Incilim- incilini dover.

Birbirimizi anlamadığımız kesin... Şahsi düşüncem daha fazla uzatmanında, yine aynı yerde dönüp dolaşmaktan farksız olacağı yönünde. Bunu kendimin bir eksikliği olarak görüyorum... Size karşı olumsuz sözlerim için de özür dilerim ayrıca. Mutlu kalınız.
 
Kilisenin kendisinin ortaya koydugu bir doktrini yazayim.

İsa'nın teolojisi Teosentrik ,
Pavlus'unki ise Kristosentrik yapıya sahiptir.
Bu bağlamda öğretişleri farklıdır.


Teosentrik:Tanrı merkezli demektedir.
Kristosentrik: Mesih merkezli demektedir.
Selam!

Konu cok dagildi.
Olaya yeniden dahil olma adina
Bir genel bakis atalim:

Isa as’in biografisinin yazildigi Mukaddes Kitabin ilk dort bolumu olan
Ve halk arasinda dort incil olarakta bilinen
Peder Matta, Peder Markos, Peder Luka, Peder Yuhanna ni yazdigi
Dort incile KANONIK inciller denir.

Dört İncil'den Peder Matta, Peder Markos ve Peder Luka'ya ait olan
Ilk üç incile verilen isim: Sinoptik
[(Yunanca )"eşgörünümlü"anlaminda.. ]inciller dir.

Kitabı Mukaddes'te yer alan ve doğru kabul edilen
Bu üç İncil/Sinoptik İnciller konu ve üslup olarak birbirine benzer
Ve önemli miktarda ortak metin içerir.

[ Dördüncü İncil olan Peder Yuhanna da İsa'nın hayatını anlatmakla birlikte,
üslubu ve içeriği Sinoptiklerden farklıdır.]

Sinoptik İncillerin birbirlerine çok benzemesi,
bu durumun nedeninin sorgulanmasi
"sinoptik sorunu"nun ortaya çıkmasına sebeb oldu.
Sinoptik sorununun olası çözümlerinden biri:

Peder Markos'un yazdigi incilin;
Peder Luka ve Peder Matta'nin yazdigi incillere
kaynaklık ettiği teorisidir.

O halde:
Kaynak Kitap Peder Markosun yazdiklarina bir bakalim.

Yeni Ahidin ilk Kitabi olan peder Markosun yazdigi incilde:
Butun Kitap boyunca Isa as Bir kez;
Yanlis okumadiniz sadece bir kez;

Tanrisi hakkinda: Kendi babasi oldugu anlaminda konusuyor.
Markos 14
36- "Abba, Baba, senin için her şey mümkün, bu kâseyi benden uzaklaştır. Ama benim değil, senin istediğin olsun."

Bu ayetin isiginda tam peder Pavlus’un dedigine yaklasiyor derken:
Markos 11
25-26 Kalkıp dua ettiğiniz zaman, birine karşı bir şikâyetiniz varsa onu bağışlayın ki,
göklerdeki Babanız da sizin suçlarınızı bağışlasın."

Hayir!
peder Pavlus’un dedigi gibi degil mis
Boylece
Isa as bu hitabi mecazi yaptigini aciklamis oldu.

Peki Isa as:
Tebliginin-dininin merkezine kendisini mi koydu,
Tanrisini mi?

Tam bu noktada sn.Buluta yazdigim mesaji bir hatirliyalim.
Konu karismasin diye yazmiyorum.
Onlarca ayet Isa as'a degil
Babaya yonelmeyi one alir.
Bu celiski baska bir baslik konusu...
Markos 10
17 İsa yola çıkarken, biri koşarak yanına geldi. Önünde diz çöküp O'na,
"İyi öğretmenim, sonsuz yaşama kavuşmak için ne yapmalıyım?" diye sordu.
18 İsa, "Bana neden iyi diyorsun?" dedi. "İyi olan yalnız biri var, O da Tanrı'dır."
[Allah cc nun selami bu buyuk HAK yuklenicisinin ustune olsun!]

Yani
Tum Semavi dinlerin resulleri gibi
Teosentrik/ Tanrı merkezli ilahi dini tablig etti.

Nerede?
Sinoptik İncillerin Kaynak Kitabi olan
Peder Markosun yazdigi incilde
....

Devam edecek........

