• Merhaba Ziyaretçi hoşgeldin! Forumdan daha fazla yararlanmak için buradan kayıt olunuz...

Fususel Hikem (ibn-i Arabi)

  • Konbuyu başlatan mopsy
  • Başlangıç tarihi
  • Cevaplar 426
  • Görüntüleme 54K
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

farslı

Amatör
Üye
yani,zorla yazdıracan değil mi?nasıl da anlayışlı yazmaya başlar oldun!el-hamd-ülillah!inşallah nasiblenmişsindir bu hiç bilinmeyen yoldan!bu,büyüklerimizin yolundan.dedim ya sana;hakikat yayını 2 tane var diye.senin bu bahsettiğin diğeri.bunu açıklamak için cevab yazmak zorundaydım.

HAK TEALA ve TEKADDES'in selamı inananların üzerine olsun!
 

mopsy

Emektar
Üye
yani,zorla yazdıracan değil mi?nasıl da anlayışlı yazmaya başlar oldun!el-hamd-ülillah!inşallah nasiblenmişsindir bu hiç bilinmeyen yoldan!bu,büyüklerimizin yolundan.dedim ya sana;hakikat yayını 2 tane var diye.senin bu bahsettiğin diğeri.bunu açıklamak için cevab yazmak zorundaydım.

HAK TEALA ve TEKADDES'in selamı inananların üzerine olsun!
SELAM!

YANI IKINCISI SAPKIN BIRINCISI CENNETLIK!
Devamli dokuluyorsun.

Senin amellerin sana
Benim amellerim bana!-Kur'an
 

mopsy

Emektar
Üye
Arabi hoca 21. cevap

SELAM!

Simdi Allah cc sozlerinle devam edelim:
Rahman ve Rahîm Allah'ın adıyla...
27.42. Melike gelince şöyle denildi: "Senin tahtın da böyle mi?" Dedi: "Bu sanki o. Zaten daha önce bize bilgi verilmişti ve biz müslüman olmuştuk."
27.43. Daha önce Allah dışında ibadet ettikleri, onu engellemişti. Çünkü o, küfre sapmış bir topluluktandı.

ŞEYH MUHYİDDİN İBN-İ ARABİ
Belkıs’ın, kendisine gönderilen mektubun kimin yoluyla gönderildiğini söylememesi, sahip olduğu hikmetten ve ilminin yüceliğindendir. Böyle yapması, ashabının hangi yoldan geldiğini bilmedikleri bir şeyi bildiğini onlara göstermek içindir. Ve Belkıs’ın böyle yapması, yönetimde ilahi bir tedbirdir
SÜLEYMAN KELİMESİNDEKİ HİKMET-İ RAHMANİYYE-Fususel Hikem
.... kimin yoluyla gönderildiğini söylememesi....

Once kimin araci kilindigina bakalim
27.22. Az sonra Hüdhüd gelip şöyle dedi: "Senin fark edemeyeceğin bir şeyi fark ettim ve sana Sabâ'dan parlak bir haber getirdim."
27.27. Süleyman dedi: "Doğru mu söyledin yoksa yalancılardan mısın, göreceğiz!"
27.28. "Şu yazımı götürüp onlara at. Sonra onlardan uzaklaş da bak bakalım, nasıl davranacaklar."
... onlara at. Sonra onlardan uzaklaş...
Yani hud hud mektubu ONLARA atip kacacak.
ONLAR Belkise verip bir kus atti diyecekler.
Arabi hoca ne diyor?
....Belkıs’ın, kendisine gönderilen mektubun KIMIN YOLUYLA gönderildiğini söylememesi...
E...Maasallah deyip devam edelim.

Belkis sarayda vezirlerine mektubun KIMDEN geldigini acikliyor.
27.29. Melike dedi ki: "Ey ileri gelenler, bana önemli bir mektup bırakıldı."
27.30. "Süleyman'dan bir mektup. Rahman ve Rahîm Allah'ın adıyla başlıyor."

Yani Belkis mektubun;ALLAH cc dan geldigini vezirlerine ACIKLADI!
Arabi hoca ne diyor?
... söylememesi, sahip olduğu...
Belkis SOYLEMEMIS diyor!
Bir maasallah daha deyip devam edelim.

Hud hud Belkis hakkinda ogrendigini Resule aktariyor.
27.23. "Sabâlılara hükmeden bir kadın buldum. Kendisine herşeyden bir pay verilmiş, kocaman bir tahtı var."
27.24. "Onu ve toplumunu, Allah'ı bırakıp Güneş'e secde eder buldum. Şeytan onlara, yapıp ettiklerini süslü gösterip onları yoldan saptırmış. Artık doğruyu bulamazlar."
27.25. "Göklerde ve yerdeki sırrı açığa çıkaran, onların gizlediklerini de açıkladıklarını da bilen Allah'a secde etmemek gayretindeler."

Yani Belkisin emrinde seytana tabii,sapkinlar toplulugu.
Arabi hoca ne diyor?
...Belkıs’ın... sahip olduğu hikmetten ve ilminin yüceliğindendir...
Birakin Belkisin sapkin olmasini,Arabi hoca onu neredeyse kadin Peygamber ilan ediyor.
Artik bu kadar kufure maasallah demiyecegim,
Zaten tekkeci yobazlar yeterince diyorlardir.

Tekkeci dinci yobazlara ehl-i Kur’an’dan yirmibirinci teblig:
2.176. Bu böyledir. Çünkü Allah, Kitap'ı hak olarak indirmiştir. Kitap'ta çekişmeye girenler, bütünden uzaklaştırıcı bir kopuşun tam içindedirler.
 
Son düzenleme:

mopsy

Emektar
Üye
Arabi hoca 22. cevap



SELAM!

Simdi Allah cc sozlerinle devam edelim:
Rahman ve Rahîm Allah'ın adıyla...

21.81. Ve Süleyman'a kasırgayı boyun eğdirdik. İçini bereketlerle doldurduğumuz toprağa doğru onun emriyle akıp giderdi. Her şeyi bilenleriz biz!
21.82. Kendisi için dalgıçlık eden, daha başka iş de yapan bazı şeytanları da onun emrine verdik. Biz onları koruyup gözetiyorduk.
34.12.süleyman'ın emrine de, sabah esişi bir ay, akşam esişi de bir ay(lık yol) olan rüzgarı verdik. Erimiş bakır ocağını da ona sel gibi akıttık. Cinlerden de Rabbinin izniyle onun önünde çalışanlar vardı. İçlerinden kim bizim emrimizden çıkarsa ona alevli ateş azabını tattırırız.
34.13. Onlar Süleyman için, mihraplardan/kalelerden, heykellerden, havuzlar gibi çanaklardan, yerinden kaldırılamaz kazanlardan ne dilerse yaparlardı. Ey Davûd ailesi, şükür olarak iş yapın! Kullarım içinden şükredenler o kadar az ki!

ŞEYH MUHYİDDİN İBN-İ ARABİ
Süleyman’ın “bir mülk”ten sözetmesi,
Mülke ilişkin olarak genellik içermez
Böylece biz bildik ki Süleyman belli bir mülk istemiştir.
Ve yine bildik ki, Allahu Teala’nın kendisine verdiği
Mülkün herbir parçasında, Süleyman başkalarıyla ortak kılındı.
SÜLEYMAN KELİMESİNDEKİ HİKMET-İ RAHMANİYYE-Fususel Hikem

... Böylece biz bildik ki Süleyman belli bir mülk istemiştir...
38.32. Dedi: "Servet sevgisini, Rabbimi anmak için benimsedim." Nihayet Güneş perde ardına çekildi.
38.35. Şöyle yakardı: "Rabbim, affet beni! Benden sonra kimseye yaraşmayacak bir mülk/saltanat ver bana! Kuşkusuz sensin, evet sensin Vahhâb!

...Böylece biz bildik ki... Böylece biz bildik ki...
Bilindigi gibi Arabi hocanin bilmesi;Ilahi kattaki
(Hani cebrail as’in ben daha fazla gidemem yok olurum dedigi yerdeki)
levh-i mahfuzdan aracisiz direk okumasidir!?
Yani Kur’an’da/Resulde hata olur,Arabi hocada olamaz.
... Mülkün herbir parçasında, Süleyman başkalarıyla ortak kılındı...
38.36. Bunun üzerine, rüzgârı onun emrine verdik; onun emriyle onun istediği yere uysal uysal/tatlı tatlı akıp giderdi.

38.37. Şeytanları da onun emrine verdik. Hepsi bina ustası ve dalgıçtı.

38.38. Ve demirlerle birbirine bağlı diğerlerini...

38.39. Bu, bizim lütfumuzdur; ister ver, ister elinde tut. Hesap yok...

ARABI HOCA ”ortak kilindi” diyor
Kur’an” Hesap yok...” diyor!
Ehl-i Kur’an KUR’AN’A IMAN ETTI.
Tekkeci yobazlar Arabi hocaya.

Tekkeci dinci yobazlara ehl-i Kur’an’dan yirmiikinci teblig:
3.78. Onlardan bir zümre vardır, aslında Kitap'tan olmayan birşeyi siz Kitap'tan sanasınız diye, dillerini Kitap'la eğip bükerler. O, Allah katında olmadığı halde, "Bu, Allah katındandır." derler. Bilip durdukları halde, Allah hakkında yalan söylerler.
 

mopsy

Emektar
Üye
Merhaba!

Tatil gununu az kufurle gecirmek adina (Arabi hocayla nasil mumkun olusa?)

Merhaba!

Arabi hoca diyor ki:

Nübüvvet makamı bir berzahtadır ki
Rasulun az üstünde, velînin altında...
Isin ilginci Tarikat yolunun bir baska evliyasi olan,
Imam Gazâlî hoca diyor ki;
"Velîlik rütbesinin, nubüvvet rütbesinden daha yüce olduğunu kim iddia ederse, onu öldürmek bence yüz kâfiri öldürmekten daha sevimli bir iştir. Çünkü onun dine vereceği zarar daha büyüktür".
Arabi hoca diyor ki:
Bir vakit olur ki Kul şüphesiz Rab olur. Başka bir vakitte de iftirasız kulluk ve derekesine iner.
Kul kulluk derekesine inerse Hak ile genişler. Rab olursa yaşayışı daralır.
Kul oluşundan dolayı nefsinin aynını görür, dilekleri şüphesiz Hak'tan genişler.
Rab oluşundan dolayı da Mülk ve Melekûl âlemlerindeki bütün mahlûkların kendisinden bir şey istediklerini görür.
Arabi hoca diyor ki;

Allah beni över, ben de Onu. O bana kulluk eder, ben de Ona,
Bir halde ben Onu ikrar eder ve eşyadaki çokluk ve
Değişiklikiği görünce inkâr ederim.
Bizden nasıl vazgeçebilir? Ben Ona müsaade eder ve
Onu zuhur alanına çıkarırım
Arabi hoca Fususul-Hikem'de: TEVHID dusuncesini RED edince onu aralarinda muctehidlerinde bulundugu yuzlerce hoca tekfir etmistir.
Asagida bu hocalardan KUCUK bir gurubun adlarini okuyalim.

