• Merhaba Ziyaretçi hoşgeldin! Forumdan daha fazla yararlanmak için buradan kayıt olunuz...

Düşündüren Ayetler

SOSYALİST

Bağımlı
Üye
Mülk Suresi Ayet 3 :
Gökleri yedi tabaka (7 kat) olarak yaratan O’dur. Rahmân’ın yaratmasında bir uyumsuzluk göremezsin.
Haydi bakışını çevir (tekrar bak), bir yarık (çatlak) görüyor musun?


Demek ki Kuran'a göre insan çıplak gözle bu 7 katları görebilirmiş!
 

SOSYALİST

Bağımlı
Üye
Tevbe suresi 30. Ayet :

Ve yahudiler: “Üzeyir Allah’ın oğludur.” dediler ve nasraniler: “Mesih Allah’ın oğludur.” dediler.
Onların ağızlarıyla söylediği bu sözler, daha önce inkâr eden kimselerin sözlerine benziyor.
Allah onları öldürsün. Nasıl da döndürülüyorlar.


Allahın kendisi "Allah onları öldürsün!" diyor.
 

SOSYALİST

Bağımlı
Üye
Ay İkiye Bölünüp Yere Düşmüş

İslam'da Şakku'l-Kamer (Ay'ın bölünmesi) Mucizesi diye ünlü "mucize"yi birlikte göreceğiz: Kamer Suresinin l. ayetine, Diyanet'in resmi çevirisinde şöyle anlam verilir:

"Kıyamet saati yaklaşır, ay ayrılır."

Bu çevirideki "yaklaşır, ayrılır" ayetteki sözcüklere uymuyor. Ayette, burada, "geçmiş zaman" kipi kullanılıyor. Bu nedenle, doğrusu: "Yaklaştı, ayrıldı."dır. "Ayrıldı"yerine de ayetteki "inyakka" sözcüğüne uygun olması için "bölündü", ya da "parçalandı" demek gerekir. Diyanet'in çevirisi, burada, "akıl ve bilim dışılığı örtmek" amacıyla, sözcükler kendi anlamlarının dışına çıkarılarak, daha sonraki ayetler, ayrıca açıklayıcı hadisler gözardı edilerek yapılmış bir "yorum"a, ibnü'l-Cevzi'nin yorumuna (Bkz. tefsiru ibnü'İ-Cevzi, 8/89.) dayanmakta. Bu yorum, tefsircilerce kabul edilmez. (Bkz. M.Ali Sabuni, Safvetu't-tefisir, 3/284; Hizin, 4/226.)

Bu durumda ayetin doğru çevirisi şudur: "Kıyamet (sat) yaklaştı; ay bölündü :" Bunu izleyen iki ayetin anlamı da şöyle: "Onlar bir mucize gördüklerinde; yüz çevirirler ve: 'sürüp giden bir büyüdür.' derler. Yalanladılar ve kendi eğilimlerine uydular. Her şey, yerini bulur." (Kamer: 2-3.) Görüldüğü gibi ayetlerde açıkça, kıyametin yaklaştığının da bir belirtisi olarak, Ayın bölündüğü ve bu mucizeyi, inanmazların yalanladıkları" anlatılıyor.

ALINTIDIR
 

SOSYALİST

Bağımlı
Üye
BAKARA SURESİ 29. AYET DER Kİ;

''' O, yeryüzünde olanların hepsini sizin için yaratan, ''SONRA'' göğe yönelip onları yedi gök hâlinde düzenleyendir.''' (Diyanet)

Ayete göre önce dünya sonra evren yaratılmıştır!
 

karafetva

Tecrübeli
Üye
Sosyalist, bu forumda herhalde muhalefet görmüyosun. Ondan mı yazıyosun? Senin yüzünden solcular maldır diyebilirler. Evvela kalbi bilgi vardır. Kelimeler ne derse desin, insan kalben bi şeye inanır diğerine inanmaz. Hiçbi şe bilmezsen , neye inanacağın konusunda kalbine ilham olana taraf ol. "emrolunduğun gibi dosdoğru ol"
Gal-u bela da Allah(c.c.) a söz verdin, "ya Rabbi senin davanı yükselteceğim" diye.... Neler olmuş dünyada seçim hakkını alınca diil mi Sosyalist?

