Kur'an'da Hirsizlik

RESIM SN.CONSUME'NIN ISTEGIYLE KALDIRILMISTIR!

Kur’an 23 senede peyder pey inerek
Peygamberi baglaminda muminleri egitti
Onlar bu gelen bilgilere iman ettiler.

Bismillahirrahmanirrahim
2.285. Resul, Rabbinden kendisine indirilene inanmıştır; müminler de...

Peygamber kendisinin de;
Daha onceki Reuller gibi AYNI bilgiyi

Bismillahirrahmanirrahim
4.163. Biz, tıpkı Nûh'a ve ondan sonraki peygamberlere vahyettiğimiz gibi sana da vahyettik.
Biz İbrahim'e, İsmail'e, İshak'a, Yakub'a, torunlarına, İsa'ya, Eyyûb'e, Yûnus'a, Hârun'a, Süleyman'a da vahyettik.
Dâvud'a da Zebur'u verdik.

Bismillahirrahmanirrahim
87.18.Hiç kuşkusuz, bu Kur'an, ilk sayfalarda da elbette vardır.
87.19.İbrahim'in ve Mûsa'nın sayfalarında.

ISLAMIN DEGISMIYEN KURALLARINI
Degismez bir metodla oldugunu ogrendi.
Baglaminda ogretti.

Bismillahirrahmanirrahim
35. Allah'ın yol ve yönteminde değişme asla bulamazsın!
Allah'ın yol ve yönteminde döneklik de bulamazsın!

Bu egitimin en buyuk silahi ”Kissa” lardi.
Bu kissalarda/Hikayelerde
Peygamber uzerinde oldugu dinin bilgilerini
Orneklerle ogrendi.
Baglaminda ogretti.

Once
Ceza kavramini ogrendi
Bu kavramin adi KISAS
Kurallari ise NET ve BASITti
Ayrica en buyuk gunah ornegiydi.

Bismillahirrahmanirrahim
2:178.Ey iman edenler!
Öldürmede kısas size farz kılındı.
Hüre hür, köleye köle, kadına kadın.
Ama her kim, ölenin kardeşi tarafından bir şey karşılığı
bağışlanırsa, o zaman örfe uyması, ona diyeti güzellikle ödemesi gerekir.
Bu, Rabbiniz tarafından bir hafifletme ve bir rahmettir.
Her kim bunun arkasından yine saldırırsa, artık ona acı veren bir azab vardır.

2:179.Ey temiz akıl sahipleri! Kısasta sizin için bir hayat vardır. Ümit edilir ki, korunursunuz.

16:126.Eğer (bir suçtan dolayı) ceza verecek olursanız size yapılan
azab ve cezanın misli ile ceza verin.
Ama sabrederseniz, elbette o,
sabredenler için daha hayırlıdır.

Yani
Yapilanin karsiligi DENK olacak.
Karsilik olarak yapilacak olan da DENK olacak
Ama aslolan Affetmektir.

Baglaminda
Hirsizlik yapan,nefsine zulum yapan/zalim olan/olduren/atese atan
erkek/kadin kisilerin Tevbekar olana kadar
Ellerini bu haramdan nasil cekilecegini
Hatem-ul Enbiya Muhammed as:
Islamin dev Peygamberi Yusuf as kissasindan
Ogrenmis ve ogretmistir.

Islamin Hirsizlara verdigi ceza sudur:

Bismillahirrahmanirrahim
12.74.Sordular: "Eğer yalan söylüyorsanız, hırsızlığı yapanın cezası nedir?"

12.75.Kardeşler dedi: "Cezası şu:
Çalınan mal kimin yükünde çıkarsa
yükün sahibi çalınan mala karşılık olacaktır.
Biz zalimleri böyle cezalandırıyoruz."