1-Zeynuddin el-Iraki

2-Ebu Zur,a Veliyuddin Ahmed İbn Zeynuddin

3-İmam el-Mizzi (H.654/724)

4-Yusuf İbnu,z-Zeki Abdurrahman İbn Abdilmelik Ebu,l-Haccac Cemaluddin

5-İmam Ebu Ali İbn Halil es-Sukuti

6-İz İbn Abdusselam

7-İbn Ebi,l-kasıım es-Sulemi

8-Şihabuddin Ahmed İbn Yahya İbn Ebi Halce et-Telamsani el-Hanefi

9-Bedruddin Huseyn İbnu,l-Ehled Seyfuddin İbn Abdullatif İbn Balaban es-Suudi es-Sufi

10-Takıyuddin Ebu,l-Feth Muhammed (s.a.v) İbn Ali el-Kuşey (Bilinmeyen)ri İbn Daik el-İyad (H.625-702)

11-Ebu,l-Feth el-Ya,muri

12-es-Salah Halil es-Safdi

13-Ebu,l-Feth İbn Seyidi,n-Nas

14-Muhammed (s.a.v) İbn Muhammed (s.a.v) İbn Ali İbn Yusuf (İbnu,l-Ceziri) eş-Şafi

15-İmaduddin İsmail İbn Kesir

16-Takiyuddin Ebu,l-Hasen Ali İbn Abdi,l-Kafi es-Subki

17-Kutbuddin İbnu,l-Kastallani

18-İmaduddin İbn Ahmed İbn İbrahim el-Vasiti
19-Burhanuddin İbrahim İbn Mu,dad el-Cu,beri

20-Zeynuddin Ömer İbn Ebi,l-Harem el-Kittani eş-Şafii

21-Müfessir Ebu Hayyan Muhammed (s.a.v) İbn Yusuf el-Endülisi

22-et-Takiyy el-Hisni

23-Takiyuddin el-Fasi

24-Bahauddin es-Subki

25-Alleme Şemsuddin Muhammed (s.a.v) el-Ayzeri eş-Şafii

26-Şerefuddin İsa İbn Mes,ud ez-Zevavi el-Maliki

27-İmam Nuruddin Ali İbn Ya,kup el-Bekri eş-Şafii

28-Alleme Necmuddin Muhammed (s.a.v) İbn Akil el-Balisi eş-Şafii

29-Cemaluddin Abdullah Yusuf İbn Hişam

30-Lisanuddin Muhibb İbn,l-Hatib el-Endelusi el-Maliki

31-Şemsuddin Ebu Abdillah Muhammed (s.a.v) el-Mevsıli eş-Şafii

32-Şemsuddin Muhammed (s.a.v) İbn Ahmed el-Bisati el-Maliki

33-(Mısır kadısı) İmam Şuhabuddin Ebu,l-Fadl Ahmed İbn Hacer

34-Şeyhulislam Siracuddin Ömer İbn Reslan el-Bulkini

35-Allame Burhanuddin es-Sefakisi

36-İmam Şemsuddin Muhammed (s.a.v) İbn Ahmed İbn Osman ez-Zehebi

37-Seyfuddin İbnu,l-Mecd Ali el-Hariri

38-et-Tac el-Baranbari

39-İbrahim er-Rakki

40-Ebu Zeyd Abdurrahman İbn Muhammed (s.a.v) el-Hudari İbn Haldun

41-İmam Radiyuddin Ebu Bekr İbn Muhammed (s.a.v) İbn Salih el-Cibliyy (İbnu,l-Hayyat eş-Şafii)

42-Kadı Şihabuddin Ahmed İbn Ali en-Naşıri

43-Alauddin Muhammed (s.a.v) İbn Muhammed (s.a.v) el-Buhari el-Hanefi
 

mopsy

Emektar
Üye
Selam!

Bugun kufurun sahikalarini yazacagim.
Muhyiddin İbn Arabi diyor ki:
"Erkek kadını sevdiği zaman onunla yatmak istemiştir.
Yani sevginin sonunda meydana gelen şey.
Nikah’tan daha büyük bir kavuşma yoktur.
Onun için şehvet kişinin bütün vücudunu kaplar.
Bu sebepten kişinin yıkanması emredilmiştir...
Şüphesiz Allah, kulunun kendisinden başka bir şeyle
Lezzet bulduğuna inanmasını çok kıskanır.
Onun için kendisinde fena bulduğu kadın suretine girerek
Tekrar kendisine dönmesi için yıkanma (gusul) ile onu temizlemiştir.
Çünkü başka şekilde olmaz.
Erkek, Allah'ı kadında müşahade ederse, buna münfailde müşahade denir...
Allah'ı kadında müşahade etmesi tam ve en mükemmeldir.
Çünkü Allah onlarda çok mükemmel müşahade edilmektedir.
Zira Allah maddelerden soyut olarak hiç bir zaman müşahade edilmez.
Allah'ın kadınlarda müşahade edilmesi en büyük ve en mükemmeldir.
Kavuşmanın en büyüğü de nikah’tir."
Fususu'l-Hikem
... Allah'ı kadında müşahade etmesi tam ve en mükemmeldir...
Muhyiddin İbn Arabi diyor ki:
"İnsanlar Allah hakkında türlü inançlara inanmışlardır.
Ben ise, inandıklarının hepsine inanırım. "
Fususu'l-Hikem
... Ben ise, inandıklarının hepsine inanırım...
Muhyiddin İbn Arabi diyor ki:
"Bugüne kadar, dini dinime yakın olmadığı için arkadaşıma karşı çıkıyordum.
Ama bugün kalbim artık her şekli kabul eder oldu.
Ceylanların çayırı, rahiplerin manastırı, putların barınağı, tavaf edenin kabesi,
Tevrat'ın sayfaları ve Kur'an'ın Mushafı oldu.
Süvarileri ne tarafa yönelirse yönelsin, ben SEVGİ DİNİNE inanıyorum.
Din benim dinim ve imamındır."
İbn Arabi, Zehairu'l-Ahlak Şerhu Tercümani'l-Eşvak
... Ama bugün kalbim artık her şekli kabul eder oldu...
Muhyiddin İbn Arabi diyor ki:
"Sakın sakın, muayyen bir kayıtla kayıtlı kalıp onun dışındakileri red etme.
Böyle yaparsan çok çok hayırdan mahrum kalırsın.
Hatta işi olduğu gibi anlamaktan yoksun olursun.
Onun yerine bütün inançlar için nefsinde heyuli ol.
Zira Allah nesiller arasından sadece bir nesille sınırlanmayacak kadar büyüktür.
Hepsi de isabet etmiş ve her isabet eden mükafatını almıştır.
Mükafat alan herkes de mutludur, her mutludan da Allah razıdır. "
Fususu'l-Hikem
.... Onun yerine bütün inançlar için nefsinde heyuli ol...

Inananlarina yeni dinleri armagan olsun........
 

mopsy

Emektar
Üye
Arabi hoca 23. cevap

SELAM!

Simdi Allah cc sozlerinle devam edelim:
Rahman ve Rahîm Allah'ın adıyla...

38.17. Onların dediklerine sabret! O kuvvet sahibi kulumuz Davûd'u an! O, tespih nağmeleri döktüren bir kul idi.
38.20. Mülk ve yönetimini güçlendirmiştik. Kendisine hikmet ve hakla bâtılı ayıran söz etme yeteneği vermiştik.

2.114. Allah'ın mescitlerini, içlerinde O'nun adı anılıyor diye engelleyen ve onların yıkımı için uğraşan kişiden daha zalim kim olabilir!... Böylelerinin, o mescitlere girmeleri ancak korka korka olacaktır. Böyleleri için dünyada bir rezillik vardır. Âhirette ise bunlara çok büyük bir azap öngörülmüştür.

ŞEYH MUHYİDDİN İBN-İ ARABİ
Bil ki, Allah’ın kullarına şefkat göstermek,
Allah yolunda gayret göstermekten daha yakışık alır bir şeydir.
Davud aleyhisselam, Beyt-i Mukaddes’i inşa etmeyi dileyip,
Onu defalarca inşa ettiyse de inşaatı biten bina her seferinde yıkıldı.
Bu durumu Allahu Teala’ya şikayet edince,
Allahu Teala ona şöyle vahyetti: “Benim bu evim kan döken bir kişinin
Iki eli üzerinde ayakta duramaz.” Davud şöyle dedi:
“Ya Rabb, ben senin yolunda kan dökmedim mi?”
Hak Teala şöyle buyurdu: “Evet, ama onlar Benim kullarım değiller mi?”
YUNUS KELIMESINDEKI HIKMET-I NEFSIYYE-Fususel Hikem

Allah cc Davud as’i yeryuzunde HALIFE tayin ettigini bildiriyor.
38.26. Ey Davûd, seni yeryüzünde bir halife yaptık. Artık insanlar arasında hakla hükmet; geçici hevese uyma ki, seni Allah yolundan saptırmasın. Allah yolundan sapanlar için, hesap gününü unutmuş olmaları yüzünden şiddetli bir azap vardır.
.... Artık insanlar arasında hakla hükmet....

Allah cc daglari Davud as’a boyun egdiriyor.
38.18. Dağları onunla birlikte buyruk altına almıştık: Akşam-sabah birlikte tespih ederlerdi.

Iste bu Resul/ Davut as. Hakk’in olusmasi adina Allah cc adina
Bir mescit yapmaya hukmediyor.

Ama Arabi hocaya gore;
”Davud aleyhisselam, Beyt-i Mukaddes’i inşa etmeyi dileyip,
Onu defalarca inşa ettiyse de inşaatı biten bina her seferinde yıkıldı.”
Peygamberin yaptirdigi Allah cc nun mescidi yikildi.
Yani Allah cc Halifesinden Razi degil,amelini bosa cikardi!?

Ama bir munafikin yaptigi mescit-mescidi dirar-yikilmiyor.
Muhammed as;Tebuk seferinden donerken yikiyor.

Ustelik mescitleri kabul edilmiyenlerin Kur’an’daki tarifleri....
9.17. Müşrikler, öz benliklerinin küfre sapışına tanık olup dururlarken, Allah'ın mescitlerini onarmaya girişemezler. Tüm amelleri boşa çıkmıştır onların. Ateşte uzun süre kalacaklardır onlar.

Ustelik Arabi hocanin iftira ettigi Allah cc nun hak Resulu olan
Davud as. USTUN kilinmis bir peygamberdi.
17.55. Rabbin, göklerdeki ve yerdeki kimseleri de daha iyi bilir. Yemin olsun, biz, peygamberlerin bir kısmını bir kısmına üstün kılmışızdır. Davûd'a da Zebur'u verdik.

Allah cc Kur’an’da CIHADI farz kilmistir.Cihad edenleri cennetle mujdeler.
Cihaddan kacanlari ise;
9.81. Allah'ın resulüne ters düşmek için arkada kalanlar, çöküp oturdukları için sevindiler; Allah yolunda, mallarıyla canlarıyla cihadı tiksindirici bulup şöyle dediler: "Bu sıcakta seferber olmayın!" De ki: "Hararet bakımından cehennem daha zorludur." Bir anlayabilselerdi!