--Ay hilal felan... Arapça biliyo musun? ne atıyosun ya? Arif e tarif gerekmez. Sen ille bi şe istiyosun. Herşeyde hikmet vardır. Zamanla anlaşılan bilimsel gerçeklerle Kur'an a bağlılık artmıştır. O kadar hata aramaya çalışıyosun peki doğruluğu ispatlananlara ne yapacaksın? Eğri hurma dalında hikmet vardır, ışık olaylarında da. Aradaki bağlantıdır hikmetli ayet.

-cehennem doldurulacak... Sen bu hükmün ne zaman indiğini ne biliyosun? Cinler önceden yaratıldı. Kur'an dan önce çok ümmetler geld geçti. O kadar insan ve cinnin cehennemde ne yer tutacağını ne biliyosun? Ve de imtihan dünyasındayız. Bu dünyada zaten cennet ve cehennem son olacak. Bu imtihan yaratılmışsa muhakkak cennet cehennem olacak. Peki neye itiraz ettin? Allah imtihan eder ve dilerse cehennemi doldurur.
İmtihanı Allah yarattı. Allah yarattığına eziyet mi ediyor? Etse ne diyebilirsin? Ve hak etmedin mi de eziyet diyosun? Hak etmeden kimse ceza görmez. Dünyanın yaratılışını ve ne zaman yaratıldığını iinsan algılayamaz. Zaten herşeyi anlayabilseydi insan Allah insanın bile anlayamayacağı bir şey yaratamıyor derdiniz. Zamanı Allah yarattı onun için ne zaman demek manasızdır. Çok önce ve ya sonra, biz öğretileni biliriz.
Mesela senin bile cehenneme gireceğini bilemeyiz Sosyalist. İşte bu Allah ın hikmetidir.

-İslam da nikahsız birliktelik olmaz. Armağan demek mehiri armağan etmektir. Yani kadının erkekten alması gereken evlilik parasını bağışlamak. Çünkü gelmiş geçmiş en üstün insana şart koşulmaz, Hayırlısı budur. Buradan bu manaları çıkardığına göre hiç düşünmüyosun. Kur'an da da hiç düşünmez misiniz ayetleri var. Oraya da bak.

-Kur'an ı Cebrail(a.s.) indirdi. hitabet var mıdır Allah bilir. Allah azze ve celle nin ismi geçtiğinden Cebrail in aşk ile söylemesi vaki olur. Ama Allah kendi ismini Allah diye söylemiş. Sen ne anlatıyosun? Kendi ismini zikredemeyen ilah mı edindin? Sizin putlar ötebiliyor mu?

-Ölümsüz deniz anası Allah tan sosyalizmi demiyosun. Yani sonsuza kadar yaşayacak felan!! O deniz anasının ölmeyeceğine dair senedin mi var? yoksa anasının babasının ölmediğini mi biliyosun? Bi de deniz anası dediğinin canlı olduunu nasıl anladın? Dışkı da ölmüyor diyo musun sen? Kıyamet kopunca deniz anası ebesininkini görür diyebilir bazıları ama biz demeyiz.

--İlk Müslüman??? Hazret-i Adem aleyhisselam dan önce ilk Allah a tapan kimse o dur. Melekler, Cinler ...... Ancak anlatımda yazılmayan kısımlar olur. İlk Müslüman Hazreti Hatica denirse insandan bahsedildiği bilineceğinden insanlardan demeye gerek olmaz. Ve de Hatice den bahsedildiğinden İslam dininde demeye gerek olmaz. Müslüman Allah a teslim olan demek. İnanır mısın Azazil, iblis di bir zaman....

Peki anlam kargaşası neden yapıyorsun, neden derin düşünce kısmından bi şe yazamamışsın?
insanın anlayamadıkları olur. Dünya nın yaratılması, ne zaman yaratıldığı, vb.... İnsan anlayamayınca neden inkar eder? Solcuların inkarı ibadet etmeden sorumluluk taşımadan ihanet içindir. Anlayamadığın zaman yapacağın düşünmek yine anlayamazsan, Hakka inanmaktır.

