• Merhaba Ziyaretçi hoşgeldin! Forumdan daha fazla yararlanmak için buradan kayıt olunuz...

Fususel Hikem (ibn-i Arabi)

  • Konbuyu başlatan mopsy
  • Başlangıç tarihi
  • Cevaplar 426
  • Görüntüleme 54K
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

mopsy

Emektar
Üye
Arabi hoca 31. cevap

Selam!
Laf atip sonra da firar edenleri birakip konuya devam edelim!
Allah cc Diyor ki:
23.14. Sonra o damlacığı bir embriyo halinde yarattık, sonra o embriyoyu bir et parçası halinde yarattık, sonra o et parçasını bir kemik halinde yarattık ve nihayet o kemiğe de bir et giydirdik. Sonra onu bir başka yaratılışta yeniden kurduk. Yaratıcıların en güzeli Allah'ın kudret ve sanatı ne yücedir!

ŞEYH MUHYİDDİN İBN-İ ARABİ
Ve eğer Nefes’i yani, Rahman’ın Nefesi’ni de
Müşahede edecek olursa,
Yalnızca marifeti eksiksiz olmakla kalmaz,
Aynı zamanda da kâmil bir kimse olur.
Görenin, görülenin ta kendisi olduğunu görerek,
Gördüğünün ancak Allah olduğunu görür.
İLYAS KELİMESİNDEKİ HİKMET-İ İNASİYYE- Fususel Hikem
Kamil/olgunluk yasini Kur’an soyle ogretir.
46.15.Biz insana anne babasına iyi davranmayı emrettik. Annesi onu ne zahmetle karnında taşıdı ve ne zahmetle doğurdu! Onun (anne karnında) taşınması ve sütten kesilme süresi (toplam olarak) otuz aydır. Nihayet olgunluk çağına gelip, kırk yaşına varınca şöyle der: "Bana ve anne babama verdiğin nimetlere şükretmemi, senin razı olacağın salih amel işlememi bana ilham et. Neslimi de salih kimseler yap. Şüphesiz ben sana döndüm. Muhakkak ki ben sana teslim olanlardanım."
Muhammed as,kirk yasina/kamil yasa gelince resul oldugunu ogrendi.
Boylece en kamil insan oldu.
Arabi hoca kamillige deginiyor....
Yalnızca marifeti eksiksiz olmakla kalmaz,
Aynı zamanda da kâmil bir kimse olur.
Ancak 40 yasinda ve resul olan Muhammed as ;
En Kamil insan olarak Hakki bildirdi.
Yaratan ve yaratilan farklidir.
112.3. Ondan çocuk olmamıştır. Kendisi de doğmamıştır .
14.10. Peygamberleri dedi ki: "Gökleri ve yeri yaratan Allah hakkında şüphe mi var? O, günahlarınızı bağışlamak ve sizi belli bir zamana kadar ertelemek için sizi çağırıyor. Onlar, "Siz de bizim gibi sadece birer insansınız. Bizi babalarımızın taptıklarından alıkoymak istiyorsunuz. Öyleyse bize apaçık bir delil getirin" dediler.
...Gökleri ve yeri yaratan Allah...

Arabi hoca kendisini daha kamil gorerek,Resulu yalanladi.
Görenin, görülenin ta kendisi olduğunu görerek,
Gördüğünün ancak Allah olduğunu görür.
Yani Arabi hocaya gore goren kul gorulenin yani Allah cc.nun ta kendisi.
Arabi hocanin Tanriligi inananlara kutlu olsun???
Ve Muhammed as en Kamil insan olarak Hakki bildirdi.
Yaratan asla hesap vermez[Arabi hoca ve ona inananlar hesap verecek]
24.38. Ki Allah kendilerine, yapıp işlediklerinin en güzelini versin ve lütfundan onlara artışlar sağlasın. Allah dilediğini hesapsızca rızıklandırır.
...hesapsızca rızıklandırır...
Cunku O hesap sorucudur.
13.40. Ya onlara vaat ettiğimiz şeylerin bir kısmını sana gösteririz yahut da seni vefat ettiririz. O halde tebliğ etmek sana, hesap sormak bize düşer.
...hesap sormak bize düşer...

Halbuki goren kul Allah cc olsaydi ahirette hesap vermezdi.
Ve Muhammed as en Kamil insan olarak Hakki bildirdi.
Yaratilan herkes hesap verecektir.
18.47. Gün olur, dağları yürütürüz de yeryüzünü çırılçıplak görürsün. İnsanları huzurumuzda toplamış, içlerinden hiçbirisini hesap dışı bırakmamışızdır.
...hiçbirisini hesap dışı bırakmamışızdır...
Arabi hoca hala kendisini daha kamil gorerek,Resulu yalanlamaya devam ediyor.
Görenin, görülenin ta kendisi olduğunu görerek,
Gördüğünün ancak Allah olduğunu görür.
Tekkeci dinci yobazlara ehl-i Kur’an’dan otuzbirinci teblig:
30.40. Allah'tır ki sizi yaratmış, sonra rızıklandırmıştır. Sonra sizi öldürüyor, sonra diriltiyor. Peki, ortak koştuklarınızdan biri var mı, bunlardan birşeyi yapabilecek! Yücedir, arınmıştır onların ortak koştuklarından O.
 

mopsy

Emektar
Üye
Selam!

Bir alcaklik vesikasiyla devam edelim.
a)Arabi hoca:cansiza can veriyor.
... Muhiddîn-i Arabî tekrar Padişah'a dönerek
– Bunlara söyle bilgin adamlarının hepsini getirsinler, odanın içini iyice kontrol ettirsinler. Odanın içinde bayıltacak, öldürecek herhangi bir şey var mı? Varsa söylesinler. Yoksa sonunda itiraz etmeyeceklerine dair ellerinden yazılı senet alınsın, dedi. Padişah emretti. Onlar geldiler. Odayı tamamen kontrol ettiler. Odanın içinde insan sağlığına zararlı hiç bir şey olmadığına dair rapor tuttular. Bu raporların bir nüshasının aynısını Muhiddîn-i Arabî Hz. yanına aldı. Odanın anahtarını da yanına aldı. Papazlara dönerek:

– Şimdi ölmek isteyenler içeri girsin, dedi. Kırk kişi içeri girdi. Kapıyı kilitledi. Muhiddîn-i Arabî secdeye kapandı ve çağırdı:

– (Mûtû bi iznillâh) "Ölün Allah'ın izni ile" dedi. Hiç birisi ölmedi. Yine secdeye kapandı. Yine çağırdı:

– (Mûtû bi iznillâh) "Ölün Allah'ın izni ile" yine ölen olmadı.
Muhiddîn-i Arabî hazretleri kendîni kaybetmiş:

– (Mûtû bi izniy) Yani "Ölün benim iznimle" deyince hepsi yıkılıp öldü.

Muhiddîn-i Arabî:
– "Dirilin, Allah'ın izni ile" diye çağırdı. Dirilen yok. Yine:
– "Dirilin, Allah'ın izni ile" diye çağırdı. Yine dirilen yok

Muhiddîn-i Arabî:
– "Dirilin, benim iznimle" diye çağırdı. Hepsi doğruldular, oturdular. Sonra ayağa kalktılar. Odanın kapısı açıldı. Hepsi:
– Biz öldük, mahşeri, mizanı gördük. İslâm dîni doğru, gerçek Hakk dînidir. Biz İslâm dînine döndük. Siz de dönün diye çağırdılar. Hepsi de şehâdet kelimesi getirip müslüman oldular.
b)Arabi hoca:Goktekinin ortagi/parcasiyim diyor.
“Rab Haktır, kul Haktır, ah bilseydim,mükellef kimdir? Kuldur dersen o yoktur, Rabdır dersen o nasıl mükellef olur? ”
Varlığın tamamı gerçekten birdir. Allah ile beraber başka bir şey yoktur.
c)Arabi hoca:Bana Kitap verildi diyor.
"627 Hicret yılı, Muharrem ayının son günlerinde, Şam'da iken. Tanrı pey*gamberi Hz. Muhammed'i gerçek bir rüya anlamında gördüm. Elinde bir kitap tutuyordu. Bana dedi ki, bu Fusus ül-Hikem kitabıdır. Bunun al ve halka açıkla ve bu bilgilerden her*kes yararlansın."

d)Arabi hoca kendisine iman edenlere hakki/gercegi vaad ediyor.
Onlardan ibadet edilen herbiri Hak’ın zuhur ile keni aynıd a ilahtır. Zira Yüce Hak onu aynıdır.
Diyor diyorda...

Allah cc Arabi hocayi/hocacilari yalanliyor
HAYIR! Diyor.
Onlar ZALIM diyor.

Allah cc Diyor ki:
35.40. De ki: "Allah'ın berisinden yakardığınız şu ortaklarınızı gördünüz mü?
Gösterin bana topaktan neyi yarattı onlar!"
Yoksa göklerde bir ortaklıkları mı var?
Yoksa onlara bir kitap verdik de kendileri o kitaptan bir kanıt üzerinde midirler?
Hayır,
Zalimler birbirlerine aldanıştan/aldatıştan başka hiçbir şey vaat etmezler.
Sadakallah!...
 

mopsy

Emektar
Üye
Alçak olan senin beyinciğindir..300 evliya ile görüşmüş 500 kitap yazmış osmanlıda tüm padişahların hatta insanlığın hayrını olmuş şahsiyeti senin gibi zahirci şekilci kısır beyincikler anlayamaz..

O sizin gibileri zaten muhatap almıyor..rüzgara karşı tükürmeye devam et..
Selam

Yani Arabi hoca dogru soyluyor.
Kur'an'in ayeti yalan soyluyor!

Ayeti bir daha yazalim bakalim sloganci sn.refref.
Allah cc Diyor ki:
35.40. De ki: "Allah'ın berisinden yakardığınız şu ortaklarınızı gördünüz mü?
Gösterin bana topaktan neyi yarattı onlar!"
Yoksa göklerde bir ortaklıkları mı var?
Yoksa onlara bir kitap verdik de kendileri o kitaptan bir kanıt üzerinde midirler?
Hayır,
Zalimler birbirlerine aldanıştan/aldatıştan başka hiçbir şey vaat etmezler.
Sadakallah!...
Kendisine kitap verildi ayet yaniliyor.
Goktekiyle ortakligi birak,bir parcasi oluyor.Ayet yine yaniliyor.
Birak yaratmayi,kendi adina oldurup diriltiyor.Ayet yine yaniliyor.