Not:
BUGUNE BAKTIGIMIZDA PAVLUSUN
UYGULAMADA PEDER MARKOS'UN
INCILINI BILE DOVDUGUNU GORUYORUZ!
 
Son düzenleme:
Merhaba

Bir ara bilgi:TANRI EGEMENLİĞİ

İSA MESİH:

İnsanoğlu kendi görkemi içinde bütün melekleriyle birlikte gelince, görkemli tahtına oturacak.
Ulusların hepsi O'nun önünde toplanacak,
O da koyunları keçilerden ayıran çoban gibi, insanları birbirinden ayıracak.
Koyunları sağına, keçileri soluna alacak.
O zaman Kral, sağındaki kişilere Sizler, Babam'ın kutsadıkları, gelin!' diyecek.
Dünya kurulduğundan beri sizin için hazırlanmış olan egemenliği miras alın!'
Matta 25:31-34

....Sizler, Babam'ın kutsadıkları, gelin...
Yani kendisinin degil
Babanin/Tanrinin kutsadiklari egemenligin mirascisi olacak
İsa'nın teolojisi Teosentrik ,

PAVLUS:

Rab'bin kendisi, bir emir çağrısıyla, başmeleğin seslenmesiyle,
Tanrı'nın borazanıyla gökten inecek. ...
onlarla birlikte Rab'bı havada karşılamak üzere bulutlar içinde alınıp götürüleceğiz.
Böylece sonsuza dek Rab'le birlikte olacağız.
1.Sel.4:16-17

...Rab'bin kendisi, bir emir çağrısıyla...
... sonsuza dek Rab'le birlikte olacağız...

Rabbin/Mesihin kutsadiklari egemenligin mirascisi olacak
Pavlus'un teolojisi Kristosentrik

Not:
BUGUNE BAKTIGIMIZDA PAVLUSUN
UYGULAMADA MESIH ISA'NIN
OGRETISINI BILE DOVDUGUNU GORUYORUZ!


Devam edecek!.....................
 
Merhaba

Kilise metinlerine devam edelim...

...Özetlemek gerekirse, doğrudur; İsa, Tanrı Egemenliği'nden bahsederken,
genel anlamda ise insanların Tanrı otoritesinin kabulünü kasteder.
özel anlamda ‘Yargı Günü', yani dünyanın son günlerini,

Pavlus'a baktığımızda ise Tanrı Egemenliği'nin,
genel anlamda Mesih aracılığı ile Tanrı'nın insanların yaşamlarında etkin olması, yani iman ve aklanmayı,
özel anlamda ise Mesih'in ikinci kez gelerek sonsuz krallığını ilan etmesi olduğunu görürürüz.

Fark nerededir?
İsa dahi, kıyamet zamanında tekrar geleceğini, yargılama yetkisinin kendisinde olacağını ve krallığını ilan edeceğini söylememiş midir?

SIMDI:

...Fark nerededir? ...
Bir de fark var mi diye soruyor.
Neyse!...

Isa as'in kiyamet donusu icin kilisenin delil olarak gosterdigi ayetini okuyalim.
Ayet Peder Mattanin incilinden.
Halbuki Kaynak Kitap kabul ettigi Peder Markosun incili neden bu
En onemli konuda kullanilmaz?
Bakacagiz.....

Kilise metinlerine devam edelim:

“Sakın kimse sizi saptırmasın!
Birçokları, ‘Mesih benim' diyerek benim adımla gelip birçok kişiyi aldatacaklar.
Savaş gürültüleri, savaş haberleri duyacaksınız.
Sakın korkmayın!
Bunların olaması gerek, ama bu daha sıon demek değildir

Matta, 24:4-6

Bu delil pek sarmadi ama;

Not:
BUGUNE BAKTIGIMIZDA PAVLUSUN
UYGULAMADA MATTA"NIN INCILINI
BILE DOVDUGUNU GORUYORUZ!


Devam edecek!.....................
 