Maymundan gelirmiş insan........ İnsan küçülüyor git gide ama yine de maymundan büyük hala? sen onu bi anlatsana?
(Darwin "atalarımız maymun" diyo. çok dooru, ataları yahudidir ve Yahudiler maymuna döndü. Adam bilimadamı gördü ormanda atalarını yaptı deneyini konuşuyo. Ama siz neden üstünüze alınıyorsunuz?)

Mantık nedir? bilgiler arasında bağ kurmak. Siz iki üç tane şey öörenip hemen inkar-kabul diye atlıyosunuz. Halbuki bilmedikleriniz yüzünden mantığınız dooru çalışıyo mu? Yeni bilgilerle iptal olmaya mahkumsunuz. Bilgiler arası bağ kurarken kesin hüküm ve ilim olmadan ötülen cik cikler saçmalamak olur. Benzin suyla karışmaz. İstasyonalara iftira mı atılıyo yani? Vardır bi düzeni deyip araştıracaksın. Ve de sadece bilgiye mecbur ve muhtaç olan mantığı nasıl ilah ediniyorsunuz?
 

SOSYALİST

Bağımlı
Üye
İbrahim ve Sara çok yaşlı olmalarına, hatta Sara yaşlılığının yanında bir de kısır olmasına rağmen çocukla müjdelenirler.
Fakat bir ayette müjdelenen çocuklardan biri Yakup iken, bir ayette İsmail’dir:

HÛD Suresi Ayet 71 : Ve ayakta duran hanımı, bunun üzerine gülümsedi. O zaman onu, İshak ile ve İshak’ın arkasından Yâkub ile müjdeledik.

İBRAHİM Suresi Ayet 39 : İhtiyar halimde bana İsmail'i ve İshak'ı lütfeden Allah'a hamdolsun! Şüphesiz Rabbim duayı işitendir.
 

karafetva

Tecrübeli
Üye
Peki iki değil de üç çocukla müjdelenmiş lutfolunmuş olamaz mı???
Ortradaki İshak. Öncesi ve sonrası olamaz mı?
Ve de müjde başka sonuç başka. Müjdelendikten sonra Yüce Allah ın nasıl emrettiğini ne bilirsin? İnsan hep hata yapar. İstediklerimizi alsak helak olurduk. Belki müjdelendi ama nasip edilmedi?

Ve de müjdeler kime veriliyor? Birden fazla hanımı olamaz mı? Ayrıca biri Allah kelamı biri İbrahim in duası. İbrahim müjdeler arasından bir kısmını seçmiş olamaz mı?

Tabi şu daha da esaslı::
"Bir insanın birden fazla ismi olamaz mı???"""....!!!!!!

Ne denmişti mecliste: "yine sınıfta çaktın!!"
 

karafetva

Tecrübeli
Üye
Tabi İbrahim aynı İbrahim mi İshak lar Yakuplar aynı mı ona hiç girmedik.
Sadece ne kafayla eleştirdiklerini görüyorsunuz...
 

kıyamet

Amatör
Üye
Ayrıca " Memur ve İşçinin Cuma Namazı " konu başlığı altındaki kaynakta şu yazmaktadır " Cuma namazı akıl baliğ olan sağlıklı erkeklere farzdır ".Yani bir hüküm.

Peki bakalım ayetler ne diyor ;

9 - Ey inananlar! Cuma günü namaz için çağrıldığı(nız) zaman, Allah'ı anmaya koşun, alışverişi bırakın. Eğer bilirseniz, bu sizin için daha hayırlıdır.

10 - Namaz kılındıktan sonra yeryüzüne dağılın ve Allah'ın lütfundan (nasibinizi) arayın. Allah'ı çok anın ki kurtuluşa eresiniz.

Hani burada "ERKEKLER" nerede?Oysaki Allah ne diyor " Ey İnananlar " diyor.Erkekler inanıyor da kadınlar inanmıyor mu? Bu nasıl bir fetva?

İşte sıkıntılardan bir örnek.

Sağlıcakla kalın.

“Ey amenü olanlar!” İfadesinin sadece erkeklere özgü bir hitap olabileceğini düşündünüz mü?