Sn.Refref Allah cc nun berisinden yalvardigin,
Kendine sefaatci kildigin ortagin sana kutlu olsun.

Tekkenizden cikmayin.
Muslumanlari rahat birakin.
Slogan bilgi degildir.
Papagan gibi tekrar etmeyin.

La ilahe illallah!
La mevcude illallah degil ogrenin.
Sirkten cikin,cunku affi yok.
 

mopsy

Emektar
Üye
Selam!

Tasavvufcularin Ehl-i sunnetiz yalanlarina bir aciklik getirme adina....
Sn.refref :”300 evliya ile görüşmüş”
Tabii evliyalari nasil saymis merak konusu ama simdi
Konumuz evliya!!!
Evliyalik nedir, anlasilmasi icin,
Tekkeci dinci gurubun onemli bir liderinden
(Yakin donemden) bir ornek verelim.

Esad Cosan hoca seyhini anlatiyor:
"...insanın kalbinden geçirdiğini bilir,
Gelenin sormadan cevabım verir,
Istemeden ihtiyaç sahibinin muhtaç olduğu şeyi bağışlardı.
Gönüllere ve rüyalara tasarrufu vardı.
Bereket gittiği yere yağar, bolluk onunla beraber gezer,
En ücra, en kıtlık yerde o gelince nimet dolardı...
SEYHI...INSANIN KALBINDEN GECIRDIGINI BILIR...MIS....
Simdi ehl-i sunnetin Lider dusnuru Imam-i Azam Ebu Hanife hocamiz,
El Alim adli eserinde diyor ki:

”...vahiy olmadan kalplerde bulunanı bildiğini iddia eden,
Alemlerin Rabb'inin ilmine sahip olduğunu iddia etmiş olur.
Kalplerde ve hariçte,Allah'ın(cc) bildiğini,
Kendisinin de bildiği iddiasında bulunan insan,
Büyük bir günah işlemiş, cehennem ve küfrü hak etmiş olur...”
... kalplerde bulunanı bildiğini iddia eden....
... cehennem ve küfrü hak etmiş olur...
Ehl-i sunnet diye bagirip,tasavvufculari one surenler,
Ehl-i sunnetin 4 temelinden biri/en buyugu tarafindan kafir ilan ediliyor.

Muhammed as
sahabe
4 halife
4 mezhep muctehidi

Asla tasvvufa bulasmamistir.
Seyr-i suluk ile ima yollu bile ilgileri olmamistir.
Kerametcilik tasliyan tekkecileri
Kur'an REDDETMISTIR.
Tabii ki muminlerde.
2.285. Resul, Rabbinden kendisine indirilene inanmıştır; müminler de.....
Sadakallah!......
 
Son düzenleme:

mopsy

Emektar
Üye
Arabi hoca 32. cevap

Selam!

Allah cc Diyor ki:
11.89. Ey kavmim , bana karşı çıkmanız, sakın sizi Nuh kavminin veya Hud kavminin
Ya da Salih kavminin başlarına gelenler gibi bir felakete sürüklemesin!
Lut kavmi de sizden uzak değildir!

ŞEYH MUHYİDDİN İBN-İ ARABİ
Hiçbir nebi yoktur ki, kırk yaşını doldurmadan gönderilmiş olsun —
Ve kırkıncı yaş, insanın güçten düşmeye başladığı zamandır.
Bundandır ki, Lut aleyhisselam, “Eğer size karşı gücüm yetseydi..” dedi
Ve kendisinde zaaf ortaya çıkınca etkide bulunucu olan himmet’i istedi.
Eğer sen, “Lut aleyhisselam’ı, etkide bulunucu olan himmetten alıkoyan nedir;
Tâbi olma durumundaki saliklerde bulunan bu şey nasıl olur da onlardan
Daha üstün olan resulde bulunmaz?” diye soracak olursan, derim ki:
Marifetin, himmet yoluyla tasarrufta bulunmaya engel olduğudur.
Dolayısıyla arifin marifeti arttıkça, himmet yoluyla tasarrufu azalır.
Kulluk makamını gerçeklemiş ve tabii olan yaratılışının aslını görmüş olmasıdır.
Tasarruf-eden ile tasarruf-edilen’in birliğidir —
Himmetini yöneltebileceği bir şey göremez; dolayısıyla bu,
Onu tasarrufta bulunmaktan alıkoyar.
LUT KELİMESİNDEKİ HİKMET-İ MELKİYYE- Fususel Hikem

Iseviler Bildiginiz gibi Isa as’i Resul kabul etmezler.
Onlara gore Isa as teslisin bir uknudur.
Anlasilan Arabi hocada Isa as’i Resul kabul etmiyenlerden.
Bilindigi gibi 30 yasinda Resullugunu aciklamis,33 yasinda olmustur.

Arabi hoca Isevilere yamanmaya devam ediyor.
...Hiçbir nebi yoktur ki, kırk yaşını doldurmadan gönderilmiş olsun...
Allah cc 40 yasindan once Resul gondermedigine gore,(???)
33 Yasinda olen Isa as kimdi?
Allah cc Diyor ki:
4.171. 171. Ey Ehlikitap! Dininizde aşırılığa gidip doymazlık etmeyin!
Allah hakkında gerçek dışı bir şey söylemeyin!
Meryem'in oğlu İsa Mesih, Allah'ın resulü ve kelimesidir.
Onu, kendisinden bir ruhla beraber Meryem'e atmıştır.
Artık Allah'a ve resullerine inanın. "Üçtür!" demeyin. Son verin, sizin için daha iyi olur.
Allah Vâhid'dir, tek ve biricik ilahtır. Kendisi için bir çocuk olmasından arınmıştır O.
Yalnız O'nundur göklerdekiler ve yerdekiler. Vekil olarak Allah yeter.

Arabi hoca Kur’an’i yine kaale almamaya basladi.
...Ve kırkıncı yaş, insanın güçten düşmeye başladığı zamandır...
Ama Allah cc na gore 40 yas insanin en ust noktadaki halidir.
46.15. Biz insana anne babasına iyi davranmayı emrettik.
Annesi onu ne zahmetle karnında taşıdı ve ne zahmetle doğurdu!
Onun taşınması ve sütten kesilme süresi otuz aydır.
Nihayet olgunluk çağına gelip, kırk yaşına varınca şöyle der:
"Bana ve anne babama verdiğin nimetlere şükretmemi,
senin razı olacağın salih amel işlememi bana ilham et.
Neslimi de salih kimseler yap. Şüphesiz ben sana döndüm.
Muhakkak ki ben sana teslim olanlardanım."

Arabi hocaya gore Lut as.himmet arayisina girdi.
...Bundandır ki, Lut aleyhisselam, “Eğer size karşı gücüm yetseydi..” dedi
Ve kendisinde zaaf ortaya çıkınca etkide bulunucu olan himmet’i istedi...
Allah cc diyor ki;
11.80. Dedi: "Ah, size karşı koyacak bir gücüm olsaydı yahut sağlam bir kaleye sığınabilseydim."

Ancak bu sozun oncesine baktigimizda
Allah cc nun bildirdigine gore ise Resul o gucluk aninda bile
Karsi cinsin helalligi hakkinda TEBLIGE DEVAM ETTI.
{Allah cc nun selami ustune olsun}
11.78. Lût'un kavmi koşarak onun yanına geldi. Bunlar daha önce de kötülükler yapmışlardı.
Lût dedi ki: "Ey toplumum! İşte şunlar kızlarım. Onlar sizin için daha temiz.
Allah'tan korkun da misafirlerim önünde beni rezil etmeyin.
İçinizde olgun bir adam yok mu?"

Bu tebligin kaale alinmadigini gorunce zorda kalmamis olmayi murad etti.
Cunku o bir Allah cc seckiniydi.
Resulune saldiranlarin cezalandirilicagini biliyordu.
O bunu onlemek adina,telef edilmelerini onlemek adina bunu murad etmistir.
Tipki Akrabasi Ibrahim as. gibi.
11. 74. İbrahim'den korku gidip yerine müjde gelince,
Lût kavmi hakkında bizimle tartışır oldu.
11.75. İbrahim, gerçekten yufka yürekli bir insandı; herkes için ah eder, içini çekerdi,
yalvarıp yakarırdı.
11.76. "Ey İbrahim! Bu halinden vazgeç. Rabbinin emri gelmiştir.
Geri çevrilemez bir azap onların enselerine binecektir."
11.77. Elçilerimiz Lût'a geldiğinde onlar için kaygılanmış, göğsü daralmış da şöyle demişti:
"Bu, zorlu bir gün!"

Ama Arabi Hoca Resule ve Allah cc na iftiraya devam ediyor;
...Tasarruf-eden ile tasarruf-edilen’in birliğidir —
Himmetini yöneltebileceği bir şey göremez; dolayısıyla bu,
Onu tasarrufta bulunmaktan alıkoyar...
Yani:
Resulun kendisi vahdetin parcasi,
Homoseksueller vahdetin parcasi
Allah cc vahdetin tamami
Bunu bilen/goren Resul caresiz....

Ama Allah cc ayni fikirde degil ve homoseksullere tavri sert:
11.82. Nihayet emrimiz gelince oranın üstünü altına getirdik.
Ve üzerlerine, pişirilmiş çamurdan yapılıp istif edilmiş taş yağdırdık.

Resulunu ve muminleride kurtardi
11.81. Melekler dediler: "Biz senin Rabbinin elçileriyiz. Sana asla el süremezler.
Gecenin bir yerinde aileni götür. İçinizden hiç kimse geri kalmasın; karın müstesna.
O, ötekilere çatan belaya çarptırılacaktır. Onların azap vakti, sabah vaktidir.
Sabah da ne kadar yakın, değil mi?"
Verilen emir Evliyaya/murside/seyhe iman degildir.
Kur’an’a tabiliktir.
27.92. "Ve Kur'an okumakla emrolundum. Artık kim yola gelirse kendi nefsi için gelir.
Sapmışa gelince, böylesine de ki: 'Ben uyarıcılardan biriyim. Hepsi bu!"

