Imam nikahi

Hanefi mezhebinde iki sart yerine geldiginde nikah akdi yerine getirilmis olur.

1.Sart:icap ve kabul:
Taraflardan bir tanesi icap eder(kız, erkege Ben sana vardim),
digeri ise kabul eder.(erkek de Ben seni aldim)
O zaman ilk şart yerine gelmiş olur.

2. Sart:Sahitler:
Bu icap ve kabul olayına eger en az iki kisi sahitlik etmisse,
yerinde gormus/duymuslarsa
ikinci sart da yerine gelmis olur.

HEPSI BU!.....

PEKI IMAM NIKAHI LAFI NEREDEN GELMISTIR?

Ara Bilgi
Imam:

-Cemaatin onunde duran kisi.
  • Tespihin ortasındaki buyuk parca/onde duran kismi
  • Emame

Arapca da:
Emam kelimesi on tarafi isaret eder.
Halfe kelimesi arka tarafı isaret eder.

Yani:
-Gelenekte İmam: Onde olan/Onder olan bilgili kisi.
-Dini terminoloji'de İmam:Ikiye ayrilmistir. Imam-i Sugra ve Imam-i Kubra.

Camilerde namaz kildiran ve danisilan kisiye: Imam-i Sugra/Kucuk Imam denir.(Halkin Hoca dedigi)
Imamın yapacaklari bellidir. Bu gorevlerin icerisinde ise asla Nikah Kiyma gorevi yoktur.

Islam devletini yoneten ve danisilan kisiye:Imam-i Kubra/Buyuk Imam denir.(Halkin "Sultan" dedigi)

Ve Bir Hadis:
Veli ve iki güvenilir sahit olmadan nikah olmaz. Bu sekilde kiyilmayan nikah batildir.
Anlasamazlarsa sultan velisi olmayanın velisidir.

Ebû Dâvûd, Nikâh, 20, (2083); Tirmîzî, Nikâh, 14 (1102); İbn Mâce, Nikâh, 15, (1879); Ahmed b. Hanbel, Müsned c. VI, s. 66.

Iste bu hadisi temel alan Safii mezhebi VELI/Koruyucu sartini koymustur.
Eger Taraflarin velileri anlasamazlar ise/velisi yoksa;
Yukaridaki hadisin son bolumune dayanilarak Sultanin veliligi her iki taraf icin gecerli olur ki;
Iste bu Sultan= Imam-i Kubra dir.
Ve Imam nikahi isim tamlamasi buradan turemistir.

YANI ISLAM DININDE BIR HOCANIN NIKAH KILDIRMASI
DINI MECBURIYET DEGIL GELENEKTIR!
 
Nikah'ta esas olan ''duyurma''dır. Zaten resmi nikah da bunu gerçekleştirmiş oluyor.
Dejavu'ya da katılıyorum.Dini nikah zamanla ''imam nikahı'' olarak söylenir oldu.Şartları tam anlamıyla yerine getirmek ve evlilik gibi Allah'ın da ayetlerinde bahsettiği kutsal bir müesseseye girişi en doğru şekilde yapabilmek için alimlerin,din görevlilerinin bu nikahı kıymaları uygun görülürdü.

Ama nikahı ille de imam kıyacak diye bir kaide olmadığını biliyorum.
 
Nikah'ta esas olan ''duyurma''dır. Zaten resmi nikah da bunu gerçekleştirmiş oluyor.
Dejavu'ya da katılıyorum.Dini nikah zamanla ''imam nikahı'' olarak söylenir oldu.Şartları tam anlamıyla yerine getirmek ve evlilik gibi Allah'ın da ayetlerinde bahsettiği kutsal bir müesseseye girişi en doğru şekilde yapabilmek için alimlerin,din görevlilerinin bu nikahı kıymaları uygun görülürdü.

Haklısınız.

Ek olarak birlikteliği duyurma, ilan etme, meşru kılma amaçları haricinde nikah sözleşmesinin hazırda bulunan taraflarının (hem kadının hem erkeğin) birbirlerine karşı haklarının ve onların doğacak çocuklarının haklarının (aile, miras vb.) korunması için resmiyete dökülme amacı da vardır. Bu amaçlar şu an için yalnızca resmi nikah ile gerçekleştirilebilir.

Bence nikahı kimin kıydığı önemli değildir, nikahın amaçlarının, şartlarının oluşup oluşmaması durumu vardır. Eğer devlet tarafından imamlara veya muhtarlara veya ziraat kooperatiflerine veya öğretmenlere veya okul müdürlerine nikah kıyma ve bunu "resmiyet altına alma" yetkisi verilseydi bu da dini açıdan uygun olurdu diye düşünüyorum. Araştırmadım ama eskiden de din adamları bu konuyu resmiyete bağlama açısından yetkili olabilirler ve sonradan bu durum değiştirildiği için o eski usül imam nikahı adı altında bir gelenek halini almış olabilir. En doğrusunu Allah bilir.
 
Son düzenleme:
Üst Alt