• Hoşgeldin ziyaretçi , forumdan daha fazla yararlanmak için buradan üye olunuz...

İbadetler Kurtarır mı?

Okunuyor :
İbadetler Kurtarır mı?

İsrail

Acemi
Üye



dincilerin hepsi bol bol ibadet ediyorlar.
yapılan bu eylemler, yapanı kurtarır mı, yoksa daha kötüye mi götürür?

örnek: hacca gidip geliyorum.... havam değişiyor; hacı oldum ya!
namaz kılıyorum, oruç tutuyorum.... bişi değişmiyor, neden değişmiyor?



 

Venhar

1. Hikaye yarışma birincisi, 2. Avatar yarışma bir
Üye



dincilerin hepsi bol bol ibadet ediyorlar.
yapılan bu eylemler, yapanı kurtarır mı, yoksa daha kötüye mi götürür?

örnek: hacca gidip geliyorum.... havam değişiyor; hacı oldum ya!
namaz kılıyorum, oruç tutuyorum.... bişi değişmiyor, neden değişmiyor?





Eğer kşi yaptığı ibadetleri kendisini kurtarsın diye yapıorsa zaten baştan kaybetmiştir :)
 

spartaküs

Tecrübeli
Üye
Eğer kşi yaptığı ibadetleri kendisini kurtarsın diye yapıorsa zaten baştan kaybetmiştir :)
Siz neden ibadet ediyorsunuz o halde sevgili mekselina? Tüm derdiniz 'imtihani' gecmek degil mi? Cok degil, daha birkac ay önce yine burada tartismistik, ateistler (bu genelleme degildir yanlis anlasilmasin) nasil oluyorda ahlakli ya da iyi diye... Sözüm ona mutlaka birsey yapmak icin bir baski unsuru, ceza/ödül mekanizmasi gerekmiyor ama; inancta yoksa sevgi ve ya korku kim niye inansin ki? Di'mi?

Dincileride, dindarlarida ibadet kurtarmaz, beter eder. Sabahin köründe kalkip abdest alir, namaz kilar. Ögle, ikindi, aksam derken yatsi. Sokakta bu adamlardan birini görseniz selam bile vermeyin, ibadetinden alikoyarsiniz -günah. Cebinde bir tesbih, ceker dururlar, allahi anar... Bazisi yasamaya bile vakit bulamaz ibadetten. Hayattan eder, kurtarmaz.
 

ümmi

Kıdemli
Üye
İbadet kurtarmaz efenim Allah kurtarır.
Kurtarmak istediğine de ibadeti nasib eder.:prv:
İbadet kurtarmıyorsa ibadetsizlik adamı ne eder düşünmeli dimi efenim:Winlk_Tongue:
Yaradılış amacımız ona kul olmak değil mi yoksa ?
 

ümmi

Kıdemli
Üye
Siz neden ibadet ediyorsunuz o halde sevgili mekselina? Tüm derdiniz 'imtihani' gecmek degil mi? Cok degil, daha birkac ay önce yine burada tartismistik, ateistler (bu genelleme degildir yanlis anlasilmasin) nasil oluyorda ahlakli ya da iyi diye... Sözüm ona mutlaka birsey yapmak icin bir baski unsuru, ceza/ödül mekanizmasi gerekmiyor ama; inancta yoksa sevgi ve ya korku kim niye inansin ki? Di'mi?.

efenim ateist ahlaklı olabilir mi.
size göre olur.Çünkü ahlak görecelidir .
Müslümana göre ,Ahlakının kaynağı vahiydir.görecesi mörecesi olmaz.
Her insan fıtrat üzere doğar.Yani insan doğası Allaha inanmak üzere proğramlanmıştır.Ateist bu kendi doğasını reddeden, kalbindeki bu doğal bilginin;imanın ;hakikatin üzerini örten kişi olduğundan, vahiy ona kafir(örten )der.İşte bu kendi kendine dahi yalan söyleyen insanın başkalarına karşı dürüst davranması beklenmez.yalansa en önemli ahlak zaaflarından biridir.
yine küfür en büyük zulümdür.Başta küfrederek kendisine zulmedenin başkasına adil davranmasıda beklenemez.
Yine hakikati kabul etmemek,cehalettir.bunların başıda ebu cehildir.
Hakikati kabullenmemek konusunda o kişi üzerinde müessir diğer huylara girmiyorum bile efenim...