Tekkeci dinci yobazlara ehl-i Kur’an’dan otuzikinci teblig:
25. 52. Artık inkârcılara boyun eğme, onlara karşı Kur'an ile zorlu bir cihat aç.
 

Ammar

Kıdemli
Üye
Alçak olan senin beyinciğindir..300 evliya ile görüşmüş 500 kitap yazmış osmanlıda tüm padişahların hatta insanlığın hayrını olmuş şahsiyeti senin gibi zahirci şekilci kısır beyincikler anlayamaz..

O sizin gibileri zaten muhatap almıyor..rüzgara karşı tükürmeye devam et..
Utanmasan miraca çıktı diyecen nerdeyse...:alkis:

Eğer osmanlı gerçekten bu adamı baştacı yaptıysa yıkılış nedenlerini siyasi ekonomik, askeri boyutta aramaya ne gerek var...:eek:k:
 

mopsy

Emektar
Üye
Utanmasan miraca çıktı diyecen nerdeyse...:alkis:
Selam!

Sayin Amar:
Miraca cikmak Arabi hoca icin kucuk istir.
daha onceki bolumlerde yazdigim olaya degineyim.

"Arabi hoca Cebrail as.'a emanet edilen Vahiyin kaynagina gidip;
Oradan yani LEVH-I MAHFUZ'dan kendi gozleriyle okudugunu iddaa ediyor.

Yani Muhammed as'a ancak bas melekle yollanani
Orjinalinden ve devamiyla okuyor.
Bunun yaninda takdir edersiniz ki mirac gunluk kucuk bir olay kalir ki;
Onuda yaptigini anlatmistir.

el-İsrâ ila Makâmi’l-Esrâ (Haydarabâd, 1367/1948 Resailu İbnu'l-Arabî içinde) Beyrut, 1988 nşv. Suad el-Hakûn. çeşitli miraçları bu basımda bir araya getirilmiştir. 594/1189'da Fas'ta sanatlı bir nesirle kaleme aldığı bu küçük eserinde İbn Arabî, tıpkı Hz. Peygamber gibi miraca çıktığını, ancak kendi miracının cismanî (bedenî) bir miraç olmayıp ruhanî bir miraç olduğunu söyler ve yapmış olduğu çeşitli miraçlardan Futuhât'da (III, 379) da bahseder.
......çeşitli miraçları ...........
Cani sikildikca bir cikip geliyor..............mus!
 

mopsy

Emektar
Üye
Selam!

Allah cc Diyor ki:
42.6. O'nun berisinden veliler edinenlere gelince, onlar üzerine gözcü de Allah'tır. Sen değilsin onlara vekil.

42.9. Yoksa O'ndan başka veliler mi edindiler? Allah! O'dur gerçek dost. Ölüleri O diriltir. O her şeye güç yetirir.
SADAKALLAH!......
... O'nun berisinden veliler edinenlere gelince....
... Yoksa O'ndan başka veliler mi edindiler?....
.... Ölüleri O diriltir. O her şeye güç yetirir......
Allah cc nun bu iddaasina EN BUYUK SEHY/seyh’ul Ekber
Evliya Muhiyddin Ibn-i Arabi hoca cevap veriyor.

[Muhiddîn-i Arabî secdeye kapandı ve çağırdı:
– (Mûtû bi iznillâh) "Ölün Allah'ın izni ile" dedi. Hiç birisi ölmedi. Yine secdeye kapandı. Yine çağırdı:
– (Mûtû bi iznillâh) "Ölün Allah'ın izni ile" yine ölen olmadı.
Muhiddîn-i Arabî hazretleri kendîni kaybetmiş:
– (Mûtû bi izniy) Yani "Ölün benim iznimle" deyince hepsi yıkılıp öldü.
Muhiddîn-i Arabî:
– "Dirilin, Allah'ın izni ile" diye çağırdı. Dirilen yok. Yine:
– "Dirilin, Allah'ın izni ile" diye çağırdı. Yine dirilen yok
Muhiddîn-i Arabî:
– "Dirilin, benim iznimle" diye çağırdı. Hepsi doğruldular, oturdular. Sonra ayağa kalktılar.]

Mopsy bagiriyor!
....... Ölüleri O diriltir. O her şeye güç yetirir......

Sn.Refref bagiriyor!
...O sizin gibileri zaten muhatap almıyor..rüzgara karşı tükürmeye devam et...

Ve diyoruz ki:
Sn.Refref evliya ruzgarina karsi duracagiz.
Cunku biz Allah cc ruzgarina kapildik....
 

refref

Acemi
Uzaklaştırıldı
Evliyanın rüzgarı Allahın rüzgarıyladır..onun karşısında duran duvara çarpar..esasen bu çarpıılmışlığın eseridir..yazdıklarınızın hepsinin cevabı mevcuttur..ama şartlanmışlara o kapı hiç bir zaman açılmayacaktır..
Allah muhiddin arabi hz.lerine ve tüm hak dostlarına rahmet ve selam eylesin..
Tevazu onlarda,ilim onlarda,aşk onlarda,affetmek onlarda hoş görmek onlarda..
Birde kendinize bakın kin ve nefret kusuyorsunuz..

Bunları siz bir kenara bırakında herzaman diyorum şartlanmış maddeden manaya geçemeynlere;
ve hatta tasavvuf erbabına insafsızca şirke ve küfre sokanlara soruyorum?eğer davanızda sadık iseniz
heykellerin karşısında dikilmenin ne demek olduğunu yazın..

Biliyorum yazamayacaksınız çünkü hakkı hakikikati yazack olan kalemler sadece Lailahe illellahı hakkıyla kavramış yüreklerdir..

(Site yönetimide eğer burda evliyaları aşağılayan insanlara müsade ediyor onun karşısında bizler uyarılıyorsak buyrun siz kendin pişir kendin ye yapın...)
 

YukseLL

Emektar
Yönetici
Admin
Moderatör
Üye
evliyanın rüzgarı allahın rüzgarıyladır..onun karşısında duran duvara çarpar..esasen bu çarpıılmışlığın eseridir..yazdıklarınızın hepsinin cevabı mevcuttur..ama şartlanmışlara o kapı hiç bir zaman açılmayacaktır..
Allah muhiddin arabi hz.lerine ve tüm hak dostlarına rahmet ve selam eylesin..
Tevazu onlarda,ilim onlarda,aşk onlarda,affetmek onlarda hoş görmek onlarda..
Birde kendinize bakın kin ve nefret kusuyorsunuz..

Bunları siz bir kenara bırakında herzaman diyorum şartlanmış maddeden manaya geçemeynlere;
ve hatta tasavvuf erbabına insafsızca şirke ve küfre sokanlara soruyorum?eğer davanızda sadık iseniz
heykellerin karşısında dikilmenin ne demek olduğunu yazın..

Biliyorum yazamayacaksınız çünkü hakkı hakikikati yazack olan kalemler sadece lailahe illellahı hakkıyla kavramış yüreklerdir..

(site yönetimide eğer burda evliyaları aşağılayan insanlara müsade ediyor onun karşısında bizler uyarılıyorsak buyrun siz kendin pişir kendin ye yapın...)


refref´isimli üyeden alıntı
alçak olan senin beyinciğindir..300 evliya ile görüşmüş 500 kitap yazmış osmanlıda tüm padişahların hatta insanlığın hayrını olmuş şahsiyeti senin gibi zahirci şekilci kısır beyincikler anlayamaz..

O sizin gibileri zaten muhatap almıyor..rüzgara karşı tükürmeye devam et..
hakaret
supermeydan forumdan suresiz kovuldun
 

mopsy

Emektar
Üye
Selam!
Evliyanın rüzgarı Allahın rüzgarıyladır..
Siz ne diyorsunuz?
Allah cc muminleri evliyaya karsi uyariyor,
7.3. Rabbinizden size indirilene uyun;
O'nun berisinden birtakım evliyanın ardına düşmeyin.
Siz ne kadar da az öğüt alıyorsunuz!
73.9. Doğunun ve batının Rabbidir O.
Tanrı yoktur O'ndan başka.
O'nu vekil et!
onun karşısında duran duvara çarpar..esasen bu çarpıılmışlığın eseridir..yazdıklarınızın hepsinin cevabı mevcuttur..
Arabi hocanin TARAFTARLARININ yazdiklari yorumlarin hepsini,
Hatta Turkiyede yayinlanmamis onlarca serh,yorum,aciklama,ara tefsir okudum.
Seyhlerinize bu konuda DERS VERIRIM.
Onun icin hikmeti anlamiyorsunuz masallarini gecin.

Arabi hoca: Fususel Hikemin Muhammed as tarafindan kendisine su bilgiyle verildigini
Soyluyor: KUR’AN’IN BATINI/GIZLI ANLAMININ TEFSIRI ve ACIKLAMASI OLARAK VERILDI.....

Simdi kendisi gizliyi acikliyan tefsir eden bir eserin;
Yeniden aciklamasi var diyorsunuz.
Bunun icin adres tasavvuf seyhleri....

Allah cc Kur’an’i ACIKCA yolladim diyor.
Allah cc Kur'an'i aciklamak Bizim isimiz diyor.
Hayir Resul acikladi diyorsunuz.
Resul Hadisinde soyle demis diyoruz,
Hayir hadisi siz anlamazsiniz,evliyalarin aciklamalari var diyorsunuz.
Arabi hoca evliyaniz boyle aciklamis diyoruz.
Yok sizin anladiginiz gibi degil diyorsunuz.

Allah cc yarattigi kula anlatmayi beceremedi(Hasa!)
Muhammed as aciklanani acikladi beceremedi
Arabi hoca Peygamberin tefsiri budur dedi.
Onuda anlamazsiniz dediniz.

