin " mecaz anlam ifade ettiği yönündedir düşüncem...Buna benzer de Kur'an'da çok ayet var...Sorduğum soruyla ilgili olarak da ŞEYHA / ŞEYHU gibi Sariku ve Sarikatü kelimelerine dikkat çekmek istiyorum...Sanırım ayet Erkek ve Kadın Hırsız söyleminden çok , " Bireysel ve Çete Hırsızlığı " söylemini ön plana çıkarıyor diye düşünüyorum...

Emekleriniz için tekrar teşekkür ederim...

Sağlıcakla kalınız...
 
B

bursali68

Ziyaretci
selam ederim;

muhterem insanlari yuceltmekten vazgecin, yanlisi gorursem uyarmak vazifemdir, bu hadisidir muhammedimizin 'herkim yanlisi gorup fark ederse diliyle duzeltsin, buna gucu yetmezse eliyle duzeltsin, bunada gucu yetmiyorsa kalben karsi koysun'. bende elimden geleni yapiyorum, yaptiginiz yanlisi duzeltiniz. insanlarin basina sifatlar takip yuceltmeyiniz. Yarattigini Yuceltmek ulu Allaha mahsustur.

Merhaba,

Sn.tansxx , bir kaç konuda yaptığınız gibi yine bu konuda da özellikle " yola sokmak " gibi bir eğilim sezinliyorum...Ancak ellerinize bakınız " beş parmağınızın beşi de bir mi "...? Değil değil mi...Demekki her kesin konuyu aktarım şekillerinde farklılık vardır ki özellikle sevgili mopsy'nin esas aldığı kayıtlı - delili olan " BİLGİ " dir...Bu bağlamda konu içerisinde yanlış bir şey yok...En azından kendi açımdan...Sn.mopsy'nin de dediği gibi konu ile ilgili iletecekleriniz var ise alalım , dinleyelim...

Sağlıcakla kalınız...
 
Üst Alt