• Merhaba Ziyaretçi hoşgeldin! Forumdan daha fazla yararlanmak için buradan kayıt olunuz...

Hz. Ali ile Hz. Aişe'nin savaş sebebi.

Okunuyor :
Hz. Ali ile Hz. Aişe'nin savaş sebebi.

yavuz34

Tecrübeli
Üye
Sadece yazılı mushafa dayanamazsınız Sayın Mopsy.Hepimiz İslam tarihi okuduk.Ve Hicret olayı,Mağara olayı,Mekkeden çıkış,Medineye giriş ya işte bunlar Kuranda bulunmazlar ama bunlarıda İslamdan ayırmazsınız.Delil Sırrı Kurandır.Kuran değil sırrı Kurandır.Kuranı inkar etmiyoruz ama onu dümdüz okunduğu gibide anlamıyoruz.Pekiyi Cemal vakası,Sıffeyn savaşı Kuranda yazıyormu? onada inanmayın.Ha Tarihi vesikalar var diyorsanız, Hicrete ait tarihi vesikalarda varki bunlarda anlatılır.Kırklar mecliside anlatılır.Ama bu vesikalar Bir tarihmidir? Yoksa bir ilahi destanmıdır? Buna Kesin cevap veremezsiniz.Sayın Mopsy bizler bu yolculuğumuza başladığımızdan beri MAN(Kudret helvası) Ve BILDIRCINLA beslendik.MANKAFA TABİRİDE oradan gelir.Bıldırcın ise karanlıkta hemen ışığı yakarsanız hareketsiz kalır. Hah işte o bıldırcın varya o basiretsiz beynimizdir efendim. Man ise sizin bu delilleriniz nelerdir? diye sorduğunuz TATLI MASALLARIMIZDIR.İşte o bıldırcın beynimiz ile vede tatlı man masalları ile beslendi köpek nefsimiz.Bir şeyler anlatırız anlatırız hatta bazan başlarız Borazanda çalmağa .Ama heyhat duyulmazlar. Bakın baştaki cevabınızı vereyim:Şayet Kerbela vakasını ve Sıffeyni olmuş bir olay olarak kabul ederseniz O zaman Ehli beytle savaşan Muavviyeyede ,Ehli beytten olanlara Hakaret eden Hz Osmanada hürmet etmenin hiç bir mantıki izahını gösteremezsiniz.Selamı unutmuşsunuz Sayın mopsy.Neyse önemli değil efendim Değmez bizlere selam.:))Baki selamlar.
 

M ü e l l i f...

Kıdemli
Üye
Konuya müdahil olan arkadaşların kısmı ekserisinin yaptıkları yorumların huhteviyatı " Sünnet ve hadisin " ışığından uzak kaldığı için biz ehli sünnet ve cemaat ehillerince itibar görmemiştir.
Bundan dolayu Bediuzzaman'ın bakış açısı ile güncelleyorum.



Hazret-i Ali (r.a.) zamanında başlayan muharebelerin mahiyeti nedir? Muhariblere ve o harbde ölen ve öldürenlere ne nam verebiliriz?



Elcevab: Cemel Vak'ası denilen Hazret-i Ali ile Hazret-i Talha ve Hazret-i Zübeyr ve Âişe-i Sıddıka (Radıyallahü Teâlâ anhüm ecmaîn) arasında olan muharebe; adalet-i mahza ile, adalet-i izafiyenin mücadelesidir. Şöyle ki:

Hazret-i Ali, adalet-i mahzayı esas edip, büyük halifeler zamanındaki gibi o esas üzerine gitmek için içtihad etmiş.
Muarızları ise: Diyer üç halife zamanındaki safvet-i İslâmiye adalet-i mahzaya müsaid idi, fakat zamanın geçmesiyle İslâmiyetleri zaîf muhtelif kavimleri yaşam tarzlarıyla beraber İslâmiyete girdikleri için, adalet-i mahzanın tatbikatı çok müşkil olduğundan, "ehvenüşşerri ihtiyar" ( şerrin az kısmı ) denilen adalet-i nisbiye esası üzerine içtihad ettiler.
Bu iştihadi münakaşa siyasete girdiği için, muharebeyi intaç etmiştir.