Ancak Arabi hoca Davud as’in CIHAD etmesi yuzunden cezalandirildigini
Yaptigi Mescidin yikildigini iddaa ediyor.
“Ya Rabb, ben senin yolunda kan dökmedim mi?”
Hak Teala şöyle buyurdu: “Evet, ama onlar Benim kullarım değiller mi?”
Yani Peygamber kafirleri Allah cc adina oldurdugu icin
Allah cc nun rizasini kaybetmistir.

Tevbe diyorum baska da bir sey demiyorum!

Tekkeci dinci yobazlara ehl-i Kur’an’dan yirmiucuncu teblig:
49.16. De ki: "Siz Allah'a dininizi mi öğretiyorsunuz? Oysaki Allah, gökte ne var, yerde ne var hepsini bilir. Allah her şeyi çok iyi bilmektedir."
 

mopsy

Emektar
Üye
Arabi hoca 24. cevap

SELAM!

Simdi Allah cc sozlerinle devam edelim:
Rahman ve Rahîm Allah'ın adıyla...

32.7. O, odur ki, yarattığı her şeyi güzel yarattı. Ve insanın yaratılışına çamurdan başladı.
32.8. Sonra onun neslini bir üsareden, hor görülen bir sudan oluşturdu.
32.9. Sonra ona bir biçim verdi ve onun içine kendi ruhundan üfledi. Sizin için, işitme gücü, gözler ve gönüller vücuda getirdi. Ne kadar da az şükredersiniz!
71.14. "O ki, sizi halden hale/evreden evreye geçirerek yarattı."

ŞEYH MUHYİDDİN İBN-İ ARABİ
Bil ki, hiç kuşkusuz Allahu Teala bu insan oluşumunu ruhuyla,
Bedeniyle ve nefsiyle kâmil bir şekilde Kendi suretinde yarattı.
Ve bu insan oluşumunun çözülmesi,
Bu insan oluşumunu yaratandan başkasının elinde değildir.
YUNUS KELIMESINDEKI HIKMET-I NEFSIYYE-Fususel Hikem

Kur’an diyor ki;
42.11. Gökleri ve yeri ortaya çıkarandır, Fâtır'dır O. Size, benliklerinizden eşler yapmıştır; davarlardan da çiftler. Bu tarz içinde üretiyor sizi. O'nun benzeri gibi bir şey yoktur. Gereğince işiten, gereğince görendir O.
... O'nun benzeri gibi bir şey yoktur....
7.11. Andolsun, sizi yarattık. Sonra size suret verdik. Sonra da meleklere, "Adem için saygı ile eğilin" dedik. İblisten başka hepsi saygı ile eğildiler. O, saygı ile eğilenlerden olmadı.
...sizi yarattık. Sonra size suret verdik...
Tevrat diyor ki;
“Tanrı Adem’i kendi suretinde yarattı”
Arabi hoca diyor ki;
Bedeniyle ve nefsiyle kâmil bir şekilde Kendi suretinde yarattı.
Arabi hocanin ehl-i sunnet oldugu muhakkak.Ama Kur'an'in degil,
Tevratin sunnetinin ehli. Tabii evliyaligina iman edenlerde........

Bunlar israliyatci hadisleri dine sokmuslar.
Boylece Resul ile Allah cc nun sozleri arasinda celiski olusturmuslardir.

Ornegin,bir rivayette/hadiste
"Onun yüzüne vurma çünkü o O'nun suretinde yaratılmıştır"
Cocugunun yuzune vuran babanin engellendigi rivayette(!?)
o-cocuk
O-Adem
Kastedildigi ancak Arabi hocanin;”O” zamirini Allah cc na atfettigi....

Iste Kur’an’dan, beseri rivayetlere dogru kacanlarin kivirmalari.

Tekkeci dinci yobazlara ehl-i Kur’an’dan yirmidorduncu teblig:
4.150. Onlar ki Allah'ı ve O'nun resullerini inkär ederler, Allah'la O'nun resulleri arasını açmak isterler de "bir kısmına inanırız, bir kısmını inkâr ederiz" derler; böylece imanla inkâr arasında bir yol tutmak isterler.
 

mopsy

Emektar
Üye
Arabi hoca 25. cevap

SELAM!

Simdi Allah cc sozlerinle devam edelim:
Rahman ve Rahîm Allah'ın adıyla...
6.164. Şunu da söyle: "Allah herşeyin Rabbi iken O'ndan başka rab mı arayayım? Her benliğin kazandığı kendi üstünde kalır. Hiçbir günahkâra bir başka günahkârın yükünü taşımaz. Nihayet dönüşünüz Rabbinizedir. Tartışmaya girdiğiniz şeyleri O size haber verecektir."

ŞEYH MUHYİDDİN İBN-İ ARABİ
Eğer ölen veya öldürülen kişi, öldüğünde veya öldürüldüğünde
Allahu Teala’ya dönmeyecek olsaydı,
Allahu Teala bir kimsenin ölümüne hükmetmez
Ve bir kimsenin öldürülmesini meşru kılmazdı.
Hepsi O’nun avcundadır,
Olenlerin yitip gitmesi sözkonusu değildir.
Ve Allah, kulun Kendisinden kopup gitmeyeceğini bilmesinden dolayı
Oldürmeyi meşru kıldı ve ölüme hükmetti.
İmdi, Hak Teala’nın “Her şey O’na dönücüdür” Sözünde,
Olen kişinin O’na dönmesine işaret edilmektedir ki,
O, bu şeyin ta kendisidir. Yani O,tasarruf olunan ve tasarruf edendir.
İmdi, O’ndan, O’nun ta kendisi olmayan hiçbir şey ortaya çıkmamıştır.
Ve Hak Teala’nın, “Her şey O’na dönücüdür”
Hud Suresi, 11/123 sözünden keşf yoluyla anlaşılan budur.
YUNUS KELIMESINDEKI HIKMET-I NEFSIYYE-Fususel Hikem

Arabi hoca diyor ki:
Eğer ölen veya öldürülen kişi, öldüğünde veya öldürüldüğünde
Allahu Teala’ya dönmeyecek olsaydı,
Allahu Teala bir kimsenin ölümüne hükmetmez
Bakalim Allah cc olume hukmetmesinin sebebini nasil acikliyor:
34.25. De ki: "Bizim işlediğimiz suçlardan siz sorumlu olmayacaksınız; biz de sizin yaptıklarınızdan sorguya çekilmeyeceğiz."

Sorgu icin hazirlanma ve bu sorgudaki durum.
34.26. De ki: "Rabbimiz hepimizi biraraya toplayacak, sonra da aramızı hak ile ayıracak. O'dur Fettâh, O'dur Alîm."
... toplayacak, sonra da aramızı hak ile ayıracak.....

Arabi hoca diyor ki:
Ve Allah, kulun Kendisinden kopup gitmeyeceğini bilmesinden dolayı
Oldürmeyi meşru kıldı ve ölüme hükmetti.
... Kendisinden kopup gitmeyeceğini bilmesinden dolayı..

Allah cc olumu HAK kilmasinin sebebini Kur’an’da soyle acikliyor:
56.61. Sizin yerinize benzerlerinizi getirmek ve sizi bilemeyeceğiniz bir şekilde yeniden yaratmak üzere aranızda ölümü biz takdir ettik. Bizim önümüze geçilmez.
... yeniden yaratmak üzere aranızda ölümü biz takdir ettik....

Evet yeniden YARATACAK! Insani yeniden MAHLUK yapacak!
Kendisiyle birlestirmiyecek!

Bu yeniden YARATMANIN sebebi ise;
21.35. Her canlı, ölümü tadacaktır. Biz bir imtihan olarak sizi şer ile de hayır ile de deniyoruz. Sonunda bize döndürüleceksiniz.

Olumun ardindan imtahanin sonuclarinin hesabini vermek icin Allah cc na donduruluyoruz.
Peki onunla butunlesiyormuyuz yoksa layik oldugumuz yerlere mi yerlesiyoruz.
3.185. Her benlik ölümü tadacaktır. Hak ettiğiniz karşılıklar size, kıyamet günü, eksiksiz bir biçimde mutlaka verilecektir. Ateşten uzaklaştırılıp cennete sokulan kesinlikle kurtulmuş olacaktır. İğreti-sefil hayat aldatıcı bir yararlanmadan başka şey değildir.

Peki Arabi hocanin Allah cc nun ayetlerini boyle yalanlama sebebi nedir?
Arabi hoca agzindaki baklayi cikariyor:
İmdi, Hak Teala’nın “Her şey O’na dönücüdür” Sözünde,
Olen kişinin O’na dönmesine işaret edilmektedir ki,
O, bu şeyin ta kendisidir. Yani O,tasarruf olunan ve tasarruf edendir.
İmdi, O’ndan, O’nun ta kendisi olmayan hiçbir şey ortaya çıkmamıştır.
O/Allah;bu seyin/olen INSANIN ta kendisidir.
Allah cc nun TA kendisi olan insan
Yasiyor,oluyor,tekrar Allah cc oluyor.
Iste Isevilerin Iddaa ettigi Tanri sekli-Isa as konusu-

Once kendisine yaziklar olsun diyorum.
Bu kufurleri buraya yazmak zorunda kaldigimdan uzuntu duyuyorum.
Bakalim HALIK/Yaratan ve MAHLUK/KUL/Yaratilan var mi,
Yoksa evrendeki hersey HALIK midir.
Yani MAHLUK/KUL yok mudur?-Tevbe diyorum.-

Alemlere Rahmet vesilesi yapilan resullerden IBRAHIM as. diyor ki:
26.78. "O yarattı beni, O yol gösteriyor bana."
26.79. "O'dur beni doyuran, suvaran."
26.80. "Hastalandığımda O'dur bana şifa ulaştıran."
26.81. "Beni öldürecek, sonra diriltecek O'dur."
26.82. "Din gününde hatalarımı affetmesini umup durduğum da O'dur."
SADAKALLAH!

Arabi hoca diyor ki:
Ve Hak Teala’nın, “Her şey O’na dönücüdür”
Hud Suresi, 11/123 sözünden keşf yoluyla anlaşılan budur.
Yani bu ayette anlatilan herseyin Allah cc nun Kendisi olmasi hakikatiymis.
Kesf yoluyla Allah cc nun GIZLI BILGISINE ulasmis ve bize bildirmis????

Bakalim cimbizlamadan yazilan Ayette Allah cc ne buyuruyor!
11.123. Göklerin ve yerin gizli bilgileri Allah'a aittir. Tüm iş ve oluş O'na döndürülür. O halde O'na kulluk et, O'na dayanıp güven! Rabbin, yapmakta olduklarınızdan habersiz değildir.

Simdi bu ayeti analiz edelim;

1-Göklerin ve yerin gizli bilgileri Allah'a aittir.
Sirlar kullarin degil Allah cc nun mus.
Peki KESF yoluyla muminler buna ulasabilir miymis.
72.26. Gaybı bilendir O. Gaybı konusunda hiç kimseyi yardımcı yapmıyor.
... O. Gaybı konusunda hiç kimseyi...

3.179. Allah, müminleri şu üzerinde bulunduğunuz halde bırakmayacaktır. Sonuçta pisi temizden ayıracaktır. Allah sizi gaybı bilir duruma da getirmeyecektir. Şu var ki Allah, resullerinden dilediğini seçer. O halde Allah'a ve resullerine inanın. Eğer inanır, korunursanız sizin için büyük bir ödül vardır.
... Allah, müminleri........ Allah sizi gaybı bilir duruma da getirmeyecektir.....