CUMA SURESİ
9-Ey amenü olanlar! Cuma günü, namaz için nida edildiği zaman hemen Allah’ın zikrine koşun ve alış-verişi bırakın! Eğer bilirseniz bu sizin için daha hayırlıdır.

Aşağıdaki ayetlerde bu örnekler mevcut…

AHZAP SURESİ
49-Ey amenü olanlar! Mümin kadınları nikâhlayıp da sonra onlara dokunmadan boşarsanız, bu durumda sizin için onun iddetini sayacağınız bir müddet yoktur. Artık onları metalandırın ve güzel bir bırakışla serbest bırakın.

NİSA SURESİ
19-Ey amenü olanlar! Kadınlara, zorla varis olmanız size helal değildir.

MÜMTEHİNE SURESİ
10-Ey amenü olanlar! Hicret etmiş mümin kadınlar size geldikleri zaman onları imtihan edin.

Ayrıca Kuran, takva üzere kurulu mescitlerde temizlenmeyi seven erkeklerin olacağını söylemekte.

TEVBE SURESİ
108-…Elbette ilk gününden takva üzerine tesis edilen mescit, orada bulunman için daha uygundur. Orada temizlenmeyi seven adamlar vardır.

Peygamber eşleri müminlerin anneleridir…
Fakat buna rağmen peygamber eşlerinden bir şey istediğinizde perde arkasından isteyin emri var..Ve bu durum iki tarafın kalpleri için daha temizdir deniyor.

AHZAP SURESİ
53-Ey amenü olanlar! Size bir yemek için izin verilmedikçe peygamberin evlerine girmeyin! Vaktini bekleyip durmaksızın çağrıldığınızda girin, ancak yemeği yiyince hemen dağılın. Söze dalıp lafı koyulaştırmayın. Çünkü böyle davranmanız peygamberi rahatsız eder. Fakat o size bir şey söylemekten utanır. Allah ise hakkı dile getirmekten çekinmez. Peygamberin eşlerinden bir şey istediğinizde, onlardan perde arkasından isteyin. Bu sizin kalpleriniz için ve onların kalpleri için daha temizdir. Allah’ın resulüne rahatsızlık vermeniz ve kendisinden sonra onun eşleriyle nikâhlanmanız size ebediyen helal kılınmamıştır. Böyle bir şey Allah katında büyük bir vebaldir.
 

SOSYALİST

Bağımlı
Üye
NİSÂ-15:
Kadınlarınızdan fuhuş (zina) yapanlara karşı içinizden dört şahit getirin.
Eğer onlar şahitlik ederlerse, o kadınları ölüm alıp götürünceye veya Allah onlar hakkında bir yol açıncaya kadar kendilerini evlerde tutun (dışarı çıkarmayın).


Bence hiç mantıklı görünmüyor.
Çünkü hiçbir kadının dört şahit eşliğinde zina yapması beklenemez.

Saçma, akıl ve mantık dışı bir yöntem...
 

karafetva

Tecrübeli
Üye
yaw aklınızın ermediği herşeyi konuşuyorsunuz. Ayette zina iddiası olursa 4 şahitle ispatlanmadan sahih değildir ceza verilemez deniyor. Ayrıca kadın bekarken zina ederse 100 değnek evli olup zina ederse recm -idam- edilir.

Kadına iftira atmak çok kolay olduğundan İslam bu emri koymuştur. Hatta kanımca; şahitlerin bile birbiriyle alakasız kişilerden bulunması gerekir. Çünkü 4 kafadar çıkıp bir kadını zani ilan edebilir. Hukuki her türlü araştırma yolu ve iddiacıların tepesine binilerek iddialarının tespiti esastır. 4 şahit bunlara rağmen gereklidir.

Gerçi 1930 kanunu ile resmen kadın satanların pek ilgisi olmaz bu işlerle...
 

Neccar

Acemi
Üye
Bu nasıl görüş .Eğer Kur'an-ı Kerim'den konuşuyor isen tam donanımlı olman lazım .Yalan yanlış bilgi vererek büyük vebal alır vr günah işlersin ayıp .Recm Kur'an açık açık geçmemesine rağmen bazıları ileri gidip ileri geri konuşmuşlar .Zina eden erkek ve kadının her birine 100 değnek vurun denmektedir Kuran'da .Gördüğün gibi evli bekar ayrımı yoktur .Ve zinanın diğer cezaları da eziyet etme sürgün etmedir .Rahmet dini islamı ile recm cezasını nasıl bir arada söylersin .
 