Bu tepkiyi (!) yalnızca Pavlus göstermiyor bana göre, örneğin, sizinde -özellikle tasavvuf hakkında- Kuran'ı yanlış yoran insanlara benzer tepkiyi göstermeniz, gerek Kuran gerekse Muhammed için inandıklarınızın ''bir'' olmadığı çıkarımında bulunabilir bir başka bakış açısıyla ya da böylesi bir benzetme yapılabilir. Pavlus'un tabirinizle tepkiside işte bu sahte elçilere yönelik benzer bir tespit.
............
Bu konuya sadece Pavlus değil, Petrus'da değinmiştir mektuplarında. Sahte elçilere dikkat edin diye. Şimdi bunu sizin zaten bildiğinizi varsayarak ilgili bölümü kopyalayıp yapıştırmamam mı sorun sizin BİLGİ den anladığınıza?

Bakınız, İSa'dan önce olduğu gibi, sonrasında da (bu Muhammed için de geçerli) sahte elçiler çıkmıştır, hatta tüm tarih boyu. Petrus ve Pavlus'un buna hassasiyet göstermesi, uyarması kadar doğal bir şey olamaz.
Merhaba

Tasavvuf konusundaki BILGI yazilarinin arasina sizan
Polemikci bilgisiz bilgi yazanlarla ugrasmaktan
Bu konudaki en buyuk Kufru gozden kacirmisim.

Okuyanlardan ozur dilerim!
...Muhammed için de geçerli) sahte elçiler çıkmıştır...

Once:
Sn. Bulut
Muhammed as sizin babanizin oglu degildir.
Hitaplarinizi duzgun yapin.

Simdi:

Bakalim Peder Pavlus'un sahte elcilerden kasti nedir?

On Bilgi:

Hiristiyanlikta;
İsa (as) Tanrı’dır ve ikinci gelişte insanları yargılamak için gelecektir.
Pavlus Hıristiyanlığının bir başka teolojik temeli de budur.

Zaten ;
Peder Pavlus, Hz. İsa’nın sağlığında eğitip yetkin kıldığı Havarilerinde de değildir.
Peder Pavlus Hz. İsa’nın sağlığında, Hz. İsa’ya inanmayan tam bir Hıristiyan düşmanıydı.
Ölümünden sonra Hz. İsa ile ilgili mucizevi bir görüm görüp, ona iman ettiğini iddia ederek, önce Havarilerin safına katılır.(!?)
Daha sonra Hz. İsa’nın ve Havarilerin öğretilerine ters fikirler yayarak, Havarilerden ayrılır.
Hz. İsa’yı Tanrılaştırır ve kendisine vahiy gönderdiğini iddia ederek, Anadolu’da yeni bir dini anlayış yaymaya başlar.
Bu dönemde Kudüs’te Havarilerin lideri Hz. İsa’nın kardeşi Peder Yakup’tur.
Aralarında set tartışmalar olur.
Hiristiyanlik tarihinde bizzat hiristiyan teologlarin alintilarindan ogreniyoruz.

Ama;
Bunu Mukaddes Kitabi incelersek
yine Peder Pavlus’un İncil’de ki mektuplarında da gorebiliriz.

4-Çünkü size gelen ve bizim tanıttığımızdan değişik bir İsa’yı tanıtanları pekâlâ hoş görüyorsunuz.
Ayrıca, aldığınız ruhtan farklı bir ruhu ve kabul ettiğinizden farklı bir müjdeyi (İNCİLİ) kabul ederek bunları hoş görüyorsunuz.
5- Sözüm ona üstün elçilerden hiç de aşağı olduğumu sanmıyorum
2.Korintliler-11

Ve aralarında ki çekişmenin sıradan basit bir çekişme olmadığı da,
yine Peder Pavlus’un yazdıklarından anlaşılmakta:


12- Övündükleri konuda bize eşit sayılmak isteyen fırsatçılara fırsat vermemek için, yaptığımı yapmaya devam edeceğim.
13- Bu tür adamlar sahte elçiler, düzenbaz işçiler, kendilerine Mesih’in elçisi süsü verenlerdir.
14- Buna şaşmamalı. Şeytanda kendisine ışık meleği süsü verir.
Ona hizmet edenlerin de kendilerine doğruluğun hizmetkârları süsü vermesi şaşırtıcı değildir.
Onların sonu yaptıklarına göre olacaktır.“
2. Korintliler-11

...Sözüm ona üstün elçilerden hiç de aşağı olduğumu sanmıyorum...
Bu elcilerden kastin
hala Muhammed as'i da kasettigini yazmiyacaksiniz herhalde..........

Devam edecek..........
 