2-Rabbin, yapmakta olduklarınızdan habersiz değildir.
Allah cc Arabi hocanin aptiklarindan habersiz degildi.
Kur’an’a ragmen;Allah cc nun sozlerine ragmen
Arabi hocayi evliya kabul edenlerin yaptigindan da habersiz degildir.
Onlarda rabb edindikleri evliyalarin seyhi gibi,
Ayetleri cimbizlar insanlari saptirirlar.

Tekkeci dinci yobazlara ehl-i Kur’an’dan yirmibesinci teblig:
11.34. "Eğer Allah sizi azdırmak istiyorsa, ben size öğüt vermeyi gaye edinsem de öğüdüm size hiçbir yarar sağlamaz. O'dur sizin Rabbiniz ve O'na döndürüleceksiniz."
 

AyIşığı1

Amatör
Üye
Hâlâ yazıyorsunuz Arabî Hoca'ya cevap mahiyetinde... Ahirette nasıl cevap vereceksiniz acaba? "Herşey O'na dönücüdür"ayeti , herşeyin hakikatinin O olduğunu gösterir elbet... Herşey aslında döner... Beden toprak olur.. Peki ruh?
 

mopsy

Emektar
Üye
Selam!

Ayisigi
Hâlâ yazıyorsunuz Arabî Hoca'ya cevap mahiyetinde...
Fususel Hikeme Kur’an’in cevabini yaziyorum.

Ahirette nasıl cevap vereceksiniz acaba?
Sizce Arabi hoca nasil verecek?
Kur’an’in ayetlerine ragmen,Arabi hocaya destek veren siz nasil vereceksiniz?

"Herşey O'na dönücüdür"ayeti , herşeyin hakikatinin O olduğunu gösterir elbet...
Herseyin hakikatini degil
Herseyin/mulkun SAHIBI oldugunu gosterir.
Herseyin/mulkun KENDISI oldugunu degil.
Daha Kur’an’in TEMEL ayetlerini es gecmeye basladiniz.
Haydi hayirlisi.....

Herşey aslına döner...
Bu gecen yy. baslarina kadar mahluk/yaratilmis/madde icin soylenen avam bilgisiydi.
Bu teori artik bilim dunyasinda cozumlenmiyen bilesiklerin bulunusu ile bitti.
Turkiyedeki egitim mi geri kaldi yoksa sizin egitiminiz mi?
Zaten maddenin TANIMI da degisti.
ZATEN ALLAH cc de, MADDE DEGILDIR!

Ben ashab-i keyf gibi kopek besleyen biriyim.
Kopegimi serbest birakirim gezer.
Islik calinca hemen sahibine/bana doner.
Her MAHLUK/YARATILAN/varlik sahibine doner
Ama dondu diye sahibinin bir parcasi olmaz.

Beden toprak olur..
Bitkide olur,onu yiyen karincada olur,
Karinca yiyeni yiyen.......

Uzayda patlayan aracin icindeki insanlar toprak olur mu?
Tabiiki hayir.
Ancak berzah bekleyisinin sonunda;
YENIDEN YARATILARAK BENZER BEDENE KAVUSUR....

Hangi ruh?
Katolik inancindan tasavvufla Islama sokulmus Arabici/hurafecilik teki ruh mu?
Yoksa Kur’an’in ogrettigi VAHIY’in diger adi olan ruh mu?
Veya Vahiy’in emanet edildigi EMIN varlik olan Ruh’ul Emin/Cebrail mi?

Tabii,siz Batini anlami vardir bilgisiyle gidenlerden aldiginiz feyz(!?) ile
Kur’an ayetlerini sorduguladiginizdan.....
Yuzlerce ayetle cevap bulmus bir konuda hala hezeyan ettmeniz normal
Yani Iseviligin ogrettigi Ruh’u soruyorsunuz.

Bu anlamda Cevapta yazmistim ama
”....BAKARLAR GORMEZLER;GORURLER ANLAMAZLAR...”
Baglamindan bir daha tekrar edelim.

Bakin Allah cc nasil cevap vermis.-

Alemlere Rahmet vesilesi yapilan resullerden IBRAHIM as. diyor ki:
26.78. "O yarattı beni, O yol gösteriyor bana."
26.79. "O'dur beni doyuran, suvaran."
26.80. "Hastalandığımda O'dur bana şifa ulaştıran."
26.81. "Beni öldürecek, sonra diriltecek O'dur."
26.82. "Din gününde hatalarımı affetmesini umup durduğum da O'dur."
SADAKALLAH!

..... "Beni öldürecek, sonra diriltecek O'dur.".....
TEKRAR DIRILTILECEKMIS.
Yani yeniden bedenlenecekmis.
ALLAH cc OLMIYACAKMIS.

.... "Din gününde hatalarımı affetmesini umup durduğum da O'dur."....
BEDENLENEN RUH SORGULANACAKMIS!

Sonra:....
Olumun ardindan imtahanin sonuclarinin hesabini vermek icin Allah cc na donduruluyoruz.
Peki onunla butunlesiyormuyuz yoksa layik oldugumuz yerlere mi yerlesiyoruz.
3.185. Her benlik ölümü tadacaktır. Hak ettiğiniz karşılıklar size, kıyamet günü, eksiksiz bir biçimde mutlaka verilecektir. Ateşten uzaklaştırılıp cennete sokulan kesinlikle kurtulmuş olacaktır. İğreti-sefil hayat aldatıcı bir yararlanmadan başka şey değildir.
Sorgudan sonra cennet veya cehenneme yerlestirilecek mis.
Simdi su ayete bakin

7.100. Tüm bu olanlar, eski sahiplerinden sona yeryüzüne mirasçı olanlara şunu göstermedi mi? Dilersek onları günahları yüzünden belaya çarptırırız, kalpleri üzerine mühür basarız da artık söz dinleyemez olurlar.

Eger vahdet-i vucud cu olsaydik;
Kendi kendisini belaya carptiran Tanriya inanirdik.
Bildiginiz gibi Isevilikte;Tanri olan Isa cehennemde 3 gun yanmistir.
Neyse........

Yani ALLAH cc OLEN INSANIN TA KENDISI DEGILMIS.
Cehennemde yanan Allah cc parcalari dusunebiliyor musunuz.
Yine TEVBE diyorum,tekkecilere de Tevbe nasip olmasini diliyorum.

CEVABINIZI ALDIGINIZA GORE:
Yeniden en onemli teblig bolumunu bir daha yazayim.

Arabi Hocaya gore/Pardon Muhammed as’a gore
-Ki Arabi hoca fususel hikemi Resul verdi diyor!?-
İmdi, O’ndan, O’nun ta kendisi olmayan hiçbir şey ortaya çıkmamıştır.-Fususel Hikem
O/Allah;bu seyin/olen INSANIN ta kendisidir.
Allah cc nun TA kendisi olan insan
Yasiyor,oluyor,tekrar Allah cc oluyor.
Iste Isevilerin Iddaa ettigi Tanri sekli-Isa as konusu-

Tekkeci dinci yobazlara ehl-i Kur’an’dan yirmibesinci teblig:
11.34. "Eğer Allah sizi azdırmak istiyorsa, ben size öğüt vermeyi gaye edinsem de öğüdüm size hiçbir yarar sağlamaz. O'dur sizin Rabbiniz ve O'na döndürüleceksiniz."
.... öğüdüm size hiçbir yarar sağlamaz......

Goruldugu gibi: ZATEN DE FAYDA SAGLAMAMIS.

Ben yinede bir ogut daha vereyim.
Umulur ki bu sefer ogut alanlardan olursunuz.

7.146. Yeryüzünde haksız yere büyüklük taslayanları ayetlerimden uzak tutacağım: Onlar hangi mucizeyi görseler ona inanmazlar. Doğruya varan yolu görseler, onu yol edinmezler. Ama azgınlık yolunu görseler onu yol edinirler. Bu böyledir. Çünkü onlar ayetlerimizi yalanladılar ve onlara karşı kayıtsız kaldılar.
.... büyüklük taslayanları ayetlerimden uzak tutacağım....

Allah cc ile butunlesmeyi iddaa etmek/O’nun bir parcasi oldugunu iddaa etmekten
Daha buyuk bir buyukluk taslamak hangisidir?

7.147. Ayetlerimizi ve âhirete varılacağını yalan sayanların tüm yaptıkları boşa gitmiştir. Bulacakları karşılık, yapıp ürettiklerinden başkası olmayacaktır.
... âhirete varılacağını yalan....
.... Bulacakları karşılık, yapıp ürettiklerinden başkası.....
SADAKALLAH!
 

mopsy

Emektar
Üye
Selam!

Laf atip sonrada firar edenleri birakip bir ara bilgiyi
Husu icinde okuyalim!?Ama once bir on bilgiyle,

Golge:Bir NURUN onunde bulunan maddeden dolayi,
Yine Nurun bu maddenin cevresini AYDINLIK kilip
Arkasini aydinlatamadigi icin KARANLIK biraktigi izdusum.
....Karanlik biraktigi....

Arabi hoca diyor ki:
"Alem, Allah'ın belirmesidir. O, âlemin ruhu olup, sevk ve idare eder. Evrenin tümü O'dur, O, benim ve O'nun varlığı ile ayakta duran tek varlıktır.
Alemin başka gerçek bir varlığı yoktur. Alem, O'ndan ayrı bir varlık değildir. Görmez misin ki, gölge sahibinden çıkmış ve ona bitişik olduğu halde, sahibinden görünüşte ayrılması imkânsızdır. Nasıl insanın gölgesi, ancak göl*genin düştüğü yer aracılığı ile görünüyorsa, Alem de, Allah'ın gölgesinin üzerine düştüğü madde aracılığı ile idrak edilir, bilinir.
Allah cc nun uzerine dusmus bir nur?
Allah cc bir madde/mekan sahibi?
Mekaninin kapladigi alan KARANLIK!

Allah cc nun kaplamadigi geri kalan yer AYDINLIK
-KI GOLGE OLUSMUS.-

Ve butun varlik alemi karanliktaki izdusum hayalidir.
Aydinlikta kalan bos yerlerde Allah cc ile birlikte olan ..........?

Buna delil koydugu SAHIT bile var.KENDISI!
... O, benim ve O'nun varlığı ile ayakta duran tek varlıktır....
Allah cc varliktir! Ve Arabinin/insanin varligi ile ancak VAR ligini surdurur.

Simdi bu konuyu Allah cc na arz edelim.
Rahman ve rahim olan Allah adiyla!
9.32. Allah'ın nurunu ağızlarıyla söndürmek istiyorlar. Allah ise kâfirler hoşlanmasa da nurunu tamamlamaktan başka bir şey istemiyor.
Allah cc dan Evrene NUR gelmis aydinlatmis,karanlik gelmemis.

Tekkeci tasavvufcu Arabi hoca mesihatci hadisleri sahihlestirmeye calisirken
Buhari hocanin kitabindan rivayet edilen su hadisi niye ele almiyor?
„O nurdur, onu nasil gorebilirim”
Allah cc nun ustune nur dusmemis,Kendisi bir nurmus.
Kur’an da O’nun nurundan bir parca imis.
Fusus ul-hikem" onun nurunu karanlik etmis ne gam?

