• Hoşgeldin ziyaretçi , forumdan daha fazla yararlanmak için buradan üye olunuz...

Haftada 3 gün balık yiyin

Okunuyor :
Haftada 3 gün balık yiyin

ashenarşi

Kıdemli
Üye
HAFTADA 3 GÜN BALIK YİYİN
Bu Haberi Paylaşın:
12 Mayıs 2010

Hürriyet

Baharın yorgunluğunu atmak için bağışıklık sistemini güçlendirecek sağlıklı besinleri tüketerek yaza hazırlanın.

Kırmızı eti haftada bir gün tüketirken balık etine haftada 3 gün yer verilmesi gerektiğini söyleyen Medical Park Göztepe Hastane Kompleksi'nden Beslenme ve Diyet Uzmanı Gizem Keservuran, "Sabah kahvaltısında şarküteri ürünlerinden uzak durup, mutlaka 1 adet taze meyveye veya küçük bir kase meyve salatasına kahvaltıda yer açın. Yaz ishalleri ve yaz enfeksiyonlarına karşıda bağırsak sağlığınız için günde 2 tane Amasya elması mutlaka tüketin" dedi.

"VÜCUDUMUZU BOL SU İÇEREK UYARALIM"

"Günlerin kısa, evde geçirilen zamanın uzun, fiziksel aktivitenin azaldığı kış ve bahar aylarının ardından adeta dinlenmeye çekilmiş olan vücudumuzu uyarmalı, yaz aylarına hazırlamalıyız" diyen Gizem Keservuran, şöyle konuştu: "Kış aylarında çoğunlukla portakal, mandalina gibi turunçgilleri tüketerek giderdiğimiz su ihtiyacımızı, yaz aylarında mevsim meyvelerini tüketerek değil mutlaka su içerek karşılamalıyız.

Bayanların selülit şikayetlerinin gündemde olduğu bu dönemde su içimi ve ananas tüketimi oldukça önemli. Ananas içeriğindeki bromelain proteolitik enzimi yani proteinlerin sindirimine yardımcı enzimler sayesinde hem besin sindirimini kolaylaştırır hem de selülit şikayetlerinin azalmasına yardımcı olabilir. Yine de selülitlerden sadece beslenme şeklinizi düzenleyerek tamamen kurtulmanız mümkün değil, doğru planlanmış beslenme tedavisini mutlaka artmış fiziksel aktivite ile desteklemelisiniz. Kış aylarında bitki çayı karışımlarını rahatlıkla tüketebilirken yaz aylarında sıcak içecek içmek bizlere çok da cazip gelmiyor, fakat bu durum yeşil çaydan vazgeçmenize bahane olmamalı. İçeriğindeki kateşinler sayesinde yeşil çay abdominal yani karın bölgesi yağlanma ve insulin direnci üzerinde olumlu etkilere sahiptir. Dolayısıyla her mevsimde günlük beslenmemizde mutlaka yeşil çaya yer verilmeli, yaz aylarında da soğuk olarak yeşil çay tüketilebilir, eğer içiminde zorluk yaşıyor tadını beğenmiyorsanız, tarçın, karanfil, meyve kabukları ile çayınızı lezzetlendirebilirsiniz."

"KOYU KIRMIZI MEYVELERİ TÜKETİN"

Meyve çeşitlerinin fazlalaştığı bu dönemde, özellikle çilek , kiraz , siyah üzüm karadut gibi koyu kırmızı meyvelerin tüketimine önem verilmesi gerektiğinin altını çizen Keservuran, "Bu meyveler flavonoidlerve antosiyaninler açısından oldukça zengindir ve yüksek antioksidan özelliğe sahiptirler. Yüksek antioksidan içerikli meyvelerin mevsiminde tüketimi ile vücut direncini arttırırken başta kanser türleri olmak üzere birçok kronik rahtasızlığa karşı vücudun adeta bir koruma kalkanı oluşturmasına yardımcı olursunuz. Flavanoid ve antosiyaninler bacakların yorgunluk ve şişkinliğinde, kramp , ağrı ve ödem şikayetlerinin azalmasında vasodilatör yani damar genişletici özellikleri ile oldukça önemlidir. Ayrıca bu bileşiklerin, karaciğer koruyucu özellikleri de vardır. Yine yaz aylarında antosiyanin içeriği yüksek yaban mersini, Frenk üzümü, çekirdekli siyah üzüm , kokulu üzüm tüketimine önem vermeliyiz. Özellikle yaban mersini kurusunu tüketmeden önce mutlaka yıkayın" dedi.


mcaturk.com
 
Üst Alt