SOSYALİST

Bağımlı
Üye
ZARİYAT 50: O halde Allah'a koşun.
Çünkü ben, size O'nun katından (gelmiş) açık bir uyarıcıyım.

ZARİYAT 51: Allah ile beraber başka bir tanrı edinmeyin.
Zira ben size O'nun tarafından (gelmiş) açık bir uyarıcıyım.


Ayetlerin Allah sözü olduğu belirtilmektedir.
Oysa yukarıdaki ayetlerin Allah tarafından söylenmediği net bir şekilde anlaşılmaktadır.
 

karafetva

Tecrübeli
Üye
@Neccar bi gaybolur musun? Adam ALlah a sövüyor gelmiş bize konuşuyorsun. Dünya toplanmış İslamı vuruyor sen bize barıştan bahsediyorsun...

Kuranda idam ve ceza ayrı ayrı geçer. Hatta eli ayağı çapraz kesmek de geçer. Evli olduğu halde zina işlemekten daha hafif suç için el kesmek varken evlinin zinası için neden recm olmasın? Bazı olaylarda insan linç için "hak etti" der. Yani linci bile istiyoruz bazen. İşte recm de bir linçtir. Hak eden hak ettiğini bulur!

SOsyalist;
"ben ateşten yaratıldım Topraktan daha hayırlıyım......O halde belirli güne kadar hepsini azdıracağın ve Sana ibadet eder bulamayacaksın"
Bunlar da şeytanın sözleri. Kuranda geçiyor. Kuranda lanetlenmişlerin de sözü geçer, peygambere söylemesi emredilenlerin de. "De ki...." diye başlar. Kuranın ne dediği çok açıktır. Sen bu gidişle müslüman olursun ama biraz hızlanman lazım.
 

Neccar

Acemi
Üye
İslamı barışla selamla yayar anlatırsın .Dünya ne yapıyorsa yapsın biz yolumuzdan ve doğrularımızdan vazgeçmeyelim . Kur'an'da recm yoktur .Vücudu yani deriyi incitecek şekilde dövün diyor .Kur'an ile bağdaşmayan hadis ile bunu gelenek haline getirmeye insanlara kabul ettirmeye çalışan insanlar gibi olmayın .Sosyalistin yazılarını önemsemiyorum .Bi yerden parça al sonra aaaa islamda böyle şey var mıydı de gundem oluştur ilgi bekle .Hayatta kendini gösterememiş kendini kanıtlama derdin olan insablar boyle yapar .Ona bakarsan Atatürk'ün Ordular ilk hedefiniz Akdeniz ileri sözüyle Yurtta Sulh Cihanda Sulh sözünü yan yana getirelim Atatürk zoru görünce kaçtı mi diyelim ya da Kur'an'da namaz kılmayın yazıyor. Demek ki namaz farz değil kılmayalım mi diyelim?Hayır tabiki Kur'an'da alkollü iken namaz kılmayın yazıyor .Öncesindeki ayetleri es geçip cımbızcılık yaparak hedef sapıtıririz ayıptır.Peygamber Efendimiz e(s.a.v) tas atıp taş yağmuruna tuttukları zaman bile of dememiş beddua etmemiştir beddua etseydi herkes helal olmaz miydi olurdu . Ben sana eleştiri yaptım diye hemen celalleniyorsun .Ben sana hakaret argo kullandım mi yok .Neden bu sertlik ? Kur'an-ı iyi okuyup anlamak ve konuşmak gerek . Söyleyeceğimiz en ufak yanlış bi çok insanin vebalini almamıza neden olur .Avrupa ülkeleri Kur'an'a bakıp yasa kanun çıkarıyor iken bazı insanlar da Kur'an'a bakıp cihat deyip kelle kesiyo .İnsan öldürmenin onun canını yakmanın bile belli şartları var .İslam barış hoşgörü saygı eşitlik rahmet dini. İslamı böyle kötü anlatmaniza izin veremezdim . O seni eleştiriyor ise sen de onu eleştir ama o seni eleştirdi diye kafa göz dalmanin anlamı yok .Avrupa oldu olalı boyle şeyler yaşıyor .Hıristiyanlıkta bile ayrım çatışma var .Ama Avrupa bize yükleniyor diye onları öldürelim mi canlarina mallarına zarar mi verelim ?
 