Madem sırf lillah için ve İslâmiyetin menafi'i için içtihad edilmiş ve içtihaddan muharebe tevellüd etmiş; elbette hem katil, hem maktul ikisi de ehl-i Cennet'tir, ikisi de ehl-i sevabdır diyebiliriz.
Her ne kadar Hazret-i Ali'nin içtihadı isabetli ve karşısındakilerin hata ise de, yine azaba müstehak değiller. Çünki içtihad eden hakkı bulsa, iki sevab var. Bulmazsa, bir nevi ibadet olan içtihad sevabı olarak bir sevab alır. Hatasından mazurdur. Bizde gayet meşhur ve sözü hüccet bir zât-ı muhakkik Kürdçe demiş ki:
ِى شَرِّ صَحَابَانْ مَكَه قَالُ و قِيلْ لَوْ رَا جَنَّتِينَه قَاتِلُ و هَمْ قَتِيل
Yani: Sahabelerin muharebesinde kıyl ü kâl etme. Çünki hem katil ve hem maktul ikisi de ehl-i Cennet'tirler.

Adalet-i mahza ile adalet-i izafiyenin izahı şudur ki:

مَنْ قَتَلَ نَفْسًا بِغَيْرِ نَفْسٍ اَوْ فَسَادٍ فِى اْلاَرْضِ فَكَاَنَّمَا قَتَلَ النَّاسَ جَمِيعًا yetin mana-yı işarîsiyle:

Bir masumun hakkı, bütün halk için dahi ibtal edilmez.Bir ferd dahi, umumun selâmeti için feda edilmez. Cenab-ı Hakk'ın nazar-ı merhametinde hak haktır, küçüğüne büyüğüne bakılmaz. Küçük, büyük için ibtal edilmez. Bir cemaatin selâmeti için, bir ferdin rızası bulunmadan hayatı ve hakkı feda edilmez. Hamiyet n***** rızasıyla olsa, o başka mes'eledir.

Adalet-i izafiye ise: Toplumun selameti için birey'i feda eder. Cemaat için, ferdin hakkını nazara almaz. Şerrin küçüğü diye bir nevi adalet-i izafiyeyi yapmağa çalışır. Fakat adalet-i mahza kabil-i tatbik ise, adalet-i izafiyeye gidilmez, gidilse zulümdür.

İşte İmam-ı Ali Radıyallahü Anhü, adalet-i mahzayı geride kalan üç halife zamanındaki gibi kullanmaya müsaittir deyip, hilafet-i İslâmiyeyi o esas üzerine bina ediyordu. Karşısındakiler ve muarızları ise, "Kabil-i tatbik değil, çok müşkilâtı var." diye adalet-i izafiye üzerine içtihad etmişler. Tarihin gösterdiği sair esbab ise, hakikî sebeb değiller, bahanelerdir...

Şimdi seade de geliyorum
Sehabelerin arşa deyen o manevi kametini görmeyen ve bu gidişle asla görmeyecek o zatı namuhtereme söylüyorum...
Aç gözlerini o damendi muallaya bir bak ... Onlar hakkında söylediğin ve başka maksatlara basamak yapmaya çalıştığın ders dolu ve hak için yapılan o mücadeleye birde bu pencereden bak. Bak ki ruhsuz satırlarının hakikatini anla. Tabiki anlıyacak basiret kalmışsa maneviyatsız beyninde.
 
B

bursali68

Ziyaretci
Selam,

Öncelikle,konuyu derinleştirmeden son yazılanlar ışığında küçük belirtmeler yaparak kendi açımdan konuyu noktalayacağım.

mopsy,
"Sn Burali68;" Kur'an'da 3 vakit namaz bilgisi var" bilgisini daha onceden bildigini soyledi. Uc vakit kildigini belirtmedi. Kendisi hakkindaki idaanizi o teyit/tenkit eder herhalde."

Sn.mopsy 3 vakit kılıyorum günün birinci yarı namazı 2 rekat,günün ikinci yarı namazı 2 rekat ve tüm gece herhangi bir saatte özellikle 11.00-01.00 arası günün 3. vakti gece namazı 2 rekat.

Kısaca neye inanıyorsam onu elimden geldiğince uygulamak için gayret sarfediyorum.Hatalarımız,yanlışlarımız da mutlak surette vardır.Allah affetsin.

"Simdi ayni baglamda size diyorum ki;ayni hatayi siz isliyorsunuz. Beseri bilgilerle sonuc HUKMUNU veriyorsunuz. Hemde ne hukum! Ozetle;

Aise anamiz (Kur’an) temiz (oruc tutmayan, entrikaci,simarik....vb) olmayan bir kadindi."

