• Merhaba Ziyaretçi hoşgeldin! Forumdan daha fazla yararlanmak için buradan kayıt olunuz...

Güzel ve ince bacaklar için

Karakarizma

Kıdemli
Üye
Bayanlar güzel ve ince bacaklar için asağıdakileri okuyun

Hoş ve ince bacaklara sahip olmak için ameliyatlara boyun eğmeniz gerekmiyor.
Uzmanlara göre, alt butlarınızı inceltmek için o bölgeye yönelik egzersizler yapmak gerekiyor. Sadece yürüyüş yapmak, merdiven çıkmak ve aerobik yapmak bu sorunlu bölgeyi şekle sokmaya yetmiyor.

Yağlı ve yumuşak bölgeyi sıkılaştırmak için bölgesel egzersiz sağlayan spesifik hareketler yapmak gerekiyor. Doğru noktaya doğru çeşitte ve yeterli miktarda egzersizle odaklanmak gerekiyor. Aynı hareketi fazla yapmak vücudunuzu şekle sokmak yerine zarar verir.

Size önereceğimiz egzersizleri her bacak için 15 kez tekrarlayın ve dinlenmeden bütün egzersizleri tamamlayın. 3 egzersizi de yaptıktan sonra 15 dakika dinlenin ve bu kombinasyonu iki kez daha tekrarlayın.

Bir ayak havada olacak şekilde yatarak iç butları sıkıştırmak

Omuzlarınız yere temas edecek şekilde sırt üstü yatın. Bacaklarınızı ileriye doğru iyice gerin ve dizlerinizi kırmadan düz tutmaya çalışın. Sağ topuğunuzu yerden 15 cm kadar yukarıya kaldırın ve sol bacağınız gergin haliyle dururken sağ topuğunuzu diğer ayağınızın soluna kilitleyin. Sağ topuğunuz sol topuğunuza kavuşturana kadar bu yönde bacaklarınızı gererek hareket ettirmeye devam edin. Hareket ettirdiğiniz bacak üzerindeki basıncı kaldırmadan başlangıç pozisyonuna dönün. Aynı hareketi sol bacağınızda tekrarlayın.

Tek ayak üzerinde ayakta durmak

Sırtınız dik bir şekilde ayakta durun. Bacaklarınız arasında biraz mesafe olmasına dikkat edin. Dizleriniz gergin bir şekildeyken sağ bacağınızla 15 cm çapta bir daire çizmeye çalışın

Diziniz ve kaslarınız olabildiğince gergin bir şekildeyken sağ ayağınızı sol ayak parmaklarınızın üzerinden geçirin. Harekete sağ topuğunuz sol topuğunuza değişene kadar devam edin. Bacaklarınızın gerginliğini bozmadan başlangıç pozisyonuna geri dönün ve hareketi sol bacağınızda tekrarlayın.

Makas şeklinde uzanarak

Sırt üstü yatın ve bacaklarınızı öne doğru gerin. Topuklarınız temas halindeyken ayak parmaklarınızı uzanabildiğiniz kadar uzak bir mesafeye gerin. Ayak parmaklarınızın ve bacak kaslarınızın gerginliğini bozmadan bacaklarınızı makas şeklinde açabildiğiniz kadar çok açın. Dinlenmeden başlangıç pozisyonuna dönün ve hareketi tekrarlayın.
 

dogangunes

Profesyonel
Yönetici
Admin
Moderatör
Üye
Kalçaları ve bacakları germek
Bir step tahtasının veya platformun üzerine yüzümüz yukarıya bakacak şekilde uzanalım, kalçanız step tahtasının kenarının üzerinde olmalıdır. iki bacağımı birden yukarıya doğru kaldırıp altıya kadar sayıp tekrar aşağıya indiriyoruz. Bu hareketi 9,12 kere tekrar edelim.
Kaslarımızın çalıştığınızı sizde hissedeceksiniz, bu sayede sıkı bir kalçamız, ve bacağımız olacak.

ileri atılma
Bacaklarımızı Omuz genişliğinde açıyoruz. Sol bacağımızı öne doğru alıp,
sol dizimizi yere 90 derecelik açı yapacak, şekilde bükerken, sağ bacağımızı arkaya
doğru iterek aşağı doğru çömeliyoruz. Sırtımızın dik, karnımızın içeride olduğuna
dikkat ediyoruz. Ayağa kalkıp aynı yaptığımız hareketin tam tersini, yani bu sefer
sağ bacağımız öne doğru alıp sağ dizimizi yere 90 derecelik açı yapacak şekilde bükerken
sol bacağımızı arkaya doğru iterek aşağıya çömeliyoruz. Her iki bacak için bu egzersizi
9-14 kere yapın. Kaslarımızın çalıştığını göreceğiz.

Bacak açma
Bu hareketimizi ayakta veya yerde uzanarak yapabiliriz. Ayaktayken bacaklarımızı birleştirip
sağ bacağımızı dizimizi bükmeden yana doğru yavaş bir şekilde açıyoruz ve yavaş bir şekilde kapıyoruz. Bu egzersizimizi
sol bacağımızla 8-12 kere yaptıktan sonra aynı şekilde 8-12 kere sağ bacağımızla da tekrar ediyoruz.

Bacak kaldırma
Sırtüstü, karnımızı içeri çekerek uzanıyoruz. Sağ bacağımızı Dizimizi bükmeden yukarı
kaldırıp aşağıya yavaş bir şekilde indiriyoruz. Aynı şekilde sol bacağımızı dizimizi bükmeden
yukarı aşağı indirip kaldırıyoruz. Bunları yaptıktan daha sonra iki bacağımızı birden yukarı kaldırıp indiriyoruz.
Bu egzersiz de dikkat etmemiz gereken husus ne kadar yavaş yaparsak kaslarımızın o kadar daha fazla çalıştığını
Bilmemizdir. Bu hareketi yaklaşık 8-12 kere tekrar etmeliyiz, Daha Sonra ki günlerde isteğe göre yükseltilebilir.

Esneme
Ellerimiz belimizde, bacaklarımızı omuz genişliğimiz kadar açıyoruz ve bedenimiz
sırtımız dik olarak, dizimizi bükmeden öne doğru yavaş bir şekilde esnetiyoruz.
Daha sonra doğruluyoruz ve şimdi de üst bedenimizi arkaya doğru gidebildiği yere kadar
Esnetiyoruz. 9-11 kere tekrarlıyoruz. Bu egzersizlerin dışında yürüyüş yapabiliriz, bisiklete
binebiliriz, sabah koşuları yapmalı dengeli ve düzenli beslenmeyle çok sağlıklı sonuçlar alabiliriz.
Unutmayın ki yarım saat bisiklete binmek 300 kalori tempolu yürüyüş 300 kalori ve koşu 450 kalori
yakmamızı sağlayacaktır.

saglik-bilgisi.net
 
Üst Alt