Son düzenleme:
Merhaba

Ekselans Mons. Piskopos Luigi PADOVESE'ye kulak verelim:

İlk hıristiyanlığın “Kutsal Yazıları”, kökeni ibrani dili olan “Kutsal Kitap”’ın genellikle LXX (70) diye adlandırılan versiyonu yani muhtemelen çevirisi İskenderiye’de, M.Ö III. yüzyılda yapılan, Eski Ahdin Yunanca diline çevrilmiş versiyonu olduğu kuşku getirmez bir gerçektir.

...muhtemelen çevirisi İskenderiye’de, M.Ö III. yüzyılda yapılan, Eski Ahdin Yunanca diline çevrilmiş versiyonu olduğu kuşku getirmez bir gerçektir.....
Muhtemel ve kuskusuz gercek...???????????

Yunanca diline çevrilmiş bu Kutsal Kitap, ilk olmasa da, elbette bir dilden (ibranice) öteki dile (yunanca) yapılan “Kutsal” metin çevirisinin en kayda değer denemesiydi. Ve bu çeviri, özellikle Kutsal Toprakların dışında yaşayan, bunun neticesinde ortak dil olarak yunancayı kullanan ve ibraniceyi az veya hiç anlamayan yahudiler tarafından kullanılmaktaydı. Örneğin Pavlus ve Luka, Kutsal Kitap’tan alıntı yaptıklarında, Kutsal Kitap’ın bu versiyonunu kullanıyorlardı.

[Dikkat edin lutfen:peder Pavlus ve Peder Luka Ibranice bilmedigi icin yunancaya cevrilmis bir Kitaptan yazmislar.
Yani yazilan incillerde yine bir kopya,ustelik ceviri yapilmis kopyadan yazmislar.

Bu versiyon modern dünyada yapılan basit çevirilerin çok ötesine giden, felsefi ve teolojik açıdan zengin gelişmeleri beraberinde getiren bir yeniden yorumlanma idi. Yunan kavramlarıyla ifade edilen ve yahudi kavram evrenini genişleten, bu metin aracılığıyla İbranice yazılmış Kutsal Kitap’ın yorumlanması ile karşı karşıyayız ve bununla birlikte, antik yahudi dünyasının büyük bir çoğunluğu tarafından, İbranice yazılmış Kutsal Kitap ile aynı derecede, bu Yunanca yazılmış Kutsal Kitap’ın da esinlendiği düşünülmüştür. Netice itibariyle, Kutsal Kitap tarih boyunca ilerleyen ve Tanrı Sözü’nden yeni sosyo-politik-dini durumlarına bekledikleri bir cevap veren, bir topluluğun yaşayan metni olarak kabul edilmiştir.

Mesih İsa’nın ilk öğrencileri için Kutsal Kitap özel bir anlam taşıyor, çünkü onlar Mesih’in hayat hikayesinden yola çıkmak suretiyle Kutsal Kitap’ı yorumluyorlar. Bu şekilde, yahudilerin Kutsal Yazıları halen Hıristiyanlar tarafından kullanımaya devam ediyor. Fakat farklı bir çerçevede yorumlanıyor.

...İbranice yazılmış Kutsal Kitap ile aynı derecede, bu Yunanca yazılmış Kutsal Kitap’ın da esinlendiği düşünülmüştür....
Yani Tanri sozu oldugu DUSUNULMUS!
DUSUNULMUS!
DUSUNULMUS!
Not:
BUGUNE BAKTIGIMIZDA PAVLUSUN
UYGULAMADA TANRI SOZUNU
BILE DOVDUGUNU GORUYORUZ!


Devam edecek..........
 
Merhaba

Peder Pavlus!
Bu baskin karaktere biraz yaklasalim.

Peder Pavlus kimdir?
Bunu en iyi bilene soralim.
Kime mi?
Tabii ki kendisinin yazilarina/Mukaddes Kitaba/Yeni ahide

Galatyalilar 1
14 Yahudi dininde yaşıtım olan soydaşlarımın birçoğundan daha ilerideydim, atalarımın geleneklerini savunmakta çok daha gayretliydim.
15-16 Ama beni daha annemin rahmindeyken seçip lütfuyla çağıran Tanrı, uluslara müjdelemem için Oğlu'nu bana göstermeye
razı olunca hemen insanlara danışmadım;

Evet!
Yanlis okumadiniz.
Bir narsist,
Ama;
Ana rahminde secilmis.