12.76.Bunun üzerine Yûsuf öz kardeşinin heybesinden önce,
öteki kardeşlerin heybelerini aramaya başladı.
Nihayet su kabını, öz kardeşinin heybesinden çıkardı.
Yûsuf'a böyle bir tuzak öğretmiştik.
Yoksa Yûsuf, Allah'ın dilemesi dışında,
kralın dinine göre öz kardeşini alamazdı.
Dilediklerimizi derece derece yükseltiriz biz.
Her bilgi sahibinin üstünde bir başka bilen vardır.

Islamin buyuk Peygamberi Yakup as’in cocuklari (/Kardesler)
Babalari Islam dininin Peygamberi Yakup as’dan ogrendikleri;
Islamda ki kisas hukmunun Hirsizlikta gecerli oldugunu
Ve nasil uygulandigini Musluman olmadigini sandiklari
Misirli yoneticiye (gercekte Yusuf as’a) soylediler.

........ yükün sahibi çalınan mala karşılık olacaktır....

Yani
Hirsizliktan butun gurup degil
Sadece eylemi yapan/yapanlar sorumlu olacaktir.

Peki
Hirsiza verilecek ceza Islamda nedir?
..... Yûsuf, Allah'ın dilemesi dışında, kralın dinine göre öz kardeşini alamazdı.....

Malin gercek sahibi,
Malin gecici sahibi olan hirsizi alikoyacak mis.

Neye gore?
Islam dinine gore....

Islam olmiyan firavunun dinine gore
Bu alikoyma imkansizdir.
.... kralın dinine göre öz kardeşini alamazdı....

[Fravunun dininde,buyuk ihtimal ya olduruluyor
Yada bir yeri kesiliyordu.......]

Ve
Islamin bu dev Peygamberi Yusuf as;
Babasi Yakup as tarafindan teblig edilmis bulunan
Allah cc nun emrine,ogretisine uyarak
Hirsizin (yalniz hirsizin) cezasini acikliyor.

Bismillahirrahmanirrahim
12. "Ne, dedi Yûsuf, Allah korusun.
Eşyamızı yükünde bulduğumuz adamdan başkasını tutamayız.
Öyle birşey yaparsak zalimlerden oluruz."

Yani;
Hirsiz alikoyulacak!
Bunun disinda bir Hukum
Zalim olmak/Gunahkar olmaktir.


Peki
Ne zamana kadar alikonulacak?
Magdurun alikoymayi/hapisi bagislamasina kadar.

Peki
Magdurun alikoymayi/hapisi bagislamasi neye baglidir?
-Hirsizin Tevbekar olmasina
-Ve bedelin Hirsiz tarafindan (orfe uygun)odenmesine.

Bismillahirrahmanirrahim
5.38. Hırsızlık yapan erkek ve kadının, yaptıklarına karşılık Allah'tan bir ceza olarak ellerini kesin. Allah Azîz'dir, Hakîm'dir.
5.39. Kim zulmünden sonra tövbe eder, halini düzeltirse
kuşkusuz Allah onun tövbesini kabul eder.
Allah çok affedici, çok merhametlidir.
SADAKALLAH!

Yani Tevbe edene kadar
Hirsizliktan elleri kesilecek/uzak tutulacak
Yani hapsedilecek
...

Baglaminda
Af edildiginde orfe uygun dietini
Magdura odeyecek!

... örfe uyması, ona diyeti güzellikle ödemesi gerekir.....
 
Son düzenleme:
B

bursali68

Ziyaretci
Merhaba,

Yani Tevbe edene kadar
Hirsizliktan elleri kesilecek/uzak tutulacak
Yani hapsedilecek...

Çok çok mükemmel bir açıklama,teşekkürler Sn.mopsy...

Kısasa vurgu yapmanız konuyu " karşılığı -misli " anlamında pekiştiriyor...Hiç bir zaman " MALA karşı KAN " olamaz...Bu kısasa uymaz zaten...

Kur'an ŞİDDET önermez....AF ediciliği / BAĞIŞLAYICILIĞI önerir...Bu anlamda güzel bir örnek...