Sn.mopsy bu hükmü ben vermiyorum,ayetler öyle yazıyor.Ancak benim yazımda Hz.Ayşe'nin " iffetsizliği " gibi bir niteleme ve betimleme yoktur.Olmayan bir şeyi yazmış değilim.Kur'an'ın ayetlerine bağlı kalarak ve bu konudaki bilgilerimi toparlayıp yazımı yazdım.Kur'an-ı Kerim dışında da herhangi bir yerden alıntı yapmadım,yapmamaya da özen gösteriyorum.
"TAHRİM 5 - Eğer o sizi boşarsa belki de Rabbi ona, sizden daha hayırlı, kendisini Allah'a teslim eden, inanan, gönülden itaat eden, tevbe eden, oruç tutan dul ve bakire eşler verir. "

Ancak şuna katılıyorum her iki görüş de beşeri dir ve de bizler 3.şahıslarız.Ancak öyle veya böyle kıyısından köşesinden bize de sarıyor bu konu.Yine de illaki buna inanılacak sözünü kabul etmiyorum çünkü Hz.Peygamberimizin ölümünden sonraki olaylardır.Herkes bu konuda farklı da aynı da düşünebilir.
.........................
yavuz34
"Evvel emirde Sayın Bursalı 68 in kanaat ve inançlarından anlaşılıyorki(Günde üç Vakit namazıda benimsemesiyle) İMAM CAFERİ SADIK EKOLÜNÜ BENİMSİYOR VEDE O EKOLÜN ÖĞRETİSİNİ ALMIŞ.Bektaşiye ,Aleviye,Melamiye,Şia,Alevi tarikatlerde öğreti hep aynıdır.Bu yüzden Sayın Müellif 4 mezhepte bulamazsınız Sayın Bursalı 68 in kanaatini tabiki ama Caferiyedeki öğreti budur...."

Sn.yavuz34 bilerek herhangi bir ekol ve öğreti ve tarikata mensup değilim hatta ve hatta bunun için de bir çabam yok.Ve belki doğru belki yanlış ancak farklılıklar güzelliktir anlayışına sahibim,bu farklılıklar zorlayıcı olmadığı takdirde.

....................
Müellif
"Konuya müdahil olan arkadaşların kısmı ekserisinin yaptıkları yorumların huhteviyatı " Sünnet ve hadisin " ışığından uzak kaldığı için biz ehli sünnet ve cemaat ehillerince itibar görmemiştir."

Sn.Ali Bey,yine de size teşekkür ediyorum çünkü mesajımdaki isteğimi yerine getirmişsiniz,eğer yanlış anlamadıysam ve buna da saygı gösteriyor ve bir daha sizin açmış olduğunuz herhangibir konuda görüşümü yazmayacağım.En azından stres ve rahatsızlık vermemiş olurum.

......................

Sağlıcakla kalınız.
 

M ü e l l i f...

Kıdemli
Üye
Sn.Ali Bey,yine de size teşekkür ediyorum çünkü mesajımdaki isteğimi yerine getirmişsiniz,eğer yanlış anlamadıysam ve buna da saygı gösteriyor ve bir daha sizin açmış olduğunuz herhangibir konuda görüşümü yazmayacağım.En azından stres ve rahatsızlık vermemiş olurum.

......................

Sağlıcakla kalınız.
Est. Kardeşim
Şahsıma ait tüm rahatsızlığı başım gözüm üstüne kabul ediyorum. O noktada sizden bir rahatsızlığım na mevcut.
Lakın..
Hz. Aişe ( r.a ) Hakkında yazdığınız kanatıtiz ... ve işin en vahim yönü ise bunu Kurana isnat etmeniz kanımı durduracak niteliktedir. Çünkü Zatı Risalete zevce olacak fıtratta yaratılan bir iffet ve sadakat ve hamele-i din abidesini ... sıradan ve hatta çok daha vahim bir durumda anlatmanız karşısında gerçekten çok sıkıntı duydum. İnanın konuyu açtığıma pişman olduğum zaman da olmadı değil.
Hani hesap gününde o annemizin yüzüne bakacak yüzümüz olsun isterim.

Sizde sağlıcakla kalın
 

mopsy

Emektar
Üye
Selam/selam/SELAM:

YAVUZ BEY COK OZUR DILERIM.
Selam yazmayi unutmusum.Ikinci bir sekmedede bir Alman Protestan kilise portalina cevap yaziyordum. Zannederim acele ile yazmamisim. Sizin yazinizi okuyunca anladim. Insaallah affetmissinizdir.
"Degmez bizlere selam" Herhalde bu lafida beni iyice uzmek icin yazdiniz. Ama hakkettim. Allah cc nun selamini bile esirgiyen her lafi sinesine cekecek.