Allah cc diyor ki;
24.35. Allah, göklerin ve yerin Nur'udur. Onun nurunun örneği, içinde çerağ bulunan bir kandile benzer. Kandil, bir sırça içerisindedir. Sırça, inciden bir yıldız gibidir ki, doğuya da batıya da nispeti olmayan bereketli bir zeytin ağacından yakılır. Bu ağacın yağı, neredeyse ateş dokunmasa bile ışık saçar. Nur üzerine nurdur o. Allah, dilediğini kendi nuruna kılavuzlar. Allah, insanlara örnekler verir. Allah herşeyi bilmektedir.
.... Allah, göklerin ve yerin Nur'udur....
Buyrun cenaze namazina!
Buda nereden cikti?

Simdi Kur’an’a inansak fusus ul hikem yalanci,
Arabi hocaya inansak Kur’an yalanci.

Aslinda Kur’an’a inansak Muhammed as da yalanci oluyor
Arabi hocaya gore,CUNKU Arabi hoca diyor ki;
"627 Hicret yılı, Muharrem ayının son günlerinde, Şam'da iken. Tanrı pey*gamberi Hz. Muhammed'i gerçek bir rüya anlamında gördüm. Elinde bir kitap tutuyordu. Bana dedi ki, bu Fusus ül-Hikem kitabıdır. Bunun al ve halka açıkla ve bu bilgilerden her*kes yararlansın."
Yani bu Allah cc na iftira eden bilgiler Muhammed as’in verdigi bilgiler......mis.
Yani Arabi hocanin hic sucu yok.
Vurun Allah cc nun elcisine.

Vurun modern ebu Lehebler vurun.
Bakalim Ahirette kime vurulacak......

Peygambere iftira,kufur.
DIKKAT EDIN,BEN KESF ETMEDIM,BANA VERILDI.....diyor!
VERILEN ne?
ALLAH cc nun golgesi olan TUM ALEM bilgisi.

Insanin aklina soyle bir soru gelmiyor degil hani,
Golge/karanlik olan insanin golgesi/karanligi
Golgelerin karesi mi oluyor acaba?Neyse.....

Gelelim kufrun aga babasina:
Allah cc varliktir...................
DEVAM EDECEK...
 

mopsy

Emektar
Üye
Gelelim kufrun aga babasina:
Alıntı:
Allah cc varliktir...................
DEVAM EDECEK...
Selam!

Arabi hocanin iddaasindaki Varlik sozu;
Allah cc nun VAR olmasi iddaasi degildir.
....duran tek varlıktır....
Arabi hoca varlik alanindaki varliklarin toplaminin tek Allah cc oldugunu,
BIR olmanin ancak boyle olabilecegini iddaa ediyor.
Hatta haddini iyice asip,aracisiz olarak direk,
Allah cc nun bize gayb olan Levh-i Mahfuz daki bilgilere ulastigini soyluyor.
Bu yuzden Kur’an’in zahirisine itibar etmeyin diyor.
Muhammed as’in kamil bir omur harcadigi yazdirdigi ayetleri yalanlama adina....

Allah cc diyor ki
10.4. Allah'tan hak bir vaat olarak hepinizin dönüşü yalnız O'nadır. Yaratılışı başlatır, sonra yarattıklarını varlık alanına ardarda çıkarır ki, iman edip hayra ve barışa yönelik amelleri yerli yerince sergileyenleri ödüllendirsin. Küfre dalanlara gelince, onlar için, nankörlük edip gerçeği örtmeleri yüzünden, kaynar sudan bir içki ve acıklı bir azap öngörülmüştür.
... Yaratılışı başlatır, sonra yarattıklarını varlık alanına ardarda çıkarır...
Varlik varlik alaninda yer alan/alacak YARATILMISLAR dir!

30.11. Allah yaratışa başlar, sonra onu varlık alanından çekip tekrar yaratır. En sonunda O'na döndürülürsünüz.

Varlik varlik alanini terk edendir.OLUMLU dur!
... varlık alanından çekip....
Varlik olum sonrasi tekrar YARATILARAK, onu Yaratana hesap verendir.
...tekrar yaratır. En sonunda O'na döndürülürsünüz...
17.84. De ki: "Herkes, kendi varlık yapısına uygun iş görür. Yolca daha doğru gidenin kim olduğunu Rabbiniz daha iyi bilir."

Varlik sinirli guce sahiptir.
... kendi varlık yapısına uygun iş görür....
Simdi,Arabi hocanin varlik dedigi Allah cc na yonelenim.
2.117. Gökleri ve yeri, güzelliklerle donatarak yaratan Bedî' O'dur. Bir şeyin olmasına karar verdi mi ona sadece "Ol!" der. Artık o, oluverir.

Allah cc VARLIK degil varligi YARATAN mis.
... yaratan Bedî' O'dur...
Allah cc nun gucu sinirsizmis.
... sadece "Ol!" der. Artık o, oluverir....
Esma’ul husnaya biraz bakalim;
El- BÂRİ'...yapan
El- HAK...değişmeyen
El- BÂKÎ...... sonsuz olan
El- VÂRİS... Varlik’in hakiki sahibi
El- EVVEL... İLK
El- AHİR... SON

Allah cc VAR dir.
Var olmasinin sebebi Zatidir..
Varlik aleminin bir parcasi degildir.
Baglaminda Allah cc nun parcalari
Varlik alemini olusturmaz.

O’nun haricindekiler anladigimiz VARLIKTIR!
Halik-Mahluk Islamin iddaasidir.
Mahluklarin varlik sebebleri;
O’nun yaratmasidir.

Arabi hocanin varlik iddaasi:La mevcûde illallah = Allah cc dan başka varlık yok
Allah cc nun/Kur’an’in iddaasi;La illahe illallah!= Allah cc dan baska Ilah yok
Ve yine Arabi hocanin iddaasi
..... O, bizim üzerimize ancak bizimle hükmeder;
belki de daha doğrusu biz kendi üzerimize hükmederiz ama Onda.....
...Ben Ona yardım eder ve Ona varoluş veririm....
...Benim için iki vecih vardır: O ve ben
Ve Onun Ben-liğinin zuhurunda Ben yoktur.
Ama ben Onun zuhur mahalliyim
Ve bizler onun için bir kap gibiyiz....
Daha once bu konuyla ilgili ayetler yazildigi icin...
Eger varliklarin toplami Allah cc ise;
Yaratilanlarin toplami Allah cc olacagindan
Allah cc da Yaratilmislardan olacagi kesindir.

Yani: O, benim ve O'nun varlığı ile ayakta duran tek varlıktır....
Sozu kufurdur.

Tekkeci dinci yobazlara ehl-i Kur’an’dan baglaminda iki teblig:
6.121.Üzerine Allah'ın adı anılmayanlardan yemeyin. Böyle bir şey tam bir yoldan çıkıştır. Şeytanlar kendi evliyasına/dost ve destekçilerine sizinle mücadele etmeleri için elbetteki vahiy gönderirler. O şeytan evliyasına boyun eğerseniz kesinlikle müşrikler oldunuz demektir.
Not:Genis bilgi;Kur'an'da evliya ayetleri
7.28.Bir iğrençlik yaptıklarında şöyle derler: "Atalarımızı bu hal üzere bulmuştuk. Yani Allah emretti bize bunu." De ki: "Allah, edepsizliği/iğrençliği emretmez. Allah hakkında, bilmediğiniz şeyleri mi söylüyorsunuz?"
 

mopsy

Emektar
Üye
Arabi hoca 25. cevap

Selam!

Allah cc diyor ki:
37.101.Şimdi sor onlara: Yaratış ve yaratılış bakımından onlar mı daha güçlüdür, yoksa bizim yarattığımız şuurlular mı? Gerçek şu ki, biz onları bir cıvık çamurdan yarattık.

ŞEYH MUHYİDDİN İBN-İ ARABİ
Bil ki Allah bizi de seni de güçlendirsin Halil İbrahim aleyhisselam oğluna şöyle dedi:
Rüyada seni kurban ettiğimi gördüm . Ve rüya alemi hayal hazretidir.
İbrahim, gördüğü bu rüyayı tabir etmedi.
Halbuki, rüyasında kendisine oğlu suretinde görünen koçtan başkası değildi.
Ama İbrahimin, gördüğü rüyayı olduğu gibi kabul etmesi üzerine,
İbrahimin bu vehminden dolayı, Rabbi, İshaka koçu feda etti; ki bu
Ibrahimin gördüğü rüyanın her ne kadar kendisi
Bundan haberdar olmasa da Allah katındaki tabiriydi.
İSHAK KELİMESİNDEKİ HİKMET-İ RAHMANİYYE-Fususel Hikem

Butun Islami kavramlarla beraber Israliyatci hadisleri de kullanan,tekkeci
Yobazlarin ilham kaynagi hocamiz yine Mukaddes kitapci soylemlerde.

Arabi hoca diyor ki;
İbrahimin bu vehminden dolayı, Rabbi, İshaka koçu feda etti; ki bu
Ibrahimin gördüğü rüyanın her ne kadar kendisi
Bundan haberdar olmasa da Allah katındaki tabiriydi.
Bilindigi gibi Musevilikte Ibrahim as tarafindan; Ishak as
Muslumanlikta ise Ismail as Kurban edilmek istenmistir.

Tekkeci dinci yobazlarin ehl-i sunnet naralari attigi evliyalari
Yahudiler hakli,hristiyanlar hakli diyor.
Tipki daha once Isa as icin Tanri dedigi gibi.

Sayin hocam biz ehl-i Kur’an aklimizi kullanir,sorgulariz.
Seyhe,hazrete,efendiye,sana biat etmeyiz.
Biz yalniz Allah cc na biat ederiz. Tipki Resul Muhammed as gibi...

Mademki Tevrati esas aliyor bizde Tevrati esas alalim :
KURBAN EDİLEN HZ. İSMAİL Mİ YOKSA HZ. İSHAK MI?

Tekvin 22:
1 Daha sonra Tanrı İbrahim'i denedi. "İbrahim!" diye seslendi. İbrahim, "Buradayım!" dedi.
2 Tanrı, "İshak'ı, sevdiğin biricik oğlunu al, Moriya bölgesine git" dedi, "Orada sana göstereceğim bir dağda oğlunu yakmalık sunu olarak sun."
...İshak'ı... biricik oğlunu al...

Kurban edilme olayinda Ibrahim as’in BIR OGLU var.
Demek ki BIRINCI cocuk.
Adi Ishak as.
BAKALIM-yine tevratta-BIRINCI COCUK ISMAIL MI/ISHAK MI? (as.)

Tekvin 16:
1 Karısı Saray Avram'a çocuk verememişti. Saray'ın Hacer adında Mısırlı bir cariyesi vardı.
2 Saray Avram'a, "RAB çocuk sahibi olmamı engelledi" dedi, "Lütfen, cariyemle yat. Belki bu yoldan bir çocuk sahibi olabilirim." Avram Saray'ın sözünü dinledi.
3 Saray Mısırlı cariyesi Hacer'i kocası Avram'a karı olarak verdi. Bu olay Avram Kenan'da on yıl yaşadıktan sonra oldu.

