Kart aidatları için dilekçe örneği

Merhaba
Yargıtay'ın kredi kartı aidatlarının 10 yıl geriye dönük olarak istenebileceğine yönelik kararı ile bu paraları almak isteyenler için yol da açıldı.

Banka kartı aidatını geri almak isteyen vatandaşların izlemesi gereken ilk yol bankaya dilekçeyle başvurmak. İşte bu yolun bir örneğini sunmaktayız...

BANKASI GENEL MÜDÜRLÜĞÜNE

Bankanızın tarihinden beri nolu kredi kartı kullanıcısıyım. Bankanız tarafından hiçbir hizmet karşılığı olmaksızın, kredi kartı aidat bedeli olarak YTL hesap dökümüme yansıtılmakta ve şahsımdan tahsil edilmektedir.

Kredi Kart ücteti adıaltında para kesilmesinin hukuki mesnetsizliği;

· 4822 Sayılı Kanun ile Değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanunun Sözleşmedeki Haksız Şartlar başlıklı 6. maddesine ve 5464 Sayılı Banka ve Kredi Kartları Kanunun 24. maddesine göre bankanızın almış olduğu bu kart ücreti, herhangi bir hizmet karşılığı olmadığından ve de söz konusu sözleşme şartı önceden hazırlanmış, özellikle standart sözleşmede yer alması nedeniyle içeriğine etki edilemeyip; müzakere edilemediğinden haksız bir şarttır.Ayrıca 5464 sayılı yasanın 44. maddesinde yapılan atfa binaen, uyuşmazlıkların Tüketici Hakem Heyeti'nde ve/veya Tüketici Mahkemesi'nde çözümleneceği hüküm altına alınmıştır,denilmektedir.

Konu ile ilgili emsal karar:

· Kocaeli Tüketici Mahkemesinin 04/10/2006 tarih ve 2006/368 Karar nolu kararı

· Bu konudaki Kocaeli Tüketici Sorunları Hakem Heyeti'nin haksız alınan ücretin iadesi yönündeki kararı onaylaması emsal teşkil etmektedir.

Her türlü sözleşmede yer alan haksız şartlar tüketici için bağlayıcı değildir. Bu sebeple haksız bir şart içeren sözleşmeler geçersizdir.

Yukarıda açıklanan nedenlerle hakkaniyet ve mevcut yasal düzenlemeler çerçevesinde bankanız tarafından şahsıma ait hesaptan kesilerek tahsil edilen . YTL kart bedelinin ve daha önce yine aynı nedenle kesilmiş olan geçmiş dönemlere ait kart bedellerinin, diğer haklarım saklı kalmak kaydı ile, en geç 7(yedi) gün içerisinde tarafıma iade edilmesini; bundan sonra da bahse konu kart ücretinin alınmamasını, aksi takdirde hakkınızda Tüketici Hakem Heyeti'ne iade için müracaatta bulunulması ve her türlü yasal yollara başvuracağımı ihtaren bildiririm.

Tarih :

Ad-Soyad :

İmza :

Adres :

E-mail :

Tel :

Ek :Kredi Kart aidat kesintisini gösterir hesap ekstresi
ekolay
 
Kart aidatı için müthiş iddia!
Merhaba

Bankalar ile tüketiciler arasındaki 'kredi kartı aidatı' sorunu sürüyor. Şimdi de bankaların, aidat ödemek istemeyenlerin biriken puanlarından gizlice kesinti yaptığı iddia ediliyor.

Tüketiciler kart aidatı ödemek istemiyor. Hatta pek çok tüketici bugüne kadar ödediği aidatları geri almak için hakem heyetlerinin yolunu tutmuş durumda.

Aidat almakta ısrarlı olan bankalar ise bunun için türlü formüllere başvuruyor. Bazı bankaların aidatı müşterinin kredi kartında biriken puanlardan kestiği ortaya çıktı. Bu konuda şikayetçi olan tüketiciler, Bizden habersiz kartımızda biriken puanlar yok oldu. Bankadan geri istedik. Mümkün olmadığını söylediler diyerek durumu anlatıyor.

Tüketiciler Birliği Başkanı Nazım Kaya, burada iki sorun olduğunu belirterek, Birincisi bankalar kart aidatı alamaz. Bunda zaten vatandaşın bilgisi, rızası yok. İkincisi de vatandaştan habersiz hesaplarıyla oynayamazlar. Bunlar, bankaların keyfi uygulamalarının sonucu dedi.

'YAZILI İHTAR ÇEKİN'

Böyle bir durumla karşılaşan tüketicinin, bankaya yazılı ihtar çekmesini isteyen Kaya, Eğer hâlâ puanlar geri alınamazsa hakem heyetine başvurulsun. Böylece puanlar mutlaka geri alınır şeklinde konuştu.
Bigpara.com
 
Üst Alt