Galatyalilar 1
1-2 İnsanlarca ya da insan aracılığıyla değil, İsa Mesih ve O'nu ölümden dirilten Baba Tanrı aracılığıyla
elçi atanan ben Pavlus'tan ve benimle birlikte olan bütün kardeşlerden Galatya'daki kiliselere selam!

Hem de
Bir Peygamber!

Dolayisiyla onun aldigi,bildigi hersey Tarihsel Mesih Isa as'dan degil
{Ki ;PEDER PAVLUS MESIH ISA'YI hic gormedi TANIMIYOR}
Gokteki Isa Mesih ve Ruhtan almistir.
Baglaminda onun dedigi Tanrisaldir.
KANONIK INCILLER'IN/Yazili incillerin yazdigi Tarihsel Mesih Isa'nin Tanri eksenli dini; devrini tamamlamistir.

1. Korintliler 12
28 Tanrı kilisede ilkin elçileri, ikinci olarak peygamberleri, üçüncü olarak öğretmenleri, sonra mucize yapanları,
hastaları iyileştirme armağanlarına sahip olanları, başkalarına yardım edenleri, yönetme yeteneği olanları ve çeşitli dillerle konuşanları atadı.

Romalilar 15
18-19 Ulusların söz dinlemesi için Mesih'in benim aracılığımla, sözle ve eylemle, mucizeler ve harikalar yaratan güçle, Kutsal Ruh'un gücüyle yaptıklarından başka şeyden söz etmeye cesaret edemem. Yeruşalim'den başlayıp İllirikum bölgesine kadar dolaşarak Mesih'in Müjdesi'ni her yerde duyurdum.

Inciller yasayan Isa Mesihin biografisinden baska bir sey bilmedigine/yazmadigina gore;
Goksel Mitolojik Mesih Isa'dan da ana rahminde secilen kendisi haber aldigina gore;
Artik Yegane kaynak Peder Pavlustur!
Bu yuzden de insan bedenindeki Isa'dan (as) hemen hemen Hic bahsetmez.

Efesliler 5
1 Bunun için, sevgili çocukları olarak Tanrı'yı örnek alın.
2 Mesih bizi nasıl sevdiyse ve bizim için kendisini güzel kokulu bir sunu ve kurban olarak nasıl Tanrı'ya sunduysa, siz de öylece sevgi yolunda yürüyün.

Ilginctir,
Mesih merkezli yeni bir din kurarken
ORNEK alma konusunda Isa Mesihi'de
ikinci plana atmaktadir.
Peki amaci nedir Peder Pavlusun?

Yani:
Once Tarihsel Mesihi karartmis,
Baglaminda sadece onun biografisini yazan tum incillerin devirlerini bitirmis.
Mesih isayi dinin temeli yapmis
Ama ornekte onuda devre disina birakmis.

Bir daha soralim.
Ana rahminde secilmis peder Pavlusun plani ne?
Kime soralim?
Tabii ki kendisine!

1. Selanikliler 1
5 Çünkü yaydığımız Müjde size yalnız sözle değil, kudretle, Kutsal Ruh'la ve büyük güvenle ulaştı. Nitekim aranızdayken sizin yararınıza nasıl yaşadığımızı bilirsiniz.
6 Siz de büyük sıkıntılara karşın, Kutsal Ruh'un verdiği sevinçle Tanrı sözünü kabul ederek bizi ve Rab'bi örnek aldınız.

burada goruluyor ki ornek alinmasini istedigi sey
Peder Pavlusun MESIH DOKTRINIDIR/Mesih merkezli din.
Yani Tarihsel Mesih Isanin getirdigi Teosentrik:Tanrı merkezli din
Ana Rahminde secilen Peder Pavlus tarafindan devre disi birakilmistir.
O halde Peder Pavlusun daha buyuk bir plani var.
Ve bunu ogrenmenin yolu yine sormaktir.
Kime mi?
Tabii ki kendisine!......

Not:
BUGUNE BAKTIGIMIZDA PAVLUSUN
UYGULAMADA KANONIK INCILLERI
BILE DOVDUGUNU GORUYORUZ!