Yani Tefsirin,tefsirinin,tefsiri bile seyhin dedigi gibi olacak diyorsunuz.
Iste Kur’an’daki KALBIN MUHURLENMESI AYETLERI budur!
Evliya/Tasavvuf Islam disi bir inanctir.
Seyhin golgesinden cikin.
ama şartlanmışlara o kapı hiç bir zaman açılmayacaktır..
Bizler Allah cc sozlerinin disinda hakem/kapi aramayiz ki!
6.114. Allah size Kitap'ı ayrıntılı kılınmış bir halde indirmişken,
Allah'ın dışında bir hakem mi arayayım?
Kendilerine Kitap verdiklerimiz, onun, Rabbinden hak olarak indirildiğini biliyorlar.
Sakın kuşkuya düşenlerden olma.
Allah muhiddin arabi hz.lerine ve tüm hak dostlarına rahmet ve selam eylesin..
Tevazu onlarda,
Evet cok tevazulu. Allah cc nun adiyla dirilmez ama benim adimla dirilir diyor.
Kur’an’i kaynagindan Levh-i Mafuzdan okudum diyor.
Ya bir de tevazu sahibi olmasaydi.....
la ilahe illallah yoktur
la mevcuda illallah vardir diyen
Yaratan ve yaratilan yoktur diyen
bir ilimcik.
Allah cc bana ben ona secde ederim diyen bir asik.
ve hatta tasavvuf erbabına insafsızca şirke ve küfre sokanlara soruyorum?eğer davanızda sadık iseniz
heykellerin karşısında dikilmenin ne demek olduğunu yazın..
Ne heykeli bunu anlamadim.
Biliyorum yazamayacaksınız çünkü hakkı hakikikati yazack olan kalemler sadece Lailahe illellahı hakkıyla kavramış yüreklerdir..
Sn.Refref vahdet-i vucud la mevcude illallahtir.
Ne la ilahe illallahi?

Sonucta:
Biz evliya ruzgarina karsi duracagiz.
Cunku biz Allah cc ruzgarina kapildik.
 

mopsy

Emektar
Üye
Arabi hoca 33. cevap...

Selam!

Allah cc Diyor ki:
11.80. Dedi: "Ah, size karşı koyacak bir gücüm olsaydı yahut sağlam bir kaleye sığınabilseydim."

ŞEYH MUHYİDDİN İBN-İ ARABİ
Ve Resulallah (sav) şöyle buyurdu:
“Lut’un, ‘Eğer size karşı gücüm yetseydi veya güçlü bir kaleye sığınsaydım’
Dediğinden bu yana gönderilen bütün peygamberler,
Kendi kavminden bir topluluk içerisinde ve kendisini kollayan
Bir kabile içerisinde gönderilmiştir”
Lut aleyhisselam’ın, “Eğer size karşı gücüm yetseydi..” demesi,
Allahu Teala’nın, “Allah sizi zaaftan yarattı ve ardından güç verdi”
Sözünü işitmiş olmasından dolayıdır. Demek ki, güç, yapınımla ortaya çıkmıştır;
Dolayısıyla da bu, arızi bir güçtür. Sonra, gücün ardından zaafı ve ihtiyarlığı ortaya çıkardı;
Dolayısıyla yapınım, ihtiyarlığa ilişkilendi. Zaaf ise, yaratılışın kendi aslına dönmesidir
Ve O şöyle buyurmuştur: “Allah sizi zaaftan yarattı”
Böylece O, insanı kendisinden yarattığı şeye döndürür:
“İçinizden kimi de ömrün en verimsiz çağına dek götürülür,
Oyle ki bilen bir kimse olduktan sonra bir şey bilmez bir hale gelir” [Hac Suresi, 22/5]. Burada Allahu Teala, bu kimsenin başlangıçtaki zaafa döndürüldüğüne işaret etmektedir. Dolayısıyla, zaaf söz konusu olduğunda, ihtiyar kişinin durumu
Hüküm bakımından tıpkı bir çocuğunki gibidir.
LUT KELİMESİNDEKİ HİKMET-İ MELKİYYE- Fususel Hikem

Arabi hoca Kur’an’in batini/gizli anlami oldugunu iddaa etmis,
Sonrada Batini Kur’an’in yuzyillar once olmus olan Muhammed as tarafindan,
Kendisine verildigini ve bunun da FUSUSEL HIKEM oldugunu anlatir.


Batini Kur’an’da Lut as’in;” Allah cc nuna siginma” istegini bakin nasil carpitiyor.

Arabi hoca diyor ki:
Ve Resulallah (sav) şöyle buyurdu:
“Lut’un, ‘Eğer size karşı gücüm yetseydi veya güçlü bir kaleye sığınsaydım’
Dediğinden bu yana gönderilen bütün peygamberler,
Kendi kavminden bir topluluk içerisinde ve kendisini kollayan
Bir kabile içerisinde gönderilmiştir”

Lut as’dan sonra her Resul kendisini koruyan kabileye gonderildi.
Zekeriya as oyle korudular ki kafasini kestiler.
Yahya as’i oyle korudular ki kafasini kestirdiler.
Isa as’i oyle korudular ki...
Muhammed as’i oyle korudular ki Medineye GIZLICE kacmak zorunda kaldi.

Musa as kissasindan su ayet Resulu kabilesinin korumasi hususunda
Arabi hocanin yalanlanmasi adina oldukca carpicidir.

5. 24. Dediler ki: "Ey Mûsa! Onlar orada oldukça biz oraya asla girmeyeceğiz. Hadi sen git, Rabbin'le birlikte savaşın. Biz şuracıkta oturacağız."

Arabi hoca hala;”Lut as’dan sonrakileri kabilesi korudu” diyor ama
Musa as kabilesi ile arasini bakin neden ayiriyor.
5.25. Şöyle yakardı Mûsa: "Rabbim! Nefsimle kardeşimden başkasına söz geçiremiyorum. Artık sapıklar topluluğu ile bizim aramızı ayır!"

Arabi hocacilara/Evliyacilara
Kur’an’in batinisi vardir diyenlere
Allah cc akil fikir versin diyorum.

Hizini alamiyan Arabi hoca Resul soyledi diyerek iftiraya devam ediyor;
Lut aleyhisselam’ın, “Eğer size karşı gücüm yetseydi..” demesi,
Allahu Teala’nın, “Allah sizi zaaftan yarattı ve ardından güç verdi” [Rum Suresi, 30/54]
Sözünü işitmiş olmasından dolayıdır. Demek ki, güç, (önceden varolmayıp) yapınımla [ca’l] ortaya çıkmıştır;
Dolayısıyla da bu, arızi bir güçtür. Sonra, gücün ardından zaafı ve ihtiyarlığı ortaya çıkardı;
Dolayısıyla yapınım, ihtiyarlığa ilişkilendi. Zaaf ise, yaratılışın kendi aslına dönmesidir
Ve O şöyle buyurmuştur: “Allah sizi zaaftan yarattı”

Ilgili ayete bakalim:
30.54. Allah O'dur ki, sizi bir güçsüzlükten yarattı. Sonra o güçsüzlüğün arkasından bir kuvvet oluşturdu. Sonra o kuvvetin arkasından bir güçsüzlük ve ihtiyarlığa vücut verdi. Dilediğini yaratır. Alîm'dir O, Kadîr'dir.

Allah cc ayette:Insanin uzun yasayaninin omrunun son doneminde
Cocuk bilincine ulasacagini soyluyor.

Peki bu ayetten yola cikarak daha sonra Lut as’in sozune;” bir bunak hukmu”
Diyecek olan Arabi hoca Lut as.in bunadigini yani
Bu son evrede oldugunu nereden biliyor.
Hem de Kur’an’da bunamis tek bir Resul kissasi yokken?

Hem de Resul omur uzunlugu hakkinda degisik ayetler varken;
29.14. Yemin olsun, biz Nûh'u toplumuna gönderdik de o onların arasında bin yıldan elli yıl eksik kaldı.
Sonunda onları tufan yakaladı. Çünkü zalimlerdi onlar.

950 sene teblig yapan Nuh as bunak degil de........

Ve Arabi hoca Lut as’a kesin darbeyi indiriyor.
[IHTIYARLIKTAN COCUKLASMIS.Ne dedigini bilmiyor.]

“ Böylece O, insanı kendisinden yarattığı şeye döndürür:
İçinizden kimi de ömrün en verimsiz çağına dek götürülür,
Oyle ki bilen bir kimse olduktan sonra bir şey bilmez bir hale gelir”
Burada Allahu Teala, bu kimsenin başlangıçtaki zaafa döndürüldüğüne işaret etmektedir.
Dolayısıyla, zaaf söz konusu olduğunda, ihtiyar kişinin durumu
Hüküm bakımından tıpkı bir çocuğunki gibidir."

Simdi once Arabi hocanin ornek verdigi ilgili ayete bakalim:
22.5. Ey insanlar! Ölümden sonra dirilme konusunda kuşku içinde olabilirsiniz. Ama şu bir gerçek ki, biz sizi bir topraktan, sonra bir spermden, sonra bir embriyodan/döllenmiş bir karışımdan, sonra ne olduğu kısmen belirli, kısmen belirsiz bir et parçasından yarattık ki, size açık-seçik beyanda bulunalım. Ve sizi rahimlerde, belirlenen bir süreye kadar dilediğimiz şekilde bekletiyoruz. Sonra sizi bir çocuk olarak çıkarıyoruz. Daha sonra da tam kuvvetinize ulaşmanızı sağlıyoruz. Bununla birlikte içinizden bir kısmı öldürülüyor, yine içinizden bir kısmı ilimden sonra bir şey bilmesin diye ömrün en basit ve düşük noktasına geri gönderiliyor. Yeryüzünü de sönmüş kül halinde görürsün. Nihayet onun üzerine suyu indirdiğimizde titrer, kabarır ve her güzel/bereketli çiftten bir şeyler bitirir.
.... yine içinizden bir kısmı ilimden sonra bir şey bilmesin diye ömrün en basit ve düşük noktasına geri gönderiliyor....
Ve Arabi hoca;Lut as’in Allah cc na siginma fetvasina, fetvayi veriyor:
"Hüküm bakımından tıpkı bir çocuğunki gibidir."

KUR’AN’DA BILDIRILEN KISSALAR RESULLERIN
AKILLARI BASLARINDA OLDUKLARI DONEM KISSALARIDIR.
AYKIRI TEK BIR ORNEK YOKTUR.
AKLI BASINDA OLMAYAN SEYH ARABI HOCADIR.