Son düzenleme:

SOSYALİST

Bağımlı
Üye
Cevap: Düþündüren Ayetler

ALKOL DİNİMİZDE GERÇEKTEN HARAM MI DEĞİL Mİ?

1) Muhammed suresi (47), Ayet 15 (Kronolojik Sıra 62)
İyileri Cennete koyacağız. Cennette dört ırmak vardır. Temiz su, hiç ekşimeyen süt, leziz şarap ve saf bal ırmakları akar.

Bu Mekkede inmiş suredir. Hemen belirteyim, Hicrete kadar, yani Peygamberimiz Medineye göç edinceye kadar içki yasak edilmemiştir.

2) Nahl (Balarısı) Suresi (16), Ayet 67 (Kronolojik Sıra 102)
Hurma ağaçlarının meyvelerinden ve üzümlerden içkiler yapıyor, güzel rızk ediniyorsunuz. Bundan aklı erenler için ibret vardır.

içki bu ayet indiği zaman da yasak değildir. aksine içmesini bilen insanlar için bir dostluk ve sohbet aracı olarak teşvik edilir.Bundan aklı erenler için ibret vardır. cümlesi manidardır.

3) Bakara (İnek) Suresi (2), Ayetler 219-220 (Kronolojik Sıra 105)
Sana şarap ve kumarı sorarlar. De ki: İkisinde de faydalar vardır. Ama büyük de günah vardır.

Bu Medine suresidir. Faydadan söz edilmiştir.Ama günahın büyük olduğu eklenmiştir. Ancak, henüz kesin yasaklama yoktur.Hala yine yasak değildir bahsedilen fayda üzüm tarım sektöründen ve içki satışından geçim sağlayan ailelerdir. sonrasında ne yapalım diye sorulursa bu işlerden kazandığınız gelirin çocuklarınızın nafakası fazlalığını zekat verin der.

4) En Nisa (Kadınlar) Suresi (4), Ayet 43 (Kronolojik Sıra 106)
Ey inananlar. Sarhoşken namaz kılmayın.

Bu ayetin geliş nedeni Bir ziyafette yiyip içmişler. Akşam namazı kılmak, için safa durmuşlar. İmamlık eden sureyi yanlış okumuş. Namaz bozulmuş. Bu ayetten sonra, yatsı namazına kadar içmiyorlar. Ancak, son namaz bitince içiyorlar. Sonra yatıp uyuyorlar. ve, hâlâ tam yasaklanmış değil.

5) Maide (Sofra) Suresi (5), Ayetler 90-91 (Kronolojik Sıra 108): Ayet 90
Ey inananlar. Şarap, kumar, putlar ve fal okları Şeytan işidir. Bunlar pistir. Bunlardan kaçının ki, mutluluğa eresiniz. Ayet 91: Şeytan hileyle, şarap ve kumar yoluyla aranıza nifak ve düşmanlık sokmak ister. Sizi Allahı anmaktan, namaz kılmaktan vazgeçirmeye çalışır. Artık, bunları bırakıyorsunuz değil mi?

Bu ayetin geliş nedeni Urban bin Malik bir ziyafet vermiş. İçmişler. Bu arada deve yenmiş. Konuklar arasında Sad bin Ebi Vakkas övünüyor. Asalet iddiasında bulunuyor. Ensarı hicveden bir şiir okuyor. Ensardan biri kızıyor. Önünde bulunan deve kellesini Sadın kafasına geçiriyor. Kanlar içinde yere. Hazreti Ömer gidip Hazreti Muhammede şikayet ediyor. İçki konusunda açıklama yapmasını istiyor. İşte, bu sure iniyor. Artık, şarap yasaklanmıştır. bu peygamberimizin mekkeden medineye hicretinden sonra olmustur.

