Haremlik-selamlık uygulaması allah’ın bir emri değildir

Hiçbir Kur’an ayetinde Rabbimiz Haremlik-Selamlık uygulamasını emretmemektedir.

Bırakın emretmemeyi Rabbimiz hiçbir ayetinde bu mevzuya en ufak bir gönderme bile yapmamıştır. Durum bu olduğu halde nasıl oldu da bu cahiliyye adeti güzel dinimizin önemli bir ruknü gibi anlaşıldı?

sırf sana cevap yazmak için üye oldum. bu arada sen hafız felanmısın nerden biliyosun kanıt olmadığını. hadi kuranda yok belki hadiste var.. sen alimmisin konuşuyosun!

biliyorsan söyle ilham alsınlar, bilmiyorsan sus adam sansınlar..

Mümin kadınlara da söyle: Gözlerini (harama bakmaktan) korusunlar; namus ve iffetlerini esirgesinler. Görünen kısımları müstesna olmak üzere, zinetlerini teşhir etmesinler. Baş örtülerini, yakalarının üzerine (kadar) örtsünler. Kocaları, babaları, kocalarının babaları, kendi oğulları, kocalarının oğulları, erkek kardeşleri, erkek kardeşlerinin oğulları, kız kardeşlerinin oğulları, kendi kadınları (mümin kadınlar), ellerinin altında bulunan (köleleri), erkeklerden, kadına ihtiyacı kalmamış (cinsî güçten düşmüş) hizmetçiler, yahut henüz kadınların gizli kadınlık hususiyetlerinin farkında olmayan çocuklardan başkasına zinetlerini göstermesinler. Gizlemekte oldukları zinetleri anlaşılsın diye, ayaklarını yere vurmasınlar. Ey müminler! Hep birden Allah'a tevbe ediniz ki, kurtuluşa eresiniz.

nur suresi 31. ayet(meal elmalılı)
 
sırf sana cevap yazmak için üye oldum. bu arada sen hafız felanmısın nerden biliyosun kanıt olmadığını. hadi kuranda yok belki hadiste var.. sen alimmisin konuşuyosun!

biliyorsan söyle ilham alsınlar, bilmiyorsan sus adam sansınlar..

Mümin kadınlara da söyle: Gözlerini (harama bakmaktan) korusunlar; namus ve iffetlerini esirgesinler. Görünen kısımları müstesna olmak üzere, zinetlerini teşhir etmesinler. Baş örtülerini, yakalarının üzerine (kadar) örtsünler. Kocaları, babaları, kocalarının babaları, kendi oğulları, kocalarının oğulları, erkek kardeşleri, erkek kardeşlerinin oğulları, kız kardeşlerinin oğulları, kendi kadınları (mümin kadınlar), ellerinin altında bulunan (köleleri), erkeklerden, kadına ihtiyacı kalmamış (cinsî güçten düşmüş) hizmetçiler, yahut henüz kadınların gizli kadınlık hususiyetlerinin farkında olmayan çocuklardan başkasına zinetlerini göstermesinler. Gizlemekte oldukları zinetleri anlaşılsın diye, ayaklarını yere vurmasınlar. Ey müminler! Hep birden Allah'a tevbe ediniz ki, kurtuluşa eresiniz.

nur suresi 31. ayet(meal elmalılı)


ee ne olmuş mayomu giyip gesselerdi dahamı hoş olurdu orda burda kendini teşhirmi etseydi devamlı mini etekle frikikmi verseydi

üstelik bakın başta koskocaman yazıyor((mümin kadınlar))diye buna göre değerlendireceksinz konuyu
 
Son düzenleme:
Arkadaşlar konu islam öğretisi, islam öğretisiyse kadını yarım insan, şer odağı ve çocuk yetiştiricisi olarak görüyor (Şahitlikten, miras hukukuna kadar yarı insandır, kadınlar çocuk yetiştiren tarlaardır ve aşağıdaki hadis bu görüşü destekler.)

Dolayısıyla bahsi geçen 2 ayet de kadını örtülerin perdelerin altına göndermek için yazılmış ayetlerdir.

Peygamber eşleri müslümanların annesi olarak tamınlanır, yani anneyi perde arkasına gönderirken, anne olmayana kem gözle bakma olasılığı artar, bu yorum yüzünden haremlik selamlık uygulaması islam öğretisinin bir uygulaasıdır. Ayrıca ehlibeyt uygulaması bir çeşit sünnet olduğu için islam haremlik selamlığı farz olarak söylemese de sünnet olarak emreder.

Saygılar...
 
