• Merhaba Ziyaretçi hoşgeldin! Forumdan daha fazla yararlanmak için buradan kayıt olunuz...

HALAT MAHALLi

orkuorkun

Kıdemli
Üye
O halatı kitap kapağı yaptı 24 Ağustos 2008


Tatil dönüşü bindiği feribotun halatı kopunca bacağı diz altından kesilen Çera Alfasa, 4 ameliyat geçirdi, yerine dikilen bacağı 3.5 santim kısa kaldı.

Yatağa bağımlı yaşarken örgü tekniklerini anlattığı bir kitap yazdı. Kitabının kapak resmi ise hayatını değiştiren halat olacak.


diye yazmis hatta devami da var Hurriyet gazetesinin bir yazisinda
--------
BU FORUMDAKI BUTUN ARKADASLARA DUYURURUM :

Bir gemi yanasirken asla ve asla Halat mahallinden uzak durun, Kopan bir halat yuzlerce binlerce ton agirligi ustune alir ve halatlar naylondur.

eger koparsa ordaki 1 kisiyi degil 20-30 kisiyi birden bicak gibi kemiklerin icnden gecip bolebilir. Asla ve asla halat altinda kalmayiniz. yukaridaki kadinin istikametinde 5 kisi olsa 5 kisi parcalanirdi.

Sehir hatlari vapurlarinda buna benzer vakalar goruyorum. Halatin gerildigi yerden kacin uzak durun. herkes biran once evime isime yerime gideyim stresinde. herkes ilkonce gitmek istiyor.
ayrica gemiler eski yapim halat mahallini uzakta tutmak gerekiyor insanlardan ama dizayn etmek mumkun degil. o yuzden onlar halat mahallini herkes yaklasmasin diye serite almislar. ama siz de halatlardan uzak durunuz.

bir halata binen kuvvet bazen 100 tondan fazla koparsa siz dusunun, birde esneme var, naylonun esnemesi. bildiginiz paket lastigi gibi suner. suner ki halatt kopmasin gemiyi ceksin , sert olursa zaten kopar. kopmalar genelde halatin eskimesinden ve yanlis manevra yuzunden olur. dikkatli olunuz

senolmutlu@2008 SUPERMEYDAN
 

RABİA

Bağımlı
Üye
Kötü bir durum...

Uyarılarınız ve bilgilendirme için teşekkürler orkuorkun...
 

Bay X

Kıdemli
Üye
Bodrum-İstanbul seferini yapan Ankara Feribotu idi yanılmıyorsam bu facia feribot Sarayburnu iskelesine yanaştığı sırada yaşanmış ve bir güvenlikçi olay yerinde kafasının kopması sonucu ölmüştü kaza geçen sene bu zamanlarda meydana gelmiş idi..

Aslında kazanın sebebi halatın eski olması değildi geminin kaptan ,yardımcı kaptan ve mürettabatın hatası mevcut idi gemi iskeleye yanaştıktan sonra mürettabat ile kaptan arasındaki senkronizasyon hatası sonucunda gemi iskeleye yanaşıp yolcuları merdiven üstünden geçirmeye başladıktan sonra kaptan gemiyi motorları güç kesmeden geriye doğru yaptığı hamle sonucu iskeleden ayrılan gemi halatı muazzzam bir güce maruz kalmış ve kopmuştur feribot iskeledeki babaya bağlandıktan sonra halatın boşluğunu almak istemiş fakat gereğinden fazla hareket ederek halatın üstünde olağanüstü bir gerilme ve ivme oluşması sonucu halat koparak çevrediki insanların üstüne binlerce tonluk basınçla çarpmıştır bu çarpma sonucunda bir güvenlik memurunu yaşamını yitirmiş üç kişide yaralanmıştı..

İçinden yüksek basınçla su geçen itfaaiye hortumunu düşünün ek yerin çıkması sonucunda nasıl başı boş bir şekilde şiddetle sağa sola savrulduğunu görürsünüz ama bu bahsettiğimiz halatın ağırlığını,çapını,boyutunu ve gemininde tonajını,kütlesini hesaba kattığınızda halatın kopması gibi bir ihtimalin ne gibi bir kuvveti ortaya çıkacağını hesaplamak oldukça zor saniyede km'lerce bir süratle ivme kazanarak başı boş kalır çarptığı her şeyi enkaza çevirir bu yüzden halat mahalli tehlikenin her an kol gezdiği hem siviller hem mürettabat için tehlike üçgenidir..
 

Üst Alt