İnancını sorgulayanlar ve İnanmayanlar için kitap önerileri?

Merhaba,

Sorulamazsak insana yaraşmayan bir robot şekli ortaya koymuş oluruz...Bizler bilgisayar veya robot değiliz....İnsanız , sorgulayacağız , araştıracağız , bunları yaparken de bazı şeyşer bize yanlış da gelebilir, ama bizi kurtaran / doğruya ulaştıran BİLGİ olacaktır...Bilgi de okumak-araştırmak ve bunları sorgulamak ile oluşuyor...

Bu arada aklıma geldikçe ve evimdeki kitaplara bakarak işe yarayacak kitap isimlerini buldukça ismini vermeye çalışacağım...

Sağlıcakla kalınız...

Socrates'in dediği gibi; “sorgulanmamış hayat hayat değildir” yada bizim deyimimizle ''körü körüne inanmak''..tansa...

Özellikle bekliyorum kitap isimlerini sn.bursali68 kenara not alıyorum bende..:prv:
 
B

bursali68

Ziyaretci
Merhaba,

Bu arada " İdris / Enoch / Thot ' un SIRLAR KİTABI " nı çok aradım yıllarca...Bulamadım...İnternet ortamında da olsa bilen arkadaş varsa sevinirim...Bir ara İdris / Enoch / Thot 'un Sırlar kitabından alıntılarla bezenmiş bir kaynağı yayınlamıştım burada...Ama bana Sırlar Kitabının " Türkçe " yayınlanmışı gerekiyor...

Bu arada kitap çok da " İnancını Sorgulayan ve İnanmayanlara " hitap eden tarzı kategorize etmeye çalışıyorum...

Sağlıcakla kalınız...
 
Dini anlamak ile inancını sorgulamak arasında büyük fark vardır...
Dini, isteyen herkes anlayabilir. Fakat inanç öyle değildir; kişisel deneyime, kabule dayanır...

Yaradanın öğretilerinden, inanç sonucunu çıkarmak gerekse, zaten bunları anlayamamış, kavrayamamış kişinin; algılayamadığı, kavrayamadığı, kalben tecrübe etmediği bu öğretilere doğal olarak inanmadığı da aşikar değil mi? Siz, örneğin, İslam da şehadet etmeden müslüman olunamayacağını bilmiyorsanız zaten şehadet, -her ne kadar müslümanım desenizde sizin inancınız değildir... Bu yüzden türbe türbe dolaşanların, akıl almaz, din ile bağdaşmaz türlü hurafelerini siz garipserken, o kişilerde üstün imanın göstergesidir o ritüeller. İnanç, bizzat sizin kalbinizdeki iman deneyiminiz değilse; o kalbe bir başkasının soktuğu, ya da kutsal atfettiğiniz kitaba/kitaplara ya da kişilerin dediklerine olan inancınızdır. Eğer kişi, bu kalben deneyime -imana- (misal, yaradanın öğretilerine) inanmışsa, neden sorgulasın ki? Tüm inandıkları zaten onun kabulüdür... Keza, çok saçma olmasına rağmen, ota-puta ^_^ nasıl inandığını yadsıdığımız insanların imanından farklı değildir inançsal anlamda herhangi birimizin ''daha makul'' (!) inancı.

Burada binlerce kitap tavsiyesinde bulunsanız bile, bu kitapların değiştireceği, kendi inancında sadece ''inancın'' biçimsel farkı olacak... Yani, ''inanacakları'' bu seferde o kitaptakiler olacak ^_-
 
Selam!

....Fakat inanç öyle değildir; kişisel deneyime, kabule dayanır...

kişisel deneyime VE kabule dayanır.
Demiyor. Sn.Bulut!
Kisisel deneyim sonucu olusan kabule dayanir diyor.

Yani Seyh'ul Ekber Muhiyddin Ibn-i Arabi gibi
Ilahi kata cikip levh-i Mahmuzdan okuyacak

Veya
Peder pavlus gibi bir isik gorup
Manevi Baba/Tanri olacak.

Ne deneyimler ama...

Deneyim yasiyamiyan
A-teist olacak!

Ne yapacaksiniz okuyupta?
 
sn doğangüneş içtenlikle cevap vermiştik ama beğenmemişsiniz.Sağlık olsun.
bizde zamanında kitapçıları dolaştık Allahın varlığını kanıtlayan kitap ver bana diye.
Kitap yeterli olsaydı,kuranı her okuyanın imana gelmesi gerekirdi.Oysa kurana yani en doğru kitaba bile bakıp yolunu sapıtan çok.Niyetiniz samimiyse,bir çiçekten bile neler okursunuz.Hal diliyle neler anlatır.Yunusa anlattığı gibi.