Fasıl: KİTÂBÜ'L-HAYZ
Konu: Kadınlar
Başlık: KADININ DÎNEN VE AKLEN ERKEKLERDEN DÛN OLDUĞUNA DÂİR EBÛ SAÎD HADÎSİ
Ravi (r.a.): Ebû Saîd-i Hudrî
Hadis: Şöyle demiştir: Bir Kurban, ya Ramazan bayramında Resûlu'llâh salla'llâhu aleyhi ve sellem Efendimiz, yanımıza namezgâha çıktı. Kadınların yanından geçti. Ve (onlara): "Kadınlar, sadaka veriniz. Zîrâ bana Cehennem halkı gösterildi, çoğu sizler idiniz." buyurdu. (Kadınlar): "Yâ Resûlâ'llâh, neden?" diye sordular. "Çünkü siz (ötekine, berikine) çokca lâ'net eder, zevclerinize karşı küfrân-ı ni'met gösterirsiniz. (Ne acîbdir ki kendini zapteden tam akıllı ve dîninde) hazimli kimsenin aklını sizin kadar eksik akıllı ve dîninde) hazimli kimsenin aklını sizin kadar eksik akıllı, eksik dinli hiç bir kimsenini çelebildiğini görmedim." buyurdu. "Aklımızın, dînimizin eksikliği nedir? Yâ Resûâ'llâh." dediler. "Kadının şahâdeti, erkeğin şahâdetinin yarısı değil midir?" diye sordu. "Evet." dediler. "İşte bu aklın eksikliğinden. Hayız gördüğü zaman da namaz kılmaz, oruç tutmaz değil mi?" buyurdular. "Evet." dediler. "İşte bu da dîninin eksikliğinden." cevâbını verdi.
 
“Ey insanlar! Şüphe yok ki, biz sizi bir erkek ve bir dişiden yarattık ve birbirinizi tanımanız için sizi boylara ve kabilelere ayırdık. Allah katında en değerli olanınız, O’na karşı gelmekten en çok sakınanınızdır. Şüphesiz Allah hakkıyla bilendir, hakkıyla haberdâr olandır
 
Sayın Ümmi

Konu başlığı ile bağlantısını da açıklarsanız daha doğru olur. yoksa kurandan herhangi bir ayeti alıp her konunun altına koymak tartışma adabı açısından olumlu bir tutum değilir. Haremlik ve selamlık, kadın erkek ayrımı, cinsel ayrıcılık, kadını toplumdan oyutlamak islamda var mıdır, yok mudur?
 
efenim verdiğim ayette vurgulanmak istenen husus;"Allah katında en değerli olanınız, O’na karşı gelmekten en çok sakınanınızdır" kısmıdır.Yani erkek veya kadın olmakla değil takvamızla Allah katında değer buluyoruz.
haremlik selamlık derken sizin konuyu nasıl algıladığınızı bilmiyorum.Kadın zaten toplum içine çıkarken örtünür .yani evde kapalı kalacaksa toplumdan soyutlanacaksa örtü niye farz kılınsın.nitekim ayettede,dışarı çıkarken cilbablarını alsınlar denir.
erkeklerle hiç görünmemek değil çarşıya pazara çıktığında örtünmek,güzelliğini gizleyerek,dişiliğiyle değil kişiliğiyle toplum içerisinde yer almaktır.yine kadın alış veriş yaparken sesini edalı,cilveli,çekici kılmaya çalışmayarak düz,yalın kullanmak durumundadır.yoksa kimse sesini duymayacak demek değildir.bu cinsel ayrımcılık değil,kadının ve erkeğin cinselliğini helalinden başkasına imrendirmemek,harama kapı aralamamaktır.
 
efenim verdiğim ayette vurgulanmak istenen husus;"Allah katında en değerli olanınız, O’na karşı gelmekten en çok sakınanınızdır" kısmıdır.Yani erkek veya kadın olmakla değil takvamızla Allah katında değer buluyoruz.
haremlik selamlık derken sizin konuyu nasıl algıladığınızı bilmiyorum.Kadın zaten toplum içine çıkarken örtünür .yani evde kapalı kalacaksa toplumdan soyutlanacaksa örtü niye farz kılınsın.nitekim ayettede,dışarı çıkarken cilbablarını alsınlar denir.
erkeklerle hiç görünmemek değil çarşıya pazara çıktığında örtünmek,güzelliğini gizleyerek,dişiliğiyle değil kişiliğiyle toplum içerisinde yer almaktır.yine kadın alış veriş yaparken sesini edalı,cilveli,çekici kılmaya çalışmayarak düz,yalın kullanmak durumundadır.yoksa kimse sesini duymayacak demek değildir.bu cinsel ayrımcılık değil,kadının ve erkeğin cinselliğini helalinden başkasına imrendirmemek,harama kapı aralamamaktır.

olay bu dişilikse maksat dedikleri doru ama kişilikse maksat islam doğru:alkis::alkis::alkis:
 
efenim verdiğim ayette vurgulanmak istenen husus;"Allah katında en değerli olanınız, O’na karşı gelmekten en çok sakınanınızdır" kısmıdır.Yani erkek veya kadın olmakla değil takvamızla Allah katında değer buluyoruz.
haremlik selamlık derken sizin konuyu nasıl algıladığınızı bilmiyorum.Kadın zaten toplum içine çıkarken örtünür .yani evde kapalı kalacaksa toplumdan soyutlanacaksa örtü niye farz kılınsın.nitekim ayettede,dışarı çıkarken cilbablarını alsınlar denir.
erkeklerle hiç görünmemek değil çarşıya pazara çıktığında örtünmek,güzelliğini gizleyerek,dişiliğiyle değil kişiliğiyle toplum içerisinde yer almaktır.yine kadın alış veriş yaparken sesini edalı,cilveli,çekici kılmaya çalışmayarak düz,yalın kullanmak durumundadır.yoksa kimse sesini duymayacak demek değildir.bu cinsel ayrımcılık değil,kadının ve erkeğin cinselliğini helalinden başkasına imrendirmemek,harama kapı aralamamaktır.

:alkis::alkis: çok güzel örneklerle ifade edilmiş bir açıklama.
 
Üst Alt