Dincileride, dindarlarida ibadet kurtarmaz, beter eder. Sabahin köründe kalkip abdest alir, namaz kilar. Ögle, ikindi, aksam derken yatsi. Sokakta bu adamlardan birini görseniz selam bile vermeyin, ibadetinden alikoyarsiniz -günah. Cebinde bir tesbih, ceker dururlar, allahi anar... Bazisi yasamaya bile vakit bulamaz ibadetten. Hayattan eder, kurtarmaz.
efenim emniyetten dindarların suç oranı,
sosyologlardan sosyalleşme oranları,
psikologlardanda ruh sağlıklarının inanmayanlara oranla ne kadar iyi durumda olduğunu tesbit etmek için araştırmacı gasteci olmaya gerek yok.bal gibi ortada.
Bu demektir ki,din insanın bu dünyasını selamete erdirmede önemli ve gerekli.
Kaldıki sizin yaşamaktan anladığınız nedir merak ettim."İbadetten yaşamaya vakit bulamamak" derken kastınız İçmek,eğlenmek,yemek,içmek,çiftleşmek se....ise onu hayvanlarda yapıyor.
İnsanın bir farkı olmalı değil mi.
Hz. Mevlana;" sen bedeninle değil ruhunla insansın" der.Yoksa bedensel olarak bizde hayvanlar gibi yaşayan bir organizmayız nihayetinde.
Oysa Ruh öylemi;"kendi ruhumdan üfledim"diyor yaradan.Kendi kıymetini takdir edemeyip mutluluğu geçici dünya menfaatlerinde aramak ne acı.Ve mutluluğu arayıp bulamama uğruna heder edilmiş koca bir hayat efenim.
Oysa mutluluk ve huzuır bu dünyada var.Ve bu ancak Allahı anmakla olur.Allahtan gafil bir hayat heder edilmiş, boşa geçirilmiş,cehennemvari bir hayattır.Öte taraftada durum vahim.
Yani tam tersine imandan uzak hayat ;yaşamaya vakit bulunamayan, ordan oraya savrulup durulan bir dramdır .Mutluluk ve huzur ;peşinde koşuldukça uzaklaşan ütopyadır.

iman sayesinde ise iki cihan saadeti elde edilir.

saygılar efenim:prv:
 

Venhar

1. Hikaye yarışma birincisi, 2. Avatar yarışma bir
Üye
Siz neden ibadet ediyorsunuz o halde sevgili mekselina? Tüm derdiniz 'imtihani' gecmek degil mi? Cok degil, daha birkac ay önce yine burada tartismistik, ateistler (bu genelleme degildir yanlis anlasilmasin) nasil oluyorda ahlakli ya da iyi diye... Sözüm ona mutlaka birsey yapmak icin bir baski unsuru, ceza/ödül mekanizmasi gerekmiyor ama; inancta yoksa sevgi ve ya korku kim niye inansin ki? Di'mi?

Dincileride, dindarlarida ibadet kurtarmaz, beter eder. Sabahin köründe kalkip abdest alir, namaz kilar. Ögle, ikindi, aksam derken yatsi. Sokakta bu adamlardan birini görseniz selam bile vermeyin, ibadetinden alikoyarsiniz -günah. Cebinde bir tesbih, ceker dururlar, allahi anar... Bazisi yasamaya bile vakit bulamaz ibadetten. Hayattan eder, kurtarmaz.

Sevgili spartaküs :)
sen o sokaktaki adamlar gibi olma
yarın ölecekmiş gibi ahirete , hiç ölmeyecek gibi dünya'ya çalış tasvip etmediğin kişilerin ibadet şeklini yapma hem yaptığın ibadetleri bırak sokaktaki adamların görmesini hiç kimse bilmesin sen ve seni yaratanın arasında sır kalsın ...
hadi bakalım kolay gelsin kimbilir :)
 
B

bursali68

Ziyaretci
Merhaba,

Sn.MEKSELİNA ;

yarın ölecekmiş gibi ahirete , hiç ölmeyecek gibi dünya'ya çalış tasvip etmediğin kişilerin ibadet şeklini yapma hem yaptığın ibadetleri bırak sokaktaki adamların görmesini hiç kimse bilmesin sen ve seni yaratanın arasında sır kalsın ...
bir kez daha " alkış,alkış,alkış..."Galiba ibadet tarifi kısa öz bu kadar güzel tarif edilebilir.Teşekkür etmeden geçemem...

dincilerin hepsi bol bol ibadet ediyorlar.
yapılan bu eylemler, yapanı kurtarır mı, yoksa daha kötüye mi götürür?