11 "İşte hamilesin, bir oğlun olacak, Adını İsmail koyacaksın. Çünkü RAB sıkıntı içindeki yakarışını işitti.

15 Hacer Avram'a bir erkek çocuk doğurdu. Avram çocuğun adını İsmail koydu.
16 Hacer İsmail'i doğurduğunda, Avram seksen altı yaşındaydı.

DEMEK KI -Kurban ayetinde ki-BIRCIK COCUGU ISMAIL as mis!
IBRAHIM as 86 YASINDAYMIS.
II. DELIL:

Tekvin 17:
15 Tanrı, "Karın Saray'a gelince, ona artık Saray demeyeceksin" dedi, "Bundan böyle onun adı Sara olacak.
16 Onu kutsayacak, ondan sana bir oğul vereceğim. Onu kutsayacağım, ulusların anası olacak. Halkların kralları onun soyundan çıkacak."
17 İbrahim yüzüstü yere kapandı ve güldü. İçinden, "Yüz yaşında bir adam çocuk sahibi olabilir mi?" dedi, "Doksan yaşındaki Sara doğurabilir mi?"

DEMEK KI ISHAK as VARKEN IKI COCUK VAR VE
ISMAIL 100-86=14 YASINDAYMIS.
III.DELIL

Tekvin 17:
23 İbrahim evindeki bütün erkekleri -oğlu İsmail'i, evinde doğanların, satın aldığı uşakların hepsini- Tanrı'nın kendisine buyurduğu gibi o gün sünnet ettirdi.
24 İbrahim sünnet olduğunda doksan dokuz yaşındaydı.
25 Oğlu İsmail on üç yaşında sünnet oldu.
“Ve oğlu İshak doğduğu zaman, İbrahim yüz yaşında idi.”

SONUC:
TEVRATA GORE 14 YASINA KADAR IBRAHIM as in BIRICIK OGLU
ISMAIL as mis.
Kurban edilmesi gereken ayete gore Ismail as. olmali!
Ayetteki ismi degistirmek yetmemis.
Onlarca ayeti de Tevrattan atmalari gerekiyormus.

KUR’AN’A BAKALIM SIMDI:

I.DELIL:
14.39. "İhtiyar yaşımda bana, İsmail ve İshak'ı bağışlayan Allah'a hamt olsun! Benim Rabbim, duayı gerçekten çok iyi duyar."
.... İsmail ve İshak'ı....
GORULDUGU GIBI BUYUK COCUK Ismail as KUCUK COCUK Ishak as.
Ayni Tevratta ki gibi!
II.DELIL:
Saradan olan Ishak as.ayetlerine bakarsak;
51.28.O arada, içine bunlardan bir kuşku düştü. "Korkma!" dediler. Ve ona bilgin bir oğlan müjdelediler.
29. Derken, karısı bir çığlık içinde döndü; yüzüne vurarak şöyle dedi: "Ben, doğurma yaşını geçmiş bir kocakarıyım!"
.... bilgin bir oğlan.....

15.53. "Korkma! Biz sana bilgin bir oğlan müjdeliyoruz." dediler.
54. Dedi: "İhtiyarlık yakama yapıştıktan sonra mı bana müjde veriyorsunuz! Neye dayanarak müjde veriyorsunuz?
... bilgin bir oğlan....

ISHAK as BILGIN VASFIYLA ANILIYOR.
ISMAIL as ise HALIM-USLU VASFIYLA ANILIYOR.
Simdi Saffat suresinden kurban edilecek cocugun vasfina bakalim.
37.101.Bunun üzerine biz, İbrahim'e yumuşak huylu bir oğlan müjdeledik.
37.102. Çocuk onunla birlikte koşacak yaşa gelince, İbrahim dedi: "Yavrucuğum, uykuda/düşte görüyorum ki ben seni boğazlıyorum. Bak bakalım sen ne görürsün/sen ne dersin?" "Babacığım, dedi, emrolduğun şeyi yap! Allah dilerse beni sabredenlerden bulacaksın."

YANI KURBAN EDILMEK ISTENEN
BUYUK COCUK YANI ISMAIL as. imis.
III.DELIL:
Ibrahim as. Ishak as in YASAYIP Yakup as adinda cocugu olacagini biliyordu.
11.71. Orada dikilmekte olan karısı güldü. Bunun üzerine ona İshak'ı müjdeledik, İshak'ın arkasından da Yakub'u.

Yani Kurban emri Ishak as icin olsaydi, Yakup as. nasil var olacakti?
Halbuki Allah cc hukmune galip gelendir.
12.21.Onu satın alan Mısırlı, karısına şöyle dedi: "Ona iyi bak, kendisine güzel bir yer hazırla. Bize yararı dokunabilir. Belki de evlat ediniriz onu." İşte bu şekilde biz Yûsuf'a yeryüzünde imkân verip o toprağa yerleştirdik ki, ona olayların/haberlerin yorumunu öğretelim. Allah, kendi emrine Gâlib'dir/kendi emrine hükmeder. Ama insanların çokları bilmiyorlar.
... Allah, kendi emrine Gâlib'dir...

Ve 11.71. Allah cc nun bir hukmudur.Mutlaka yerine gelir.Baglaminda;
Eger Ishak as’in kurban edilme emri gelseydi,
Yakup as in gelecegi ile ilgili mujde ayeti yalanlanmis olurdu.
Bu yuzden Resul Ishak as’i kurban etmiyecegini bilirdi.
KURBAN EDILECEK BUYUK COCUK
Yani Ismail as dir!
Yani Muhammed as’i takip eden IHLASLI muslumanlarin bildigi gibi
.

Tasavvuf Islam disi bir inanc sistemidir.
Islama Hurafeyi getiren ve bunun Kur’an’in dini oldugunu iddaa eden kabala
Antik yunan,budizm karmasi bir inancin Islam motifleriyle suslenmis halidir.

Tasavvufun bu BAS yapiti,takip eden her cemaatin/dusunurun nemalandigi fikirlerin
Ana kaynaginin, Kur’an onundeki aczini goruyorsunuz/daha da goreceksiniz.

Kisaca Arabi hoca yani MURSID yine is kazasi yapmis.
Beseri Mursidleri/rabbleri takip etmeyi birakin.Cunku:

Tekkeci dinci yobazlara ehl-i Kur’an’dan yirmialtinci teblig:
12.39. "Ey benim zından arkadaşlarım! Parçalara bölünüp fırkalaşmış rabler mi daha hayırlıdır, Vâhid ve Kahhâr olan Allah mı?"



Not:Ilginctir, ehl-i sunnet naralari atip,durmadan hadisleri one surenler
Bu konudaki hadislere hemen arkalarini donerler.
Tasavvuf mursidi yalan soylemez yaaa!
 
Son düzenleme:

mopsy

Emektar
Üye
Arabi hoca 27. cevap

Allah cc Diyor ki:
46.32. Allah'ın davetçisine uymayan, yeryüzünde hiç kimseyle yarışamaz/hiç kimseyi âciz bırakamaz. Böylesinin, Allah dışında/Allah'ın davetçisi dışında evliyası da olmaz. Böyleleri apaçık bir sapıklık içindedir.

SELAM!

ŞEYH MUHYİDDİN İBN-İ ARABİ
Ibrahimin gördüğü rüyanın her ne kadar kendisi
Bundan haberdar olmasa da Allah katındaki tabiriydi.
Demek ki, hayal hazretinde görülen suretlerden Allahın murad ettiği şeyin
Ne olduğunu anlamak için bir başka ilme ihtiyaç vardır.
Görmez misin ki, Ebubekir (ra) rüyayı tabir ettiğinde Resulallah (sav),
Bir kısmını doğru, bir kısmını da yanlış tabir ettin buyurdu.
Ebubekir, nerede yanlışlık yaptığını sorduysa da
Resulallah Efendimiz bunun hangisi olduğunu söylemedi.
İSHAK KELİMESİNDEKİ HİKMET-İ RAHMANİYYE-Fususel Hikem

Arabi hoca;Ibrahim as’in gordugu ruyanin ne oldugundan
Resulun haberi bile yoktu diyor.
Ibrahimin gördüğü rüyanın her ne kadar kendisi
Bundan haberdar olmasa da Allah katındaki tabiriydi.
Arabi hocanin;”Ruyanin anlamini bilmiyor” dedigi Ibrahim as icin,
Allah cc ise Kur’an’da baska bir iddaa da bulunuyor:
6.75. Böylece biz İbrahim'e göklerin ve yerin melekûtunu gösteriyorduk ki,
gerçeği görüp bilerek inananlardan olsun.

Yani birakin ruya tabirciligini,Allah cc nun buyuk sirlari olan,
Yerin ve goklerin Bilinmezlerini,sirlarini Ibrahim as ogrenmis.

Peki tasavvufcularin ehl-i sunnet,en buyuk seyhi,en buyuk evliya dedigi
Seyh’ul ekber Muhiyddin ibn-i Arabi neden devamli
Resullere,Allah cc na’Kur’an’a iftira ediyor?
Cunku; Tasavvuf Islam kavramlarini kullanan
Islam disi BASKA bir inanctir.

Arabi hoca Resulun ILMININ buna yetmedigini de bildiriyor.
Demek ki, hayal hazretinde görülen suretlerden Allahın murad ettiği şeyin
Ne olduğunu anlamak için bir başka ilme ihtiyaç vardır.
Yani Arabi hocaya gore;
Tevhidin babasi,Allah cc nun DOST ilan ettigi
Peygamber Ibrahim as Arabi hocanin ilmine sahip degil.
Bu yuzden

Ibrahim as, Allah cc nun ne murad ettigini anlamiyor,
Baglaminda, Allah cc Resulune onun anlayacagi gibi anlatamiyor.....

Allah cc bu yola dusenleri Islah etsin!
Halbuki Ibrahim as ruyayi anlamis ve geregini yapmis.
37.105. "Sen rüyayı gerçekleştirdin. İşte biz, güzel düşünüp güzel davrananları böyle ödüllendiririz."

Arabi hocaya gore Muhammed as iule Ebubekir ra. Ruya tabirleriyle ugrasiyorlardi(!?)
Görmez misin ki, Ebubekir (ra) rüyayı tabir ettiğinde Resulallah (sav),
Bir kısmını doğru, bir kısmını da yanlış tabir ettin buyurdu.
Ve yine Arabi hocaya gore,Muhammed as bildiklerini ogretmiyordu!?
Ebubekir, nerede yanlışlık yaptığını sorduysa da
Resulallah Efendimiz bunun hangisi olduğunu söylemedi.
Muhammed as:Ebubekir ra.dan esirgedigi bilgileri
Olumunden yillar sora Arabi hocaya ogretiyor(!?)
"627 Hicret yılı, Muharrem ayının son günlerinde, Şam'da iken. Tanrı peygamberi Hz. Muhammed'i gerçek bir rüya anlamında gördüm. Elinde bir kitap tutuyordu. Bana dedi ki, bu Fusus ül-Hikem kitabıdır. Bunun al ve halka açıkla ve bu bilgilerden herkes yararlansın."
Islam geleneginde,Tevhidin babasi kabul edilen Ibrahim as. Diyor ki:
6.79. "Ben bir hanîf olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben."
6.80. Toplumu ona karşı çıkıp kanıt getirmeye kalkıştı. O dedi ki: "Allah hakkında benimle çekişiyor musunuz? Beni doğru yola O iletti. O'na ortak koştuğunuz şeylerden korkmam. Rabbimin dilediği dışında hiçbir şey olmaz. Rabbim bilgice herşeyi çepeçevre kuşatmıştır. Hâlâ öğüt almayacak mısınız?"
6.81. "Hem siz, hakkında size hiçbir kanıt indirmediği şeyleri Allah'a ortak koştuğunuz halde korkmuyorsunuz da ben, ortak tuttuğunuz şeylerden nasıl korkarım!" Şimdi, eğer biliyorsanız, iki gruptan hangisi güvende olmaya/güvenilmeye daha layıktır?