DEVAM EDECEK...............
 
Son düzenleme:
Merhaba

Yegane Kaynak Peder Pavlus'a gore;
Tanrının egemenliği, eskatolojik bağlamda
Mesih'in krallığı beklentisine Parousia dönüşmüştür

Ancak
Bunu one cikarip cikaramamada da celiskiye dusmustur.

1. Selanikliler 5
1 Kardeşler, bu olayların zamanı ve tarihi konusunda size yazmaya gerek yoktur.
2 Çünkü siz de çok iyi bilirsiniz ki, Rab'bin günü gece hırsız nasıl gelirse öyle gelecektir.

1. Selanikliler 4
14 İsa'nın ölüp dirildiğine inanıyoruz. Aynı şekilde Tanrı, İsa'ya bağlı olarak gözlerini yaşama kapamış olanları da O'nunla birlikte geri getirecektir.
15 Rab'bin sözüne dayanarak size diyoruz ki, biz yaşamakta olanlar, Rab'bin gelişinde hayatta olanlar,
gözlerini yaşama kapayanların önüne asla geçmeyeceğiz.

Ancak Peder Pavlus'un devrini tamamladigini soyledigi snoptik incillerde
Tarihi Mesih Isa (as) soyle demisti:

Markos 9
1 İsa, "Size doğrusunu söyleyeyim" diye devam etti, "Burada bulunanlar arasında, Tanrı Egemenliği'nin güçlü biçimde gerçekleştiğini görmeden ölümü tatmayacak olanlar var."

{Araya girelim ve soruyu soralim:Hala orada bulunanlardan yasayanlar mi var?}

Ama bilinen Tarihsel Mesih isa as'in devri bitmis,
Goksel Mesih Isa as devri baslamistir.
Bu devrin isigida devrini tamamlamis inciller degil;
Ana rahminde secilmis Peder Pavlus'tur.
Kanli,canli elle tutulur,gozle gorulur Peder Pavlus!

Biri Mesih Isa as'a mi veya Babaya mi basvuracak
Istikamet PEDER Pavlus!

1. Korintliler 4
15 Çünkü Mesih'in yolunda sayısız eğiticiniz olsa da çok sayıda babanız yoktur.
Size Müjde'yi ulaştırmakla Mesih İsa'da manevi babanız oldum.

Evet!
Nihayet Peder Pavlusun buyuk plani ortaya cikti.
Yasamis Isa as'in manevi babaligini Tarihsel Isa Mesihi rafa kaldirarak bitiren.
Goksel Mesih Isa as'i ise sadece kendisinin temsil ettigini soyleyen
Boylece Baba'ya ulasmanin yolunun Kendisine ulasmak oldugunu soyliyen
Peder Pavlus citayi bir kademe daha yukselterek
MANEVI BABANIZ BENIM! dedi.

Hiristiyanlikta BABA' dan kastin Tanri oldugunu belirtelim.
PEDER PAVLUS Once hiristiyanligi Isevilige tasimis.
Goksel Mesih semsiyesini actiktan sonra
Onun golgesinde o burada degil eme ben buradayim mesajini
Bir dinde en ust seviyede HULUL'vari olarak verdi.

MANEVI BABANIZ BENIM!

Not:
BUGUNE BAKTIGIMIZDA PAVLUSUN
UYGULAMADA GOKSEL MESIH ISAYI
BILE DOVDUGUNU GORUYORUZ!


DEVAM EDECEK...............
 
Merhaba

MANEVI BABANIZ BENIM!

Kilise defansi:
Onun yaydığı mesaj tanrısal kökenlidir ve
o bu mesajı Mesih'in yetkisiyle insanlara iletmektedir.
Bu nedenle bu mesaja karşı çıkmak ya da bunu reddetmek
Tanrı'ya karşı çıkmakla eşdeğerdir.

Nitekim o,
herhangi bir kimse hatta
gökten bir melek bile
insanlara bildirdiği bu
mesaja ters düşen
bir mesaj bildirse,
ona lanet etmektedir.

Mopsy-
Evet
Yanlis okumadiniz.
Peder Pavlusun manevi Tanriligina
gökten bir melek bile karsi ciksa
Ona lanet olsun!
.........diyor Kutsal kilise!


Huuups!
Melek as bunlari carpmis ama bunlarin haberi yok!

