Habercilikte son nokta!

Anayasa’da ve yasasında özerk ve tarafsız olarak tanımlanan TRT’nin nasıl yönetildiğini sizlere belgeleriyle aktarıyoruz.
İhalelerdeki usulsüzlükleri, kadrolaşmayı ve yayınların içerikleriyle ilgili bilgileri her ay TRT’ye para veren sizlere sunuyoruz.
Bugün yine sizlere TRT haberciliğinin bir örneğini sunacağız.
İşte İbrahim Şahin tarafından tarikat destekli yandaş medyadan transfer edilen kadronun haberciliği.

1) TRT HABERİ DEDİĞİN BÖYLE OLUR!

Joseph Gobbels yaşasaydı bu kadrodan özel ders almak isterdi herhalde.
Haber 17 Şubat 2010 tarihinde TRT’nin internet sitesinde yayınlandı.
(İLGİLİ HABER İÇİN TIKLAYINIZ...)

Önce haberin başlığına dikkat!
“HSYK'nın Kararına Tepkiler”
Şimdi başlıktan sonra ki ilk cümleyi okuyun;
“AK Parti Grup Başkanvekili Bozdağ, "HSYK, hukuk devletini ihlal etti" derken CHP Grup Başkanvekili Okay, "Hukuk katledildi..." yorumunu yaptı”
SONUÇ: “Hâkimler Savcılar Yüksek Kurulu’nun Erzurum'daki özel yetkili savcıların görevden almasına AKP ve CHP aynı tepkiyi vermiş”
Şaşırdınız mı?
CHP Grup Başkanvekili Hakkı Süha Okay’ın Hâkimler Savcılar Yüksek Kurulu’nun Erzurum'daki özel yetkili savcıların görevden almasına yönelik olarak "Hukuk katledildi..." yorumunu yapmayacağını mı düşünüyorsunuz.
Haklısınız. Zaten Hakkı Süha Okay HSYK’nın kararı için değil Erzincan Başsavcısı Cihaner’in tutuklanması için “Hukuk katledildi” demiş.
Haberin içinde Hakkı Süha Okay’ın açıklaması şöyle verilmiş;
“CHP’li Okay: "Hukuk Katledildi"

CHP Grup Başkanvekili Hakkı Süha Okay ise Erzincan Başsavcısının tutuklanmasının "hukukun katledilmesi" olduğunu savundu.

Okay, "Bundan sonra Türkiye’de hiç bir kişinin, kurumsal sıfatı ne olursa olsun güvencesi kalmamıştır. Hukuk katledilmiştir, hukuka takla attırmanın ötesindedir bu olay." dedi.”



2) GAZETE MANŞETLERİ BÖYLE OKUNUR!

Televizyonların sabah haberleri programında günün gazetelerinin birinci sayfalarından haberler verilir.
Hangi gazetelerin, hangi sırayla okunacağı konusunda her yayın kuruluşunun farklı bir ölçütü vardır.
Kimi önce kendi grubunun gazetelerini okur, kimi en çok satan gazeteleri, kimi işine gelenleri.
Kamu hizmeti yayınıcı olarak görevlendirilen TRT ise sabah haberlerinde okunacak gazeteleri tiraja göre seçtiğini ve okuma sıralamasını da buna göre yaptığını açıkladı.
Tiraj sıralamasının doğru bir olmadığını söyleyebiliriz, ama diyelim ki bu doğru bir tercih.
Ancak TRT ekranlarına baktığımız zaman işin böyle olmadığını görüyoruz.
Örneğin TRT-1’de tirajı 50 bin civarında dolaşan TARAF gazetesi nedendir bilinmez ön sıralarda okunur.
TRT’nin iki kanalında birden uygulanan yöntem ise tam da ‘Bu kadarına pes’ dedirtecek cinsten.
Sabah haberlerinde Cumhuriyet ve Yeniçağ gazetelerinin birinci sayfaları ambargoludur.
Manşette ne olursa olsun bu gazetelerin iç sayfalarından bir haber okunur.
İzleyiciler bu uygulamanın nasıl komik bir durum yarattığını bilirler.
Yer yerinden oynamıştır ancak bu gazetelerden TRT’nin vermeyi tercih ettiği haberler çoğu zaman üçüncü sayfadandır.

İşte size 19 Şubat 2010 tarihinde TRT–1 ve TRT-2’de yayınlanan programlarda Cumhuriyet ve Yeniçağ gazetelerinin verilişi...

http://www.odatv.com/tplimages/icons/play_large.png

TRT‘nin sabah haberlerini düzenli olarak izleyenler bir şeyi daha fark etmiştir sanırım.
TRT’nin Cumhuriyet ve Yeniçağ gazetelerine yapılan bu sansürün tek gerekçesi AKP politikalarının eleştirilmesi değildir.
Eğer öyle olsaydı, zaman zaman, Hürriyet, Milliyet, Akşam, Habertürk, Vatan ve Posta gazetelerinin de birinci sayfalarının okunmamamı gerekirdi.
Bu gazetelerin manşetlerindeki AKP eleştirileri veriliyor.
Peki, Cumhuriyet ve Yeniçağ gazetesine bu sansür niçin uygulanıyor?
Bu sorunun yanıtı çok açık.
TRT genel müdürü İbrahim Şahin’in icraatlarına ilişkin haberler sadece bu iki gazetede yayınlanıyor.
TRT’deki kadrolaşma, ihalelerde yapılan usulsüzlükler, yayınlardaki AKP propagandasına yönelik haber ve köşe yazıları sadece bu iki gazetede yer buluyor.
Kısaca İbrahim Şahin, Cumhuriyet ve Yeniçağ gazetesine AKP’ye Başbakan’a yaranmak için sansür uyguluyor.
Bu sansürün gerekçesi İbrahim Şahin’in icraatlarının kamuoyuna açıkça aktarılmasıdır.
İbrahim Şahin bundan rahatsız olmaktadır ve bir çiftliğe dönüştürdüğü TRT’de bu iki gazeteye böyle bir sansür uygulamaktadır.

Odatv.com
 
Üst Alt