• Hoşgeldin ziyaretçi , forumdan daha fazla yararlanmak için buradan üye olunuz...

Ernst Ludwig Kirchner

  • Konbuyu başlatan mopsy
  • Başlangıç tarihi
  • Cevaplar 0
  • Görüntüleme 2K

Okunuyor :
Ernst Ludwig Kirchner

mopsy

Emektar
Üye
Merhaba

Brandenburger Tor, 1915
1905 yılında, Kirchner, Bleyl ile diğer iki mimarlık öğrencisi olan Karl Schmidt-Rottluff ve Erich Heckel 'le birlikte Die Brücke (Köprü) isimli ressam grubunu kurdu. Bu olaydan sonra kendini tamamen sanata adadı. Grup olarak yaygın olan geleneksel akademik tarzdan kaçınarak gelecek ile geçmiş arasında bir 'köprü' vazifesi görecek yeni sanatsal ifade yolları bulmaya çalıştılar. Hem Albrecht Dürer, Matthias Grünewald gibi eski ustalardan hem de çağdaş avangard hareketlerden etkilendiler. Kendi milli miraslarına sahip çıkma adına, tahta baskıları canlandırmaya çalıştılar.

Naked Playing People, 1910
Gruplarının yirminci yüzyılda modern sanatın gelişimi ve Expressionisme ( Dışavurumculuk ) akımı üzerinde büyük etkileri oldu. Grup ilk olarak eskiden bir kasap dükkanı olan Kirchner'in atölyesinde buluştu. Bleyl daha sonradan o günü şöyle anlatacaktı: Yerlere saçılmış tablolar, çizimler, kitaplar ve ressam malzemeleri ile bohem tarzını yansıtan bu atölye düzenli bir mimarlık öğrencisinin evinden çok bir ressamın romantik pansiyonu gibiydi. Kirchner 'in atölyesi, çıplaklığın ve gündelik ilişkilerin alabildiğine yaşandığı bir mekana dönüştü. Grup olarak çizim yaptıkları seanslarda model olarak çoğunlukla çevrelerindeki insanları kullandılar. Örneğin, Bleyl, modellerinden biri olan o civarda yaşayan on beş yaşındaki Isabella'yı 'canlı, güzel, yaşama sevinci dolu, aptal korse modasının oluşturduğu deformasyonlara sahip olmayan, bir ressamın taleplerini tamamen gerçekleştirebilecek özelliklere sahip' olarak tanımladı.

View of Basel and the Rhine, 1921
Grup çoğunluğunu Kirchner'in yazdığı bir manifesto da yayınladı. Tahta üzerine oyulmuş bu manifesto 'çalışmalarında ve yaşamlarında özgürlük isteyen, geçmişe göre daha bağımsız' yeni bir nesli haber veriyordu. Eylül, Ekim 1906'da ilk sergilerini açtılar. Dresden'de açılan bu ilk sergideki temaları çıplak kadın portreleriydi. 1915 yılında çizdiği otoportresinde kendisini henüz orduya katılmamış olmasına rağmen asker olarak betimledi. 1918'de Davos'ta Alpler'deki bir çiftlik evine yerleşti. O dönemde pek çok dağ manzarası çizdi. 3 Temmuz 1919'da Davos'tan yazdığı bir mektupta: 'Sevgili Van de Velde bugün bana modern yaşama dönmemi yazmış. Bu benim için söz konusu bile olamaz. Dünyanın tadları her yerde aynıdır, sadece dış yüzeyleri değişir. Burada yaşayan biri modern yaşamdaki birine göre ileriyi görmeyi ve derine gitmeyi daha iyi öğrenir.' yazdı

Tavern, 1909
Almanya ve İsviçre'de düzenlediği sergilerle 1920 yılında ressamın ünü arttı. 1923'te Frauenkirch-Wildboden'e taşındı. Kirchner, Almanya'ya son ziyaretini 1925-1926 yıllarında yaptı. 1928 yılında Venedik Bienali'ne katıldı. 1931 yılında ise Prusya Sanat Akademisi'nin bir üyesi oldu. 1933'te Kirchner, Naziler tarafından dejenere ressamlardan biri ilan edildi ve Berlin Sanat Akademisi'ndeki görevinden alındı. 1937'de Almanya'daki farklı müzelerde bulunan 600'den fazla çalışması toplatıldı. Bu eserler satıldı ya da yok edildi. Ressam, 1938 yılında, Almanlar'ın Avusturya'yı işgali ve evini kapatmaları sonucunda yaşadığı psikolojik travma sonrası intihar etti.

Self-Portrait as a Soldier (1915)
1913 yılında, ressamın çalışmaları, Amerika Birleşik Devletleri'ndeki ilk modern sanat sergisi olarak da kabul edilen Armory Show'da sergilendi. 1921 yılında ABD'deki müzeler sanatçının eserlerini satın almaya başladılar. Bu işe sonraki yıllarda da devam ettiler. Bu ülkedeki ilk kişisel sergisi Detroit Sanat Enstitüsü'nde 1937 yılında açıldı. Kasım 2006'da Christie's müzayedecisi ressamın Sokak, Berlin tablosunu 38 milyon dolara sattı. 2008 yılında New York'taki Museum of Modern Art en iyi çalışmalarından oluşan bir sergi açtı.

Ernst Ludwig Kirchner ( 1880 – 1938 )
Retrospectif
23 Nisan 2010 / 25 Temmuz 2010
Städel Museum
Francfurt / Almanya
 
Üst Alt