Sağlıcakla kalınız...
 
Yani Tevbe edene kadar
Hirsizliktan elleri kesilecek/uzak tutulacak
Yani hapsedilecek...

Güzel bir açıklama olmuş. İnsan hata eder, hırsız olur, sonra tevbe eder, Allah yoluna girer. Eli kesik bir adam nasıl yaşar o durumda. Hırsız illa huyuna dsevam ediyorsa hapislerde sürünür. El kesilmez bencede.
 
Kat-ı yed el kesmek ve koparmak demektir.Rasulullah tarafından öylece anlaşılmış ve bir kerre de uygulanmıştır.

Ayetin İslama karşı,kendi cani sistemlerini ve suçlarını görmezden gelip,İslam denince el kesmeyi hatırlatan ve bunun reklamını her vesilede yapan Firavun sistemi gönüllülerinin,Bir kısım Müslümanlarca ard niyyetlerini görmezden gelerek,şirin görünme adına kat' kelimesine Çağdaş cila yapma çabası olarak görüyorum.Ve bu ceza öyle alelade verilen bir ceza değilder.Eylemi gerçekleştiren kişinin durumuna,hırsızlık yapılan mala göre uygulaması farklı olan bir cezadır.
Ayet açıktır:
"Hırsızlık yapan erkek ve kadının, yaptıklarına karşılık Allah'tan bir ceza olarak ellerini kesin. Allah Azîz'dir, Hakîm'dir.
Kim zulmünden sonra tövbe eder, halini düzeltirse kuşkusuz Allah onun tövbesini kabul eder.Allah çok affedici, çok merhametlidir.

Tevbe kısmı,tıpkı başka günahlarla birlikte anılan tevbe gibi,işlediği günahın manevi sorumluluğu ve vicdani teskin içindir.
Ayetin Rasulullah tarafından nasıl uygulandığı Hadislerle sabittir:
(Sahih-i Buhari,Sünen-i Ebi Davud,El-Müsned,Neylu’l- Evtar,Tuhfetü’l -Ahvezi kitaplarına müracaat)
 
Son düzenleme:
Kat-ı yed el kesmek ve koparmak demektir.Rasulullah tarafından öylece anlaşılmış ve bir kerre de uygulanmıştır.

Ayetin İslama karşı,kendi cani sistemlerini ve suçlarını görmezden gelip,İslam denince el kesmeyi hatırlatan ve bunun reklamını her vesilede yapan Firavun sistemi gönüllülerinin,Bir kısım Müslümanlarca ard niyyetlerini görmezden gelerek,şirin görünme adına kat' kelimesine Çağdaş cila yapma çabası olarak görüyorum.Ve bu ceza öyle alelade verilen bir ceza değilder.Eylemi gerçekleştiren kişinin durumuna,hırsızlık yapılan mala göre uygulaması farklı olan bir cezadır.
Ayet açıktır:
"Hırsızlık yapan erkek ve kadının, yaptıklarına karşılık Allah'tan bir ceza olarak ellerini kesin. Allah Azîz'dir, Hakîm'dir.
Kim zulmünden sonra tövbe eder, halini düzeltirse kuşkusuz Allah onun tövbesini kabul eder.Allah çok affedici, çok merhametlidir.

Tevbe kısmı,tıpkı başka günahlarla birlikte anılan tevbe gibi,işlediği günahın manevi sorumluluğu ve vicdani teskin içindir.
Ayetin Rasulullah tarafından nasıl uygulandığı Hadislerle sabittir:
(Sahih-i Buhari,Sünen-i Ebi Davud,El-Müsned,Neylu’l- Evtar,Tuhfetü’l -Ahvezi kitaplarına müracaat)

Selam!

...tevbe gibi,işlediği günahın manevi sorumluluğu ve vicdani teskin içindir....
Sn.Mustadaf
Manevi sorumluluk,vicdan teskini degil
Ayetin devami ne?
...min ba’di zulmihî ve aslaha fe....
...yaptığı zulumden sonra ISLAH olur ise...
...halini düzeltirse...

