google adsense kullanımında yapacağınız bazı ince ayarlar

google adsense kullanımında yapacağınız bazı ince ayarlar ile reklam gelirlerinizi katlayabilirsiniz.​

1. utanmayın: eğer web sitenizde gerçekten google adsense reklamları aracılıpıyla gerli elde etmek istiyorsanız ilk olarak utanmaktan vazgeçin ve reklamları ziyaretçilerin rahatlıkla görüp tıklayabilecekleri yerlere serpiştirin.

2. ebatlara dikkat: adfsense reklamlarında en fazla geri dönüş alınan reklam ölçüler 160×600, 336×280 ve 300×250 piksellik ölçüler. sadece metin reklamları için 336×380 ebatı her zaman daha iyi sonuç verir ancak diğer türde reklamlar yayınlayacaksanız 300×250 piksel ebatı daha iyi sonuç verecektir. 160×600 ölçücü ise özellikle sidebar’a sığdırmak için iyi bir ölçü.

3. f harfi şeklinde yerleşim: sitenize yolu düşen ziyaretçiler belki de hızlıca göz gezdirip hemen gidecekler. aramalardan gelinen sayfalarda bu durum genellişkle böyle. o nedenle ziyaretçiyi sitenizde tutacak ana içerikle birlikte google adsense reklamlarını da f harfi şeklinde dağıtmaya özen gösterin. burada f harinin sırrına dair bir yazı bulabilirsiniz.

4. reklam yerleşimi: sitenizde kullandığınız temaya bağlı olrak adsense reklamlarını sitenizin üst yarısında tutmaya özen gösterin.

5. renklerin önemi: adsense reklamlarınızı hazırlarken renkleri sitenizin zemin rengine ve sitenizdeki yazı tiplerine göre ayarlamay gayret ettiğinizi biliyoruz. site içeriğinden ayrılmayacak şekilde hazırlanan reklamların daha başarılı olduğu söylense de bu durum her zaman geçerli değil. bazı durumlarda zıt renkleri tercih etmeniz gerekebilir. iki seçeneği de deneyerek en iyi sonucu hangisinin veridğini mutlaka deneyin.

6. koyu renkli temalar: ancak sitenizde kullandığınız tema koyuysa, adsense reklamlarını zıt renkte düzenlemeniz daha iyi sonuç verecektir.

7. section targeting: içerikle alakalın adsense gösterimi için section targeting her ne kadar yaratıcı ve başarılı bir fikir de olsa, bu tag’i sayfadaki yorumları da içine alacak şekilde uzatmayın. yorumların her zaman sayfa içeriğini yansıtmadığını biliyoruz. unutmayın; amacımız adsense reklamlarını olabildiğince içerikle uygun hale getirmek.

8. site içi arama: ziyaretçileriniz site içi arama için ya sayfa üstüne ya da sağ tarafa bakacaklardır. search butonunu açıkça göstermek her zaman işe yarar. ancak adsense popüler search kutucuklarını anahtar kelimelerle birlikte yayınlamanıza izin vermez. eğer sitenizde google adsense destekli arama birimi kullanıyorsanız bir kopyasını da sitenizin en altına yerleştirmenizde fayda var.

9. sadece metin reklamlar: adsense ayarlarınızı yaparken sadece metin reklamları kullanmaya özen gösterin. metin reklamlar dışındaki reklamlarda ölçünüz 300×250 olsun.

10. uzun içerikli yazılar: eğer uzun yazılar yazmayı seviyorsanız adsense reklamlarını yazınızın orta kısmına veya alt tarafa yerleştirebilirsiniz. çünkü ziyaretçi yazınızı okuduktan sonra büyük ihtimalle konuyu araştırmaya devam edecek ve ilişkili linkler arayacaktır. bu öneri 2 veya 3 sütunlu sitelerde daha fazla işe yarar.

11. yeni başlayanlar: adsense reklamlarınızı sitenizde yeni yayınlamaya başladıysanız sayfanızı mutlaka tekrar tekrar yenileyin ve görünümde sorun olup olmadığını kontrol edin. sayfayı her yenilediğinizde google reklamlarının da değişiyor olduğuna dikkat edin. ayrıca reklamların yakınındaki linklerin çalışıp çalışmadığını da kontrol etmenkte fayda var.

12. resim aramaları: bazı durumlarda google resim aramasından sitenize gelen ziyaretçilerden, normal sitenizi ziyaret eden ziyaretçilere göre daha fazla reklam geliri elde edersiniz. o nedenle sitenizde yüksek çözünürlüklü ve net görüntüler kullanmaya özen gösterin ve google resim aramalarından sitenize gelerek reklamlara tıklayanları takip edin.

13. flickr farkı: flickr iyi bir ziyaretçi kaynağıdır. sitenizdeki resimlerin bazılarını flickr’a yükleyip ordan link verebilirsiniz.

14. dışarıya link verin: sitenizde bazı siteleri önerebilir veya link verebilirsiniz. sizin sitenizden diğer sitelere ziyaretçiler gitmeye başladığında google sizi bir otorite olarak önemseyecek ve size daha fazla ziyaretçi gönderecektir.

15. google analytics: adsense ile birlikte analytics’i de kullanın ve belirli hedefler oluşturarak ziyaretçilerinizin sitenizdeki davranışlarını daha yakından izlemeye çalışın.

16. placement targeting: Placement targeting adwords yayıncıları için harka bir araçtır. bu nedenle adsense reklamlarınızı oluştururken kanal bölümünü mümkün olduğunca iyi tarih edin.

17. değersiz sayfalar: sitenizde arşiv, tag, kategori ve yazarlar sayfaları varsa bu sayfalara mümkünse doğrudan google’dan erişimi durdurun veya bu sayfalara gelenlerin başka sayfalara geçmesi için birşeyler yapın. bu sayfaları adsense ilenları ile değerlendirmek çok güç.

18. adsense gelir paylaşımı: eğer sitenizde birden çok yazar varsa adsense gelirlerinizi paylaşmanızda fayda var. bu işi adsense hesabınız altında kanallar bölümünden yapabilir ve her bir editörünüz için ayrı bir kanal açarak gelirleri adil şekilde dağıtabilirsiniz.

19. adsense premium üyeleri: CNN, Mahalo, New York Times, About.com gibi adsense premium siteleri için google büyük ihtimalle özel çalışmalar yapmış ve bu sitelerden daha fazla gelri elde edilmesi için bazı optimizasyolara başvurmuştur. o nedenle bu siteleri inceleyebilir ve adsense dağılımları ve şekillerine bakarak bunları kopyalayabilirsiniz.
 
Üst Alt