Kilise defansi:
Bu nedenle gidin, bütün ulusları öğrencilerim olarak yetiştirin; onları Baba, Oğul ve Kutsal Ruh'un adıyla vaftiz edin;
size buyurduğum herşeye uymayı onlara öğretin.
(Matta 28:18-20)

'...Kutsal Ruh'u alın!' dedi. Kimin günahlarını bağışlarsanız, bağışlanmış olur; kimin günahlarını bağışlamazsanız, bağışlanmamış kalır'
(Yuhanna 20:22-23)

'İman edip vaftiz olan kurtulacak, iman etmeyen ise hüküm giyecek. İman edenlerle birlikte görülecek belirtiler şunlardır:
Benim adımla cinleri kovacaklar, yeni dilllerle konuşacaklar, yılanları elleriyle tutacaklar.
Öldürücü bir zehir içseler bile, zarar görmeyecekler. Ellerini hastaların üzerine koyacaklar ve hastalar iyileşecek'
(Markos, 16:16-18)

Bu ayetlerle de görüldüğü üzere İsa, adına iman edenlere yetki vermiştir.
İsa'nın vaadine bir de Kutsal Ruh'un etkisini eklersek Pavlus'un bu denli iddialı konuşması yanlış değildir.
Tabi ki öğretisi Tanrı esiniyle gerçekleşmektedir ve kesinlikle doğrudur:
aksini iddia edenler Melek dahi olsalar lanetle anılmalıdır.

Mopsy-dedim ya!
Huuups! ve hattaiki kere huuups!
Bu ne bicim ilahi delil ise;

Kutsal Kilise Peder Pavlusu korumak icin
Tanrinin meleklerine bile saldiriyor.

Devam edelim!
İsa'nın havarileri ve İsa takipçileri tarihsel İsa'nın mesajı doğrultusunda temsil ettikleri öğretilerin dışında,
İsa'nın tanrısallaştırılmasını esas alan Tanrı Oğlu Rab İsa Mesih doktrinini savunan Pavlus,
bu fikirlerini elbette tarihsel İsa'nın yaşantısına dayandıramazdı

Kutsal KitaptaTanrı Oğlu Rab İsa Mesih doktrini gözünüze çarpar.
Hıristiyanlığın varoluş anlamı olan bu sıfat zinciri Eski Ahit'le müjdelenmiş, ilk olarak İsa tarafından kullanılmış,
tüm elçileri tarafından tanıklık edilmiş, yazılmış ve söylenmiş, tüm bunlardan sonra ancak, Pavlus tarafından kullanılmıştır.

Yeni Ahit'in oluşmasına kalemiyle aracılık etmiş tüm tanıkların abece'si olan bu tarifin
sadece Pavlus tarafından kullanıldığını, icat edildiğini ya da uydurulduğunu söylemek
İncil'i okuduğunu farzettiğimiz biri için mümkün değildir, olmamalıdır.

Zaman ve yerimiz tamamını yazmaya yetmeyeceğinden bu fikri tarihsel İsa nın yaşantısına
sadece şu sözüne yer vererek dayandırmak istiyoruz:

İsa, Filipus Sezariyesi bölgesine geldiğinde öğrencilerine şunu sordu: Halk, İsanoğlu'nun kim olduğunu söylüyor?'
Öğrencileri şu karşılığı verdiler: Kimi vaftizci Yahya, kimi İlyas, kimi de Yeremya ya da peygamberlerden biridir diyor.'
İsa onlara, Siz ne dersiniz?' dedi, Sizce ben kimim?'
Simun Petrus, Sen, yaşayan Tanrı'nın Oğlu Mesih'sin' yanıtını verdi.
İsa ona, Ne mutlu sana, Yunus oğlu Simun!' dedi. Bu sırrı sana açan insan değil, göklerdeki Babam'dır
(Matta, 16:13-17)

Mopsy-Ancak bu soylemi yalanlayan yine incilden su ayeti de biz yazalim ki;
Kilise 21.yy insaninin cok da hoduk olmadigini anlasin!

DEVAM EDECEK...............

Not:
BUGUNE BAKTIGIMIZDA PAVLUSUN
UYGULAMADA KUTSAL KILISEYI
BILE DOVDUGUNU GORUYORUZ!
 
Üst Alt