örnek: hacca gidip geliyorum.... havam değişiyor; hacı oldum ya!
namaz kılıyorum, oruç tutuyorum.... bişi değişmiyor, neden değişmiyor?
Sn.İsrail,ibadet eden herkesin böyle davrandığını mı sanıyorsunuz...Bu tür forumlarda zaten kendini " hüküm sahibi " yerine koyanlarla dolup taşarken galiba siz de bu role soyundunuz...Siz siz olun genellemeden kaçının,başınız ağrır yoksa...

Sn.ümmi genel çerçevede yazdıklarınıza katılmaktayım ancak yazınızda dikkat çekeceğim nokta yine her zamanki yapılan hata o da ;

efenim ateist ahlaklı olabilir mi.
size göre olur.Çünkü ahlak görecelidir .
Evet Sn.ümmi ateist de ahlaklı olabilir,niçin mi zaten yanıtını siz veriyorsunuz yine ;

Her insan fıtrat üzere doğar.Yani insan doğası Allaha inanmak üzere proğramlanmıştır.
Her insan fıtrat üzere doğar deyip geçiştiriyorsunuz...Ancak o fıtratın içerisinde " AHLAK " da vardır...Ve ayrıca ahlak toplumların kendi aralarındaki bir nevi yazılı olmayan kurallarını da içerir...O kurallar bazen yasalaşır yani maddileşir bazen de yasalaşmaz yani manen yaşanır...Bunu inanan da yaşar inanmayan da...Yani siz Kur'an'da belirtildiği üzere " Haksızlığa " karşı dururken ateist de insanlığa aykırı olduğu için karşı durur,direnir...Ne farkı var...Buna ahlaki değerleri de örnekleyebilirsiniz...

O yüzden genelleme yapılmasa bence çok daha mantıklı olur diye düşünüyorum...Yoksa konu açandan ne farkımız kalır ki bakış açısı yönünde...

Sağlıcakla kalınız...
 

İsrail

Acemi
Üye
arkadaşlar,
ibadet konusu görünen köydür.
namaz nasıl tanrı için ve tanrı ile kılan arasında kalıcak.
cemaatle kılmak çok sevap... namaz dinin direği.

cehennem-cennet olmasa kim kılar namazı?
 

ümmi

Kıdemli
Üye
Evet Sn.ümmi ateist de ahlaklı olabilir,niçin mi zaten yanıtını siz veriyorsunuz yine ;



Her insan fıtrat üzere doğar deyip geçiştiriyorsunuz...Ancak o fıtratın içerisinde " AHLAK " da vardır...Ve ayrıca ahlak toplumların kendi aralarındaki bir nevi yazılı olmayan kurallarını da içerir...O kurallar bazen yasalaşır yani maddileşir bazen de yasalaşmaz yani manen yaşanır...Bunu inanan da yaşar inanmayan da...Yani siz Kur'an'da belirtildiği üzere " Haksızlığa " karşı dururken ateist de insanlığa aykırı olduğu için karşı durur,direnir...Ne farkı var...Buna ahlaki değerleri de örnekleyebilirsiniz...

O yüzden genelleme yapılmasa bence çok daha mantıklı olur diye düşünüyorum...Yoksa konu açandan ne farkımız kalır ki bakış açısı yönünde...