Sn.Yavuz bey: Bildiginiz gibi sizin bu imtahan yolundaki kabulleriniz ve bunun sonuclari size, benimkiler bana. Temel prensib bu. Bu yuzden sizin yazdiklarinizdan hic gocunmuyorum. Sizi degil yazdiklarinizi analiz ederken de siz bundan vazgecin diye yazmiyorum. 3. sahislara bir degisik bakis acisi olur mu diye yaziyorum. Mumkun oldugunca bol Kur'an ayeti yazarakta ayni zamanda da Vahiyden parcalarda okunmasini saglamak istiyorum.

Yoksa sizin yazilarinizin tamamini okuyorum. Emin olun. Benim payima dusen arada ilginc dusunceler var.

sayin Yavuz bey siz univ. menzunu aydin bir beysiniz.
1-Anlattiklariniz menkibe.Menkibeler tarih bilminin konularindan degil dir!
2- Diyorsunuz ki;"Bir tarihmidir? Yoksa bir ilahi destanmıdır? Buna Kesin cevap veremezsiniz."
Ben degil ama tarih bilimi karar verir.
Nedir bir bilgiyi tarihi....den TARIH kavr***** getiren?
Doneminde YAZILMIS arkeolojik ve labara..deneyleriyle ispatlanmis yazili belge.
Su anda donem icinde yazilmis dini tek belge Kur'an!
Hadislerde, ehl-i sunnet dusunurlerinin de eserleri;yazili belge olarak doneme en yakini yaklasik 100 yillik bir zaman dilimi icinde yazilmis.

Islam tarihi Ingiliz tarihcileri kaynak gosterilerek yazilmis. Bunlara Seyehatnamelerdeki bilgilerden yorumlar eklenmis. Gocebe Arap kulturu esas oldugundan tarihe isik tutacak fazla bir donem bilgisi yoktur.

Ornegin magara olayi hakkinda Eshedu enne diyeceginiz bir tek bilgi vardir. Oda Kur'an'daki bilgiye gore Imam Ebubekir ra.nin MUTHIS korktugu ve bunun uzerine gozumun nurunun;" Korkma Allah bizimle" diye onu teskin ettigidir. -KUR'AN!

Bu baglamda burnunu disari cikaramiyan iki kisiden birincisi parmagini disari cikarmis...mis...mis.
Siz bu mis...lara tefekkur ediyorsunuz.
Ben menkibe lezzetiyle okuyorum. Ne taraf Ne taraf degil.
Islam tarihi....
Islamin tarihi Kur'an'in Kisas-i Enbiyalarinda var. Daha fazla bilgi gerekseydi 6236 degil 62360 ayet inerdi.
Ben Allah cc nun verdiginden RAZIYIM. Yeterli. Hezeyanlarimi bastirmak icin uydurmam gerekmez.
Gereken O'nunda benden RAZI olmasi. Olmasi icin emirlerini yerine getirmeye calismak.

Ben bir Turk Portalinda hayatimda ilk kez yaziyorum. Sade basit bir dil kullanmaya ozen gosteriyorum.
Eger kirici oldugum zamanlar olduysa ozur dilerim.

Allah'a cc emanet ol!
 

mopsy

Emektar
Üye
Selam,

SELAM!

Sn.mopsy 3 vakit kılıyorum günün birinci yarı namazı 2 rekat,günün ikinci yarı namazı 2 rekat ve tüm gece herhangi bir saatte özellikle 11.00-01.00 arası günün 3. vakti gece namazı 2 rekat.
Arap din agirlikli portallarda kendilerine yeni selefci diyen bazi kisilerin senin kildigin tip namazi savunduklarini okumustum. Vusla namazinin gece namazi oldugu, gunduz kilinan tek namazin CUMA namazi oldugu vb. Yazindan bu bolumu alinti yapmamim sebebi ise BASKA:

"Birinci ve ikinci yari namazi" diye adlandirdigin namazlarin ZAMANLARINI yazarmisin.