Allah cc nun ve Islamin dev Peygamberi Lut as’a SELAM Olsun!

Tekkeci dinci yobazlara ehl-i Kur’an’dan otuzucuncu teblig:
37.181. Selam olsun tüm hak elçilerine!...
37.182. Hamt olsun âlemlerin Rabbi Allah'a!...
 

mopsy

Emektar
Üye
Arabi hoca 34. cevap...

Selam!

Allah cc Diyor ki:
5.1.Ey iman edenler! Akitlerin ve ahitlerin icaplarını yerine getirin. Siz ihramlı iken avlanmayı helal saymamak şartıyla ve ileride size okunacaklar müstesna olmak üzere, davar cinsinden hayvanlar size helal kılınmıştır. Kuşkunuz olmasın ki, Allah, iradesi yönünde hüküm verir.
...Allah, iradesi yönünde hüküm verir....

ŞEYH MUHYİDDİN İBN-İ ARABİ
İmdi, hüküm verme konumunda olan,
Hüküm verdiği şeyle ve
Hüküm verdiği şeyde hükmolunandır.
İmdi, bu meseleyi iyice anla!
Çünkü kader sırrı, ancak zuhurunun yeğinliğinden dolayı bilinmez oldu.
Ve nebiler kader sırrını bilmeyi çok istedikleri ve bu konuda ısrarlı davrandıkları halde,
Bu kader sırrı bilinmez olarak kaldı.
Bil ki, resuller evliya ve arif olmaları dolayısıyla değil, resul olmaları dolayısıyla,
Ummetlerinin bulundukları hal mertebesi üzeredirler.
Bundandır ki, resullerde kendilerine bildirilen ilim,
Ancak artıksız ve eksiksiz olarak ümmetlerinin gereksindiği kadar vardır.
ÜZEYİR KELİMESİNDEKİ HİKMET-İ KADERİYYE-Fususel Hikem

Arabi hoca; Kur’an’in kader bildirimini reddetip
Vahdet-i vucud Fatalizmini ilan ediyor.

İmdi, hüküm verme konumunda olan,
Hüküm verdiği şeyle ve
Hüküm verdiği şeyde hükmolunandır.

Simdi zamirlerin yerine isimleri koyalim;
Imdi,Allah cc,
Kulu ve
Olayda Kendiside hukme tabidir.

Allah cc gercekten hukmune boyun eger mi?
Yoksa hukmuyle galip mi gelir.

“EL-GÂHİR”:Bütün mahlûkatlarına kudreti ve hükmü ile gâlip gelendir.
6.18. Ve kulları üzerinde hüküm ve egemenlik sahibi Kaahir'dir O. Tüm hikmetlerin kaynağıdır O. Her şeyden haberdardır.

Allah cc gercekten hukmune boyun eger mi?
Yoksa denetlenemez bir hukum sahibi mi dir.

12/41//Görmüyorlar mı ki biz o yerküreye geliyor, onu uçlarından eksiltiyoruz. Allah hükmeder; O'nun hükmünü denetleyecek de yoktur. Hesabı çok çabuk görür O.

Ve Arabi hoca;Resullerin hikmetini sinirladi.Evliyayi gaybi bilir kildi.

İmdi, bu meseleyi iyice anla!
Çünkü kader sırrı, ancak zuhurunun yeğinliğinden dolayı bilinmez oldu.
Ve nebiler kader sırrını bilmeyi çok istedikleri ve bu konuda ısrarlı davrandıkları halde,
Bu kader sırrı bilinmez olarak kaldı.
Bil ki, resuller evliya ve arif olmaları dolayısıyla değil, resul olmaları dolayısıyla,
Ummetlerinin bulundukları hal mertebesi üzeredirler.

Once Kur'an'da onlarca Kader ayeti varken
Muhammed as'in bunu ogrenemedigini iddaa etmek???
Kader baska bir baslik konusu oldugundan devam edelim....

Halbuki Resuller;Ummetin hal seviyesinde olmiyan,
Hikmete vakif elcilerdir.

2.151. Nitekim size aranızdan bir Resul göndermişiz; size ayetlerimizi okuyor, sizi temizleyip arıtıyor, size Kitap'ı ve hikmeti öğretiyor, size, daha önce bilmediklerinizi belletiyor.

Kerametci Evliyalar (!?) ise;

13.16. De ki: "Göklerin ve yerin Rabbi kim?" De ki: "Allah." De ki: "O'nun yanında başka Evliya mı edindiniz? Bunlar kendilerine bile yarar sağlayıp zarar verme gücünde değiller." De ki: "Körle gören yahut karanlıklarla ışık bir olur mu? Yoksa Allah'a, tıpkı O'nun yarattığı gibi yaratan ortaklar buldular da yaratış/yaratılanlar kendileri için benzeşir hale mi geldi?" De ki: "Allah'tır her şeyi yaratan, O'dur Vâhid ve Kahhâr olan."

Iste bu iki ayet Muhammed as ile Seyh’ul ekber Arabi hoca arasindaki farki anlatiyor.
Tabii Vahiye IMAN edene...

Ve Arabi hoca Kur’an’i/Ilimi yerlere sermekten hic cekinmiyor.

Bundandır ki, resullerde kendilerine bildirilen ilim,
Ancak artıksız ve eksiksiz olarak ümmetlerinin gereksindiği kadar vardır.

Resul kim? -Muhammed as.
Resule verilen ILIM ne? - Kur’an
Kur’an’da Ilim Vahiy demektir.
http://www.supermeydan.net/forum/forum392/thread50878.html basligindan alinti:
6- KUR’AN’IN ISIMLERI/ c) ILIM
Kur’an’da Ilim Vahiy demektir.
13/37//İşte biz o Kur'an'ı Arapça bir hüküm kaynağı olarak indirdik. Eğer sana gelen ilimden sonra onların keyiflerine uyarsan, Allah'tan sana ne bir dost nasip olur ne de bir koruyucu.
17/85//Ve sana ruhtan sorarlar. De ki: "Ruh, Rabbimin emrindendir. Ve size, ilimden sadece az bir şey verilmiştir."

Arabi hocaya gore Kur’an cahiliye toplumu Kuryesin
GEREKSINIMI kadar inmistir.

http://www.supermeydan.net/forum/forum392/thread50878.html basligindan alinti:
1- KUR’AN NE-NEDEN INDI :
...............................................................
a) Kur’an’in inmesinde ki on gorum Allah cc nun sozlerini alemlere yeniden hatirlatmaktir.
Sayisini bilmedigimiz kadar cok Peygamber vasitasiyla cesitli zaman dilimlerinde tekrar tekrar alemlere defalarca gelerek VAAZ EDILEN/HATIRLATILAN,Allah hadislerine, alemler zaten vakifti. Bu yuzden Kur’an’da;Vahy’in yeniden bu alemlere hatirlatilmasi hususunda araci olmustur.
11.20. Resullerin haberlerinden, kendisiyle kalbini destekleyip sağlamlaştıracağımız her şeyi sana anlatıyoruz. Bunun içinde sana hak gelmiştir. Bunda, inananlar için bir öğüt ve hatırlatma da vardır.
12.104. Sen, bu tebliğin için onlardan bir ücret istemiyorsun. O, bütün âlemler için bir hatırlatmadan başka şey değildir.
20.3. Saygıyla ürperene bir hatırlatma/düşündürme/öğüt verme olsun diye indirdik.
38/49//Bir hatırlatmadır bu! Korunup sakınanlar için elbette güzel bir gelecek vardır.

b) Bu hatirlatmadan beklenilen ise:Muhatap olmaya layik olanlara rehber olmasi icindir.
14/52//İşte bu, onunla uyarılsınlar, Allah'ın tek ilah olduğunu bilsinler, aklı ve gönlü işleyenler de ibret alsınlar diye, insanlara yöneltilmiş bir tebliğdir.
16/64//Bu Kitap'ı sana yalnız şunun için indirdik: Hakkında ayrılığa düştükleri şeyi onlara iyice açıklayasın ve Kitap, iman eden bir topluluk için kılavuz ve rahmet olsun.
14.1. Elif, Lâm, Râ. Bir kitaptır bu. Ki indirdik sana, çıkarasın diye insanları Rablerinin
izniyle karanlıklardan nura; Hamîd, Azîz olanın yoluna...

c) Bilindigi gibi Peygamberin gelis sebebi, Allah’in cc hadisleri ile insanlari ahiretteki ates azabi ile uyarmak ve cennet ile mujdelemek icindir. Iste bu Vahy/Kur’an;
Resulun azap-mujde uyarisini yapmasi icin kullanacagi ve kendisinden sonrasi icinde muminlere Allah katindan Ilahi bir kilavuz-rehber Kitap olsun diye indirilmistir.
6/51//Rablerinin huzurunda haşredileceklerin den korkanları, o vahiy ile uyar ki korunabilsinler. Onların O'ndan başka ne bir VELISI vardır ne de şefaatçısı.
Simdi Muhammed as'a inen ILIM, yani KUR'AN' dan devam edelim;
Kur’an’in iddaasi Arabi hocanin iddaasinin aksine;
KIYAMETE KADAR,gelecek tum ummetler icin
Hicbirseyi eksik birakmamasidir.

6.38. Yeryüzünde debelenen hiçbir canlı, iki kanadıyla uçan hiçbir kuş istisna olmamak üzere hepsi sizin gibi ümmetlerdir. Biz bu Kitap'ta, herhangi birşeyi ne eksik bıraktık ne fazla yaptık. Onlar, sonunda Rableri önünde haşredilirler.
...Yeryüzünde debelenen hiçbir canlı, iki kanadıyla uçan hiçbir kuş istisna olmamak üzere....

Tabii Vahiye IMAN edene...

Tekkeci dinci yobazlara ehl-i Kur’an’dan otuzdorduncu teblig:
42.30. Size gelip çatan her musibet ellerinizin kazandığı yüzündendir. Allah birçoklarını da affediyor.
... her musibet ellerinizin kazandığı yüzündendir...
 

mopsy

Emektar
Üye
Arabi hoca 35. cevap...

Selam!

