Sevgili mopsy,Selam!
Sn.Mustadaf
Manevi sorumluluk,vicdan teskini degil
Ayetin devami ne?
...min ba’di zulmihî ve aslaha fe....
...yaptığı zulumden sonra ISLAH olur ise...
...halini düzeltirse...
Yani
Hirsizligi birakip,namusuyla calisirsa
...diyor.
Simdi
Sizin dediginizi kabul edelim.
Iki eli kesilmis insan
Nasil namusuyla calisacak?
Namusuyla dilenemez bile(!?)
Iki degil bir eli demeyin sakin.
eydiye humâ=min.3 el.
Cumlenin oznesi iki kisi=4 el
Ayrica yed=el(biolojik) oldugu kesin mi?
Bakin simdi
Elleriyle yarattilar= amilet eydînâ
36.71. Görmediler mi ki, biz onlar için, ellerimizin (kudretimizin) eseri olan hayvanlar yarattık da onlar bu hayvanlara sahip oluyorlar.
Mal'i genislik=yedâhu mebsûtatâni
5.64. Bir de Yahudiler, “Allah’ın eli bağlıdır” dediler. Söylediklerinden ötürü kendi elleri bağlansın ve lânete uğrasınlar! Hayır, O’nun iki eli de açıktır, dilediği gibi verir. ....
Guc sahibi= ulîl eydî
38.45. Güçlü ve basiretli kullarımız İbrahim’i, İshak’ı ve Yakub’u da an.
Akd’i kullanma=bi yedihî ukdetun
2.37... Ancak kadının, ya da nikâh bağı elinde bulunanın (kocanın, paylarından) vazgeçmesi başka.....
S.Arabia'nin uygulamalai yuzunden
Cok tartisilmis bir konudur.
Ornegin
Reşid Rıza hoca:
Yed=Mali guc demistir.
Bunlari niye yazdim?
.... Kat-ı yed el kesmek ve koparmak demektir.....
Diyorsunuz ya!
Boyle demekle olmuyor gordugunuz gibi!
Hatta
Kat-ı yed= el kesmek ve koparmak mi
Onu itiraz edilmez bir sekilde ornekliyelim!
katta’ne eydiyehunne= ellerini kestiler/yaralandilar
12.31.... ve Yûsuf’a, “Çık karşılarına” dedi. Kadınlar Yûsuf’u görünce, onu pek büyüttüler ve şaşkınlıkla ellerini kestiler.....
Kat-i Yed=kesip kopartma olsa
Kadinlar elma keserken ellerini mi koparttilar?
Bakin altalta yaziyorum.
12.31.ve katta’ne eydiyehunne- onlar ellerini kestiler
5.38.fe iktaû eydiyehumâ- ikisinin ellerini o halde kesin
Ayni werb/fiil
birinde haber kipi
digerinde emir kipi
ikiside ayni anlamda.
kesip koptu mu simdi
veya
kesip koparin mi?....
Nas ayetleri
aciklama ayetleriyle degerlendirilir.
Gunumuz arapcasiyla olaya bakarsak
Zaten bu bir deyim!
Kur'an arapcasiyla bakarsak
yukaridaki gibi cumlenin gelisine gore
Anlamlari MECAZI.
...olanlar da var.
illa ki Olsun derseniz
Iki eli kesik insan halini duzeltemez.
Ustelik
Kisas'ta hayat varken,
Mala karsi mal
Cana karsi can
Dise dis.
Yusuf kissasi ortadayken.....
Zaten
Bunu uygulayan ulkelerde
hemen kesmiyorlar.
Had denen bir kavram var.
Yuzlercesi bu cezadan kurtuluyor.
Bunla ilgili serri hukumleri buraya assak
Konu dagilip gidecek.
Eger bu ayeti sizin dediginiz gibi algilasalar.
Nasil kurtulanlar var?
Kuryesin deve hirsizlarina verdigi ceza el kesmek.
Yani
Islam oncesi geleneginde var.
Islam sonrasi serii hukumde devam ediyor.
Ama sizin soylediginiz seyi delil etmiyorlar.
Kisas taki ....ORFE UYGUNdiyet odeme...
Bolumunu delil getiriyorlar.
Allah cc na emanet olun!
Hadlerin uygulanmasında,hele hele öldürme ya da el kesme cezalarında şartların tam oluşması lazım.Sosyal adaletin tam olarak sağlanamadığı,meselenin dini,ahlaki,vicdani boyutunun doğru olarak öğretilemediği toplumlarda hadd cezasını uygulamak zaten imkansız gibidir ve o cezayı uygulayacak adil bir sisteme sahip devlet yok gibidir.
Kur'an ayetlerinin doğru anlaşılması için öncelikle o konu ya da kavram ile ilgili diğer ayetlere bakmak lazım öncelikle ve meseleyi Kur'ani bütünlük içerisinde değerlendirmek gerekir.El kesme olarak tercüme edilen kat_ı yed tamlaması yakın versiyonlarla sadece Yusuf aleyhisselam kıssassında geçmez.Aynı şekilde "Allaha ve elçisine harb ilan edenlerin cezalarının anlatıldığı yerde de geçer(sanırım Maide 33 olacaktı).Ve orada geçen "en tukattaa eydihim ve erculuhum min hilaf "ibaresi konumuzlu anlamsal ilişkisi yönünde yeterlidir.Şimdi siz burayı da hapis ya da alıkoymak şeklinde tercüme etmeye kalkışırsanız, ilgisiz bir netice elde etmiş olursunuz.Ayrıca,ayetlerin şümulu noktasında Hz.Peygamberin tahsis,ta'mim,tebyin,teşri' ve tezkiye görevlerini devre ddışı bırakırsanız ortada anlaşılmaz vu uygulanamaz bir Kur'an kalır.
Allaha emanet olun