Sn.mopsy bu hükmü ben vermiyorum,ayetler öyle yazıyor.Ancak benim yazımda Hz.Ayşe'nin " iffetsizliği " gibi bir niteleme ve betimleme yoktur.Olmayan bir şeyi yazmış değilim.Kur'an'ın ayetlerine bağlı kalarak ve bu konudaki bilgilerimi toparlayıp yazımı yazdım.Kur'an-ı Kerim dışında da herhangi bir yerden alıntı yapmadım,yapmamaya da özen gösteriyorum.
"TAHRİM 5 - Eğer o sizi boşarsa belki de Rabbi ona, sizden daha hayırlı, kendisini Allah'a teslim eden, inanan, gönülden itaat eden, tevbe eden, oruç tutan dul ve bakire eşler verir. "
Sayin Bursali Kur'an'i yazmaniza tesekkur ediyorum.
Gelin su ayet-i Kerimeyi beraber okuyalim!
66.5.O sizi boşarsa, kim bilir belki de Rabbi ona sizin yerinize sizden daha hayırlı eşler nasip eder: Allah'a teslim olan, iman sahibi, gönülden bağlı, tövbe etmesini seven, ibadete düşkün, yolculuk edebilen dullar ve bâkireler.

.....sizin yerinize sizden daha hayırlı eşler nasip eder.......

Ne diyor? .....DAHA HAYIRLI......
HAYIRLI degil......DAHA HAYIRLI!!!
Yani esleri hayirli ama bosarsa DAHA HAYIRLI sini Resule vaad ediyor Rabb'ul alemin!

devam edelim... Daha hayirlsini verecegi bosama izni verdigi eslerin ozellikleri ne?

a- Biri bakire,digeri dul olarak evlenmis Resulle.
b- Ibadet edenlerden
c- Tevbe edenlerden
d- Iman sahibi
e- Allah'a cc teslim olan
f- Yolculuk edebilen

......yolculuk edebilen..... (Aise anamiza Iftira hikayesi colde edilen yolculuk sirasinda atilmisti)

Yine bu ozellikleri tasiyan ama DAHA hayirli! ( Or: Cocuk verebilen...vb.) esler vaad ediliyor.

Bu okuyus Anamiz olmasi,Resulun bosamamasi, aileyi ayrim yapmadan cennetle mujdelemesi vb. ayetlerine daha uygun degil mi?
Zaten butun ayetleri alt alta getirince bu goruluyor.
Siz elinizdeki BESERI bilginin altini ILAHI bilgiyle doldurunca degisik sonuc cikiyor.

Bir onceki yazimdaki ayetlerin altina bu ayeti hatim ayeti olarak yazin!...........


Ancak şuna katılıyorum her iki görüş de beşeri dir ve de bizler 3.şahıslarız.Ancak öyle veya böyle kıyısından köşesinden bize de sarıyor bu konu.
Boyle sonuclar cikacaksa bence sarmasin!
Cunku sonucta Resulun esine ,kizinin kocasina, torunlarina uzaniyor.
Birakalim mezarlarinda rahat uyusunlar!
Allah'in (cc) rahmeti uzerlerine olsun!

Allah'a (cc) emanet ol!
 
B

bursali68

Ziyaretci
Selam,

SELAM!



Arap din agirlikli portallarda kendilerine yeni selefci diyen bazi kisilerin senin kildigin tip namazi savunduklarini okumustum. Vusla namazinin gece namazi oldugu, gunduz kilinan tek namazin CUMA namazi oldugu vb. Yazindan bu bolumu alinti yapmamim sebebi ise BASKA:

"Birinci ve ikinci yari namazi" diye adlandirdigin namazlarin ZAMANLARINI yazarmisin.



Sayin Bursali Kur'an'i yazmaniza tesekkur ediyorum.
Gelin su ayet-i Kerimeyi beraber okuyalim!
66.5.O sizi boşarsa, kim bilir belki de Rabbi ona sizin yerinize sizden daha hayırlı eşler nasip eder: Allah'a teslim olan, iman sahibi, gönülden bağlı, tövbe etmesini seven, ibadete düşkün, yolculuk edebilen dullar ve bâkireler.

.....sizin yerinize sizden daha hayırlı eşler nasip eder.......

Ne diyor? .....DAHA HAYIRLI......
HAYIRLI degil......DAHA HAYIRLI!!!
Yani esleri hayirli ama bosarsa DAHA HAYIRLI sini Resule vaad ediyor Rabb'ul alemin!

devam edelim... Daha hayirlsini verecegi bosama izni verdigi eslerin ozellikleri ne?

a- Biri bakire,digeri dul olarak evlenmis Resulle.
b- Ibadet edenlerden
c- Tevbe edenlerden
d- Iman sahibi
e- Allah'a cc teslim olan
f- Yolculuk edebilen

......yolculuk edebilen..... (Aise anamiza Iftira hikayesi colde edilen yolculuk sirasinda atilmisti)

Yine bu ozellikleri tasiyan ama DAHA hayirli! ( Or: Cocuk verebilen...vb.) esler vaad ediliyor.

