Isa ateş altında

Merhaba

Çok bilmiş âlimler fildişi kuleleri içinde oturup, kendi keyiflerine göre İnanca dayalı bir İsa tesis edebilirler.
Bu Mesihi kabul etmek çok daha kolaydır, çünkü bu mucizeler gerçekleştirmeyen, doğaüstü olaylar sergilemeyen bir İsadır.
Hatta bu İsa, dünya üzerindeki bir çok düşünce akımının veya felsefenin kurucusundan farklı bir kişi değildir.
Bu İsanın çekişmeleri kışkırtan, insanların ruhuna meydan okuyan katı ifadeleri yoktur.
Bu İsa, kendisini reddedenlerin katlanacakları edebi sonuçlar hakkında uyarılarda bulunmamaktadır.
O herkesin kişisel dünya görüşüne uyum sağlayan bir İsadır.

Bu görüş, tarihe dayalı İsa için gerçekleştirilen ancak sonuçta
tarih ile kopuk bir İsaya ulaşılan araştırmanın içerdiği en büyük problemdir.
Bu görüşün temel sorunu şudur:
Peri masalı ya da efsane gibi hayal ürünü olan, kurgulanabilen bir İsanın,
insan yaşamlarını değiştirmek için sahip olacağı güç,
Johnny Appleseed ya da bir Paul Bunyan gibi isimlerin gücünden öte değildir.

Yaklaşık iki bin sene önce, tırnaklarının içerisine toprağın kiri bulaşmış olan gerçek insanlar, gerçek İsa ile karşılaşmışlardır.
Gerçek İsa, onlara Kendisini takip etmelerini söylemiş, gerçek erkek, gerçek kadın ve gerçek çocuklar Onu takip etmişlerdir.
İsayı takip etmenin ve aralarında yaşarken İsanın yaptıklarına ve söylediklerine dair verdikleri tanıklıklarını
geri almamanın bedeli olarak bu insanların çoğu canlarını vermişlerdir.

Daniel kitabının 3. bölümünde,
Danielın üç arkadaşı, Şadrak, Meşak ve Aved-Nego ateşe atılmakta ancak yanmamaktadırlar.
Bu üç kişi ateşte iken yanlarında dördüncü bir kişi belirmiştir.
Bir çok ilâhiyatçı bu dördüncü kişinin insan bedeni almadan önceki hali ile
Üçlü Birliğin üyesi olan Mesih olduğunu kabul etmiştir.
Kral Nebukadnessarın bu durum karşısındaki tepkisi şöyle yazılmıştır:

Daniel 3
25. Kral, "Ben dört kişi görüyorum" dedi,
"Ateşin içinde yürüyorlar, bağlarından çözülmüş, hiçbir zarara uğramamışlar.
Dördüncünün görünümü de bir ilahi varlığa benziyor."
Dördüncü kişi şüphesiz Tanrı Oğlu İsadır ve O asla yanmaz!

Hiristiyan net

...Bir çok ilâhiyatçı bu dördüncü kişinin insan bedeni almadan önceki hali ile
Üçlü Birliğin üyesi olan Mesih olduğunu kabul etmiştir....
...Dördüncü kişi şüphesiz Tanrı Oğlu İsadır ve O asla yanmaz!...

Simdi adama sormazlar mi?:

Ayni Ilahiyatcilar:"isa cehenneme gitmistir.Kendi adina vaftiz edilecek insanlarin gunahlarinin affi icin
orada uc gun yanmis ve geri donmustur."...'ude kabul etmemisler miydi?

Baglaminda;
Asla yanmayan Isa'niz orada 3 gun nasil yandi?
 
Merhaba

A. N. Sherwin-White, Romalı yazarlar ile
İncil yazarlarının tarihsel kayıtları yazma metodları arasındaki farklılıklar üzerine bir çalışma yapmışladır.
Bu çalışmalar, şu sonucu açığa çıkartmıştır:

İsa Mesihin hikâyesine karşı tutkulu bir ilgi duyanların, olaylara karşı olan ilgilerinin tarihselden daha çok alegorik ve didak*tik olması, bu materyallerin salt bir biçimde içerdikleri tarihsel özün reddedilmesine sebep veremez.*
Sherwin-White, RSRLNT, 191

F. F. Bruce, W. M. Ramsay gibi bir çok âlimin araştırmaları Luka ve Elçilerin İşleri kitaplarının tarihsel güvenilirliğini ortaya koymuştur ya da daha açık olarak söylemek gerekirse tarihsel bir doküman oldukları kanıtlanmıştır. Kısa bir süre önce tanınmış Roma tarihçisi Cohn Hemer, Elçilerin İşleri kitabının içerdiği bilgileri göz önüne alarak şu sonuca varmıştır:

Çalışmalarımız sonunda metinde yer alan olayların geçtiği yerler ve dönem ile ilgili kaynak niteliğindeki zengin bilgileri sunan yazarın, konuya vakıf olduğunu keşfettik. Metinlerde yer alan bilgilerin ve bağlantıların bir çoğu yakın zamanlarda gerçekleşen arkeolojik keşiflerde elde edilen papirüs ve kitabelerin tercüme edilip yayınlanması sonucu doğruluğunu ispatlamıştır. Bu detayları, birbirini destekleyen, değişik perspektifler sunan bazen de tekrarlamalar riskini içeren çeşitli kaynaklardan gözden geçirdik.

Bunu yaparken asıl ilgi alanımız, çeşitli detayları keşfetmek değil, elimizdeki yazılı metinleri nasıl destekleyip doğruladıklarını tespit etmekti -aktarım ile tarihin birbiri ile olan ilişkisinin değişik seviyelerde de uyum sergileyip sergilemeyeceğini görmekti. Delillerin sunduğu perspektifler, elimizdeki metinlerin ve bu metinlerin içerisinde karmaşık ve kasıtsız bir düzen sergileyen detayların güvenilirliğini geniş çapta desteklemiştir.
Hemer, BASHH, 412

Tarihsel İsa ile tarihi İsayı birbirinden ikilem yaratarak ayıran yaklaşım, gerçek ve inanç arasındaki hatalı bir ayırımın bir başka yanlış uygulamasıdır. . . . İsa Mesihin tarihe dayalı özellikleri, Onun tarihselliğinden ayırılamaz. Eğer İsa, Yeni Antlaşmada iddia edildiği gibi yaşamamış, öğretmemiş ve ölümden dirilmemiş ise günümüz için kurtarıcı bir özellik taşımamaktadır.
Geisler, BECA, 142

BU BOLUMU BIR DAHA OKUYALIM:

Luka ve Elçilerin İşleri kitaplarının tarihsel güvenilirliğini ortaya koymuştur ya da daha açık olarak söylemek gerekirse tarihsel bir doküman oldukları kanıtlanmıştır.

Bunlar tarih kitabi degil,
Iki milyar insanin Tanri sozu zannettigi
Kutsal Kitaplar!
 
Üst Alt