Allah cc Diyor ki:
2.252. İşte bunlar Allah'ın ayetleri. Onları sana hak olarak okuyoruz.
Yemin olsun ki sen, gönderilen elçilerdensin.

ŞEYH MUHYİDDİN İBN-İ ARABİ
Resul olmaları dolayısıyla, ümmetlerinin bulundukları hal mertebesi üzeredirler.
Bundandır ki, resullerde kendilerine bildirilen ilim,
Ancak artıksız ve eksiksiz olarak ümmetlerinin gereksindiği kadar vardır.
Ve ümmetler arasında üstünlük derecelenmesi sözkonusudur.
Kimi ümmetler, kimi ümmetlerden daha fazlasına sahiptir.
Resuller de –ümmetlerin arasındaki üstünlük derecelenmesi dolayısıyla–
Resullük ilminde [ilm-i irsal] biri diğerinden daha üstündür.
Buna ilişkin olarak Allahu Teala şöyle buyurur:
“Resullerin bazısını bazısından üstün kıldık” Bakara 253.
ÜZEYİR KELİMESİNDEKİ HİKMET-İ KADERİYYE-Fususel Hikem

Kur'an'a gore Resullerin ustunlugu gelen VAHIY Kitabi dir.
17.55.Rabbin, göklerdeki ve yerdeki kimseleri de daha iyi bilir. Yemin olsun, biz, peygamberlerin bir kısmını bir kısmına üstün kılmışızdır. Davûd'a da Zebur'u verdik.
...bir kısmını bir kısmına üstün kılmışızdır...
...Davûd'a da Zebur'u verdik...
[Ve selamün alel Murselın]

Allah cc indinde ustunluk ne demektir?
28.83. İşte âhiret yurdu! Biz onu, yeryüzünde üstünlük taslamayanlarla bozgunculuk peşinde koşmayanlara veririz. Sonuç, takva sahiplerinindir.
17.19. 19. Kim de âhireti ister ve inanmış olarak ona yaraşır bir gayretle çalışırsa, böylelerinin gayretleri teşekkürle karşılanır.
17.21. Bak nasıl, kimini kimine üstün kıldık! Ama âhiret, dereceler bakımından elbette daha büyük, lütuflandırma bakımından daha yücedir.

Peki irksal anlamda yok,cinsel anlamda ustunluk var mi?
9.72. Allah, mümin erkeklerle mümin Kadınlara, altından ırmaklar akan cennetler vaat etmiştir. Sürekli kalacaklardır orada. Adn cennetlerinde de tertemiz barınaklar vaat etmiştir. Allah'ın bir hoşnutluğu ise hepsinden büyüktür. İşte budur o büyük başarı/o büyük kurtuluş.
49/13//Ey insanlar! Biz sizi, bir erkekle bir dişiden yarattık. Ve örfler yoluyla tanışıp kaynaşasınız diye sizi milletlere, boylara ayırdık. Hiç kuşkusuz, Allah katında en seçkininiz, sakınılması gereken şeyler den en çok sakınanınızdır.Allah her şeyi bilir, her şeyden haberdardır.

TAKVADA USTUN OLAN USTUN ...MUS!

Peki: Irksal ustunluk ne demektir?
2.122. Ey İsrailoğulları! Size lütfettiğim nimetimi hatırlayın. Ben sizi âlemlerden daha üstün kılmıştım.
...Size lütfettiğim nimetimi ...

Onlarin ustunlugu olan nimet nedir?
2.121. Kendilerine Kitap'ı verdiklerimiz onu, okunuşunun hakkını vererek okurlar. İşte onlar ona inanırlar. Onu inkâr edenlere gelince, onlar hüsrana uğrayanların da kendileridir.
...İşte onlar ona inanırlar...

Yani ustunluk Vahiy Kitabina sahip olup iman etmek.
Husranlik/alcaga dusmek Vahiyi reddetmek.

Onun icin Muhammed as’in tebligine/Vahiye uymadiklarinda
2.120. Sen onların öz milletlerine uymadıkça Yahudiler de Hıristiyanlar da senden asla hoşnut olmaz. De ki: "Allah'ın kılavuzluğu, erdirici kılavuzluğun ta kendisidir." İlimden sana ulaşan nasipten sonra bunların boş ve iğreti arzularına uyarsan, Allah katından ne bir dostun/destekçin olur ne de bir yardımcın.
... Sen onların öz milletlerine uymadıkça....
... İlimden sana ulaşan nasipten sonra ...

Simdi olayi Vahiyden irksal ustunluge ceviren anlayisa gelelim.

Muhiyddin Arabi hoca Araptir.
Daha onceki bolumlerden en son gumus tugla
Yani en ustun Resul Muhammed as demistir.
Ama kendisinin ALTIN TUGLA olmasi icin:

Arap irkini yaratilmis en ust irk haline getiriyor.
Ama bunu Muhammed as’in arap olmasina baglamiyor.
Resulun kendisinden ustunlugu soz konusu olmasin diye
Ilginc bir yola basvuruyor.

Kimi ümmetler, kimi ümmetlerden daha fazlasına sahiptir.
Resuller de:”ümmetlerin arasındaki üstünlük derecelenmesi dolayısıyla”
Resullük ilminde biri diğerinden daha üstündür.

Yani Arap ummeti digerlerinden ustun oldugundan dolayi
Muhammed as diger irktan;”yahudilikten” gelen Resullerden ustun...mus!
Baglami ileri ki basliklarda gelecek.

Yetmiyor bir de buna Allah cc’nu Sahit gosteriyor.

2.253. “Resullerin bazısını bazısından üstün kıldık”

Once cimbizci hocanin doldurusuna kanmadan ayetin orjinali icin Kur’an’a donelim.

2.253. İşte resuller! Biz onların bazısını bazısına üstün kılmışızdır. Allah, onlardan bazısıyla konuşmuştur. Bazılarını da derecelerle yüceltmiştir. Meryem oğlu İsa'ya açık ayetler verdik ve onu Ruhulkudüs'le güçlendirdik. Allah dileseydi, onların ardından gelenler, açık-seçik mesajlar kendilerine ulaştıktan sonra birbirlerini öldürmezlerdi. Ancak tartışmaya girdiler de içlerinden bazısı iman etti, bazısı küfre saptı. Allah dileseydi birbirlerini öldürmezlerdi. Ne var ki, Allah dilediğini yapıyor.

Burdan ummetlerin ustunluk farklarindan,
Resullerin ustunluk farkina gidilir mi bakalim.

I-) Soz konusu Resul: Meryem oğlu İsa as.
Yahudi irkina mensup
Arabi hocaya teorisine gore bu kavmin
Yahudiligin ustunlugunden dolayi
Oncekilerden ustun bir Resul.

Kavmin seriati uzerine oldugu onceki Resul kim?
Musa as...
Kim o:Yahudi irkindan
Davut,Yahudi irkindan

Eger:” Resuller de:”ümmetlerin arasındaki üstünlük derecelenmesi dolayısıyla”
Resullük ilminde biri diğerinden daha üstündür.”

Dogruysa hangisi daha ustun???

Ah Arabi hoca ah!....
Ah tekkeci yobazlar ah!...

II-) ” Bazılarını da derecelerle yüceltmiştir.”-Kur’an/2.253
Hoppala....
Resulun ustunlugu kendi kavminin ustunlugu degil
Allah cc nun tercihi/Hikmeti imis.

Seyh’ul Ekber Muhiyddin Arabi yalan soylemis.
Evliya dininin mensuplari yalan soylemis.
Islamin Kitabi dogruya kilavuzlar...mis.

III-) ” Ancak tartışmaya girdiler de içlerinden bazısı iman etti, bazısı küfre saptı.”
Evet bazimiz evliya/seyh/gavs/hazret/masumlara iman edip kufre sapti.
Bazimiz Allah cc nun sozlerine iman etti.

Bizler Amenna Rabb’ul Alemin dedik.
Olene kadar AMENNA!....
Hesaplasmamiz Ahirettedir.

Tekkeci dinci yobazlara ehl-i Kur’an’dan otuzbesinci teblig:

4/82//Kur'an'ı, iyice okuyup düşünmüyorlar mı?Eğer o, Allah'tan başka birinin katından gelseydi, elbetteki onun içinde birçok ihtilaf bulacaklardı.
 

mopsy

Emektar
Üye
Merhaba!

Tasavvuf Islam disi dogu askin guc felesefesine sahip baska bir inanc sistemidir.
Tevrat/Hadis soylemlerini kendine kalkan ederek Musevilige KABALA adiyla girmistir.
Yeni ahid/Kissa soylemleriyle Isevilige tekke felsefesi ile MANASTIR adiyla girmistir.
Kur’an/Hadis soylemleriyle Muslumanliga tekke felsefesi ile TASAVVUF adiyla girmistir.

BILGI:
Upanişad metinleri:
Yaklaşık olarak M.Ö. 800–500 yılları arasında yazıya geçirilen Upanişad metinleri, Hindu kutsal kitabı Vedaların son bölümü olan ve Tanrı bilgisini oluşturan Sama Veda olarak bilinir. Upanişadlar, Vedaların son kısmı olduklarından dolayı Vedanta adını alırlar. Bir tür tefsir mahiyetinde olan ve kutsal sayılan bu metinler Badarayana ve Shankara tarafından sistematize edilmiştir
"KENDİLİĞİNDEN NURANİ VARLIK, rüyalar âleminde,
aşağı/dünyasal ve yüksek/ilâhi derecelerde bir
çok şekillere bürünür ve hâllere girer.
Bir kadınla sevişen, arkadaşları arasında gülüşen
veya korku dolu durumlarla karşılaşan kişi olarak
görünür."

"Herkes, bütün bu olayların farkındadır; ancak bu
olayları yaşayan varlığı/atman hiç kimse göremez.."

BRHADARANYAKA UPANISHAD


Ve Tasavvufun babasi Arabi Hoca diyor ki:
Erkek, Allah'ı kadında müşahade ederse, buna münfailde müşahade denir...
Allah'ı kadında müşahade etmesi tam ve en mükemmeldir.
Çünkü Allah onlarda çok mükemmel müşahade edilmektedir.
Zira Allah maddelerden soyut olarak hiç bir zaman müşahade edilmez.
Allah'ın kadınlarda müşahade edilmesi en büyük ve en mükemmeldir.
Kavuşmanın en büyüğü de nikah’tir."
Fususu'l-Hikem
... Allah'ı kadında müşahade etmesi tam ve en mükemmeldir...
http://www.supermeydan.net/forum/forum540/thread51181-39.html
 

mopsy

Emektar
Üye
Selam!