Bu okuyus Anamiz olmasi,Resulun bosamamasi, aileyi ayrim yapmadan cennetle mujdelemesi vb. ayetlerine daha uygun degil mi?
Zaten butun ayetleri alt alta getirince bu goruluyor.
Siz elinizdeki BESERI bilginin altini ILAHI bilgiyle doldurunca degisik sonuc cikiyor.

Bir onceki yazimdaki ayetlerin altina bu ayeti hatim ayeti olarak yazin!...........




Boyle sonuclar cikacaksa bence sarmasin!
Cunku sonucta Resulun esine ,kizinin kocasina, torunlarina uzaniyor.
Birakalim mezarlarinda rahat uyusunlar!
Allah'in (cc) rahmeti uzerlerine olsun!

Allah'a (cc) emanet ol!
Selam sn.mopsy,yazmayacaktım bu konuya ancak farklı bir detaya değinmişsiniz,belirtmeden geçemedim.
Özellikle bir üstteki mesajımda açıkça belirtmişim herhangibir akım,ekol,tarikat,mezhep in yaptıkları veya savundukları veya ilke edindikleriyle bir organizasyonel bağlantım veya görüş savunuculuğum olmadığını.Dolayısı ile " yeni selefci diyen bazi kisilerin senin kildigin tip namazi savunduklarini okumustum...." bir yerlerde okumuş olduklarınızı tanımam etmem.
Bir diğer konu günün ilk ve ikinci yarı namazlarında belirleyicilik " ak ve kara ipliğin ayırt edilme/edilememe zamanı ile güneşim tam dikmede olduğu andır önemli olan.İlk yarı namazını ak ve kara ipliğin ayırt edilmeye başlandığı andan yani güneşin doğarken değil doğduğu andan itibaren tam orta dikmesine yani gölgeniz nokta oluncaya kadarki süre içerisinde,ikinci yarı namazınızı ise güneş inişe geçtiği andan ak ve kara ipliğin ayırt edldiği yani tam batarken değil batmadan evvelki ana kadar kılabilirsiniz.Konu bu kadar basit.

Bir diğer konu;

sizin bakışınız ;

66.5.O sizi boşarsa, kim bilir belki de Rabbi ona sizin yerinize sizden daha hayırlı eşler nasip eder: Allah'a teslim olan, iman sahibi, gönülden bağlı, tövbe etmesini seven, ibadete düşkün, yolculuk edebilen dullar ve bâkireler.

a- Biri bakire,digeri dul olarak evlenmis Resulle.
b- Ibadet edenlerden
c- Tevbe edenlerden
d- Iman sahibi
e- Allah'a cc teslim olan
f- Yolculuk edebilen

benim bakışım;

TAHRİM 5 - Eğer o sizi boşarsa belki de Rabbi ona, sizden daha hayırlı, kendisini Allah'a teslim eden, inanan, gönülden itaat eden, tevbe eden, oruç tutan dul ve bakire eşler verir.

a- Biri bakire,diğeri dul evlenmiş Resulle
b- "sizden daha hayırlı" demek ki istenilen düzeyde hayırlı değil,
c- "Allah'a teslim olan" Allah'a teslimiyette zayıflık var,
d- "inanan, gönülden itaat eden" iman noktası sorgulanabilir,açık,
e- "tevbe eden" tevbeyi pek aklına getirmeyen,
f- "oruç tutan" oruç konusunda eksiklikleri var,

Sizin okuyup çözümlemeniz ile benim okuyup çözümlemem demek ki farklı.

Ayrıca " Boyle sonuclar cikacaksa bence sarmasin! " ne yazık ki sarıyor neden mi?

Çünkü ortalama 1350/1300 yıldır araplardan yediğimiz ve çıkaramadığımız,şu an hala mevcut olan iman,inanç noktasında Kur'an-ı Kerim'i sarıp sarmalayıp sadece yüklük içinde tutup,O'nun yerini alan kaynaklar ve kazıklar olduğu sürece sarıyor ne yazık ki.Daha da ileri gideyim,karşımızda gördüğümüz ne yazık ki " Araplaşmış " bir din.Oysa ki bizim inandığımız " Evrensel " bir din.İkisi çok farklı.Birinin içine Arap örf-adet-gelenekleri sıkıştırılmış,giydirilmiş,diğeri ise dünyanın nersinde hangi milletten olursanız olun çok güzel ve rahatlıkla uygulayabileceğiniz bir din.Yani kısaca " sarmasın " demeyi geçtim yapışmış adeta.Hadi buyrun ayıklayın pirincin taşını.