Sağlıcakla kalınız...
sn bursalı
mesajımdaki bazı kısımlar dikkatinizden kaçmış sanırım.
birincisi Ahlak görecelidir kısmı;müslümana göre değildir.Böyle inananlara göredir.Müslümana göre,Ahlak göreceli değildir.Vahiy kaynaklıdır.
Ahlak görecelidir diyenler,dünyanın bir bölgesinde yalancılık,hırsızlık, ....vs.gibi durumlar
ahlaki zaaf kabul edilirken bir başka toplumda fazilet kabul edilebiliri kabullenmek zorundadır.Sana göre ahlak budur bana göre budur.Devleti hortumlayanla ,baklava çalana aynı ahlak kuralları işletilmez mesela.Biri başlar üstünde gezdirilir öteki pis hırsız olarak kodese tıkılır.....ilh.
İkincisi Ateistte ahlakın kırıntısı olmaz demedim.Ahlakı bütüncül olarak ele aldım.Elbetteki her insanda iyi ve kötü yönler bulunur.fakat mihengi vahiy olmayan ahlakın işlerliği problemlidir.
Vahiy;ahlaktaki dengeyi öğretir,orta yolu gösterir.insanda bulunan huylar kendi başına iyi veya kötü değildir.mesela merhamet çok güzel bir duygudur ama zalime merhamet öyle değildir.Öfke kötü bir duygu bilinir oysa öfke duygusu vatanı,canı,malı ,namusu korumada gerekli bir duygudur.Sevgi güzel bir duygudur ama düşmanı sevmek güzel değildir.nefret kötü bir duygudur ama kardeşine, dostluk gösterene nefret güzel değildir.....vs.
Ahlak vahyin kılavuzluğundan uzaklaştıkça sapar.Mesela cahiliye araplarında mürüvvet denilen bir duygdan dolayı bazan tüm mallarını dağıtıp kendisine bir şey bırakmaz,muhtac duruma düşerdi.Yine aşırı namus düşkünlüğü yüzünden kız çocuklarını öldürürlerdi.
işte ateist bir insan elbette fıtratında olan bir takım ahlak güzelliklerini ortaya koyabilir ama bütüncül,dengeli bir ahlak anlayışı ortaya koyamaz.
saygılar efenim.
 

Venhar

1. Hikaye yarışma birincisi, 2. Avatar yarışma bir
Üye
arkadaşlar,
ibadet konusu görünen köydür.
namaz nasıl tanrı için ve tanrı ile kılan arasında kalıcak.
cemaatle kılmak çok sevap... namaz dinin direği.

cehennem-cennet olmasa kim kılar namazı?

Dün akşam bişeyler ararken bir forum sayfası açıldı ... ve ben merakla incelemeye başladım ilk defa böyle bir şeyle karşılaşıyordum inanın şok oldum . forum atesitlerin forumuydu ewet yılllardır süpermeydanda atesit arkadaşlarımız var arada inanmadıklarını söyleseler ve ufak çapta tartışmalar olsada birbirimize saygımızda kusur etmedik. hatta hepinizce malum sosyalist abime cidden çok saygı duyarım . neyse hadi biraz dolaşayım dedim onları hep biz misafir edecek değiliz yaa bide biz onların misafiri olalım dedim . Fakat yorumları telafuzları görünce bu fikirin hiçte iyi bir fikir olmadığını düşündüm ki cidden öyleydi çok üzücüydü hani diyeceksiniz ki ?
tabiki karşıt yorumlar olacak sonuçta atesitlerin forum sayfası ama öyle böyle küfürler değil resmen küfür işte
tabiki hemen çıktım yüreğim daha fazla dayanamadı

sn israil , ben o foruma üye olup çok düzeysiz yorumda yazabilirdim ama yapmadım ... Beni yapmaktan alıkoyan kendi düşüncelerimmiydi tabiki hayır nefsim bana defalarca hadi üye ol sende yaz bişeyler dedi
Ama yapmadım , yapamadım beni alıkoyan Allahın merhametiydi şöyle düşündüm...Rabbim bu yazılan çirkin şeyleri elbetteki görüyor . Madem o onlara şefkatle yaklaşıyor ben im bişey yazmaya söylemeye hakkım yok veya ben bişey yazarda okuyanların kalbini kırarsam Rabbim bana onlarda senin gibi kullarım onlarla aramda olan birşeye sen nasıl karışıyorsun senin ne haddine derse ki (bir insanı öldürmek tüm insanlığı öldürmüş gibidir . diye bir ayet var ben bunu kalp kırmak bazında da alıgılıyorum.. ve bu ayet zaman zaman yapmak istediğim şeyleri bana yaptırmayıp engelliyor ve nefsimi frenliyor
vazgeçtim ...

sn israil ,işte bu yaptığım davranışta bir ibadet şeklidir ... yani kşi atesit bile olsa , o iğrenç küfürleri etse bile kullarına merhametle yaklaşan rabbimin yapmamızı istediği ibadet şekilernden biridir.
İbadet derken aklınıza hemen namaz , ve herkesin göreceği bir şekilde şakırdayan kocaman tesbihler değil
efendim ...
 
Son düzenleme:
Üst Alt