Yani
Hirsizligi birakip,namusuyla calisirsa
...diyor.

Simdi
Sizin dediginizi kabul edelim.


Iki eli kesilmis insan
Nasil namusuyla calisacak?
Namusuyla dilenemez bile(!?)

Iki degil bir eli demeyin sakin.
eydiye humâ=min.3 el.

Cumlenin oznesi iki kisi=4 el

Ayrica yed=el(biolojik) oldugu kesin mi?

Bakin simdi

Elleriyle yarattilar= amilet eydînâ
36.71. Görmediler mi ki, biz onlar için, ellerimizin (kudretimizin) eseri olan hayvanlar yarattık da onlar bu hayvanlara sahip oluyorlar.

Mal'i genislik=yedâhu mebsûtatâni
5.64. Bir de Yahudiler, “Allah’ın eli bağlıdır” dediler. Söylediklerinden ötürü kendi elleri bağlansın ve lânete uğrasınlar! Hayır, O’nun iki eli de açıktır, dilediği gibi verir. ....

Guc sahibi= ulîl eydî
38.45. Güçlü ve basiretli kullarımız İbrahim’i, İshak’ı ve Yakub’u da an.

Akd’i kullanma=bi yedihî ukdetun
2.37... Ancak kadının, ya da nikâh bağı elinde bulunanın (kocanın, paylarından) vazgeçmesi başka.....

S.Arabia'nin uygulamalai yuzunden
Cok tartisilmis bir konudur.
Ornegin
Reşid Rıza hoca:
Yed=Mali guc demistir.

Bunlari niye yazdim?
.... Kat-ı yed el kesmek ve koparmak demektir.....
Diyorsunuz ya!
Boyle demekle olmuyor gordugunuz gibi!


Hatta
Kat-ı yed= el kesmek ve koparmak mi
Onu itiraz edilmez bir sekilde ornekliyelim!

katta’ne eydiyehunne= ellerini kestiler/yaralandilar
12.31.... ve Yûsuf’a, “Çık karşılarına” dedi. Kadınlar Yûsuf’u görünce, onu pek büyüttüler ve şaşkınlıkla ellerini kestiler.....

Kat-i Yed=kesip kopartma olsa
Kadinlar elma keserken ellerini mi koparttilar?

Bakin altalta yaziyorum.
12.31.ve katta’ne eydiyehunne- onlar ellerini kestiler
5.38.fe iktaû eydiyehumâ- ikisinin ellerini o halde kesin

Ayni werb/fiil
birinde haber kipi
digerinde emir kipi
ikiside ayni anlamda.

kesip koptu mu simdi
veya
kesip koparin mi?....

Nas ayetleri
aciklama ayetleriyle degerlendirilir.

Gunumuz arapcasiyla olaya bakarsak
Zaten bu bir deyim!

Kur'an arapcasiyla bakarsak
yukaridaki gibi cumlenin gelisine gore
Anlamlari MECAZI.
...olanlar da var.

illa ki Olsun derseniz
Iki eli kesik insan halini duzeltemez.

Ustelik
Kisas'ta hayat varken,
Mala karsi mal
Cana karsi can
Dise dis.
Yusuf kissasi ortadayken.....

Zaten
Bunu uygulayan ulkelerde
hemen kesmiyorlar.
Had denen bir kavram var.
Yuzlercesi bu cezadan kurtuluyor.

Bunla ilgili serri hukumleri buraya assak
Konu dagilip gidecek.
Eger bu ayeti sizin dediginiz gibi algilasalar.
Nasil kurtulanlar var?

Kuryesin deve hirsizlarina verdigi ceza el kesmek.
Yani
Islam oncesi geleneginde var.