Sağlıcakla kalınız.
 

mopsy

Emektar
Üye
selam

cevap yazdigin icin tesekkur ederim.
Sabah ve aksam kilmadiginizi anlamistim ama yine de emin olmak icin sordum.
11.114.Gündüzün iki tarafında ve geceye yakın saatlerde namazı/duayı yerine getir. Güzellikler kötülükleri silip süpürür. İşte bu, Allah'ı ananlara bir öğüttür.

17.78.Güneşin kaymasından/aşağı sarkmasından, gecenin kararmasına kadar namazı/duayı yerine getir. Sabah Kur'an'ını da gözet. Çünkü sabah Kur'an'ı tanıklarca izlenmektedir.

Bu ayetlerde sence arap gelenegi mi?
 

yavuz34

Tecrübeli
Üye
Sayın mopsy tabiki bunlar masal.Masal olduğunu izaha çalışıyorum.Ancak bunlar öyle bir masalki Vücut iklimimizde oluşan masallardır.Şimdi bakın Musevilerde İsrail tarihi okurlar.Ama bu Tarih tamamen Kitabı mukaddese göre yazılmış bir tarihtir,diğer taraftan Hiristiyanlarda Kitabı Mukaddesi olduğu gibi kabul ettikleri için aynen onaylarlar.Yani Yakup ve Evlatları Mısıra yerleşiyor orada çoğalıyorlar derken Bu çoğalmadan Mısır Firavunu korkuyor ,Doğan erkek çocuklar öldürülüyor,Derken Musa a.s ortaya çıkıyor . Rabbin emriyle onları Mısırdan çıkarıyor. Bir çok savaş ve sıkıntılarla Kenana götürüyor.Ama Kenana sokmadan ölüyor. Yerine geçen Yeşu(Yuşa) a.s İsrail kavmini Şeria nehrinden geçiriyor.Filistlilerle savaşılıyor, Kenan diyarı İsrailin ONİKİ kavmi arasında pay ediliyor.Daha sonra Hakimler devri başlıyor Şimşonlar,Delilalar.....v.s.Daha sonra Davut Golyatı Öldürüp İsrail kralı oluyor. Kutsal Ahit sandığını göçebelikten kurtarmak için Saray ve Mabed inşasına karar veriliyor ama Rab bu görevi Oğlu Süleymana veriyor ve onun zamanında Kutsal mabed(Mescidül Aksa) ve O muhteşem saray inşa ediliyor ama Süleymandan sonra Kırallık ikiye bölünüyor,İsmaili Araplar Küdüsü yağmalıyorlar,Daha sonrada Babil kıralı Nabukadnezar ve Kildanlılar İsraili ortadan kaldırarak onları Babile sürgüne götürürler.Daha sonrada Pers kralı Koreş İsrailillilerin tekrar Yuruşalime dönmelerine izin veriyor.Bu anlatımların hiç bir tarihi ispatı yoktur.Diğer taraftan Hz İsanın gelişi keza onunda yaşadığına dair bir tarihi ispat yok.
Şimdi İbrahim babaya gelelim. Onun yaşadığına dair ispat varmı?Kuran haricinde yoktur.Ama Kuranında Tarihi belge olduğu hususunda hiç bir ispat yok.Bir Alman asıllı Müslüman ilahiyatçıda bu konuda konuştuğu için bütün aileler çocuklarını o ilahiyatçının okulundan aldılar.Ama Ortada üç büyük din var?Dinin olması demek Dini Nas ve doğmaların Tarihte olmuş olmalarınında ispatı değildirki?Maneviyat Ondan sonrada durdumu? Bu sefer Yesevi ve horasan ekolü Manları yazmağa devam etti.Hz Alinin Kırklar meclisi Ve miraç hadisesi yazıldı.Ama hele bir deyim bakalım bir Bektaşi yada Aleviye Kardeşim bunlar İlahi destandır. Sen bunları tarihte değil Kendinde ara!?Etrafınız boşalıverir.Bu baba yada derviş DİNSİZ!Sahtekar. Bu nasılda böyle baba olmuş? ha tabi canım Sünni aileden geliyor. Tühhh buna Babalık verene!
Yada Hadi daha yakın bir çağa gelelim:Benim manevi pirim HÜNKAR HACI BEKTAŞI VELİ HAZRETLERİ.Ne diye anlatırız bizler babagan olduğumuza göre.Önce derizki:KARDEŞİM EKMEDEN BİÇİLMEZ;BAK BABASIZ ÇOCUK DOĞMAZ. BİİZZZ GERÇEĞE HÜ DERİZ!Aradan birkaç saat geçer.Başlarız tane tane Vilayetnameden konuşmağa .Hz Pir efendimiz Evlenmemiş bir mücerreddir.Kadıncık ana onun karısı değildir. Çelebilere siz inanmayın(Bektaşi Çelebi koluna göre Hz Pir efendimiz Kadıncık ana ile evlidir)Onun kocası başkadır. Birgünn Pir efendimiz Abdest alıyordu. Kadıncık anada elinde tasla ona yardım ediyordu. Hünkar burnuna üç defa su gargara etti.Burnundan kan aktı.İşte bu kanı Kadıncık ana Hz Pir efendimizden gizli gizli içti ve Seyit Ali Sultana(KIZIL DELİ SULTAN) Hamile kaldııı.Oraya gelen O kadar Doktor mühendis vardır.Bir tanesi dahi sormazki bu nasıl oluyor? bir tanesi çıkıpta demezki "Efendi başta Ekmeden biçilmez diyen sen değilmiydin?"Hani bize Hz İsayı anlatırken?! İçtennn İçe bakar bakarsınız bu imanlı topluluğa sinirlenir insanda içinize atmak zorundasınız.Hadi baba erenler SEMAHLAR başlasın destur ver,birde demezlermi? Evet efendim başlasın semahlar.Kim daha güzel yapıyor? Yahuuu eskiden bir semahlar olurduki o ayaklar varya Yere değmezdi! Nerdeeee şimdi? Dönelim Ali aşkına yanalım Ali aşkına.Ya susup Kara kazan hakkını kadim erkana göre alıp oturursun ve ancak konuşulacağı kadar konuşursun. (ha konuşursan şayet sana bırakılan tekkeyide yok edersin.Çünkü insanlar güce tapar ve daima Man isterler)Yada Yunus gibi sessizce Yandım Ali aşkına der çekersin.Yunusun o nikahlandığı ama gönlü Ağa çocuğunda olan Taptuğun kızı BAL hatun aslında TARİKATÇİLİĞİN DERDİ İDİ.Nikahlısı görünüşte Yunus Yani İLAHİYAT.Ama gönül koyduğu ağanın çocuğu aslında Mal mülk Dünya sevgisiydi.Yani kara kazanç! Yunus Tekkeye bir gün geri dönsede asla Bal hatunuda almadı.Esas mevzuyu bihassa tam olarak açmayacağım çünkü yazdıklarımı dikkatlice okursanız ne demek istediğim zaten anlaşılıyor.
Yoksa Ermişlik şu bu iddiasında değiliz.Sadece Bu tür muhabbettler hoşumuza gider çünkü bu işe bir ömür verdik gittiii.Baki selamlar.
 