efenim bazan okuma yazma bilmemek bile kişinin doğruyu bulmasında faydalıdır.Çünkü insanın ilk edindiği bilgiler genellikle beyne doğru olarak kodlanır.Ve o kodları değiştirmekte kolay değildir.Bilgi adına kişiye sunulanlar doğrular değilse zihnini ve kalbini bu kirlerden arındırmak sonra doğruları yeniden öğrenmek gerekir.
(Rasulullah efendimiz bir Ümmi idi.Yani okuması yazması yoktu.bu onun için bir avantaj oldu çünkü devrinin doğru diye yutturulan yanlışlarıyla kafası ve kalbi kirlenmemişti.Ne derler,Dolu testi su almaz.İçi kirli su dolu ise,temiz suyu almasını beklemek hayaldir. yazılmış bir yazıyı silip doğrusunu yazmaktansa tertemiz bir sayfaya yazmak her zaman için hem daha kolay hem daha güzeldir.Mesela klavye kullanırken öğrenirken f klavyeye alışanlar pc de q klavye kullanamazlar.yada çok zor öğrenirler eski alışkanlıkları değiştirmek o kadar kolay olmaz).
neyse efenim asıl konuya gelelim size doğru diye öğretilenler genellikle başkalarının doğru ile ilgili kişisel düşünceleridir.
Sorunuza tecrübelerim ışığında cevap vererek yolu kısaltmak istedim sadece.kitaplar okuyarak Allahın varlığını kendinize isbatlamak yada yokluğuna karar vermek uzun yoldur.oysa bu ilk soruyu halletmek sadece kendinizi incelemekle bile mümkündür .Doğrular içinizde efenim.hç bir kitap olmasa insan biraz tefekkürle Allahın varlığını bulabilir insan.

Cüneydi Bağdadi bakmış bir gün insanlar bir tarafa doğru koşuşuyorlar
-hayrola diye sormuş.
-falanca yerden bir alim gelmiş Allahın varlığını binbir delille isbatlıyormuş.İstersen sende gel.
Cüneyd;şüphem yok ki isbat isteyeyim diyor.
İman kalbii bir konudur efenim.kitaplar beyni tatmin eder.hatta kalbi mutmain olmamış,müslüman bilinen toplulukların çoğunun bile kalbinde iman kökleşmemiştir.şeytanın birkaç vesvesesi ile iman ışığı körelir böylelerinin,acaba demeğe başlar.
bu kişiler için en önemli hayati konu la ilahe illallah muhammedürrasulullah dedikten sonra bu kelimenin hakikatini bulmaya odaklanmak olmalıdır.
Kuranda Rabbimiz diyor ya;"Bedevîler inandık dediler. De ki: Siz iman etmediniz ama «İslâm olduk.» deyin. Henüz iman kalplerinize yerleşmedi. "hucurat 14
yani günümüzdeki nüfus kağıdı müslümanı gibi de değil ,bizzat peygamberimizle görüşen insanlara söyleniyor bu.
Buna taklidi iman diyoruz.TaklittenTahkike geçmekte her müslümanın hedefi olmalı.

kısacası kişi inanmıyorsa,inanmaya niyetide yoksa,okusada okuduklarından bu niyetine göre çıkarımlarda bulunur.
İnanmak niyetindeyse,ki zaten fazla çabalamasına gerek yok neye baksa ona iman etmesine yarayacak bilgiyi sunar.bir gökyüzündeki bulutları tefekkür,yada kendi gönlümüzün bulutlandığı zamanlardaki duygularımızı tefekkür bile iman kapılarını açar.
Genede kitap ismi isterseniz,inanma aşamasında yardımcı olabileceğini düşünerek,,Necip fazılın Mümin kafirini,tavsiye ederim.
roman hoşlanırsanız,Şehbenderzade Filibeli Ahmet Hilmi nin amakı hayali(çünkü bir felsefeci olan filibeli,roman halinde dünyada bilinen önemli din ve felsefelerin tahlilinide yapmış)
Ve tabi kitapların şahı Kuranı kerim (açıklamalı meali olan).
Şu an aklıma gelenler bunlar.
 
...roman hoşlanırsanız,Şehbenderzade Filibeli Ahmet Hilmi nin amakı hayali(çünkü bir felsefeci olan filibeli,roman halinde dünyada bilinen önemli din ve felsefelerin tahlilinide yapmış)
Ve tabi kitapların şahı Kuranı kerim (açıklamalı meali olan).
Şu an aklıma gelenler bunlar.

Selam!

Once:

Âmâk-I Hayal

Ve bu Kitabin yazarindan:
Bu kitabı, gerçeklik endişesiyle dolu vicdanlar ve sonsuzlukla ilgili konuları seven insanlar zevkle okuyabilirler. Bir yüzyıldır bu toplum ve bu millet birçok Râcîler yetiştirdi ve daha birçokları da yetişecektir.

Okuyucularımıza sunduğumuz bu hikâyeler (Acaba hikâye mi?) beğenilmeye lâyık görülürse kendimizi mutlu sayarız Çünkü, bu hikâyeye rağbet, ciddiyete ilgi gösterme anlamını taşıyacaktır. Buysa, okuyucularımızdan uzak görülemez. Bu muhterem millet de, gerçeklik endişesi ile dolu hassas bir yüreğe sahip olduğunu dost ve düşmana kanıtlamıştır.