Islam sonrasi serii hukumde devam ediyor.
Ama sizin soylediginiz seyi delil etmiyorlar.
Kisas taki ....ORFE UYGUNdiyet odeme...
Bolumunu delil getiriyorlar.

Allah cc na emanet olun!
 
Son düzenleme:
Kat-ı yed el kesmek ve koparmak demektir.Rasulullah tarafından öylece anlaşılmış ve bir kerre de uygulanmıştır.

Ayetin İslama karşı,kendi cani sistemlerini ve suçlarını görmezden gelip,İslam denince el kesmeyi hatırlatan ve bunun reklamını her vesilede yapan Firavun sistemi gönüllülerinin,Bir kısım Müslümanlarca ard niyyetlerini görmezden gelerek,şirin görünme adına kat' kelimesine Çağdaş cila yapma çabası olarak görüyorum.Ve bu ceza öyle alelade verilen bir ceza değilder.Eylemi gerçekleştiren kişinin durumuna,hırsızlık yapılan mala göre uygulaması farklı olan bir cezadır.
Ayet açıktır:
"Hırsızlık yapan erkek ve kadının, yaptıklarına karşılık Allah'tan bir ceza olarak ellerini kesin. Allah Azîz'dir, Hakîm'dir.
Kim zulmünden sonra tövbe eder, halini düzeltirse kuşkusuz Allah onun tövbesini kabul eder.Allah çok affedici, çok merhametlidir.

Tevbe kısmı,tıpkı başka günahlarla birlikte anılan tevbe gibi,işlediği günahın manevi sorumluluğu ve vicdani teskin içindir.
Ayetin Rasulullah tarafından nasıl uygulandığı Hadislerle sabittir:
(Sahih-i Buhari,Sünen-i Ebi Davud,El-Müsned,Neylu’l- Evtar,Tuhfetü’l -Ahvezi kitaplarına müracaat)

Sizinle ayni du$uncedeyim.
Kesme karari elbette adi hirsizliklar a da bicilmez.
Hirsizligi kendine meslek ve me$rep edinen, zerre kadar ihtiyactan dolayi yapildigi kanaati vermiyen...
Kisaca; KEYFE MA YE$A hirsizliklar icin kesme yapilir....
Ben bunu anliyorum ayetten....

Mopsi ba$ligi eksik atmi$. Dogru ba$lik ;
BANA GORE Kur'an daki Hirsizlik..... Seklinde olmaliydi....
 
Yüce Rabbimiz MALA düşkünlüğü nasıl da sınıyor... Rabbimiz sonsuz merhametinden nasiplenenler ile nasiplenmeyenleri nasıl da ayıklıyor. Rabbimiz mesajları ile nasıl da aklımızı kullanmaya zorlayıp sağlıklı çalışır duruma getiriyor.


Kuran'ı ağır ağır ve düşüne düşüne okuyanlar hırsızlığın cezasını da yine Kuran'da bulurlar/tespit ederler. bu konuda yapıldığı gibi... Allahın sözleri üzerine düşünüp sorgulayanlar ve yanıtları yine Allahın ayetlerinde arayanlar her zaman doğru yanıtları bulurlar.

"Servet düşmanı adi hırsızın bacakları da kesilmeli hatta öldürülmeli... İnsanlar açlıktan ölsünler fakat baklava ekmek vb. çalmasınlar. Bizim gibi yapıp çalmanın yolunu yordamını keşfedip, kitabına uydursalarmış!!!"
Yukarıdaki gibi düşünenlerin gerçekleri tüm açıklığı ile öğrenecekleri günki halleri içler acısı olacaktır. Merhametten ve akıldan nasibini almayanlar orada nasiplenebilecekler mi acaba?

Halbuki el keseceklerine SALÂTbilseler ve uygulasalar, Rabbimizin söylediği gibi: "salat insanı kötülüklerden ve aşırılıklardan alıkoyar". Tabi hırsızlıktan da...
 
Son düzenleme:
Üst Alt