mopsy

Emektar
Üye
Selam

Sn Yavuz bey Kur'an'aki bir ayet yuzunden Kur'an'i tartisamam.
Ben bir ehl-i Kur'an'im size soylemistim.
Ben yinede cevabim bos kalmasin diye birkac Vahiy parcasi sunayim size

16.23. Hiç kuşkusuz Allah, onların sakladıklarını da açığa vurduklarını da biliyor. Hiç kuşkusuz, O, büyüklük taslayanları sevmiyor.
16.24. Onlara, "Rabbiniz ne indirdi" dendiğinde şöyle dediler: "Öncekilerin masallarını."
16.25. Şunun için ki, onlar, kıyamet günü kendi günahlarını tamamen yüklendikten başka, ilimsizlik yüzünden saptırdıkları kişilerin günahlarının bir kısmını da yüklenecekler. Bakın, ne kötü şey yükleniyorlar!

Kur’an’i uyup gunahlardan sakinanlar icin
16.30. Korunup sakınanlara, "Rabbiniz ne indirdi" dendiğinde şöyle dediler: "Hayır indirdi." Bu dünyada güzel düşünüp güzel davrananlara güzellik vardır. Âhiret yurdu elbette ki daha hayırlıdır. Gerçekten ne güzelmiş takva sahiplerinin yurdu!
16.31. Adn cennetleri... Girecekler içlerine. Altlarından ırmaklar akacak. Orada diledikleri şey kendilerinin olacak. Allah, korunup sakınanları işte böyle ödüllendirir.
 
Tüm sayfalar yüklendi.
Reklam amaçlı yazı ve link içeren yorumlar onaylanmaz.
Üst Alt