İdeal Kilo için Düzenli Spor Yapmak

Zayıflamanın en önemli noktalarından biri düzenli spor yapmaktır. Düzenli spor yaparak hem sağlıklı bir vücut elde ederiz hemde ideal kilomuza kolayca ulaşırız. Düzenli olarak spor salonuna giden insanlardansanız sizi tebrik ediyoruz. Bu doğru yolda olduğunuzu gösterir ama bazen spor kıyafetlerinizi giyip spor salonuna gitmek çok zor bir hal alabilir. İşte bu düzeninizi daha basit hale getirecek 13 ipucu.

Aynalardan uzak durun. Spor salonlarının çoğunda spor yaparken kendinizi izlemeniz için ayna vardır. 58 kadın ile yapılan bir araştırma ayna karşısında çalışan kadınların daha az sakin hissettiklerini ve daha fazla rahatsız olduklarını ortaya koymuştur. Bazı spor salonları da çalışanların birbirilerine konsantre olmaları için ayna koymamaktadır. Bu tür spor salonlarını tercih edin.

Spor yaparken dinlemek istediğiniz kendi şarkı listenizi oluşturun ve spor yaparken onları dinleyin. Böylelikle daha fazla motive olmuş olursunuz. Özellikle hareketli şarkılar seçin.
Sizi rahatsız eden birini düşünün. Bisiklete binin ve stresinizi ve rahatsızlığınızı azaltmak için pedalları çevirin. Hatta o insanla yarıştığınızı bile hayal edebilirsiniz.
Bir şişe su için ya da meyve suyu için. Spor salonuna gitmeden önce bir şeyler içerek enerjinizi arttırın.

Yapabileceğiniz ve yapacağınız fikrine odaklanın. Çok basittir ama çoğu insan bunu göz ardı eder. Olumlu düşünmenin spor yaparken size sağlayacağı faydalar çok büyüktür. Bu yüzden olumsuz düşüncelere yer vermeyin.

Spor yaparken televizyonu kapatın. Spor yaparken bir kanala odaklanıp yavaşlayabilirsiniz. Ama yine de yapılan bazı araştırmalar televizyon karşısında spor yapanların daha hızlı çalıştıklarını göstermiştir. Bunlara rağmen televizyon karşısında spor yapmak hem konsantrasyonunuzu bozar hem de sizi yavaşlatır.

Bir arkadaşınızla spor yapın. Kendinizi yalnız hissediyorsanız ve spor salonuna gitmekten vazgeçmek üzereyseniz bir arkadaşınızdan sizinle birlikte gelmesini isteyin. Yürürken ya da koşarken beraber bazı paylaşımlarda bulunabilir birbirinizi cesaretlendirebilirsiniz.
Doğru spor ayakkabılarını giyin. Yanlış ayakkabı seçimi spor salonunda spor yaparken zorlanmanıza yol açabilir. Bu yüzden doğru ayakkabıyı seçmek önemlidir. Kendinizi rahat hissettiğiniz ayakkabıyı giyin.

Kısa süreli bir hedef belirleyin. Hedefler insanın daha sıkı çalışmasına yardımcı olur bu yüzden kendinize haftalık ya da aylık ulaşmak istediğiniz bir hedef belirleyin. Hatta spor salonundayken bisiklete binerken kendinize bir süre koyun ve o süreye ulaşana kadar pes etmeyin.
Eğitmen isteyin. Kendinizi ne zaman kötü hissederseniz bir eğitmene danışın. Size spor konusunda yardımcı olmasını isteyin. Bir profesyonelden yardım almak başarıya ulaşmanızda büyük önem taşıyabilir.

İki ya da üç haftada bir programınızı değiştirin. Bu şekilde sürekli aynı programı uygulamanın getirdiği sıkıntıdan kurtulursunuz. Yeni şeyler denemek yararlı olabilir.
Kalabalığın en az olduğu saatlerde spor yapın. Spor salonunun en sakin olduğu dönemlerde spor yapmak sizin için yararlı olabilir. Ayrıca spor aletlerinin sırasının gelmesini beklemeden istediğiniz aleti kullanabilirsiniz.

Rekabet yaratın. Yanınızdaki koşu bandındaki kişiyle rekabet ortamı yaratın. Ekranına bakın ve onu geçmeye çalışın. Bu şekilde kısa sürede her zamankinden daha hızlı koşmaya başlarsınız.
 
Üst Alt