Olay bu şekildedir. Benim favorim nahl suresi 67.inci ayettir. islamın akıl ve mantık dini olduğuna da inanırsam bence haram olan içki degil içki içtiğin zaman yaptığın kötü davranışlar olmalıdır. Herkes olayın bu şekilde oldugunu bilmesinde gerçegi öğrenmesinde sakınca olmamalı. Haram olduğuna inanan içmesin, Haram olmadığına inanan içsin. kimse kimseye karışmaşın kimse kimsenin özgürlüğünü engellemeye kalkmasın Sen içki içersen hata yapma ihtimalin var diye de kimsenin özgürlügü kısıtlanmamalıdır. Doğru olan budur.
Burda benim dikkat çekmek istediğim başka bir konu da inananlar için kuşkusuz ayetler Allahın emirleridir.

Allah bile bir kaç yıl gibi kısa bir sürede içki gibi bir çok konuda insanların tavırlarına ve gelişen olaylara karşı düşüncesini degiştirip farklı ayetler gönderebiliyorsa ve bazı ayetlerini degiştiriyorsa bizim insanlarımızın 1400 yıldır aynı kurallarda ısrar etmenin anlamsızlığıdır. Madem ki islam akıl ve mantık ile çelişmiyor, Ateşin insanları yakma ihtimali var diye onu yasaklayamazsın. Doğru kullanırsan ısıtır kullanmaz isen yakar.

YAZININ DETAYI: ALKOL DİNİMİZDE GERCEKTEN HARAM MI DEĞİL Mİ? | Gazete insan
 

karafetva

Tecrübeli
Üye
@SOSYALİST köleliği yasaklamıyormuş.... muş muş muş da muş muş muş....
Yani şu zeka seviyesindeki insanlara devletimiz neden maaş veriyor? Ulan incili mi okudun, komunist enternasyonelini mi okudun? Hangisinde bir Allah rızası var?

Kuranda ananızla yatmayın demiyor... Ulan bunun yazmasını bekleyen birisinden okuyup da anlamasını biz bekleyemeyiz ki??? Derin fikir ve usul kitabıdır Kuran. Zaten ayyuk olan ve anlaşılabileni ifade etmeye sabit değildir. köleliği zaten Kuran Hz. Muhammed s.a.v. yasaklayıp kaldırmıştır. Ancak komun,zm köleliği mecburiyet yapmış ve apaçık İslama savaş açmıştır. Köleliği kaldıran biziz bi defa?

kölelik evvel zamanda işçiliği de içeriyordu. yani ezilen insan ile maaşlı çalışanı. ya da savaş esiri ile yevmiyeciyi. Yani her tür kölelik köetü değil ama köle denince ezilen bir kitle akla gelmekte ve topu kaldırılmış halde. Mesela bugün resmen köleliği var etmiş olanm bir solculuk var. Resmen köleliği vaad ediyor ve komunizm sosyalizm adı altında kölelerinin karnını doyurmayı garanti ediyor. Hatta sğlık giderlerini de...

Kuran kimi dövmeyi emreder? İşte onun kadını erkeği yoktur. Mesela "elini ayağını çapraz kesin" derken dişi erkek ayrımı yoktur. Ama solcularda kadını ortalığa düşürdükleri için kurandaki Adaleti asla istemezler...

Dünya düzdür diye yazmaz. Zaten bugün dahi yuvarlaklığı ispatlanmış değildir ve düşman devletlerin işin aslını bilip her tip güdümklü füze ve uydusunu bu meyanda kullandığı halde bizi trollemedikleri yerimizde saymamızı sağlamadıklarını bilemeyiz. yani solcular doğuştan düşünmemeye yemin etmiş halde; "çağdaş"lık adı altında sırf güçlü olan dünya dikdörtgen dediği için dünyaya dikdörtgen diyor...

Kuran da müteşabih ayet vardır. İnsan aklının ötesine geçen en iyi anlatımdır. Çünkü bir insana sadece kazma kürekten bahseden ancak solculuktur. Derin fikir için bir deri nlik olduğu hemen anlaşılan müteşabihet lazımdır. Zaten inkar etmek isteyen herşeyi inkar eder;

kumar içki zina ve güçlüye boyun eğip rahat bir yaşam için vermeyecekleri yoktur onların.....
 
Üst Alt