Upanişad metinleri ile Arabi hocanin soylemlerini ilerde bolca verecegiz.
Ancak bir baska kitabindan tasavvufun TEMELI ni olusturan
Tevhidi toptan reddeden bir bolumu animsatmak adina....

ŞEYH MUHYİDDİN İBN-İ ARABİ
Siz ve yapmakta olduklarınızı ALLAH yarattı.(Saffat37/96)
6 receb 633/1236 cumartesi gecesi:
“ALLAH bana gözümle gördüğüm bir keşif vasıtası ile
öncesinde başka hiçbir mahluk değil,
ama sadece ALLAH olan ilk mahlukun yaratılışını gösterdi..
Bana şöyle buyurdu:
BUNDA BİR KARIŞIKLIK YA DA ŞAŞKINLIK SÖZ KONUSU VAR MI?
“HAYIR!...” diye cevap verdim..
O zaman şöyle cevap verdi:
İŞTE MUKADDES VARLIKLARDA GÖRDÜĞÜNÜZ
DİĞER HERŞEYİ DE BÖYLE YARATMAKTAYIM..
BEN’DEN BAŞKA KİMSENİN BİR TESBİTİ
YA DA YARATILIŞI YOKTUR..
BEN EŞYAYI SEBEBLERLE BERABER YARATIRIM.
SEBEBLER VASITASI İLE DEĞİL.
ONLAR BENİM EMRİMLE VAR OLUR.
KİBRİT-İ AHMER
...sadece ALLAH olan ilk mahlukun yaratılışını gösterdi...
...BEN’DEN BAŞKA KİMSENİN BİR TESBİTİ YA DA YARATILIŞI YOKTUR...
Tasavvuf Islam disi bir inanc sistemidir.
 

mopsy

Emektar
Üye
Selam!
BU BENIM FORUMDAKI 5000. MESAJIM
KISMET FUSUS EL HIKEMIN IMIS....
ŞEYH MUHYİDDİN İBN-İ ARABİ
Bu ihlâs sûresi, bana Haleb’te tecelli etti.
Bana denildi ki :
-Bu sûreyi gördüğün zaman, ne bir insan ne de bir canlı onun ışıklarını göremez.
Bu sûre için ve bu sûreden, bana doğru büyük bir temâyül gördüm.
Sûre bana bundan önce girdiğim bu ev (!) gibi temsil edilmişti.
Sonra denildi ki :
Bu sûre sana, diğer müslümanla hâricinde mahsustur.
Bunlar bana söylenince işâreti anladım ve
Bu işâretin bana mahsûs olduğunu ve
Benim sûretimin gayrisi değil fakat aynisi olduğunu anladım.
Ve:" İşte ben, buyum! Dedim.”
El - Futûhât El - Mekkiyye.

Arabi hocanin BEN BUYUM dedigi
Ve Arabi hocaya mahsus/OZEL INDIGINI iddaa ettigi
Kur'an'in 112.Surenin orjinalini okuyalim.

Rahman ve Rahîm Allah'ın adıyla...
1-De ki: O, Allah'tır; Ahad'dır, tektir!
2. Allah'tır; Samed'dir/tüm ihtiyaçların, niyetlerin, övgülerin,
Yakarışların yöneldiği tek kuvvettir!
3. Ne doğurmuştur O, ne doğurulmuştur!
4. Hiç kimse O'nun dengi ve benzeri olmamıştır, olamaz
SADAKALLAH!

Sure Allah cc na mahsus mus!

Sure Allah cc nu anlatiyor mus!

Arabi hoca ahkam kesiyor:"Sure bana mahsûs tur!"

Arabi hoca bagiriyor:" İşte ben, buyum!"

Arabi hocayi evliya edinenler bagiriyor:
Carpilirsin Mopsy haaaaa!!!!

Allah cc Diyor ki:
27.1.Tâ, Sîn. İşte bunlar Kur'an'ın ve
açık-seçik beyanda bulunan Kitap'ın ayetleridir.
18.54. Yemin olsun, biz, bu Kur'an'da,
Insanlar için her türlü örneği
Değişik ifadelerle gözler önüne koyduk.
İnsan ise varlığın, tartışmaya en çok tutkun olanıdır.
SADAKALLAH!...
 

mopsy

Emektar
Üye
Selam!

ŞEYH MUHYİDDİN İBN-İ ARABİ

GİZLİ BİR HAZİNE OLAN ALLAH, KENDİSİNİ GÖRME ARZUSU İLE
MAHLUKATIN SURETLERİNDE TECELLİ EDER.
ALEM O’NUN. O’NSUZ HİÇ BİR VARLIĞI OLMAYAN,
AYAN-I SABİTE’NİN SURETLERİNDE TECELLİSİNDEN İBARETTİR.
KİBRİT-İ AHMER

I-)

Arabi hoca Esma'ul Husnayi inkara devam ediyor.
GİZLİ BİR HAZİNE OLAN ALLAH, KENDİSİNİ GÖRME ARZUSU İLE
MAHLUKATIN SURETLERİNDE TECELLİ EDER.


Allah cc Zatiyla ilgili hicbir mahlukata muhtac degildir.
112.2.Allah'tır; Samed'dir
29.6.Ve kim didinir, gayret sarfederse hiç kuşkusuz, kendi benliği lehine gayret sarfetmiş olur. Gerçek olan şu ki, Allah, âlemlere muhtaç olmaktan uzak, mutlak bir Ganî'dir.
...âlemlere muhtaç olmaktan uzak...
Birsey istedimi ol demesi kafidir!
2.117.Gökleri ve yeri, güzelliklerle donatarak yaratan Bedî' O'dur. Bir şeyin olmasına karar verdi mi ona sadece "Ol!" der. Artık o, oluverir.
...sadece "Ol!" der...
6.73.Gökleri ve yeri hak olarak yaratan da O'dur. "Ol!" dediği gün, hemen oluverir. Sözü haktır O'nun. Sûra üfleneceği gün de mülk/yönetim O'nundur. Âlim'dir, görünmeyeni de görüneni de bilen O'dur. O'dur Hakîm, O'dur Habîr.
...görünmeyeni de görüneni de bilen O'dur...
II-)

Vahdet-i Vucudcu Arabi hoca yine Sunetullahi yalanliyor!
...MAHLUKATIN SURETLERİNDE TECELLİ EDER/gorunur...
Tasavvufda Allah cc mekansal varliklarDA gorunur.
Islam inancinda Allah cc mekansal varliklarA gorunur.

Kur'an'da Allah cc:
7.143.Mûsa, bizimle sözleştiği yere gelip Rabbi de kendisiyle konuşunca şöyle yakardı: "Rabbim, göster bana kendini, göreyim seni!" Dedi: "Asla göremezsin beni! Ama şu dağa bak! Eğer o yerinde durabilirse, sen de beni göreceksin!" Rabbi, dağa tecelli edince onu parça parça etti. Ve Mûsa baygın vaziyette yere yığıldı. Kendine gelince şöyle yakardı: "Tespih ederim seni. Tövbe edip sana yöneldim! İman edenlerin ilkiyim ben."
...Rabbi, dağA tecelli edince onu parça parça etti...
Goruldugu gibi Daga gorundu dag parcalandi.
Dagda/Mahlukatta tecelli Sunetullahda yoktur.
Tasavvufcular hala bagiriyor.
...MAHLUKATIN SURETLERİNDE TECELLİ EDER/gorundu...
Iman edilecek Tasavvuf mutefekkirlerinin dusunceleri degil
Allah cc nun sozleridir.
17.107. De ki: "İster inanın ona, ister inanmayın. O/Kur'an, kendilerine daha önce ilim verilmiş olanlara okunduğunda, onlar, çeneleri üstü secdelere kapanıyorlar."
17.108. Ve diyorlar: "Rabbimizin şanı yücedir, Rabbimizin vaadi mutlaka gerçekleşecektir!"
17.109. Ağlayarak çeneleri üstü kapanıyorlar; o onların huşûunu artırıyor.

devam edecek...............
 
Son düzenleme:

mopsy

Emektar
Üye
Selam!

ŞEYH MUHYİDDİN İBN-İ ARABİ
ALEM O’NUN. O’NSUZ HİÇ BİR VARLIĞI OLMAYAN,
AYAN-I SABİTE’NİN SURETLERİNDE TECELLİSİNDEN İBARETTİR.
KİBRİT-İ AHMER

III-)

Arabi hoca: Allah cc nun YARATISINI inkar ediyor.
... HİÇ BİR VARLIĞI OLMAYAN...
....Gercek/HAK olmayan....


Halbuki Kur’an Hadislerinde;
Allah cc nun yaratisi,baglaminda yarattiklari gercek/HAK tir,
14.19. Allah'ın gökleri ve yeri hak olarak yarattığını görmedin mi? Dilerse sizi yok eder, yepyeni bir halk getirir.


IV-)

Arabi hoca: Allah cc nun YARATTIGI YARATIKLARI inkar ediyor.
...AYAN-I SABİTE’NİN SURETLERİNDE
TECELLİSİNDEN İBARETTİR....


Yani; Mutlak olanin/Allah cc nun cesitli aynlaridir
Cesitli ayna gorunumleridir.

Tasavvuf mutefekkirlerinin olusturdugu BESERI felsefenin hadislerine gore;
Iblis: Allah cc nun goruntusu/TECELLİSİ
Adem as: Allah cc nun goruntusu/TECELLİSİ........dir!


Islam dininin ILAHI Kitabinin hadislerine gore:
7.11. Andolsun ki sizi yarattık, sonra sizi biçimlendirdik, sonra da meleklere "Âdem'e secde edin" dedik. Onlar da secde ettiler. Ama İblis etmedi, secde edenlerden olmadı o.
7.12. Allah buyurdu: "Sana emrettiğimde secde etmeni engelleyen neydi?" İblis dedi: "Ben ondan hayırlıyım. Beni ateşten yarattın, onu çamurdan yarattın."