Şehbenderzade Filibeli Ahmet Hilmi

Sonra:
Filibeli Ahmed Hilmi
Ve
En son olarak

..Filibeli Ahmet Hilmi nin amakı hayali(çünkü bir felsefeci olan filibeli,roman halinde dünyada bilinen önemli din ve felsefelerin tahlilinide yapmış..

Sn.Filibeli Ahmet Hilminin;" felsefelerin tahlilinide yaptigi kitabi Âmâk-I Hayal adli eseri degildir.
Bu eseri Mustafa Kemal Pasanin basucu kitabi olan: Allahı İnkar Mümkün müdür? isimli eseri dir.
Allahı İnkar Mümkün müdür?
 
Sn.Filibeli Ahmet Hilminin;" felsefelerin tahlilinide yaptigi kitabi Âmâk-I Hayal adli eseri degildir.
hımm önceki mesajınızda başka demişiniz ama bi karar verin.:prv:
Şehbenderzade’nin bütün felsefi fikirlerini özetlediği eseri, “Amak-ı Hayal” adlı felsefî ve tasavvufî romanıdır. Bu eser de materyalist görüşe karşı kaleme alınmış bir eserdir. Bütün eser boyunca ruh ve kainatın sırrı, yaratılışı gayesi araştırılarak maddeci görüşün sığlığı ve insanı saadete ulaştırmakta yetersiz kaldığı ortaya konur
Alıntı mopsy.
 
Merhaba

Sn.Ummi;
Artik numara yapmadiginizi
Gercekten algilama probleminiz oldugunu anladim.

Yanilmiyorsam sekr meselesinde 4 mesaj sonra
Nursi hocanin yanilma/yanilmam meselesinde 5 mesaj sonra
Simdi de bu!
Inanin cocuklara anlatir gibi anlatmaktan artik utaniyorum.

Ummi-..Filibeli Ahmet Hilmi nin amakı hayali(çünkü bir felsefeci olan filibeli,roman halinde dünyada bilinen önemli din ve felsefelerin tahlilinide yapmış..
Mopsy-Şehbenderzadenin bütün felsefi fikirlerini özetlediği eseri, Amak-ı Hayal adlı felsefî ve tasavvufî romanıdır. Bu eser de materyalist görüşe karşı kaleme alınmış bir eserdir. Bütün eser boyunca ruh ve kainatın sırrı, yaratılışı gayesi araştırılarak maddeci görüşün sığlığı ve insanı saadete ulaştırmakta yetersiz kaldığı ortaya konur

...dünyada bilinen önemli din ve felsefelerin tahlilinide ............Allahı İnkar Mümkün müdür?
...Şehbenderzadenin bütün felsefi fikirlerini özetlediği ...........Âmâk-I Hayal

Anlamadiysaniz daha acik yazarim.
 
efenim bende sizin bilgiç numarası yapan bir ezberci olduğunuzu anladım.sözü aynı anlama gelecek şekilde başka kelimelerle ifade ettiğimizde ezberiniz bozuluyor.yok öyle değil böyle diye copy üstüne copy yapıyorsunuz.

Said nursi olayındada bizi said nursinin talebeleriyle karşı karşıya getirmeye çalıştığınızı ilk seferinde farkedip" bahsettiğiniz durumdan haberim var yazdığım" halde anlamadığınız ve olayı kaşımaya devam ettiğiniz çin için(ben saymadım, sizin sayımınızla ) beşincide açık açık yazmak zorunda kaldım.Allahtan kardeşler sağduyulu çıktılar tuzağınıza düşmediler.
 
efenim bende sizin bilgiç numarası yapan bir ezberci olduğunuzu anladım.sözü aynı anlama gelecek şekilde başka kelimelerle ifade ettiğimizde ezberiniz bozuluyor.yok öyle değil böyle diye copy üstüne copy yapıyorsunuz.

Said nursi olayındada bizi said nursinin talebeleriyle karşı karşıya getirmeye çalıştığınızı ilk seferinde farkedip" bahsettiğiniz durumdan haberim var yazdığım" halde anlamadığınız ve olayı kaşımaya devam ettiğiniz çin için(ben saymadım, sizin sayımınızla ) beşincide açık açık yazmak zorunda kaldım.Allahtan kardeşler sağduyulu çıktılar tuzağınıza düşmediler.
Selam!

Sn.Ummi yeni birsey yapmadim.
Sizin yazdiginizi yeniden yazdim.
Altalta.

Farki niye hemen yazayim?
3. sahislar okuyorlar.
Bilmeden yazip inatlasmak baska
Yazilani algilamak baska.
Daha yukaridaki BIR cumleyi bile algilayamiyan biri
Dini tartismalara giriyor.

Simdi iki cumle birbirinden
Mars ile dunya kadar farkli.

Bu isler laf yetistirmekle,
Baskasina bilgic demekle olmuyor.

SIMDI:
Yukardaki iki cumlenin farkini anladiniz mi?
Anlamadiniz mi?
 
Üst Alt