Tekkeci dinci yobazlara ehl-i Kur’an’dan yirmiyedinci teblig:
4.125. Güzel düşünüp/güzellikler sergileyerek ve özü-sözü doğru bir halde
İbrahim'in milletine uyarak yüzünü Allah'a teslim edenden daha güzel dinli kim olabilir!
Allah İbrahim'i dost edinmişti.
SADAKALLAH!
 

mopsy

Emektar
Üye
Arabi hoca 28. cevap

Allah cc Diyor ki:
20.50. Mûsa dedi: "Rabbimiz, herşeye yaratılışını lütfeden, sonra da yol-yordam gösteren kudrettir."


SELAM!

ŞEYH MUHYİDDİN İBN-İ ARABİ
Çünkü aynın bir fiili yoktur; olsa olsa bu fiil o ayndaki, Rabbinin fiilidir.
Böylelikle, ayn, işlediği fiilin kendisine dayandırılmasından kurtuldu.
Bu durumda, ayn, Rabbinin fiillerinden ve kendisinde olan ve
Kendisinden zahir olan şeyden razı oldu. Bu fiiller razı olunmuştur.
Çünkü her fiil işleyen ve sanatçı kimse, kendi fiilinden ve sanatından razıdır.
Çünkü her fiil işleyen ve sanatçı kimse, kendi fiilinin ve sanatının hakkını
Kusursuz bir şekilde verdi. O, her şeye halkını verdi ve ona doğru yolu gösterdi
Böylece her şeye halkını verdiğini beyan etti ve
yaratılmış olan her şey, kendi istidadıyla talep ettiği şeyde
Eksiklik veya fazlalık kabul etmez.
İSMAIL KELİMESİNDEKİ HİKMET-İ RAHMANİYYE-Fususel Hikem

Arabi hoca yine Kur’an’in temel inancini yikmakla mesgul
Çünkü aynın bir fiili yoktur; olsa olsa bu fiil o ayndaki, Rabbinin fiilidir.
Böylelikle, ayn, işlediği fiilin kendisine dayandırılmasından kurtuldu.
... kendisine dayandırılmasından kurtuldu...

Kularin her yaptigi ait oldugu butunun yaptigidir diyor
Yani kulun yaptigi aslinda Allah cc nun yaptigi bir fiildir.
Zaten Allah cc disinda varlikta olmiyacagina gore????
Bildiginiz gibi musrikler de;”Eger Allah istemeseydi yapmazdik!” derler.

Bakalim kulun yaptigi kendinin mi,Allah cc nun kazanimi mi?
45.21. Kötülüklere cesaretle dalanlar sanıyorlar mı ki, biz kendilerini, iman edip hayra ve barışa yönelik işler yapanlarla aynı tutacağız? Hayatları ve ölümleri onlarla aynı mı olacak?! Ne kötü hüküm veriyorlar bunlar!
45.22. Ve Allah, gökleri ve yeri hak olarak yarattı. Ta ki her benlik, kazancının karşılığıyla, hiç kimse zulme uğratılmaksızın, yüz yüze getirilsin.
... her benlik, kazancının karşılığıyla....

Arabi hoca devam ediyor.
Kendisinden zahir olan şeyden razı oldu. Bu fiiller razı olunmuştur.
Çünkü her fiil işleyen ve sanatçı kimse, kendi fiilinden ve sanatından razıdır.
Allah cc:Kendisinin goruneni olan insandan RAZIdir.
Dolayisiyla yaptiklarindan da razidir.
Cunku kulun isledigi aslinda sanatcinin Allah cc nun isledigidir.
Yani ahirette mazereti vardir insanin.Diyor,diyor da;

Ama Halik diyor ki:
75.13. Haber verilir insana o gün önden gönderdiği de arkaya bıraktığı da.
75.14. Gerçek şu ki insan, öz benliği üzerine yönelmiş keskin ve derin bir bakıştır;
75.15. Dökse de ortaya tüm mazeretlerini.

Kulun amelleri aslinda sanatcinin amelidir ve ne fiil islemisse ondan razidir diyor arabi hoca.
Peki Allah cc kendi kendini mi Zalim ilan ediyor?
18.57. Kendisine Rabbinin ayetleri hatırlatıldığı halde, onlardan yüz çeviren ve iki elinin hazırlayıp önden gönderdiği şeyleri unutandan daha zalim kim olabilir? Şu bir gerçek ki, biz onların kalpleri üzerine onu anlamamaları için kabuklar geçirdik, kulakları içine de ağırlıklar koyduk. Onları hidayete çağırsan da bu durumda hidayete asla ulaşamazlar.
... iki elinin hazırlayıp önden gönderdiği şeyleri unutandan daha zalim kim olabilir?....
Birakin Rizayi,aksine onlari helak etmistir.
18.58. O affedici, o rahmet sahibi Rabbin, onları, kazandıkları yüzünden hesaba çekseydi, kendileri için azabı mutlaka çabuklaştırırdı. Böyle olmamıştır, ama onlar için, hiçbir kaçıp kurtulma imkânı bulamayacakları bir hesap sorma zamanı öngörülmüştür.
18.59. İşte sana bir yığın kent/medeniyet. Zulme saptıklarında onları helâk ettik. Onları helâk etmek için de bir süre belirlemiştik.

Yetmedi cita yukseliyor.
Kusursuz bir şekilde verdi. O, her şeye hakkını verdi ve ona doğru yolu gösterdi
Böylece her şeye hakkını verdiğini beyan etti ve eksiklik veya fazlalık kabul etmez.
”Yaratılmış olan her şey, kendi istidadıyla talep ettiği şeyde az/cok istemez”
...diyor.Arabi hoca diyor da...

Gercekten hakkini alan kullar fucura kacmazlar mi?
5.77. De ki: "Ey Ehlikitap! Dininizde azgınlık edip hak dışına çıkarak aşırılığa gitmeyin. Daha önce sapmış, birçoğunu saptırmış ve yolun denge noktasından uzağa düşmüş bir topluluğun keyiflerine uymayın."

Demek ki vahiy gelen kullar da;Yani,
Yol-yordam gösterilen kullar/ehli Kitap: cok istiyormus/azginlik yapiyormus.

Tekkeci dinci yobazlara ehl-i Kur’an’dan yirmisekizinci teblig:
18.101. Onlar, gözleri benim zikrim/Kur'anım karşısında perde içinde olan insanlardı. Dinlemeye dayanamıyorlardı.

18.102. Küfre sapanlar, beni bırakıp da kullarımı veliler edineceklerini mi sandılar. Biz cehennemi bir konuk evi olrak inkârcılar için hazırladık.

18110. De ki: "Ben de sizin gibi bir insanım. Ancak, tanrınızın bir tek tanrı olduğu bana vahyediliyor. O halde, Rabbine kavuşmayı uman, hayra ve barışa yönelik iş yapsın ve Rabbine ibadette hiç kimseyi O'na ortak koşmasın."
 

mopsy

Emektar
Üye
Arabi hoca 29. cevap

Selam!

Allah cc Diyor ki:
2.254. Ey iman edenler! Hiçbir alış verişin, hiçbir dostluğun ve hiçbir şefaatin olmadığı kıyamet günü gelmeden önce, size rızık olarak verdiklerimizden Allah yolunda harcayın. İnkar edenler ise zalimlerin ta kendileridir.

ŞEYH MUHYİDDİN İBN-İ ARABİ
Ve varlık hazretinde, Rabbi indinde razı olunmayan yoktur.
Çünkü o Rabb, onun üzerinde rabb-olmaklığını [rububiyet] sürdürür.
Böyle olunca da razı olunandır ve dolayısıyla saiddir.
Rububiyetin bir sırrı vardır bu sır sensin.
Sehl, sen sözüyle herbir ayna/varolana seslenir.
Ve şöyle sürdürür: Eğer o sır ortadan kalkabilecek olsaydı,
Elbetteki rububiyet geçersiz hale gelirdi.
İSMAIL KELİMESİNDEKİ HİKMET-İ RAHMANİYYE-Fususel Hikem

Arabi hoca herkes rizada,Rizaya ulasma yok diyor.Cunku
Ve varlık hazretinde, Rabbi indinde razı olunmayan yoktur.
3.162. Allah'ın rızasına uyan kimse, Allah'ın gazabına uğrayan ve varacağı yer cehennem olan kimse gibi midir? O ne kötü varılacak yerdir!

16.84. Kıyamet günü her ümmetten bir şahit göndereceğiz; sonra inkar edenlere ne izin verilecek, ne de Allah'ın rızasını kazandıracak amelleri işleme istekleri kabul edilecek.

Zaten hepsi Rabb’in parcalari ve herbirinin ustunde
Toplamin/Rabb’in Rabb’ligi; Vahdet-i.....
Çünkü o Rabb, onun üzerinde rabb-olmaklığını [rububiyet] sürdürür.
Böyle olunca da razı olunandır ve dolayısıyla saiddir.
Halbuki razi olmanin Allah cc nun birligine dahillikle ilgisi yoktur.
Once kul,kulluk gorevinden RAZI olmalidir
89.27. Ey sükûna kavuşmuş benlik!
89.28. Dön Rabbine, razı etmiş ve razı edilmiş olarak!
Sonra Allah cc nun emirlerini yerine getirip kullugunu ispat etmelidir ki;
89.29. Gir kullarımın arasına!
Sonrada Allah cc ile birlesme yerine haddini bilip cennete gidecektir.
89.30. Gir cennetime!