Ne aynasi,ne goruntusu?
Tasavvuf Islam disi bir inanc sistemidir.

SONUCTA:
Onlar tasavvuf mutefekkirlerinin Hadislerine iman edecekler.
Bizler Muhammed as’in teblgi olan Kur’an Hadislerine iman edecegiz.

Ve Allah cc soruyor:
7.185. Göklerin ve yerin melekûtuna, Allah'ın yarattığı herhangi bir şeye bakmadılar mı; ecellerinin gerçekten yaklaşmış olabileceğini düşünmediler mi? Peki, bu Kur'an'dan sonra hangi hadise/söze iman ediyorlar?
SADAKALLAH!
...bu Kur'an'dan sonra hangi hadise/söze iman ediyorlar?...
Artik;"Fususel Hikem" ile devam edelim...........
 

mopsy

Emektar
Üye
Arabi hoca 36. cevap...

Selam!

Allah cc Diyor ki:
11.56. "Ben, benim de Rabbim, sizin de Rabbiniz olan Allah'a dayanıp güvendim. Hiçbir canlı yoktur ki O, onu perçeminden yakalamış olmasın. Hiç kuşkusuz benim Rabbim dosdoğru bir yol üzerindedir."

ŞEYH MUHYİDDİN İBN-İ ARABİ

Şu halde Rabb, onların alınlarından tutar ve üzerinde sabit oldukları hevalarının
Ta kendisi olan batı rüzgarı onları vehmettikleri uzaklık olan cehenneme sevkeder.
Onları bu durağa sevkettiğinde, yakınlığa eriştiler ve
Onların cehennem olarak adlandırdıkları uzaklık ortadan kalktı.
Ama suçlu olduklarından dolayı, ancak hakettikleri kadarıyla yakınlık nimetine eriştiler.
Hak onlara bu hoşnutluk verici makamı gönül yüceliğinden dolayı vermiş değildir;
Onlar bu makamı, ancak yaptıkları amellerle, hakikatlerinin bu makamı haketmesiyle aldılar.
Ve amellerini sürdürürken, Rabb’in doğru yolu üzerindeydiler.
Çünkü alınları, bu şekilde sıfatlanmış olanın elindeydi.
Böylece onlar nefsleriyle yürümediler; yakınlığın kendisine ulaşıncaya kadar
Zorlamanın hükmü altında yürüdüler.
HUD KELİMESİNDEKİ HİKMET-İ AHADİYYE -Fususel Hikem

Arabi hoca redd-i ayetlerini tefsir adi altinda sunmaya devam ediyor.
Bu seferde ates azabinin olmadigini,
Cehennemin uzaklik oldugunu soyluyor.
Yani:CEHENNEM YOK DIYOR.
Onları bu durağa sevkettiğinde, yakınlığa eriştiler ve
Onların cehennem olarak adlandırdıkları uzaklık ortadan kalktı.
Ama suçlu olduklarından dolayı, ancak
Hakettikleri kadarıyla yakınlık nimetine eriştiler.
Kur’an ise yalanlamakta israrli:
39.71. İnkâr edenler bölük bölük cehenneme sevk edilirler. Oraya geldiklerinde onun kapıları açılır ve cehennem bekçileri onlara şöyle derler: "Size, içinizden resuller gelmedi mi ki, Rabbinizin ayetlerini karşınızda okusunlar ve sizi şu gününüze kavuşmanız hususunda uyarsınlar?" Onlar: "Evet, derler, geldi ama inkârcılar hakkında azap hükmü hak oldu."
89.36. İnkâr edenlere de cehennem ateşi var. Ne haklarında hüküm verilir ki ölsünler ne de azapları hafifletilir. İşte böyle cezalandırırız tüm nankörleri biz.
9.35. Gün olur, cehennem ateşinde onların üzerine lav dökülür de bununla onların alınları, böğürleri, sırtları dağlanır: "İşte egolarınız için yığdıklarınız. Hadi, tadın biriktirmiş olduklarınızı!"

Arabi hoca TASAVVUF VELI si dir!
Allah cc ISLAM VELI si dir!

2.257. Allah, iman sahiplerinin Velî'sidir; onları karanlıklardan aydınlığa çıkarır. Küfre sapanlara gelince, onların velileri tâğuttur ki, kendilerini nurdan karanlıklara çıkarır. Bunlar cehennemin dostlarıdır. Orada uzun süre kalacaklardır onlar.

Beser Velilere uyanlar cehennemliktir
Cunku onlar:
18.106) İşte böyle! Cezaları cehennemdir. Çünkü nankörlük ettiler; ayetlerimi ve resullerimi eğlence aracı yaptılar.

Bu yuzden musluman beser sozune inanmaz ve azaptan velisi olan Allah cc na siginir.
25.65. Ve şöyle yakarırlar: "Rabbimiz, cehennem azabını bizden uzak tut! Doğrusu, onun azabı inatçı ve yapışkandır."

Arabi hoca:Islamin temel normunu yani;
”DUNYA IMTIHANI” ni da reddediyor!
Sapkinin yaptiklari ZORLANMASI’ndan dolayidir diyor.
Cehennemlikler...
Çünkü alınları, bu şekilde sıfatlanmış olanın elindeydi.
Böylece onlar nefsleriyle yürümediler; yakınlığın kendisine ulaşıncaya kadar
Zorlamanın hükmü altında yürüdüler.
Bu Allah cc onlari zorladi IFTIRA sina
Forumdaki bazi bilgilerle cevap verelim.

http://www.supermeydan.net/forum/forum540/thread47488.html basligindan alinti;
55/14//İnsanı, pişirilmiş çamur gibi kuru bir balçıktan yarattı.

Ona taskinligi ve itaati giydirdi
91.7. Nefse ve onu düzgün bir biçimde şekillendirene.
91.8. Ardından da ona bozukluğunu/fucuru ve takvasını ilham edene ki,

Ve imtahani kazanacak formulu ogretti:
91.9.Nefsini temizleyip arındıran, gerçekten kurtulmuştur.
91.10.Onu kirletip örtense kayba uğramıştır.
http://www.supermeydan.net/forum/forum356/thread60872.html basligindan alinti;
Kur'an'in 70. Mearic Sure'sinde denir ki:

Fucura uyan insanin detay tarifi ve akibeti su ayetlerdedir.

15. Hayır, hayır! O, alevlenen bir ateştir.
16. Yakar-kavurur deriyi/koparıp götürür kolu-bacağı.
17. Çağırır, sırtını dönüp uzaklaşanı,
18. Toplayıp kasada yığanı/depolayanı.
19. İşin gereği şu ki insan; aceleci/hırslı/sabırsız/ tahammülsüz yaratılmıştır.
20. Kendisine kötülük/hoşnutsuzluk dokununca basar bağırır.
21. Kendisine hayır ve nimet ulaşınca ondan başkalarının yararlanmasına engel olur.

Takvaya uyan insanin detay tarifi ve akibeti su ayetlerdedir.

22. Namazlarını/dualarını yerine getirenler müstesna.
23. Bunlar, namazlarında/dualarında süreklidirler.
24. Bunların mallarında belirli bir hak vardır:
25. Yoksul ve yoksun için.
26. Bunlar, din gününü içtenlikle doğrularlar.
27. Bunlar, yalnız Rablerinin azabından ürperirler.
28. Gerçekten de Rablerinin azabı emin olunmayacak bir azaptır.
29. Bunlar, cinsiyet organlarını titizlikle korurlar.
30. Ancak onlar, eşleriyle, akitlerinin sahip olduğu şeyler konusunda kınanamazlar.
31. Kim bunun ötesini isterse, işte böyleleri sınırı aşanların ta kendileridir.
32. Bunlar, kendilerindeki emanetlere ve ahitlerine sadık kalırlar.
33. Bunlar, tanıklıklarını tam yaparlar.
34. Ve bunlar, namazlarını/dualarını korurlar.
35. İşte bunlar cennetlerde ikram göreceklerdir.

Dunya hayatinda benlgindeki Fucur-Takva arasinda ki yasam baglaminda;
SECIM SENINDIR.
BU SECIM KADERIN OLACAKTIR...
Ne zorlamasi?..........

Arabi hoca redd-i ayetlerini tefsir adi altinda sunmaya devam ediyor.
Bu seferde Cehennemliklerin yolu Hidayet uzre olandir diyor.
Cehennemlikler...
Onlar bu makamı, ancak yaptıkları amellerle, hakikatlerinin bu makamı haketmesiyle aldılar.
Ve amellerini sürdürürken, Rabb’in doğru yolu üzerindeydiler.
Diyor diyorda
Bakin Kur’an Rabb’in yolunu nasil acikliyor.
73.19. Bu, bir öğüt verici, düşündürücüdür. Dileyen, Rabbine doğru, bir yol edinir.
2.177. Yüzlerinizi doğu ve batı yönüne çevirmeniz hayırda erginlik/dürüstlük değildir. Hayırda erginlik/dürüstlük o kişinin hakkıdır ki, Allah'a, âhiret gününe, meleklere, kitaplara, peygamberlere inanır; akrabaya, yetimlere, çaresizlere, yolda kalmışa, yoksullara, özgürlüğüne kavuşmak gayretinde olanlara malı seve seve verir, namazı/duayı yerine getirir,zekâtı öder. Böyleleri söz verdiklerinde ahitlerine vefalıdırlar; bolluk ve bereket zamanı kadar, zorluk, sıkıntı ve şiddet zamanında da sabırlıdırlar. İşte bunlardır özüyle sözü bir olanlar. İşte bunlardır takva sahipleri.

Bunlari yapmayan/Takva ehli olmayan,
Yani cehennemliklerin yolu nasil?....

TASAVVUF ISLAM DISI BIR INANC SISTEMIDIR.

Tekkeci dinci yobazlara ehl-i Kur’an’dan otuzaltinci teblig:
2.176. Bu böyledir. Çünkü Allah, Kitap'ı hak olarak indirmiştir. Kitap'ta çekişmeye girenler, bütünden uzaklaştırıcı bir kopuşun tam içindedirler.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Üst Alt