Bu sir/ Varlik alemi olmasa Rubibiyet ortadan kalkar diyerek
Allah cc nun bilinmesinin varlik alemine borclu oldugunu iddaa ediyor.
Rububiyetin bir sırrı vardır bu sır sensin.
Sehl, sen sözüyle herbir ayna/varolana seslenir.
Ve şöyle sürdürür: Eğer o sır ortadan kalkabilecek olsaydı,
Elbetteki rububiyet geçersiz hale gelirdi.
Once sirra/hidayete erdirmek icin sirri aciklayan(!?) Arabi hoca
Boyle bir gorevi(!?) Fususel Hikem'in onsozunde
Resulden aldigini ilan ettigi(!?) acikliyor.
Ama unuttugu Resulun bile boyle bir gorevi olmadigidir.
2.272. Onları hidayete erdirmek sana ait değildir. Fakat Allah, dilediğini hidayete erdirir. Hayır olarak ne harcarsanız, kendiniz içindir. Zaten siz ancak Allah'ın rızasını kazanmak için harcarsınız. Hayır olarak her ne harcarsanız -hiç hakkınız yenmeden- karşılığı size tastamam ödenir.
... Onları hidayete erdirmek sana ait değildir...
Bu gorevi Allah cc kendi ustune almistir.
...Allah, dilediğini hidayete erdirir...
Hidayete erdirme icin ise;ZEKATI one surmustur.
... Allah'ın rızasını kazanmak için harcarsınız...
Zekatin temeli de zaten:
76.9. "Biz size yalnız ve yalnız Allah rızası için yediriyoruz. Sizden bir karşılık da bir teşekkür de istemiyoruz;
Rizasi adina yol gosterme icin YALNIZ KITABI ortaya koymustur.
5.16. Allah, rızasına uyanları o Kitap'la esenlik ve barış yollarına iletir ve onları kendi izniyle karanlıklardan aydınlığa çıkarıp şaşmayan ve sapmayan dosdoğru yola kılavuzlar.
Husrana dusecekler ise:Hidayet rehberi olarak;Seyh’ul Ekber Arabi hoca gibi
Seyh,evliya,beser mursid rizasi- sefaati ariyanlar olacaktir!Halbuki;
74.7. Rabbinin rızasına ermek için sabret.
Kul rizasi aramak hakki olan bir konuda bile Resulun bile uyarilmasina sebeb olmustur.
66.1. Ey peygamber! Eşlerinin rızasını arayarak, Allah'ın sana helâl kıldığı şeyi niçin sen kendine haram ediyorsun? Allah çok bağışlayandır, çok merhamet edendir.

Tekkeci dinci yobazlara ehl-i Kur’an’dan yirmidokuzuncu teblig:
13.22. Onlar, Rablerinin rızasına ermek için sabreden, namazı dosdoğru kılan, kendilerine verdiğimiz rızıklardan gizli olarak ve açıktan Allah için harcayan ve kötülüğü iyilikle ortadan kaldıranlardır. İşte bunlar için dünya yurdunun iyi sonucu vardır.
 

mopsy

Emektar
Üye
Arabi hoca 30. cevap

Selam!

Allah cc Diyor ki:
19.53. Rahmetimizden ona kardeşi Hârun'u bir peygamber olarak armağan ettik.

ŞEYH MUHYİDDİN İBN-İ ARABİ
Musa’da, buzağının Allah’tan başka-olmaklığı düşüncesi baskın geldiği için,
Buzağıyı yakarak, bu suretten arta kalan külleri denize savurdu ve
Samirî’ye “İlahına bak!..” dedi. Tenbih yoluyla eğitmek için,
Buzağıyı “ilah” olarak adlandırdı, çünkü buzağının ilahi tecelli
Mahallerinden bir parça olduğunu biliyordu.

Musa’nın buzağının üzerine varmasının tersine,
Harun’un buzağıya tapanları fiilî olarak alıkoymaya güç yetirememesi,
Allah’a herbir surette ibadet edilmiş olunabilmesi için
Varlıkta bir hikmet olarak zahir oldu
HARUN KELİMESİNDEKİ HİKMET-İ İMAMİYYE-Fususel Hikem

Arabi Hoca Musa as’a iftirasini atiyor.
Buzağıyı “ilah” olarak adlandırdı, çünkü buzağının ilahi tecelli
Mahallerinden bir parça olduğunu biliyordu.
Allah cc ise bunun SAPKINLIK oldugunu ilan ediyor
20.85. Buyurdu: "Biz senden sonra toplumunu tam bir biçimde imtihan ettik. Sâmirî onları saptırdı."
Ve yine Allah cc Musa as’in durumunu soyle acikliyor.
20.86. Bunun üzerine Mûsa, öfkeli ve ümidi kırık bir halde kavmine döndü. Dedi: "Ey toplumum! Rabbiniz size güzel bir vaatte bulunmadı mı? Süre mi size uzun geldi yoksa Rabbinizden üzerinize bir gazabın inmesini mi istediniz de bana verdiğiniz söze ters davrandınız?"

Simdi sorulacak soru sudur.
Musa as. Buzaginin Allah cc nun tecellisi oldugunu anlamissa niye kiziyor?
Bakin kizan Musa as’ verilen cevap
20.87. Dediler ki: "Biz sana kendi irademizle/malımızla karşı çıkmadık. Olay şu: Bize o topluluğun süs eşyalarından bazıları yükletilmişti, onları kaldırıp attık; aynı şekilde Sâmirî de attı."
20.88. Sâmirî onlar için, böğürmesi olan bir buzağı heykeli çıkardı. Dediler ki: "Bu, hem sizin hem de Mûsa'nın tanrısıdır. Ama Mûsa unuttu."
Eh Arabi hocaya gore bunu bilen Musa as artik kizmaz derken,
Kur’an’a gore Harun as bunu anlamamis ve
20.90. Yemin olsun, Hârun daha önce onlara şunu söylemişti: "Ey kavmim, siz bununla imtihan edildiniz. Sizin Rabbiniz o Rahman'dır. Artık bana uyun, emrime itaat edin!"
Bu gelismelere gore Musa as Bunun sapiklik olmadigini Harun as’a bildirmistir diye
Bekleyen evliyacilara Kur’an bir surpiz yapiyor.
20.92. Mûsa dedi: "Ey Hârun, onların saptıklarını gördüğün zaman seni ne engelledi de,
... onların saptıklarını gördüğün...
Kur’an’a gore Musa as buzagiyi Rabb’in tecellisi olarak gorene SAPIK diyor.
Yani Musa as baglaminda Arabi hocayi/hocacilari sapiklikla suclamis oluyor.
Ve Arabi hocaya inat Musa as tevhidi ilan ediyor.
20.98. Gerçek olan şu ki, sizin ilahınız kendisinden başka hiçbir tanrı olmayan Allah'tır. O, ilim bakımından her şeyi çepeçevre kuşatmıştır.

La mevcuda illallah degil
La Ilahe illallah!
Arabi hoca yorumlarina devam ediyor.
Harun’un buzağıya tapanları fiilî olarak alıkoymaya güç yetirememesi,
Allah’a herbir surette ibadet edilmiş olunabilmesi için
Varlıkta bir hikmet olarak zahir oldu
Bu hikmetten degil,Harun as’in
Israilogullarinin bolunmesinden korkmasi yuzundendir.
20.94. Hârun dedi: "Ey annemin oğlu! Sakalımı, başımı tutma! Ben senin şöyle diyeceğinden korkmuştum: 'Beniisrail arasına ayrılık soktun, sözüme bağlı kalmadın!"
... 'Beniisrail arasına ayrılık soktun...
Islamin dev resullerine bile hakaretten,iftiradan geri kalmiyan
Evliyaci tekkeci,dinci yobazlarin tevbe zamanlari hala gelmedi mi?
Tekkeci dinci yobazlara ehl-i Kur’an’dan otuzuncu teblig:
45.23. Hevâ ve hevesini tanri edinen ve Allah'in bir bilgiye göre saptirdigi, kulagini ve kalbini mühürledigi, gözünün üstüne de perde çektigi kimseyi gördün mü? Simdi onu Allah'tan baska kim dogru yola eristirebilir? Hâla ibret almayacak misiniz?
 

refref

Acemi
Uzaklaştırıldı
Ayetleri nasılda m.arabiye karşılık olsun diye yorumlamışsın....
Bilmediğiniz şeyler hakkında neden tartışıyorsunuz..

Aslında ibn arabi kelimelerde kalan ötelere geçemeyen kişileri muhatap almıyor..
zira
İnsanlara akıllarına göre anlatın, düsturu gereğince iyice etraflıca araştırmadan inkarcı olmayın diyen büyük bir alimin ruhu şad olsun..
Anlayışın kıt beğenmiyorsan okumazsın..

Tekkeci dinci yobaz öylemi!!

Unutmaki fatihler osman gaziler yavuzlar o tekkelerden çıkmıştır..Yavuz onun türbesini yaptırmıştır..Haddini bil...

Delikanlı adam heykellerin karşısında durmanın ne demek olduğunu burda yazar..
 

mopsy

Emektar
Üye
Selam!

Sayin Refref ;
Cevaplarla ilgili bir yorumunuz varsa paylasin lutfen.
Beni yazmiyoruz bu baslikta.
Yorum tefsir aciklama demektir.
Ben hicbir zaman ayetin
Aciklamasini=Tefsirini=Yorumunu yazmadim/yazmam.
Ben TURKCESINI yaziyorum.
Eger arapca biliyorsaniz ayetlerin basinda numaralari var.
Acar okursunuz.
Arabi hoca sunu demis,
Kur’an bunu demis...hepsi bu!

Siz sunu soyleyin.
Arabi hoca sunu demislerde;demedigi birsey yazmismiyim.
Kur’an bunu demislerde;demedigi birsey yazmismiyim.

Eger burada bir sikinti yoksa,
Okuyan kendi sonucunu cikarir merak etmeyin.
refref 75-
Aslında ibn Arabi kelimelerde kalan ötelere geçemeyen kişileri muhatap almıyor..
zira
İnsanlara akıllarına göre anlatın, düsturu gereğince iyice etraflıca araştırmadan inkarcı olmayın diyen büyük bir alimin ruhu şad olsun..
Anlayışın kıt beğenmiyorsan okumazsın..
Yani Arabi hocanin dedigi anlasilamaz diyorsunuz.
Diyorsunuz da bakalim bu gercek mi?
Arabi hoca 25. cevap’tan alintidir.
Arabi hoca diyor ki;
İbrahimin bu vehminden dolayı,
Rabbi, İshaka koçu feda etti; ki bu
Ibrahimin gördüğü rüyanın her ne kadar kendisi
Bundan haberdar olmasa da Allah katındaki tabiriydi.
Bilindigi gibi Musevilikte Ibrahim as tarafindan; Ishak as
Muslumanlikta ise Ismail as Kurban edilmek istenmistir.

Tekvin 22:
1 Daha sonra Tanrı İbrahim'i denedi. "İbrahim!" diye seslendi. İbrahim, "Buradayım!" dedi.
2 Tanrı, "İshak'ı, sevdiğin biricik oğlunu al, Moriya bölgesine git" dedi, "Orada sana göstereceğim bir dağda oğlunu yakmalık sunu olarak sun."
...İshak'ı... biricik oğlunu al...
EVET ANLASILMAYAN NE?
Arabi hoca Ishak as. diyerek Tevratin bu bilgisini tasdik etti.
Buradan HAYIR ETMEDI MI anlayacagiz?

Simdi sizin yazinizi size iade edeyim:
... iyice etraflıca araştırmadan inkarcı olmayın...
Ve son olarak ta:
16.89. Gün olur, her ümmet için kendi aleyhlerine kendi içlerinden bir tanık çıkarırız.
Seni de şu insanlar hakkında tanık olarak getireceğiz.
Sana bu Kitap'ı indirdik ki herşey için ayrıntılı bir açıklayıcı, bir kılavuz, bir rahmet,
Müslümanlara da bir müjde olsun.
... Kitap'ı indirdik ki herşey için ayrıntılı bir açıklayıcı, bir kılavuz.....
Tabii ki Kur’an’i yazacagim!
Allah cc na emanet ol!
 
Son düzenleme:
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Üst Alt